Aihe: Thomann the box aktiivi kaiuttimet ja muut pa tuotteet
1 2 3 4 5 6
ministeri
13.01.2008 21:32:21
Noi my first.. Ketjun jutut on jo niin tieteellisiä vaatimuksiltaan että mä en osaa tehdä juttua vaikka mulla olis muuten pokkaa kyllä..sorry. Mulla on t tuotteista erilaisia kokemuksia.esim soitin kotelot on kuraa kun taas jo aiemmin tässä ketjussa mainitsemani s75 päätevahvistin on jo viisi vuotta mulla kotona hoitanut hommat hyvin.sillä kokemuksella lähdin näitä pa302a kaappeja edes harkitsemaan..taitaa olla aika sekalaista laatua niiden kamat ja ongelma on se että täällä ei missään pääse testaamaan niitä ennen ostoa..
Ei mittää ihmeita
musamies
13.01.2008 23:25:46 (muokattu 13.01.2008 23:30:05)
Meikäläinen osti torilta kaks halpaa aika hyvän kokoista alapääkaappia itsetehtyissä vanerikoteloissa. Edes T-Box:eissa ei ole yhtä halpoja. Vielä puuttuu halpa jakari ja pääte mutta niillä ei ole kiirettä kunhan ensin tutustuu hankintaan. Jakari vois olla vaikka joku käytetty Behringer kun menee noi DBXät kuiteski yli budjetin :D
welho
14.01.2008 23:06:09

Halpiksia täällä eniten kysytään. Tämä lienee ensimmäinen topikki, missä noita on asiallisesti kommentoitu. Jos nuo Angliabändille kelpaavat, niin sitten täällä on tuhansia, joille nuo ovat jokseenkin kunkkulaatua.

Mua kiinnostais joskus vedellä/kuunnella keikka jossa päästellään mahdollisimman halvoilla, mutta jokseenkin toimivilla kamoilla. Siis ihan backlinea ja pa:ta myöten, mutta sitten äijät jotka soittais ja ruuvais oliskin huippuluokkaa:)

Siinä vois sitten ihmetellä että mistä se soundi lähtöö! Sitten vois kiertää vaikka vuoden samoilla kamoilla ja ihmetellä että mitä on jäljellä! Siihen tarvis kyllä keikka- autoa myöten jonkun uuden halpiksen. Koska thomannilta saa busseja:)
www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum
Pieni rumpalipoika
14.01.2008 23:09:38

Koska thomannilta saa busseja:)

Sitä en tiedä, mutta Italiassa osataan kyllä valmistaa autoja, busseja ja junia, jotka eivät toimi uutenakaan. Ja jos toimivatkin, niin eivät kovin kauaa.

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
markotetri
15.01.2008 18:45:44
Mua kiinnostais joskus vedellä/kuunnella keikka jossa päästellään mahdollisimman halvoilla, mutta jokseenkin toimivilla kamoilla. Siis ihan backlinea ja pa:ta myöten, mutta sitten äijät jotka soittais ja ruuvais oliskin huippuluokkaa:)

Siinä vois sitten ihmetellä että mistä se soundi lähtöö! Sitten vois kiertää vaikka vuoden samoilla kamoilla ja ihmetellä että mitä on jäljellä! Siihen tarvis kyllä keikka- autoa myöten jonkun uuden halpiksen. Koska thomannilta saa busseja:)

Ei muuta kun ehdottamaan bändiliiderille että vääntää diiliä Thomannin tai vastaavan kaupan suuntaan! PA:t t-Amppia ja t-Boxia, tiski, effat ja prosessointi Behringeriä, mikit t-Bonea...

Pistetään sivuun vuosikertaFenderit ja -Marshallit sekä Ampegit ja tilalle Harley Bentonia ja Behkua. Rummuiksi Kumujen sijaan Milleniumit. Kiipparistin punainen urku varastoon vuodeksi ja telineeseen vaikka joku Yamahan halpa kotikiippari.

Olis kyllä kiva joskus laskeskella, paljonko hintaa tulisi ja mitä sillä saisi. Esim kitarakamat saisi (kitara, nuppi, kaappi 4x12") noin 400 eurolla. Koko backline olisi varmaan palttiarallaa pari tonnia!

Samalla sitten laittaa edullisimman mahdollisen valokaluston lavanreunalle ja niin edelleen.

Mä voin vaan kuvitella sen kiroilun ja turhautumisen määrää, kun popparit ja tekniikan hahmot koittaa saada vermeet kuulostamaan siltä mihin on totuttu.

Ja todellakin, jos tästä lähtisi tekemään säännöllistä keikkaa moisella kalustolla, olisi todella mielenkiintoista nähdä, paljonko tavaraa on käyttökelpoisessa kunnossa kesän jälkeen... Ja kuinka monta keikkaa jäisi välissä vetämättä.
Artificiality is normal to the medium.
ragol
15.01.2008 21:27:58

Ja todellakin, jos tästä lähtisi tekemään säännöllistä keikkaa moisella kalustolla, olisi todella mielenkiintoista nähdä, paljonko tavaraa on käyttökelpoisessa kunnossa kesän jälkeen... Ja kuinka monta keikkaa jäisi välissä vetämättä.

Mua lähinnä pelottaa, että joku tuon toteuttaa ja jostain mystisestä syystä johtuen on sattunut saamaan kaikki parhaat yksilöt jokaisesta laitteesta, eli kaikki toimii kuin unelma. Sen jälkeen sitten tullaan tänne toitottamaan pehkujen/altojen/tamppien/yms ylivertaisuutta ja sitä, että kyllähän ne toimivat vaikka isot pojat muuta väitti. Tosin, se että kuinka todennäköistä tuon kaluston kestävyys kovalla rundilla on, onkin jo ihan toinen seikka...

Tuli tässä mieleen noihin kaiuttimien äänenlaatuihin liittyen, että vaikka niin usein täällä toitotetaan, että kuunnelkaa nyt hyvät ihmiset itse niitä koilottimia ennen hankintapäätöstä, niin eipä sitä kehotusta silti tunnu kaikki uskovan...

Tästä on kokemusta ihan lähipiiristä. Isäni oli hankkimassa eräälle seurakunnalle kahta aktiivipurkkia monitori/pikku-PA -käyttöön ja kyseli toki allekirjoittaneelta vähän ohjeistusta. Annoin muutaman mallin (Mackie SRM450, 350, RCF ART 300A ja jotain muita), mutta muistin painottaa tuota kuuntelujuttua. Isä onneksi jopa välillä uskoo mitä sanon, (*virn*) joten kuunteli kesän aikana kohtalaisen monta mallia läpi. Joukossa olivat nuo, ja myös toki muita myyjien ehdottamia. Lopuksi päätyivät RCF:n 15"-tuumaiseen malliin (Art 315A) koska se vain kuulosti hyvältä.

Tuon projektin jälkeen tuli kommenttia "En olisi uskonut, että kaiuttimella ja kaiuttimella on niin paljon eroa. Kyllähän se X kuulosti hyvältä, ja meinattiin jo ottaa se, mutta kun sitten laitettiin vierelle Y, niin todettiin, että ei sitä X:ää kestä kukaan." ja "Pakko se oli taas todeta, että kyllä sillä hinnalla vain on vaikutusta laatuun..."

Eli. Uskon kyllä ihan rehellisesti, että nuo T-kaapit ja vastaavat saattavat olla ihan riittäviä joillekin, mutta ihan oman oppimisenne kannalta kannattaisi hyvät ihmiset oikeasti kuunnella niitä jonkin vähän laadukkaamman mallin kanssa vierekkäin ja verrata oikeasti sitä soundia. Jos ei ole mitään mihin verrata, niin ei tiedä miltä hyvä kuulostaa. :)
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.vuodatus.net
pwc
15.01.2008 21:30:44
Ensimmäiset keikat menisi kokeillessa, mitkä kanavat lavakaapelista tänään toimivat. Kun kaikki kolvaukset on tehty itse, voidaankin jo todeta, että eihän noi standit pysy enää pystyssä. Eipä siinä enää paljoa niillä mikeilläkään tee.
miffe
15.01.2008 22:22:53
Mua lähinnä pelottaa, että joku tuon toteuttaa

Mä olen kyllä törmänny muutamaan mm. muusikoiden.net -sivustolle ilmoituksen jättäneeseen PA-firmaan, jotka ovat jo liikenteessä tolla linjalla - valitettavasti. Tosin pari sellaista on jo lopettanut toimintansa muutaman vuoden harjoittelun jälkeen.

Mut onneks on sit näitä enemmän mun mieleen olevia näkkärin ja makaronin ystäviä kans, joille kamojen laatu on jo sinällään itseisarvo (ja ylpeyden aihe).
turkulainen
markotetri
15.01.2008 22:36:35
Mua lähinnä pelottaa, että joku tuon toteuttaa ja jostain mystisestä syystä johtuen on sattunut saamaan kaikki parhaat yksilöt jokaisesta laitteesta, eli kaikki toimii kuin unelma. Sen jälkeen sitten tullaan tänne toitottamaan pehkujen/altojen/tamppien/yms ylivertaisuutta ja sitä, että kyllähän ne toimivat vaikka isot pojat muuta väitti. Tosin, se että kuinka todennäköistä tuon kaluston kestävyys kovalla rundilla on, onkin jo ihan toinen seikka...

Jos mulle tulisi tuollainen kokoelma työkaluiksi, niin enemmän pelottaisi se, että kuinkahan suuri osa laitteista toimii suoraan paketista. Ns. halpatuotantolaitteiden toleranssit kun on mitä on. Oon törmännyt esim B-mikseriin, jossa oli uutena niin paljon vikoja, että meinas hermo mennä kun sillä joutui töitä tekemään. Tai, kuten jäsen pwc laittoi:

Ensimmäiset keikat menisi kokeillessa, mitkä kanavat lavakaapelista tänään toimivat. Kun kaikki kolvaukset on tehty itse, voidaankin jo todeta, että eihän noi standit pysy enää pystyssä. Eipä siinä enää paljoa niillä mikeilläkään tee.

Tuttu ravintolayrittäjä hommasi Ssnake-kaukokaapelin. Olihan se edullinen siihen asti kun mä kerroin paljonko mä otan tunnilta kun mä kolvaan sen uusiksi. Ennen korjausta, siis uutena postimyynnistä, se oli käyttökelvoton. Eikä edes kaikkein halvin mahdollinen, toiseksi halvin kuitenkin.

Eli. Uskon kyllä ihan rehellisesti, että nuo T-kaapit ja vastaavat saattavat olla ihan riittäviä joillekin, mutta ihan oman oppimisenne kannalta kannattaisi hyvät ihmiset oikeasti kuunnella niitä jonkin vähän laadukkaamman mallin kanssa vierekkäin ja verrata oikeasti sitä soundia. Jos ei ole mitään mihin verrata, niin ei tiedä miltä hyvä kuulostaa. :)

Mä olen itse hankkinut ja käyttänyt laitteita, joilla ei ammattilainen tee mitään, mutta omassa käytössä ovat toimineet erinomaisesti. Sekä soittovehkeitä että muita. Vaikkapa käytetty Fiat Uno, jota yksikään taksikuski ei huolisi työkalukseen. Eikä taksin asiakaskaan. Tai porakone, joka hajoaisi oikealla raksalla alta päivässä, mutta kotona sillä tekee ne kymmenkunta reikää vuodessa. Ja sit ostin akkuvääntimen, joka meni viikossa rikki. Se kyllä harmitti, vaikka se oli niin halpa.

Myös äänivehkeissä täytyy olla tätä suhteellisuudentajua. Halvalta vekottimelta ei voi odottaa samaa laatua kuin ammattilaislaitteelta. Kuitenkin, jos tuote on edullisesta hinnasta huolimatta kelvoton, tulee suuhun väkevä kusetuksen maku.
Artificiality is normal to the medium.
jurpontor
15.01.2008 23:39:21
Mua lähinnä pelottaa, että joku tuon toteuttaa ja jostain mystisestä syystä johtuen on sattunut saamaan kaikki parhaat yksilöt jokaisesta laitteesta, eli kaikki toimii kuin unelma.

No, jos nyt oletetaan että arpaonni riittäis edes siihen, että käteen tulee toimivia laitteita, niin sen jälkeen mua alkais pelottamaan se, että huomaako kukaan yleisön edustaja siinä äänenlaadussa mitään eroa. Joskus oon joutunut vetämään esim. neljällä halvalla 1*15+pilli-yläpäällä, joista kahdessa on toiminut pilli ja kolmessa se 15" elementti. Nää kaikki oli kytketty samaan vahvistimeen, jonka toinen kanava alkoi satunnaisesti särkemään hieman clippaamisen oloisesti tasosta riippumatta. Tiskinä joku B-tuote, raiderissa listatuista kompressoreista sun muista outboard-rakkineista ei ollut tietoakaan ja laitteet toimittaneen firman kaveri oli lakannut vastaamasta puhelimeen noin tuntia ennen keikkapaikalle saapumistamme. Mietin jo vakavissani että laitan paperipussin päähän vedon ajaksi.

Kukaan ei tullut kysymään mitään koko keikan aikana tai sen jälkeenkään. Olipa joku oman elämänsä puurokorva käynyt jopa erikseen kehumassa artistille, että "mahtavat oli soundit", joo-o...
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
musamies
15.01.2008 23:43:30 (muokattu 15.01.2008 23:48:12)
Vaikkapa käytetty Fiat Uno, jota yksikään taksikuski ei huolisi työkalukseen.

Meikäläinen on kaikista eniten korjannut vanhaa diesel Mersua ja käyttänyt sen remonttiin myös aikalailla rahaa.

Hommasin just alun uusille pa-kamoilleni jos saisi vaikka vähän halvemmalla toimivat kamat kuin viimeksi. Sopuhintaisissa bassokaapeissa näyttäisi olevan n. 300 litran bassorefleksi vanerikotelot ja elementteinä 18" Fane Crescendo.

Jos kaupungissa käydessä modernisoisi liittimet speakoneiksi, ni pääsee jossain välis testailemaan.

Mikserinä jatkaa tuttu ja turvallinen Behringer.
LHU
16.01.2008 11:03:51

Tälläkin palstalla enemmän tai vähemmän aktiivisia kirjoittajia on allekirjoittaneen lisäksi osallistunut mieltymyksesi kohteena olevaan "kokeiluun". Kyseessä oli ns. nimibändi, vuosia ja kilsoja takana enemmän kuin laskea osaa. Laitteet oli vuokrattu tyyliin "mahd. halvalla" firmasta missä olisi ollut yllinkyllin myös A1 kalustoa.

Koko etupää oli Behringeriä, siis aivan kaikki, työvaloa lukuunottamatta. Kun Eurodesk hajosi (eikä kannattanut alkaa korjaamaan) kaivettiin tilalle satavuotta vanha A&H, kunnosta päätellen sitä oli varastoitu lastauslaiturin alla. Orkesteri kuunteli italialaisilla korvamonitoreilla joiden lähetin piti viedä melko kauas lavasta häiriöiden minimoimiseksi. PA:n yläkaappeina oli EV:n vanha kunnon K-12, tosin niiden saumoista paistoi päivä läpi. Tässä nyt ihan tällei pintaraapaisuna, hauskaa oli ja viini virtasi, soundista en yllättäen viitsi edes yrittää kertoa mitään. Oi niitä aikoja, en suosittele kenellekään, en edes uusilla tampeilla ja poxeilla ja mitä niitä onkaan.
Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy".
sormunen
16.01.2008 11:13:37
No, jos nyt oletetaan että arpaonni riittäis edes siihen, että käteen tulee toimivia laitteita, niin sen jälkeen mua alkais pelottamaan se, että huomaako kukaan yleisön edustaja siinä äänenlaadussa mitään eroa.

Ei tietenkään eikä tarttiskaan.

Yleisö aivan oikeutetusti vain ajattelisi, että musa on skeidaa ja sen lisäksi, että ei itse tulisi seuraavalle keikalle, kertoisi myös kavereille, että sinne ei kannata mennä. Sen jälkeen bändi kertoisi täällä, kuinka he ovat hyvällä menestyksellä käyttäneet näitä kamoja, kukaan ei huomannut mitään ja koska heillä on vähän keikkaa eikä niilläkään käy ihmisiä, ei heidän kannata parempia hankkia.
jurpontor
16.01.2008 20:32:50
Ei tietenkään eikä tarttiskaan.

Plussaa pamahti. Noinhan se taitaa käytännössä mennä. Ei oo tullut ajateltuakaan tolta kannalta. Tosin toi mainitsemani artisti oli genreltään aika sellanen, että suurin osa yleisöstä oli kohtalaisen päissään keikalla. Niille kai kelpas aikalailla mikä vaan soundillisesti, kunhan on rokkia ja kaljaa.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
humppahanuristi
18.01.2008 12:35:14 (muokattu 18.01.2008 12:42:59)

No eihän se välttämättä pahalta kuulosta. Ehkä erilaiselta.

No itse soittelen humppamusiikkia kolmessa eri kokoonpanossa. Yksi on todella harrastepohjalta ja 1-4 keikkaa/vuosi. Ei treenata. Kalustona on Yamahan mikserivahvistin ( tämän oloinen mutta huomattavasti vanhempi malli http://www.thomann.de/fi/yamaha_emx_312_sc.htm) ja kaappeina nykyään t.box PA202. Kaiku TC M350 (vai 350M). Noiden vehkeiden läpi tulee laulut ja minun haitari. Laulun kannalta en ota kantaa, kun laulajilla on omat mieltymykset (jostain syystä) väännellä niitä nappeja. Haitarista saa tuolla yhdistelmällä ihan kunnolliset soundit, kaiku on nyt vähän mitä on mutta senkin saisi ruuvaamalla kohdalleen mutta laulajan ehdoilla mennään. Sävynsäätöihin ei juuri tarvitse koskea. Ääntä riittää ja noilla pärjää, ei kuulosta kauhealta. Ennen oli purkkisoundia, kun kaappeina oli jotkut ikivanhat peaveyt tai sitten ne oli diy-kaapit, johon lätkäisty peaveyn logot.

No toinen on huomattavan paljon enempi keikkaa tekevä bändi, jossa Soundcraftin FX16 (muistaakseni, lexicon kaiku mukana) QSC:n hirveän tehokas pääte ja HK subbarit. Yläpöntöt on isot ja harmaat mutta merkkiä en nyt satu muistamaan JBL tai FBT tms. Ei RCF.
Haitarisoundi tässäkin ihan hyvä sen kummemmin sävynsäätöjä ruuvaamatta. Mökää lähtee riittävästi mutta soi myös kohtuullisen hiljaa.

No "oma" bändi on sitten tuossa välimaastossa ja kalusto varsin kirjavaa.
Mikserivahvistin Dynacord Powermate 2200 eli 26 kanavaa ja tehoa 2x700W. Subbareina vanhat DIY-pöntöt elementeistä ei tietoa mutta alhaalta ne potkii. Yläpönttöinä nykyään EV:n SX300 (kai se tuo oli, ei muista) muovipönttö. Kaiuthan on dynassa itsessään. 5 on hyvä kaiku kaikkeen.
No meillä oli aiemmin SOundcraftin powerstation 600 (vastaa tuota FX16 mallia mikserin osalta). Sillä sai ihan hyvät haitarisoundit mutta nyt, nyt on toistoaluetta. Joutuu yläpäätä leikkaamaan aika raakasti pois. Tuolta dynacordista nimittäin tulee taajuudet eikä meinaa. Eli on tullut totuttua hiukan tuhnuiseen soundiin ja sitä se ei nyt enää ole. Kokonaisuus todella luonnollinen.
Samaten teho riittää. Powerstationin kanssa oli subbareille T.Amp vahvari TA1400ja homma oli aika tasapainossa alapään ja yläosaston kanssa. Eli ylös 2x300W ja alas periaatteessa 2x700W. No nyt huomaa eron dynacordin 700W ja T-kaupan 700W:n välillä. Tuossa Dynacordissa tuo 700W on kyllä suurimpaan osaan meidän keikkapaikoista jo vähän liikaa.
Toisekseen T.Amppi oli tarpeettomana reilut puoli vuotta varastossa ja nyt tulee vähän särinää mukaan. Nykyisin sillä hoidetaan monitorointia, jossa sidefilleinä Zeck stacit. Mutta siis tulee sellaista lievää särinää mukaan. Luotettavaa ja tehokasta...

1999 tai 2000 halpojen T-kaupan hintojen huumassa hankittiin tällaiset, 2kpl:
http://www.thomann.de/fi/the_box_ma8_2cl.htm
Tai ainakin lähelle, vähän lienee malli muuttunut. Toisen päälle on kaatunut kolme tuoppia ja silti ne vaan pelaa, aika paljon tulee hurinaa ja välillä sellainen tasavälinen napsaus. Ei toista alapäätä eikä yläpäätä mutta kitara noista tulee aika hienosti. Ei olla hetkeen keikoilla käytetty, paitsi joulun alla yhdellä, tilankäyttösyistä.

Jokunen vuosi sitten ajattelimme vielä panostaa vähän suurempaan lattiamonitoriin,
tämän mallin edeltäjään.:
http://www.thomann.de/fi/the_box_ma1520_mkii.htm
EDIT: siis se vanha malli näyttää tältä mutta on isompi: http://www.thomann.de/fi/the_box_ma1220_aktivmonitor.htm

Vissiin tuli kirjoitettua väärä tilausnumero, kun piti hankkia 12" härveli ja tuli tuo 15" vehje ja kuvasta poiketen mkI on ihan erinäköinen ja tehoakin on 375W ja siitä ei saa sitä ulos muuta kuin oman elementtiensä kautta.
Erillisen etusen kautta toimii kohtuullisesti bassovahvistimena mutta ei oikein muuten. Ja aivan liian iso, olisi pitänyt lykätä takaisin 30pv puitteissa mutta ei tullut tehtyä. Ei ole juuri keikoilla käynyt. Yläpää herää tässä vehkeessä vasta sitten, kun meteliä on jo muutenkin ihan liikaa. Oikein monitori-hirviö.

Täytyy todeta, että aina vehkeissä ei maksa pelkästään merkki vaan saattaa olla jotain muutakin eroa.

Vähän taisi mennä välillä OT:ksikin mutta haitanneko tuo.

EDIT2: Niin mikit. Löytyy tietysti T-kaupan Elvis-mikki ja beta85 sekä 30€ mikki setti (MB60?), niin ja vielä joutsenkaulakonkka.
Elvis näyttää hienolta ja kuulostaa siedettävältä mutta laulajat moittii poimivan ääntä liian kapealta alueelta.
Beta85 kuulostaa todellakin Shuren Beta58:lta mutta runkoäänet on "hiukan" kovemmat. Se kolmen mikin/30€ satsi poimii rumpuja hirveän herkästi ja lievää purkkisoundia on. Huonompiakin mikkejä on markkinoilla. Joutsenkaulakonkka on toimiva, yläpää ei toistu ihan samalla tavalla kuin AKG:n 416:ssa eikä herkkyyskään ole samaa tasoa mutta toimiva.
Niin ja jotain on niitä ihan halppiksia äitille hommattu koti-karaoke käyttöön. Purkkisoundi ja kovat runkoäänet. Näyttää mikrofonilta. Menee kotikäytössä, ehken.
Humpasta rautalankaan...
Tom Steel
18.01.2008 14:14:56 (muokattu 18.01.2008 14:16:01)
Onko kellään kokemusta t-boxin subbareista? Mitenköhän tämä toimisi bändi (pikkukeikoilla)- ja karaokekäytössä?
http://www.thomann.de/fi/the_box_ta18.htm
Einherjar
18.01.2008 22:11:04 (muokattu 18.01.2008 22:13:58)
Onko kellään kokemusta t-boxin subbareista? Mitenköhän tämä toimisi bändi (pikkukeikoilla)- ja karaokekäytössä?
http://www.thomann.de/fi/the_box_ta18.htm

Parista mallista on kokemusta.

Tuon ta18:n suurin vika tuntui olevan löysyys. Kun sinne yritti saada basaria ja bassoa yhtäaikaisesti, niin tuloksena oli aina sama "flöpmmm"-ääni. Siitä ei päässyt millään eroon. Lisäksi oli tavattavissa yksisointuisuutta, joka alkoi rasittamaan vähitellen.

Toinen oli sitten passiivinen malli, joka muistaakseni oli mallimerkinnältään sb1800. Sitä ei näytä olevan enää t-kaupassa myynnissä, mutta vastaava on ilmeisesti tämä:
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa_18.htm
Yksittäin näitä oli turha käyttää. Yksi puolellaan nämä toivat pientä lisäystä alapäähän, mutta mitään mullistavaa ei kyllä saanut aikaan.
Kaksi kun laittoi puolelleen ja ajoi lievästi ylitehoisella päätteellä (en nyt muista tarkkoja lukuja) niin homma alkoi toimimaan edes jotenkin.
Kuitenkin tämä oli huomattavasti mukavampi korvalle, kun tuo ta18. Toisto ei sinänsä mitenkään hirveän alas yltänyt (varmaan jonnekkin 40Hz enintään) eikä mitään järeää bassoa tästä saanut edes virittelemällä irti. Kuitenkin elementit olivat ihan jämäkät ja tiukahkot, eikä mitään erikoisen pahaa yksinuottisuutta ollut havaittavissa.
En silti suosittelisi kellekkään. Muilla merkeillä on kuitenkin järkevämpiä pelejä ja käytettynäkin liikkuu parempaa alapäätä, kun jaksaa vaan olla valppaana.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
thekimble
19.01.2008 20:21:11

Pääsin juuri vertailemaan näitä kahta vierekkäin.

http://www.thomann.de/fi/rcf_art_322_a.htm
http://www.thomann.de/fi/the_box_pa302a_biamped_fullrangebox.htm

Alla oli rcf:n subbarit http://www.thomann.de/fi/rcf_art_705as.htm

korvin kuultavaa eroa ei juurikaan ollut kovillakaan tehoilla, rcf:n diskantti oli ehkä aavistuksen erottelevampi, mutta jos testi olis tehty eri aikaan kummalakin kaapilla niin eroa ei kyllä huomaisi. eli pinnat ehdottomasti the boxille tässä kisassa.

tein vähän salapoliisin työtä boxin tiimoilta niin boxissa on tällaset elementit
http://www.ima.gr/english/prodhtml/elder_lf_12lp075w.htm
http://www.ima.gr/english/prodhtml/elder_hf_4401.htm

ja koko läjä http://www.ima.gr/english/prodhtml/elder_speakers_u12.htm#
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
RautiSa
03.02.2008 17:39:40

Bändin kanssa käytetään treeneissä kahta t. box PA110A:ta. Kaapeilla ei vahvisteta kuin laulua ja siinä tarkoituksessa menee ihan suht hyvin. Toisesta meni bassoelementti kylläkin ja korjauksen aikana tilalla oli PA 502, joka oli mielestäni ehkä hieman erottelevampi. Eihän nuo mitään erityisen hyviä ole, mutta ainakin omassa käytössämme ajaa asiansa. Saamme kyllä välillä käyttöömme kunnan kautta koulun dynacord setin, ja silloin olemme yleensä mikittäneet myös kitarat. T. boxin ja dynacordin eron kyllä sitten kuuleekin...
C7
04.02.2008 22:50:10
mutta halvemmaksi tulee korjata täällä kuin lähettää takuu huoltoon saksaan

Ei tule halvemmaksi korjata täällä. UPS tulee ja hakee kotiovelta, kun sovitte ajan. T-kauppa vaihtaa uuteen, ei ala korjaamaan, jos vika oli jo valmiina.
Näin kävi mulla, kun ostin treenitarkoitukseen pienet Thomannin kaapit. Homma oli kahdessa viikossa hoidettu. Eikä maksanut euroakaan!
Tietty ekaks sovin asiasta sähköpostitse Thomannin kanssa. Kaiuttimet ei oo hyvät, muttei huonotkaan, riittää vallan mainiosti treenikämpän boxeiksi... keikkakaapit on sitten erikseen.
Eipä silti, olen minä muutaman trubaduurikeikankin niillä ihan mallikkaasti vetänyt, kun en ole jaksanut isompia roudata.
vanha, mutta elossa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)