Aihe: LED-kannut
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Curvin
16.03.2009 18:08:03
simiha: Kuulostaa hyvältä, kiitos tiedosta! Osaatko heittää jotain näppituntumaa keilasta, onko se tosiaan noin kapea?

Kyllähän tuo kiila on aika kapea, mutta ainakin tässä käytössä, missä Isalla ovat niin toimivat hyvin.

Jos olisin itse kasailemassa kuppila-rundille settiä, niin kyllä tuo lamppu olisi vahvana vaihtoehtona. En kyllä esim.takarätin pesuun tuota laittaisi, koska siihen hommaan on olemassa parempiakin työkaluja. Mut eriväristen kiilojen vilkutteluun rokkihommiin varmasti hyvä vaihtoehto.

Sen verran pakko sanoa disclaimeria tähän kohtaan, et itsehän en varsinaisesti valomies ole, vaikka valojen kanssa jonkin verran tuleekin tehtyä. Varsinkin yrityskeikoilla ja laivoilla.
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
isojussi
13.04.2009 17:14:01
Perkeles - toiA4-konstihan pitää ens tilassa kokeilla:

http://www.youtube.com/watch?v=3rbPHI8bDKk
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Khimil
13.04.2009 18:19:47

isojussi: Perkeles - toiA4-konstihan pitää ens tilassa kokeilla:

http://www.youtube.com/watch?v=3rbPHI8bDKk

Kokeile frost-kalvoa. Asiahan on niin että toi A4-paperi tai frost/diffusion -filsa levittää ja pehmentää sitä kiilaa, jolloin kannujen pienehkö valoteho leviää vielä laajemmalle alueelle. Siihen voi valita jonkun suht kevyen frostin, joka ei levitä liikaa.

http://www.leefilters.com/lighting/products/finder/ref:C46DD4ABDDC146/
I could catch a monkey - if I was starving I could. Id make poison darts out of the poison off deadly frogs. One milligram of that poison can kill a monkey. Or a man. Prick yourself, youll be dead within a day. Or longer. Different frogs, different times.
isojussi
13.04.2009 22:25:03
Niitä frostejahan ei vaan sit aina oo silla kaapissa, niin kun printteripaprua muutenkin. ;)
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
14.04.2009 00:45:13

isojussi: Perkeles - toiA4-konstihan pitää ens tilassa kokeilla:

Eiköhän noi paperit o tohon lyöty ihan vaan siksi, et voi kökömmälläkin kameralla kuvata. Paperissa väri vaihtuu, mut eihän ne tota tilaa valaise tippaakaan.
Eikä ne mitään valaisekaan, jos siihen eteen lyä standardikopiopaperin.
One kind of music only - the good kind
Khimil
14.04.2009 12:50:16 (muokattu 14.04.2009 16:19:59)

isojussi: Niitä frostejahan ei vaan sit aina oo silla kaapissa, niin kun printteripaprua muutenkin. ;)

Niin no frostin läpi tulee sentään valoa, toisin kuin paperiarkista. Ja jos oikein muistan, että ihailit niitä kiiloja savussa niin ne on kanssa mennyttä. Ja otetaan nyt vielä sekin, että vaikka ne onkin ledejä - eli eivät juuri kuumene - niin tavallinen printteripaperi olisi hyvä pitää siellä printterissä eikä kannun nokassa.
I could catch a monkey - if I was starving I could. Id make poison darts out of the poison off deadly frogs. One milligram of that poison can kill a monkey. Or a man. Prick yourself, youll be dead within a day. Or longer. Different frogs, different times.
dust sucker
03.07.2009 13:04:14 (muokattu 03.07.2009 13:06:30)
Mitä toi 6000K tarkoittaa vähän kalliimmissa lampuissa?

Onko esimerkiksi tämä lamppu oikeasti leveämmällä kiilalla ja tuleeko siitä siis enemmän hyötyä? Tuleeko tästä pelkkää valkoista valoa, vai tuleeko jokaisesta ledistä eri värejä?

http://www.thomann.de/fi/eurolite_led_par64_10mm_6000_k_black.htm

Onko hinta/laatu-suhde parempi kuin halvemmissa lampuissa tuleeko tästä suhteessa enemmän valoa kuin halvemmissa led par 56:sissa tai tavallisissa led par 64:ssa?
aimotuska
03.07.2009 17:06:59 (muokattu 03.07.2009 17:10:20)
dust sucker: Mitä toi 6000K tarkoittaa vähän kalliimmissa lampuissa?

Mitä korkeampi tuo K (eli Kelvin) lukema, sitä sinisempää se valo on:
http://www.mediacollege.com/lighting/colour/colour-temperature.html

Onko esimerkiksi tämä lamppu oikeasti leveämmällä kiilalla

Siinä on 36 asteen kiila, mutta... Ois kieltämättä kiva tietää, minkäsorttisia (noin) astelukuja esimerkiksi VNSP, NSP, MFL, WFL jne. vastaa... Olikohan tätä jo aiemmin kysytty? Ei ainakaan mun mieleeni muistu.

Tuleeko tästä pelkkää valkoista valoa, vai tuleeko jokaisesta ledistä eri värejä?

Jos siinä ekassa lauseessa sanotaan olevan 183 valkoista lediä... :)

Onko hinta/laatu-suhde parempi kuin halvemmissa lampuissa?

Jannut laittoi 12kpl niitä stairvillen 39€ LED-viiskutosia ja niistä tais heti ekan tai tokan keikan jälkeen olla paskana 5kpl. Osa yksittäisistä ledeistä ei palanut ja silleen. Ennestään mulla on 4kpl euroliten viiskutosia, eikä niissä oo kuin yhdessä kontaktihäiriötä.
Marzi
03.07.2009 17:35:51

hjunnila: Siinä on 36 asteen kiila, mutta... Ois kieltämättä kiva tietää, minkäsorttisia (noin) astelukuja esimerkiksi VNSP, NSP, MFL, WFL jne. vastaa... Olikohan tätä jo aiemmin kysytty? Ei ainakaan mun mieleeni muistu.

Oisko tosta hupia:
http://www.mnyut.com/ext/paforum/gelighting%20PAR64.pdf
Liikaa on tarpeeksi. Tarpeeksi on liian vähän.
dust sucker
06.07.2009 09:43:29 (muokattu 06.07.2009 09:44:13)
Jannut laittoi 12kpl niitä stairvillen 39€ LED-viiskutosia ja niistä tais heti ekan tai tokan keikan jälkeen olla paskana 5kpl. Osa yksittäisistä ledeistä ei palanut ja silleen. Ennestään mulla on 4kpl euroliten viiskutosia, eikä niissä oo kuin yhdessä kontaktihäiriötä.

Eikös silloin rikkinäisten suhdeluku ole about sama :-)

Mulle on tullut sellainen käsitys ettei Eurolitet olisi erityisesti parempaa tavaraa kuin Stairvillet...vähän niin kuin että onko pa-kamoissa Behringer parempi kuin Alto...vai ostaisinko Mackien (=oikeasti laadukas) kuitenkin. Siis olen saanut käsityksen että just nää Light Maxxit, Stairvillet ja Eurolitet tulisivat samalta tehtaalta, ja laatu olisi samaa. Korjatkaa, jos olen väärässä.
aimotuska
06.07.2009 10:01:58
dust sucker: Eikös silloin rikkinäisten suhdeluku ole about sama :-)

Mulle on tullut sellainen käsitys ettei Eurolitet olisi erityisesti parempaa tavaraa kuin Stairvillet...vähän niin kuin että onko pa-kamoissa Behringer parempi kuin Alto...vai ostaisinko Mackien (=oikeasti laadukas) kuitenkin. Siis olen saanut käsityksen että just nää Light Maxxit, Stairvillet ja Eurolitet tulisivat samalta tehtaalta, ja laatu olisi samaa. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Eipä tuo sun käsitykses kieltämättä kauhean kauaskaan heitä... :)
Sami_T
06.07.2009 12:47:55

Mackien (=oikeasti laadukas)

Istupas nyt alas ja keitä ensihätään vaikka oikein kunnon kahvit.
Itse olette lihava.
dust sucker
06.07.2009 15:17:05
Sami_T: Istupas nyt alas ja keitä ensihätään vaikka oikein kunnon kahvit.

Ai oikeasti laadukkaat kahvit?

Ei näistä tiedä, toinen väittää, että 56 ledeistä tulee leveämpi keila ja 64:sista vähän kirkkaampi mutta kapeampi keila. Eli nää on vähän niin kuin Hymyhuulissa että kumpi on parempi; kolmikätinen lypsäjä vai yksisilmäinen gigolo?
temex878
15.09.2011 20:55:52
http://www.thomann.de/fi/stairville_led_par64_pro_36x3w_short_b.htm

Jollakinhan on varmasti noita käytössä?

Pikaisesti testasin yhtä kun saapuivat. Manuaali oli englantia ja saksaa sekaisin..
Eli minkälainen device tällä pitää tehdä jotta toimii oikein.? Kokeilin muutamia
vaihtoehtoja mutta värit tuntu olevan aina jossain missä haluavat..
hannuuki
15.09.2011 21:54:22 (muokattu 15.09.2011 21:55:22)
temex878:
Eli minkälainen device tällä pitää tehdä jotta toimii oikein.? Kokeilin muutamia
vaihtoehtoja mutta värit tuntu olevan aina jossain missä haluavat..

Mikäli haluat sen "normaaliksi" 3-kanavaiseksi RGB-heittimeksi, niin valitset sen 3-kanava moden niillä FUNCTION-dipeillä ja aloitusDMX-kanavan osoitteen PATTERN-dipeillä.
On se siinä manuaalissa.
temex878
15.09.2011 23:25:38
Kyllähän mä tuon tiesin ja niin se onkin.
Siis tarkoitin, että valopöydän (Compulite Vector) päässä minkälainen device tuolle pitää patchätä. Huonosti asian kyllä ilmaisin.

Homma selvisi ja hieman viallinen on tuo kannu mitä testasin. Kun
toisessa samanlaisessa on värit ihan oikeissa paikoissa samalla patsillä.
temex878
14.01.2012 00:46:07
http://www.thomann.de/fi/stairville_led_par64_pro_36x3w_short_b.htm

Tulipa tuosta kannusta mieleen vielä.

Noihin ei taida olla mitään konstia saada noita feidaan nätisti. Kun nyt
noiden himmennys on semmonen nykivä. Eli räpsähtää päälle ja siitä sitten voimistuu suhkot nätisti. Ainakin euroliten vastaavilla tuntui menevän tasaisesti fade eikä Off/on fade tyylisesti.
Mr General
14.01.2012 11:40:47
temex878: http://www.thomann.de/fi/stairville_led_par64_pro_36x3w_short_b.htm

Tulipa tuosta kannusta mieleen vielä.

Noihin ei taida olla mitään konstia saada noita feidaan nätisti. Kun nyt
noiden himmennys on semmonen nykivä. Eli räpsähtää päälle ja siitä sitten voimistuu suhkot nätisti. Ainakin euroliten vastaavilla tuntui menevän tasaisesti fade eikä Off/on fade tyylisesti.

Tuohon ei auta muu kuin se että ostaa kalliimman laitteen. Meille tuli juuri chauvetin colorado tritour ip -lamppuja, jotka himmenee nätisti nollaan. Valoteho voittaa sävyissä 1000w parrin ja ip-luokitus on 66, eli voi surutta laittaa pihalle. Lisäksi värisävyistä ei voi puhua samassa lauseessa kuin noitten halpiksien sävyistä. Hintaa on reilu 300, joka on hyvin kohtuullinen verrattuna ominaisuuksiin ja suorituskykyyn.
temex878
14.01.2012 16:17:57
Mr General: Tuohon ei auta muu kuin se että ostaa kalliimman laitteen. Meille tuli juuri chauvetin colorado tritour ip -lamppuja, jotka himmenee nätisti nollaan. Valoteho voittaa sävyissä 1000w parrin ja ip-luokitus on 66, eli voi surutta laittaa pihalle. Lisäksi värisävyistä ei voi puhua samassa lauseessa kuin noitten halpiksien sävyistä. Hintaa on reilu 300, joka on hyvin kohtuullinen verrattuna ominaisuuksiin ja suorituskykyyn.

Oon käyttänyt yhden tilaisuuden valaisuun chauvetin tritour kannuja. Olivat oikein toimivia kapistuksia. Tosin silloin en päässyt himmennystä testaamaan koska olivat vain standalone käytössä.

Noi stairvillet olen ostanut harrastaja teatterin käyttöön jossa rahaa ei ollut käyttää 300€/kpl. Lähinnä mietin, että onko kukaan keksinyt mitään vippas konstia noiden stairvillen himmennykseen. Tosin silmäähän voi huijata vaikka parri kannulla jossa sama sävy kuin stairvillen ledissä käytössä. Jos siis tietää, että käyttää vain yhtä sävyä mutta melkein sama jo silloin käyttää vain sitä parria.
Qoshovius
14.01.2012 22:41:35

Mitenkäs noissa kannuissa missä on isompia ledejä, sekoittuuko värit kiilaan tasaisesti? Jotenkin järki sanoisi että tulisi helposti epämääräinen verrattuna vaikka 10mm ledeillä varustettuun kannuun.
Responsible people don't go around their nipples twisted.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)