Aihe: LED-kannut
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18 19
isojussi
16.11.2006 23:31:03
Luxi ja RGB on ihan muista yhteyksistä tuttu, mutta muuten ... suomentaisiko joku joka osaa? terv p.

Lux = Valon voimakkuuden mittayksikkö (???)

RGB = Red-Green-Blue
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
rintapek
17.11.2006 00:57:11

Juuri nuo on ne tutut.
One kind of music only - the good kind
Marzi
17.11.2006 01:02:33

Ei varmasti halvin, mutta monen mielestä paras.

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Pitäskö panna topicci "led-tuotteet" Niitä kun alkaa olla aika pirusti ja kuluttajan on hankala löytää joukosta helmet.
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
valomies
17.11.2006 08:46:38
Luxi ja RGB on ihan muista yhteyksistä tuttu, mutta muuten ... suomentaisiko joku joka osaa? terv p.

HSI= Hue, Saturation, Intensity

Kyse siis värikylläisyydestä sekä värivivahteista.

Kyseinen toiminto on saanut loistavaa palautetta esim. televisioväeltä, sillä HSI modella voidaan ensinnäkin säätää tietyn värin sävy juuri halutuksi. Tämän lisäksi laite pitää halutun värisävyn himmennettäessä, eikä muuta sitä, kuten useissa RGB heittimissä pääsee käymään.

lisädataa vehkeestä löytyy www.aclighting.com
simiha
17.11.2006 12:44:31
-Toivottavasti ei mene liian offtopic, mut jos OIKEESTI laadukas led-lyhty kiinnostaa, ni tuu tsekkaamaan Chroma-Q:n Color Block heitin (soundata). Tehoa saa ulos liki

Haiskahtaa kalliilta.. missä summissa pyöritään?
Oikeastaan se mitä toivoin, olis n. tuplahintainen (ja tuplatehoinen & -laatuinen) kannu näihin Thomannin versioihin verrattuna. Mutta taitaa olla aika iso kuilu näitten halvimpien pönttöjen ja laadukkaampien välillä.

ps.olen rakentamassa valodemotilaa soundatan uusiin tiloihin (kampissa), ja

Asiaa!

Marzi:
Pitäskö panna topicci "led-tuotteet"

Ois se varmaan selkeempi kuin koittaa kahlata tietoa tästä topicista.
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
valomies
17.11.2006 18:28:34
Haiskahtaa kalliilta.. missä summissa pyöritään?
Oikeastaan se mitä toivoin, olis n. tuplahintainen (ja tuplatehoinen & -laatuinen) kannu näihin Thomannin versioihin verrattuna. Mutta taitaa olla aika iso kuilu näitten halvimpien pönttöjen ja laadukkaampien välillä.

Hintaosasto on siinä 900€/kpl pinnassa, jolloin hintaan sisältyy virtalähde 5:lle heittimelle.

Vaihtoehtoinen lediheitinkin on demotilaan tulossa (valmistaja CLS-LED), sekä paljon muutakin ledi / valokamaa.
Ilmoittelen täälläkin, kunhan tila on saatu valmiiksi.
viuhko
27.11.2006 13:07:48
Löyty värisävyjä. Ihan vaan jos jotaa kiinnostaa.

Ainakin Eurolite LED PAR värisävyksi on ilmoitettu 6000K (siis sen missä on vaa "valkosia" ledejä ei RGB).

Alhaalla sivussa se motskari.
http://www.bolt.co.jp/bike-headlight/hid_discharge-lamp_35w-top.asp

Joku joka on nähny noita puhtaasti white led lyhtyjä vois kommentoida onko sävy samaa "sinistä". Veikkaan että on.
-W-
shostikk
03.12.2006 23:15:34
Ohjaaminen Behringerin LC2412:lla

Tuli hommattua 6 LED-kannua ja niille Behringerin LC2412 ohjaimseksi, ja jälleen kerran löydän itseni vannomasta, etten ikinä enää osta Behruja! ;-(

Eli, jos LC2412:ssa käyttää scena memory-fadereita, niin sen jälkeen käyttyjen DMX-kanavien arvo ei enää palaudu nollaan, vaikka yksittäiset faderit olisi kaikki nollilla. Ei ennenkuin vetää B- eli memory masterin alas. Ja syykin selvisi oheisesta keskustelusta: http://www.blue-room.org.uk/lofiversion/index.php/t11536.html

Ongelma ei ainakaan mulla tullut himmentimien kanssa esiin, koska ko. tasolla himmentimen ulostulo on niin vaimeeta. LEDit sen sijaan antavat selvästi erottuvan, aika "suttuisen" valon. Lisäksi se vähän sotkee värejä, kun kaikki ledit palavat kaiken aikaa vähän.

Eli ei ilmeisestikään LEDien vika, vaan pöydän. Mutta kannattaa ottaa huomioon.

Simo
Marzi
04.12.2006 19:03:33

Tuli hommattua 6 LED-kannua ja niille Behringerin LC2412 ohjaimseksi, ja jälleen kerran löydän itseni vannomasta, etten ikinä enää osta Behruja! ;-(

Interesting. Täytyy tsekata, mulla on tossa yks laite käsillä. Toimii kyl parrien kanssa(en oo muuta vehkeen perään tarponnut), mutta himmennin ei pientä prossamäärää näytä kuin mittarilla. Ledit on tarkempia, koska niissä alkaa valo näkyä jo heti alhaisilla prossilla. Ja lisäks tietyt efektihommat alkaa alhaisista prossista=ei voi käyttää mitenkään päin.

Tsekkailen jos kerkiän.

btw: Tota linkkiäsi hätäisesti selailemalla vaikutti yleiseltä ongelmalta, joka liittyy nimenomaan softaan, ei niinkään fyysiseen laitteeseen. Mutta joka tapauksessa tuo on selkeä ongelma, jolle pitä tehdä jotain. Noita tiskejä on aika paljon maailmalla, meinaan. Omituista, ettei moista oo huomattu tehtaalla. Kyllä fader 0 pitää olla 0% eikä joku +-5%. Sehän on selvä. :D

Ihme homma enihau.
sormunen
10.12.2006 13:33:37 (muokattu 10.12.2006 13:35:00)
Ihme homma enihau.

Vaikee kumminkin nähdä tuossa mitään ihmeellistä. Niin kauan kuin "hintaansa nähden halpa ja voin suositella" -meininkin toimii, niin tuohan on aivan oikea tapa toimia. Eihän ne mitään valotiskejä tee vaan pyörittävät firmaa. Aina yhden pettyneen tilalle löytyy toinen tolvana, joka tilaa, koska on niin halpaa ja voi suositella, kun ei oo "varaa" tehdä kunnolla ja sitäpaitsi johan sille pettyneellekin jo myytiin. Kandee lukee näitä keskusteluita, näissä näkee, missä mennään.
Marzi
11.12.2006 21:27:11 (muokattu 11.12.2006 23:05:58)

Vaikee kumminkin nähdä tuossa mitään ihmeellistä...

Tuo puhuttu ongelma on siis sinänsä kummallinen, et mokoma on ilmestynyt vasta uudempiin vehkeisiin. Joten softabugi, oletan. Kummallista on se, et moinen on päässyt läpi. On tainnut olla tarkistaja kusella just ku tota kohtaa päivitettiin :P

Mut no joo, kaikilla ei oo varaa/halua ostaa ammattilaiskalustoa, varsinkin jos käyttö on vähäistä ja vuokratoiminta olematonta, joten vaihtoehtojakin tiskeille on hyvä olla. Ja toi kyseinen kone on ihan ok 12/24 -lauta jos asennoituu hinnan mukaan, et kaikkea ei saa. Kestää varmasti kun pitää hyvin. Mikään ei kestä jos vie Viitasmallin roudicasessa(muovipussissa) ja käsittelee miten sattuu. Ja jos nyt niin jumalattomasti jännittää, niin takuu se noissakin on. Se on katos kumminkin iso juttu joillekin, et maksaako samasta kanavamäärästä 200 vai 600€. Mut se, joka haluaa maksaa sen 200€ tietää myös, että tuo tuote ei välttämättä kelpaa sille,joka haluaa maksaa sen 600€. Siinä piilee homman juju. Omaan käyttöön voi kelvata moni asia, eikä sen välttämättä _tarvitse_ kelvata muille. Firmahommat toki erikseen, en mä sinne tollasta laittais vuokrattavaksi. Eihän siitä voi ees pyytää mitään. :D Mut itellä toimis backup-lautana ihan nätisti. Tai aputiskinä.

Joka vehkeessä on vikoja, myös niissä ns. oikeissa tiskeissä. Toiset materiaaleissa ja toiset suunnittelussa. Kaikenlaiset softapohjaiset laitteet on usein alkutaipaleellaan bugeja täynnä. Toi tiski lienee B:n eka valopöytä, joka yrittää edes olla jonkinmoinen käyttispeli. Tottakai siinä voi olla bugeja, mutta toivon, että tehdas /development -ryhmä tekee käyttäjäpalautteen myötä muutoksia vehkeeseen. Julkaisee korjaavan käyttöjärjestelmän tms. Tosin, B on aika iso paja, joten kaikki kestää kauemman kun pienemmällä ja erikoistuneemmalla firmalla.

B:n monista muista vehkeistä ei voi kyl sanoa mitn yhtä hyvää. Esmex ne uudet kitarapedaalipurkit, muovikuori, phyh. Wehrmacht kun käy pari kertaa päällä isosti, niin saa hakea uutta kaupasta. mut mä _tiedän_ sen, et ne ei kestä mun käytössä, niin en laita lautaani. Joku muu voi laittaa, joko tietämättömyyttään tai pihiyttään. Tai siksi kun ne on just sopivia sille joka niitä haluaa käyttää. Mun käytössä noi ei vaan kestä. Ei kyl moni muukaan, on sen verran painava saapas joka noita talloo. :D

Mut siis, tää ei ole mikään B-puolustuspuhe, vaan kyseenalaistus tuota "halpa on saatanasta" -asennetta kohtaan. :D Piis.
sormunen
11.12.2006 21:50:57

Mut siis, tää ei ole mikään B-puolustuspuhe, vaan kyseenalaistus tuota "halpa on saatanasta" -asennetta kohtaan. :D Piis.

Jaa no, et sitten kai mulle vastannutkaan.

Kumminkin
- Behringerin bisnes on pelkästään myymistä ja niin kauan kun kamat menee kaupaksi, niin mitä välii? Eihän niillä ole mitään teknologista tai taiteellista kunnianhimoa perustamisen takana niinkuin vaikka Varilitella, Iconilla, Flying Pigillä, Zerolla, Martinilla, Clay Pakylla muutamia nykyisiä ja menneitä listatakseni. Jos Behringer tekee toimivia kamoja niin so be it, mutta ei niillä mitään tarvetta siihen ole.
- miksi pitää saada paremmin tehdyn "ominaisuudet" halvemmalla ja huonommin tehtyinä? Mikä on se ajatus, että kaikilla pitää olla suurin piirtein samalla lailla ja että ero on vain hinnassa ja sen mukaisesti pitää sitten etukäteen tietää, ettei ne toimi, koska ne on halpoja, mutta ominaisuuksia piisaa?

Tässähän on se ajatus, että ei ole mitään omaa ja originaalia vaan että kaikki ovat kuin uukakkosia, mutta toisilla ei oo vain rahaa, niin ne samat jutut sitten tehdään huonommilla vekottimilla ja sanotaan, että niin no kato nää oli halpoja. Siinä on itse asiassa takana ajatus, että valo- tai äänisuunnittelulla ei ole sinänsä mitään draamallista merkitystä vaan kyseessä on vain tila, johon sitten tiputetaan milloin mikin bändi.

Tää ajattelu myös näkyy. Kun on viime vuosina nähnyt suomalaisia bändejä, niin samanlaisiahan ne ovatkin olleet. Siellä on heitinkiilat siististi vähintään kolmella vertikaalitasolla ja soundit samanlaista aneemista puuroa. Musa sitten vaihtelee säröiskelmästä polvihousuheviin.

Kyllä mä voin mainiosti käyttää halpahallin kamaa ja käytänkin. Mutta en mä käytä niitä siksi, että ne on melkein kuin neljä kertaa kalliimmatkin vaan koska laitteessa on joku juttu, jota mä katson tarvitsevani. En mä ole rikas, ei siitä ole kysymys. Ei koko jutussa ole millään tavalla rahasta kyse.
Marzi
11.12.2006 23:01:59 (muokattu 11.12.2006 23:06:55)

Jaa no, et sitten kai mulle vastannutkaan.

Eka kappale oli vastaus sulle. :D

Jos Behringer tekee toimivia kamoja niin so be it, mutta ei niillä mitään tarvetta siihen ole.

Omituinen väite, mikä firma nyt noin ajattelisi, mut jos toi on sun mielipide, niin okei. Eikö firma ku firma yritä kumminkin tehdä kamaa joka toimii ja menee kaupaksi. Ei paska loppujen lokuksi myy, ainakaan kauaa, vaikka olisi kuinka halpaa. Jotain hyvää noillakin on, ei ne muuten olisi enää olemassa. Sitäpaitti aina on ollu firmoja, jotka tekee halvempaa ja paskempaa, mut niillekin on oikeasti tilauksensa. Esim. noi purkit mitä parjasin: halvempi niillä loppujen lopuksi kokeilla hommia kuin ostaa aina aito asia ja todeta ettei pidäkään. Kalliimmissa häviää jo vaihtokaupassa enemmän kun noi maksaa. :D

- miksi pitää saada paremmin tehdyn "ominaisuudet" halvemmalla ja huonommin tehtyinä?

No jos ominaisuudet tarkoittaa 24 dmx-kanavaa käsittelevää lautaa 12 subilla, niin siihenhän löytyy vaihtoehtoja kyl. Toi on aika halpa semmoinen ja hoitaa kysymyksen. =sub+chaset Kuten mainitsin, joillakin on käyttö vähäistä, eikä valohomma kiinnosta kuin pakollisena pahana.

Käy tutustumassa, vaiks huviksesi.
http://www.behringer.com/LC2412/index.cfm?lang=ENG
Toi virtual gear toi ainakin mulle hymyn huulille. :D

Mikä on se ajatus, että kaikilla pitää olla suurin piirtein samalla lailla ja että ero on vain hinnassa ja sen mukaisesti pitää sitten etukäteen tietää, ettei ne toimi, koska ne on halpoja, mutta ominaisuuksia piisaa?

En mä oo väittäny, et kaikki tarvii samat aseet.

Tässähän on se ajatus, että ei ole mitään omaa ja originaalia vaan että kaikki ovat kuin uukakkosia, mutta toisilla ei oo vain rahaa, niin ne samat jutut sitten tehdään huonommilla vekottimilla ja sanotaan, että niin no kato nää oli halpoja.

Menee kyl aika kauas aiheesta jo, mut asiat loppupeleissä joutuu tehdä budjetin raameissa, oli se budjetti mitä hyvänsä. Sit jos ei johonkin oo kerta kaikkiaan varaa, mutta haluaa sen tehdä, niin sehän tehdään vaikkei olisikaan varaa vuokrata VL5:sia tupaa täyteen. Mä näen sen niin. Sillä tehdään, mikä hommaa palvelee.

Siinä on itse asiassa takana ajatus, että valo- tai äänisuunnittelulla ei ole sinänsä mitään draamallista merkitystä vaan kyseessä on vain tila, johon sitten tiputetaan milloin mikin bändi.

Toisesta discovälkyttely on kivaa, toisesta ei. Kukin tavallaan. Kyllä ne osaajat sieltä sit erottuu.

Tää ajattelu myös näkyy. Kun on viime vuosina nähnyt suomalaisia bändejä, niin samanlaisiahan ne ovatkin olleet. Siellä on heitinkiilat siististi vähintään kolmella vertikaalitasolla ja soundit samanlaista aneemista puuroa. Musa sitten vaihtelee säröiskelmästä polvihousuheviin.

Mä en tee just nyt kumpaakaan sorttia, mut tossa lausahduksessa haiskahtaa Kunnon Rokkipoliisi. :D

Mut komppaan. Just höpisin aiheesta tuttujen kanssa. Suomessa on paljon teknisen osaamisen ammattilaisia, tyyppejä, jotka pärjää minkä tahansa vehkeen kanssa missä tahansa ja nopealla aikataululla. Erittäin, erittäin tarpeellisia hahmoja siis. Semmoisia "visionäärejä" jotka tekee tosi erikoista ja hienoa on tosi vähän. Toki, perusbudjetti valoille Suomi-kippola -rundilla on pieni ja juu, jossain porvoon Panimossa tai Kaarinan Old Bangissa nyt vaan ei ole mahdollista toteuttaa saman skaalan juttua kuin vaikka Tavalla. Kun tsekkaa vaikka 30 kärkikaartin suomalaista bändiä kippoloissa, niin kyllä siellä loppupeleissä on vaan muutama, jonka muistaa siksi, että se oli jotenkin erikoisen hienosti toteutettu. Tai että oli nähty edes vähän vaivaa.

Se, että on matkassa naamavalon, kuuden liikkuvan ja strobon kanssa ei ole mitenkään kekseliästä. Mut sillä tekee rokkibändin setin jos muuta ei ole ja nykyään siihen on melkein joka orkesterilla varaa, koska on mahdollista vuokrata niitä halvempiakin tuotteita. Firmat kun hommaavat muutakin kuin Martinia nykyisin. Halvempi tuote-halvempi vuokra. Eri asia on miten ne kestää ym. mut noin nyt vaan on.

Kyllä mä voin mainiosti käyttää halpahallin kamaa ja käytänkin. Mutta en mä käytä niitä siksi, että ne on melkein kuin neljä kertaa kalliimmatkin vaan koska laitteessa on joku juttu, jota mä katson tarvitsevani. En mä ole rikas, ei siitä ole kysymys. Ei koko jutussa ole millään tavalla rahasta kyse.

Halpahalli ei taida valmistaa/myydä valopöytiä(jos myis, niin pitäis kyllä tsekata. :D) ja ton B:n tapauksessa on nimenomaan kyse rahasta. Ton sun edellä mainitsemasi ajattelutavan voi myös kääntää toisinpäin: miksi maksaa samoista ominaisuuksista enemmän, jos pärjää sillä halvemmallakin vehkeellä.

On siis eri asia käyttää halpiskamoja tarvepohjalta=laitteessa on joku juttu, jota katot tarvitsevasi, kun rahapohjalta=melkein kun joku muu, mut sikahalpa, pystyn ostaa. Myönnän toki sen. Ja pitäähän se tajuta, ettei se ole sama asia ostaa kopiota kuin alkuperäistä. Mut se ei poista laitteen käyttökelpoisuutta, että se on kopio. Mä annan nyt esimerkin:

http://www.thomann.de/fi/stairville_dmx_splitter_4.htm
http://www.thomann.de/fi/martin_dmx_splitbox_booster_4kanal.htm

Kumpikin hoitaa samaa kysymystä (en nyt tsekannut speksejä suurennuslasilla, katselin vaan jotain tähän), toisen hinta vaan on paljon pienempi. Silti halvemmassa on monipuolisemmat kytkennät, mutta jostain kalliimman hinta muodostuu silti. Merkkilisä? Huijaus? Tuskin, mutta oletettavasti Martin on kestävämpi loppupeleissä. Ehkä keikkaolosuhteissa alkaa liittimet sprakailla halvemmassa koneessa, mutta mitäs jos ne onkin kiinteässä asennuksessa. Onko keikkakestävyydestä silloin mitään iloa? Eli halpakin voi olla käyttiskamaa.

ja btw, en omista näistä vehkeistä kumpaakaan itse, eli en puolusta tässä mitään tiettyä kamaa/merkkiä.

Hmm. Aina ja kaikilla ei nyt kerta kaikkiaan vaan ole varaa ostaa sitä kalliimpaa esikuvaa vaikka kuinka haluaisi. Jos olis rahaa niin, ettei kakkalle taivu, niin toki sitä ostaisi mitä vaan kun ei tarttis kattoa hintaa, ainoastaan laatua. Mut harvoin se niin on. Jos tarvii kerran-kaks kuussa jotain laitetta(lue, se ei tuota mitään), niin on loogista ostaa jotain, joka ei käy kukkarolle, mut hoitaa homman. Oli se vehje mitä vaan. Kunhan se riittää itselle. Behku varmaan riittää monelle. Ei noista oo ainakaan toistaiseksi mitään hirveitä tyyppivikoja tullut vastaan. Äkkiäkös nuo täällä foorumilla puitaisiin. Sulla tuntuu olevan vaan asennevamma koko laitosta kohtaan.

EDITtiä ja OFFTOPICia vielä(lisää), että ootkos Sormunen tsekannu noi Chamsysin systeemit?
jusifer
30.01.2007 17:10:06 (muokattu 30.01.2007 23:24:31)

Kiitoksia kaikille kirjoituksista, niitä on ollut hauska lukea - ja jotain tietoakin niistä on löytynyt ;)

Haluaisin kysäistä paria asiaa:

1) Lähes kaikki tuntuivat puhuvan lähinnä 56-mallisista kannuista ja vertaavan niiden tasoon. Oliko kenelläkään kokemusta 64-LEDiparreista, ovatko mitenkään "tehokkaampia" / mihin niiden antamaa valoa voisi verrata? Niinkuin esim. jos 56-LED on noin kolmannes halogeeni-56:sta, onko 64-LED 1/3 halogeeni-64:sta? LEDien määrä ei tunnu olevan kauhean radikaalisti eri noissa 56- ja 64-malleissa keskenään.

EDIT: Tarkoitan tässä siis 56:lla 300W 56 umpiota ja 64:lla 1000W 64 umpiota, kyllähän niitä muitakin on.

2) Onko kukaan teistä jotka ovat kokeilleet erilaisia USB-DMX -härpäkkeitä kokeillut Vellemanin versiota? Nettitietojen mukaan se olisi vähän monipuolisempi kuin Enttec (ainakin open), nopeampi ja kaikkea muutakin hyvää. Vaan onko kenelläkään käytännön kokemusta siitä? Ajattelin kokeilla Freestylerin tai jonkun muun PC:llä pyörivän softan kanssa...

Itse olen leffapuolella, mutta kiinnostaisi ihan silkasta mielenkiinnosta "leikkiä" tämän livepuolenkin kanssa, ainakin omalle bändille voisi tehdä jotain valoshöytä. Rahaa nolla, levymyynti nolla jne.
Marzi
05.02.2007 16:55:57

2) Onko kukaan teistä jotka ovat kokeilleet erilaisia USB-DMX -härpäkkeitä kokeillut Vellemanin versiota?

En oo kokeillut. mutta Chamsysiin tuli just tuki tolle. Eiku vattu, tais ollakin beta-versiossa vasta. Mut tulossa on joo. Äh. Paljon hyötyä. :D
Youngster
08.02.2007 18:22:00
LED- kannujen ja -valojen kanssa olen ollut jonkin verran tekemisissä, mm. Studio51:ssä on seinille ripoteltu LED spotteja, nämä ovat kaikki kiinni DMX lenkissä. Se on aika näyttävä juttu kun sen kokoinen kuppila voidaan haluttaessa pestä kokonaan esim punaiseksi. Kyseiset spotithan ovat siis RGB spotteja.

Helsingin Hotelli Presidentin uuden yökerhon uudelle stagelle ripustettiin kattoon n.30 LEDi par 56sta ja kyllä niillä sen stagen pesee mennen tullen, kaikki ovat omassa DMX osoitteessaan ja voimme siis muuten punaisen pesun keskelle vetää vaikkapa siniset viivat.
DMX protokolla kyseisissä laitteissa oli kyllä mielenkiintoinen. asennusvaiheessa taistelu näiden DMXn kanssa vei päivän että ne saatiin toimimaan tiskin kanssa yhteistyössä.
Taisivat olla euroliten kannuja mutta DMX taistelun jälkeen hönkä riitti mainiosti n.6x8m lavalle 6m korkeudesta huolimatta.

Lediteknologia kehittyy hurjaa vauhtia, johan autojen etuvalojakin tehdään ledeistä, valon sävy on luonnollinen ja LEDit peittoavat kyllä Xenon polttimon valotehossa... ikävä kyllä hintakin on TOISTAISEKSI kolminkertainen jo kalliiseen Xenoniin nähden.

Ledi parrit ovat käyttökelpoista tavaraa, etenkin dmx:llä.. toisaalta esim. tilavalaistuksessa huonoja kun pitää vetää sekä sähkö että dmx.
toisaalta sähköä ei sitten tarvitse hakea 63A keskuksesta muutamalle kymmenelle parrille ja värit voidaan vaihtaa fiiliksen mukaan.
puolensa kullakin...
Marzi
10.02.2007 19:48:48

LED- kannujen ja -valojen kanssa olen ollut jonkin verran tekemisissä, mm. Studio51:ssä on seinille ripoteltu LED spotteja, nämä ovat kaikki kiinni DMX lenkissä.

Octopodeja ja Pixeldriveja näkyy nykyään vähän joka kippolassa, toimivaa settiähän nuo ovat tuollaiseen baarisisustamiseen. Tsekkailinkin joku kerta Pressassa, että sielhän on lediä katossa. Hauska idea, mutta vierailevilla valohahmoilla voi mennä hermo jos ei tunne euroliten "logiikkaa". Laitteiden mukana tulee manuskaa kyl(ja niiden pohjalta tein ajurit Chamsysiin joku kerta), mut netistä on hankala löytää mitään euroliten manuskoita. Tai sit en vaan osaa.
Youngster
11.02.2007 22:25:47 (muokattu 11.02.2007 22:26:14)
No kyllä se täytyy sanoo ettei niiden omatkaan manuaalit paljoa avittanu sen dmx taistelun suhteen; Kaikki on niinku manuaalissa sanotaan mut miks nää vaan vilkkuu ja vaihtelee väriä?! Polttava puheenaihe polttavassa kiireessä kun avajaiset on huomenna...
Marzi
12.02.2007 00:51:33 (muokattu 12.02.2007 00:52:33)

Mulla on niitä 56-kokoisia(6ch) käytössä ja ei niissä ainakaan mitään kummaa ollut. Mut onhan noi toki vähän sellaisia idän ihmeitä. :D
No yhyy.
shostikk
14.02.2007 09:59:21
Oliko kenelläkään kokemusta 64-LEDiparreista, ovatko mitenkään "tehokkaampia"

Itselläni on 6 kpl T-kaupan LED PAR 56-kannuja ja yksi kpl Stairvillen PAR64 LED. Molemmat siis RGB ja mahdollisimman halpiksia. Keskenään vertailtuna näyttää siltä, että toi Stairvillen 64 on vain hivenen kirkkaampi kuin 56:t, mutta keila on leveämpi. Ero ei mielestäni ole yhtä iso kuin vastaavilla halogeeneilla olisi, vaikka varsinaista vertailua 300W ja 1000W halogeeneihin en ole voinutkaan tehdä.

Olipa kvantitatiivista. :D

Käyttökohteena on 6 kpl takakankaalle alaspäin ja yksi lavalle, vaikka rumpalin pallin alle. Jälkeenpäin olisi kantsinut ostaa toisin päin. Nyt kankaan väripesu näyttää lähinnä kuudelta jätkänkynttilältä, kun keilat on niin kapeita. :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)