Aihe: Digimikserit (live)
1 2 3 4 511 12 13 14 1547 48 49 50 51
Örkinrumilus
20.12.2011 18:44:54
Mikä sulla on vertailukohteena noihin?

Kuten tuola aikaisemmin mainitsin niin minulla ei tosiaan ole vertailukohtia juurikaan, en esim. ole miksannut analogitiskillä bändiä kuin pari hassua kertaa. Digipuolelta sd8:a ja m7cl:aa on tullut vierestä ihmeteltyä mutta en niihin ole itse koskenut.

Tarkentaakseni tuota vaikeakäyttöisyyttä, itse siis nykyään pidän yleensäkin yamahoiden käyttöliittymistä ( muiden kuin noiden kahden osalta voin siis sanoa vain vierestä katsoneena). Ja tosiaan pitää ottaa huomioon että 01v96 oli ensimmäinen kosketukseni digitiskiin ikinä. Sen takia sen haltuunottoon kului aikaa mm. valikkosurffauksen opettelun takia. Siirtyminen ls-9:n kimppuun kävi helposti koska yamahoiden käyttöliittymät muistuttavat toisiaan huomattavasti. Ja nyt olen siis hyvinkin tyytyväinen äläsysiin työkaluna.

Niistä valikkonapeista, kuten mainitsin, voi olla ainoastaan makuasioiden verran omaa mieltä. Itse kaipaisin prev/next scene- nappeja pitäen silmällä käyttöä esim. musikaaleissa tai teatteriesityksissä. Ehkä. Mielestäni sen monitor-napin takana olevat toiminnot eivät mielestäni tarvitse olla niin nopean pääsyn takana, kuten esim. mainitut eq:t sen sijaan että olisivat räkeissä. Mutta toiset äidistä ja toiset..
AnttiR
20.12.2011 19:32:32
Recall Next, Recall Previous toiminnot saa käyttäjän ohjelmoitavissa oleviin User-Defined Keys nappuloihin.

AnttiR
Örkinrumilus
20.12.2011 19:35:19
Recall Next, Recall Previous toiminnot saa käyttäjän ohjelmoitavissa oleviin User-Defined Keys nappuloihin.

Niin saa, mutta samanlailla monitor-asetuksiin voisi päästä käsiksi jonkin toisen, esim setup-napin takaa. ihan vaan esimerkkinä.
AnttiR
20.12.2011 19:41:31 (muokattu 20.12.2011 19:47:10)
Page Bookmarkilla pääsee graafisiin equihin suoraan ja sends on faderillä suoraan monitorilähtöihin. Jos kaipaa nopeaa pääsyä.

-a-
jorma666
20.12.2011 19:54:31 (muokattu 20.12.2011 19:55:29)
Örkinrumilus: Niin saa, mutta samanlailla monitor-asetuksiin voisi päästä käsiksi jonkin toisen, esim setup-napin takaa. ihan vaan esimerkkinä.

No entäs tuo recorder. Ei oo montaa kertaa tullu käytettyä. Kuten mulla ei oo myöskään tullu käytettyä noita scene recall -nappuloita, muistaakseni ikinä paitsi joskus M7CL:ssa. Mutta sehän on hyvä että on ne käyttäjän määriteltävät nappulat olemassa, sinne voi jokainen sitten mieltymysten, tarpeen ja tilanteen mukaan tehdä mitä huvittaa.

Oon samaa mieltä että 01V on hieman kankea, mutta toisaalta myös aika vanha malli ja "ensimmäinen" digitiski monelle. Eli hyppäys analogimaailmasta digimaailmaan on monille tapahtunu 01V:n kautta. Mutta jos Yamahan käyttöliittymä on sun mielestä hankala omaksua, niin suosittelen kokeilemaan Avidin plugareita, A&H:n layereita, patchaamista Soundcrafteilla tai ihan mitä vaan Innovasonilla. Ihan vaan vertailun vuoksi! Hymiö
we call it music - they call the cops
Örkinrumilus
20.12.2011 20:02:01
No entäs tuo recorder. Ei oo montaa kertaa tullu käytettyä.

Nii, mä taas vedän joka keikan sen kautta narulle. Makuasioita, again.

Kuten mulla ei oo myöskään tullu käytettyä noita scene recall -nappuloita

En o ite keksiny muita keinoja tehdä musikaalia jossa on 24kanavaa langattomia mikkejä ja 20kanavaa bändiä, siin ne näppäimet o aika kätsyt, mutta onneks ->

Mutta sehän on hyvä että on ne käyttäjän määriteltävät nappulat olemassa, sinne voi jokainen sitten mieltymysten, tarpeen ja tilanteen mukaan tehdä mitä huvittaa.

Oon samaa mieltä että 01V on hieman kankea, mutta toisaalta myös aika vanha malli ja "ensimmäinen" digitiski monelle. Eli hyppäys analogimaailmasta digimaailmaan on monille tapahtunu 01V:n kautta. Mutta jos Yamahan käyttöliittymä on sun mielestä hankala omaksua, niin suosittelen kokeilemaan Avidin plugareita, A&H:n layereita, patchaamista Soundcrafteilla tai ihan mitä vaan Innovasonilla. Ihan vaan vertailun vuoksi!

Ei, en ole sitä mieltä että se käyttöliittymä on hankala omaksua. Omat kokemukset oli vaan niin olemattomat silloin kun aloin 01:stä käyttämään että hetki meni omaksua perusjuttuja. Tällä hetkellä Yamaha istuu käteen oikein hyvin, eikä hyppääminen 01:sen ja Ls-9:n välillä juuri tarvitse keskittymistä.
jorma666
20.12.2011 20:05:50
AnttiR: Page Bookmarkilla pääsee graafisiin equihin suoraan ja sends on faderillä suoraan monitorilähtöihin. Jos kaipaa nopeaa pääsyä.

-a-

Tämä totta. Mutta ois kätevämpi mun mielestä kun se rack-nappula kerran on jos sitä kautta ois vaan nopeampi selata, just tyyliin DM1K tai 01V96. Itse tykkään pitää noitten käyttäjän määriteltävissä asioita kuten set nominal ja set +48V, tilanteesta riippuen mute-ryhmiä, tempo tapia jne. Loppuu nappulat kesken aika pian. Mutta se riippuu aina vähän mitä tarvii tehä, eikä noita valikoita keikan aikana useinkaan tuu paljoa selattua. Pienellä lisäyksellä sen nuolinäppäimien hakkaaminen jäis vaan paljon vähemmälle.
we call it music - they call the cops
cozmo
20.12.2011 20:15:33

vhaivala: Tämä totta. Mutta ois kätevämpi mun mielestä kun se rack-nappula kerran on jos sitä kautta ois vaan nopeampi selata, just tyyliin DM1K tai 01V96. Itse tykkään pitää noitten käyttäjän määriteltävissä asioita kuten set nominal ja set +48V, tilanteesta riippuen mute-ryhmiä, tempo tapia jne. Loppuu nappulat kesken aika pian. Mutta se riippuu aina vähän mitä tarvii tehä, eikä noita valikoita keikan aikana useinkaan tuu paljoa selattua. Pienellä lisäyksellä sen nuolinäppäimien hakkaaminen jäis vaan paljon vähemmälle.

Itse käytän nokkahuilun soitinpuolta, sieltä saa kivasti virittelymusat hiukan näppärämmin kuin ipod tms. laitteilta. Eli tarpeensa kullakin aina. Mutta samaa mieltä näytön alalaitanapeista, monesti olen jopa ihan tökkinyt näytön alalaitaa turhaan.

Tämä muuten kaikille jos ei ole tullut vilkuiltua, itsellekin tarttui muutama jippo mukaan. http://www.yamahacommercialaudiosys … ds/broch_pdfs/ls9_shortcut_tips.pdf
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
Örkinrumilus
20.12.2011 21:11:37
Tämä muuten kaikille jos ei ole tullut vilkuiltua, itsellekin tarttui muutama jippo mukaan. http://www.yamahacommercialaudiosys ds/broch_pdfs/ls9_shortcut_tips.pdf

On kyl näppäriä vinkkejä, nopeuttaa kyllä käyttöä kivasti.
dewil
22.12.2011 10:19:06

Oli kyllä hyvejä vinkkejä. Taddis
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
rintapek
03.01.2012 10:42:46

Tossa ko kurkkasin jäsen ÄM:n räkkilootaongelmaa, niin hoksasin, et Teekauppaan on tullu Behkun DDX3216 takaisin?
Toihan on jo vissiin viis vuotta ollu discontinued, mist noit ny on markkinoille ilmaantunut?

www.thomann.de/fi/behringer_ddx3216_digital_mixer.htm
One kind of music only - the good kind
LHU
03.01.2012 11:34:21
rintapek:
Toihan on jo vissiin viis vuotta ollu discontinued, mist noit ny on markkinoille ilmaantunut?

Tässä ei oo muuta vaihtoehtoa kuin että tää on hra Ulin henkilökohtainen kosto jälkipolville, vähän niinkuin kupla oli Aatun...
_Paavo_
03.01.2012 20:12:25
Ja varsinkin, kun tuote on ollut myynnissä t-kaupan mukaan vuodesta 2001.... Jopa Uli olisi saattanut kehittyä kymmenessä vuodessa.
Katti
04.01.2012 10:07:50
_Paavo_: Ja varsinkin, kun tuote on ollut myynnissä t-kaupan mukaan vuodesta 2001.... Jopa Uli olisi saattanut kehittyä kymmenessä vuodessa.

Ja kohta noita alkaa taas tulemaan vastaan... ...just ku niistä on alettu pääsemään eroon...

Toivottavasti ei mulle kukaan tyrkytä enää ikinä, koskaan...
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
juso
05.01.2012 08:51:36

rintapek: Tossa ko kurkkasin jäsen ÄM:n räkkilootaongelmaa, niin hoksasin, et Teekauppaan on tullu Behkun DDX3216 takaisin?

www.thomann.de/fi/behringer_ddx3216_digital_mixer.htm

Niinhän näkyy olevan. Liekkö kysyjiä ollu kuiteski niin paljo että pyyntöihin on vastattu. Mutta mites käytännössä onko aika jo ajanut ton pöydän ohi? Itellä on digipöydän hankkiminen edessä ja oon jo kallistunu tohon presonuksen 16.4.2. malliin. Mutta mutta ei tuota behkua oo kummiskaan ihan lytättykkään, joten mitä mieltä kokeneemmat on onko noi vertailukelpoiset parit laisinkaan??
Rouda-setä
05.01.2012 09:57:39
Katti: Ja kohta noita alkaa taas tulemaan vastaan... ...just ku niistä on alettu pääsemään eroon...

Toivottavasti ei mulle kukaan tyrkytä enää ikinä, koskaan...

En mä nyt vielä huolestuis... Behringerin sivujen mukaan edelleen discontinued:
http://www.behringer.com/EN/Products/DDX3216.aspx

Taitaa olla Thomannin Hans löytänyt jostain vanhan jäännösvaraston halvalla. Tuskin noita kauaa saa.
Katti
05.01.2012 16:15:47
Rouda-setä: En mä nyt vielä huolestuis... Behringerin sivujen mukaan edelleen discontinued:
http://www.behringer.com/EN/Products/DDX3216.aspx

Taitaa olla Thomannin Hans löytänyt jostain vanhan jäännösvaraston halvalla. Tuskin noita kauaa saa.

Toivotaan että ei saa... Muuten niitä on taas joka niemessä ja notkossa, niinku oli joku vuos sitten...

...onneksi B-tuotteen laatu ei koskaan ole antanut hirmuisen pitkää elinikää...
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
stnprkl
06.01.2012 02:23:15
Katti: Toivotaan että ei saa... Muuten niitä on taas joka niemessä ja notkossa, niinku oli joku vuos sitten...

...onneksi B-tuotteen laatu ei koskaan ole antanut hirmuisen pitkää elinikää...

Ei onneks oo tullu ikinä yhtään vastaan :)
Viltsu audiokantaja
Rouda-setä
06.01.2012 03:05:52
stnprkl: Ei onneks oo tullu ikinä yhtään vastaan :)

Sama. Eipä oo ikinä kukaan tuota B-tuotetta tarjonnut. Ehkä jossain oikeasti luetaan niitä meidän ridereita:)
juso
06.01.2012 11:08:06

Rivien välistä voi näköjään lukea että toi B = täys paska eikä kannata sekaantua pitkällä tikullakaan. Fakta on vaan se että harrastelijabändillä ei oo käytössä kovin kummosia euromääriä. Pitäis vaan löytää sellanen kompromissi että pöydässä olis juuri välttämättömimmät jutut ja laatua sit loppurahalla. Uskosin et tolla presonuksen tiskillä pärjättäis ominaisuuksien puolesta, mutta tonkaan kestävyydestä ei varmaan kukaan tiedä vielä juuri mitään??
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)