miksaajasetä 24.04.2015 13:03:57 | |
---|
Niq: Tässä lauseessa on jotain melko perisuomalaista. Nimittäin se että toisten virheille nauretaan ja paikataan siten omaa itsetuntoa. Ei nyt ihan tuosta ole kysymys. Enemmänkin siitä, että jos joskus on jotain asiaa tehnyt, kiinnittää helpommin huomiota siihen, miten joku toinen sen tekee - usein muiden tekemisistä oppii itsekin. Niq: Jos oot oikeasti ammattilainen, ymmärrät varmaan että joku jäähalli kesken lätkämatsin ei välttämättä anna mahdollisuuksia tehdä jokaiselle 12000 jakkaralle täydellistä balanssia. Olen ammattilainen ihan toisella alalla, mutta ymmärrän toki rajoitteet - siksi mainitsinkin siitä, että puitteet eivät olleet parhaat mahdolliset. Kyseessä ei ollut edes jäähalli vaan 70000 katsojan ulkostadion, joten kaiuttimien sijoitteluun ei ollut juuri muita mahdollisuuksia kuin ne groundstackit. |
miffe 24.04.2015 17:35:46 | |
---|
Niq: On oikeasti käsittämätöntä miten äänenlaatu on parantunut ja etenkin halventunut 2000-luvun edetessä. En ottais enää mitään ysärilootia mukaan keikalle vaikka maksettais. Painaa *tusti ja kuulostaa karmealta. Kovasti tuntuu äänispedeille vielä kelpaavan mm. seuraavat: d&b C-sarja + B2 Nexo Alpha, PS15 L'Acoustics V-DOSC, DV-DOSC, ARCS Kling & Freitag ACCESS EV X-Array Meyersound MSL-4 Eihän noi mitään kevyitä ole nykystandardien mukaan, mutta ottaisin noita keikoille mukaan huomattavasti mieluummin kuin joitakin 2010-luvun tuotoksia, joita nykyisin vastaan tulee. Se on harmillista, että pointsource on jäänyt suuressa mittakaavassa jalkoihin, eikä niiden kehitykseen siksi panosteta. entinen turkulainen |
Danko 24.04.2015 23:27:01 | |
---|
Jaava: Jotkut kaverit kuljettaa dB-mittaria mukana, että saavat tarkistettua, etteivät vedä liian kovaa. Itse lähinnä kuljetan sen takia, että saan todeta lavamöykän tulevan >100dBA ja nostaa siinä kohtaa kädet pystyyn. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Jaava 25.04.2015 16:05:59 | |
---|
Danko: Itse lähinnä kuljetan sen takia, että saan todeta lavamöykän tulevan >100dBA ja nostaa siinä kohtaa kädet pystyyn. Nojuu. Mä sanon niille, että jos eivät soita hiljempaa mä en voi pelastaa niitä. "Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
Örkinrumilus 25.04.2015 16:21:58 | |
---|
Kerran veti baarissa paikallinen rokkipumppu dödis-rumpalin johdolla 106dba kolmen metrin päähän. Siin ei paljon korostunu basso enää ollu päälimmäisenä mielessä. "Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.." |
Kefiiri 26.04.2015 17:53:48 (muokattu 26.04.2015 18:04:09) | |
---|
Ei tämä homma kamoista ole kiinni. Kolkyt vuotta sittenkin oli porukoita joilla oli mainiot soundit ja sitten niitä puurotuhertajia. Niin ja Nieminen & Litmanen kuulosti taannoin Tampereella erinomaisen selkeältä ja rummut symbaaleineen kuuluivat huomattavan nyanssikkaasti. (Viitaten aloitusviestiin.) En ole musiikin asiantuntija. |