Aihe: Korvamonitorit: Shure PSM900 vs Sennheiser EW300 IEM G3 1 2 | |
---|---|
![]() 11.11.2014 21:20:12 | |
miffe: Ymmärrätteks te nyt yhtään mitä minä kirjoitan? Tarkoitin tasan tarkkaan tilannetta, jossa samalla lähettimellä, samalla taajuudella lähetetään eri kanavissa erillinen miksaus, jotka kuuluvat läpi, koska laite on joko paska, tai halpa ja paska. Korjasin tuon tiedon vain siihen, kun hra Haapala sanoi, ettei monokäytössä ole kanavaerottelulla mitään väliä. Koska on sillä, jos samaa taajuutta käytetään kahden eri muusikon miksausten lähettämiseen. Tässä kohtaa Viltsu ei ollut msininnut, että hän tekee oletuksen, jossa kaikki käyttävät kahta kanavaa jopa monomiksauksen lähettämiseen - kuten te kaksi suurgurua tunnutte ainakin käyttävän. Joillakin on jopa budjetteja mietittävinä. Ja missään kohtaa en puhunut, että olisi mennyt väärä pakki kenellekin. Et siis ymmärtänyt kirjoittamaani. Kyse oli vain kanavien välisestä ylikuulumisesta. Toivottavasti meni edes nyt jakeluun. Miksi käyttää halpoja tai paskoja laitteita kun ne ei toimi? Miksi? MIKSIIII????? Jos ei oo rahaa ni ei sit. Ei tartte yrittää et jos ne sit kuitenkin toimis jos hyvin tiedät ettei ne toimi. Mie tiedän ja moni muukin tietää mut siun vaan tarttee vängätä vastaan. No kukas sen pakin sit antaa jos et sie, joka sen miksauksen teet???? Sie oot se kuka sen homman aloittaa oli sama taajuus tai ei. Sie kannat vastuun siitä työstä. Jos siel menee vituiks ni se ei oo sen popparin vika et toinen halus klikkii ja toinen ei ja kamat hajoo ja pelikaani on turbiinissa. EIEIEIEIEIEIEIEI. Budjetti nimenomaan. Jos et saa tarpeeksi ni ei tartte paskaa hommata ja kusta sil asioita. Ratkaisuja voi tehdä. Mutta ei noin kuin sie oot esimerkillä jo näyttänyt. Siun täytyy olla se järjen ääni silloin jos hommat o menos metsään. Ei se ole muusta kii. Ja kaiken lisäks tää o nimeltään:Shure PSM900 vs Sennheiser EW300 IEM G3, ei Miffen 16v. vanhat pakit, jotka ehkä toimii ehkä ei ja klikki tulee silti vitti PA:stakin :D Hippi kukapa muukaan, ainainen riesa tän päivän stadissa. Oi tulispa kunnon sade joka pyyhkis alleen kaiken ton saastaan. Ja siihen paskaan mä luen hipit, stallarit, kommarit, revarit ja muut hihhulit jotka vaikeuttaa kekkosen duunia. | |
![]() 12.11.2014 14:50:57 | |
Oksu: Miksi käyttää halpoja tai paskoja laitteita kun ne ei toimi? Miksi? MIKSIIII????? Jos ei oo rahaa ni ei sit. Ei tartte yrittää et jos ne sit kuitenkin toimis jos hyvin tiedät ettei ne toimi. Mie tiedän ja moni muukin tietää mut siun vaan tarttee vängätä vastaan. En tiedä. Ehkä joillakin ottaa se budjetti vastaan. Mulla on langattomat ja korvamonitorit Sennheiserin 2000-sarjaa. Sano nyt, että nämäkin ovat paskoja. No kukas sen pakin sit antaa jos et sie, joka sen miksauksen teet???? Sie oot se kuka sen homman aloittaa oli sama taajuus tai ei. Sie kannat vastuun siitä työstä. Jos siel menee vituiks ni se ei oo sen popparin vika et toinen halus klikkii ja toinen ei ja kamat hajoo ja pelikaani on turbiinissa. EIEIEIEIEIEIEIEI. Budjetti nimenomaan. Minä annoin esimerkin, jossa samaa taajuutta käytetään kahden eri monimiksauksen välittämiseen. En edes kertonut itse olevani siinä tilanteessa. Esimerkki yritin viestittää, että sillä erottelulla - laitteen suorituskyvyllä - on merkitystä. Viltsulle se olisi ollut siinä kohtaa aivan sama. Et edelleenkään joko ymmärrä tai tahdo ymmärtää kirjoittamaani. Jos et saa tarpeeksi ni ei tartte paskaa hommata ja kusta sil asioita. Ratkaisuja voi tehdä. Mutta ei noin kuin sie oot esimerkillä jo näyttänyt. Siun täytyy olla se järjen ääni silloin jos hommat o menos metsään. Ei se ole muusta kii. No sinä yhdessä Viltsun kanssa oletkin jo kertonut, että suuri osa käyttäjistä on idiootteja, jotka tekevät homman täysin väärin. Sori, minäkin olen ihan vapaaehtoisesti valmis käyttämään ainakin Sennheiserin ew300 G2 sekä G3 -järjestelmiä, kuten myös tätä 2000-sarjaa kuvailemallani tavalla. Mun käyttöön riittävän kanavaeron tarjoavat nuo järjestelmät, joten focus-moodi on täysin käyttökelpoinen. Ja kaiken lisäks tää o nimeltään:Shure PSM900 vs Sennheiser EW300 IEM G3, ei Miffen 16v. vanhat pakit, jotka ehkä toimii ehkä ei ja klikki tulee silti vitti PA:stakin :D PSM 600 oli mainittu esimerkkinä siitä, että tuo käyttötapa on ollut saatavilla ainakin 15 vuotta. Mutta silti tuntui, ettette ole koskaan koko asiasta kuulleetkaan. Tiedän kyllä Viltsun tälläkin sivustolla kehuneen PSM 600 -järjestelmää mm. paremmaksi kuin uudempi 700-sarja. Voi olla, en ole käyttänyt 700-sarjaa, koska 600-sarjaa uudemmista olen käyttänyt vain Sennheiserin tuotteita. PS. Lue ne viestit uusiksi ja _yritä_ edes ymmärtää lukemasi. entinen turkulainen | |
![]() 12.11.2014 16:06:10 | |
miffe: En tiedä. Ehkä joillakin ottaa se budjetti vastaan. Mulla on langattomat ja korvamonitorit Sennheiserin 2000-sarjaa. Sano nyt, että nämäkin ovat paskoja. Kappas ku siul o hyvät kamat. Olisko pitäny aikasemmi vaik kertoo et siul o HYVÄT vehkeet? Ja eikö toi budjetti jo käsitelty. Se jos hemmot hommaa paskaa ja nillitää et ei toimi ni se ei varmaan oo Viltsun, miun tai kenenkään muunkaan vika? TÄH! Minä annoin esimerkin, jossa samaa taajuutta käytetään kahden eri monimiksauksen välittämiseen. En edes kertonut itse olevani siinä tilanteessa. Esimerkki yritin viestittää, että sillä erottelulla - laitteen suorituskyvyllä - on merkitystä. Viltsulle se olisi ollut siinä kohtaa aivan sama. Et edelleenkään joko ymmärrä tai tahdo ymmärtää kirjoittamaani. Jos sinä annat esimerkin, ni silloin sinä itse sen teet. Ei tääl kertoilla muille käyneitä juttuja esimerkkeinä ILMAN NIMEÄ!!!! Tuskinpa olisi ollut Viltsulle aeva sama. Paitsi Shure o parempi soundinen. Siis 1000 tai 900 ;) No sinä yhdessä Viltsun kanssa oletkin jo kertonut, että suuri osa käyttäjistä on idiootteja, jotka tekevät homman täysin väärin. Sori, minäkin olen ihan vapaaehtoisesti valmis käyttämään ainakin Sennheiserin ew300 G2 sekä G3 -järjestelmiä, kuten myös tätä 2000-sarjaa kuvailemallani tavalla. Mun käyttöön riittävän kanavaeron tarjoavat nuo järjestelmät, joten focus-moodi on täysin käyttökelpoinen. Eeeiiiii..... Ei olla todettu. Taas sie sitä pilkkua nus..t. Se vaan ei ole paras mahdollinen tapa tehdä asioita! Y M M Ä R R Ä T K Ö L U E T T U A? Kyl miekii oon vapaaehtoinen noita käyttämään ja mielelläni käytänkin. Ja jos viel vastaan tulee vanhempaa sarjaa ja jos sil o pakko mennä ni sit sitä hommataan niin ettei käy Esim. Miffet ja klikki pauhaa Mikkelissä saakka. Iha vaikka kanavatkii kuuluis analogisplitteris läpi. Mikkeliin. Saakka. Ja samoil päätteilkii ajoin eri ryhmiä ja yhes oli eri mikseri ku huono budjetti. En saanu Heritagee joka lähdölle. Per ryhmä. Per kanava. Per tuplakulma. Vaikka sekin oli väärin. Sinkku o aina parempi. PSM 600 oli mainittu esimerkkinä siitä, että tuo käyttötapa on ollut saatavilla ainakin 15 vuotta. Mutta silti tuntui, ettette ole koskaan koko asiasta kuulleetkaan. Tiedän kyllä Viltsun tälläkin sivustolla kehuneen PSM 600 -järjestelmää mm. paremmaksi kuin uudempi 700-sarja. Voi olla, en ole käyttänyt 700-sarjaa, koska 600-sarjaa uudemmista olen käyttänyt vain Sennheiserin tuotteita. OPS! Viltsu sattui kehumaa kanavaerottelua paremmaksi. Muut ominaisuudet 700-sarjassa kyl jyrää 600:sen. PS. Lue ne viestit uusiksi ja _yritä_ edes ymmärtää lukemasi. P.P.S NIMENOMAAN! Hippi kukapa muukaan, ainainen riesa tän päivän stadissa. Oi tulispa kunnon sade joka pyyhkis alleen kaiken ton saastaan. Ja siihen paskaan mä luen hipit, stallarit, kommarit, revarit ja muut hihhulit jotka vaikeuttaa kekkosen duunia. | |
![]() 12.11.2014 16:37:30 | |
Oksu: Se jos hemmot hommaa paskaa ja nillitää et ei toimi ni se ei varmaan oo Viltsun, miun tai kenenkään muunkaan vika? TÄH! Eihän täällä kukaan nillittänyt. Kerroin vain kuvitellun esimerkin siitä, jos/kun vehkeet ovat/olisivat paskoja. Jos sinä annat esimerkin, ni silloin sinä itse sen teet. Ei tääl kertoilla muille käyneitä juttuja esimerkkeinä ILMAN NIMEÄ!!!! Tuskinpa olisi ollut Viltsulle aeva sama. Paitsi Shure o parempi soundinen. Siis 1000 tai 900 ;) Ihan omasta päästäni keksin tuon esimerkin. Olisi se voinut olla haikka, jota basisti tahtoi, tai sitten ihan mikä vaan, mikä liidilaulajan miksaukseen yrittäisi puskea päälle. Tuota ei kuitenkaan ole oikeasti tapahtunut, tai vaikka olisikin, en minä sellaisesta tiedä. Varmasti halvemmilla (lue: paskoilla) kamoilla sellaista voi sattuakin. En tiedä, en käytä sellaisia. Joo, tiedän minä tapauksen, jossa vuotoa on ollut häiriöksi/kuultavaksi asti, mutta se oli Behringerin kuulokevahvistimen kautta tehty monitorointi. Sekin laite korjattiin yhden ruuvin (piirilevyn maadoitus) kiristämisellä. Taas sie sitä pilkkua nus..t. Se vaan ei ole paras mahdollinen tapa tehdä asioita! Noniin. Mutta täysin käyttökelpoinen nykyisillä, hyvillä laitteilla. Ja samoil päätteilkii ajoin eri ryhmiä ja yhes oli eri mikseri ku huono budjetti. En saanu Heritagee joka lähdölle. Per ryhmä. Per kanava. Per tuplakulma. Vaikka sekin oli väärin. Sinkku o aina parempi. Täs mä jo mietin, että mitenkä sitä suhtautuu tilanteeseen, jossa pitää ajaa jotain aktiivikulmaa (esim. M2) D12- tai A1-vahvistimella. Ei saatana, se on saatava eri pääte pilliä ja kartioita varten, kun ne voi kuulua läpi. Mielellään eri räkeissä, eri sähköissä ja... OPS! Viltsu sattui kehumaa kanavaerottelua paremmaksi. Muut ominaisuudet 700-sarjassa kyl jyrää 600:sen. Muistaakseni kehui kylläkin ihan soundia paremmaksi. Olen kuullut muistakin lähteistä, että PSM 700 lähettimen kompressori ja vastaanottimen expanderi toimisivat jotenkin huonommin, kuultavammin, kuin vanhemman PSM 600 -kikottimen. PSM 700 kuitenkin kohisee enemmän (tämä on mulle demottu, en ole itse käyttänyt keikkatilanteessa). entinen turkulainen | |
![]() 30.11.2014 21:01:31 | |
On muuten ihan perusteltua ajaa stereo IEM settiä mono modessa (siis stereolähettimellä yksi mono lähetys), jos pitää saada parempi häiriöetäisyys. Joskus vaikeassa RF ympäristössä näin on pakko toimia. | |
![]() 01.12.2014 06:45:45 | |
santtus: On muuten ihan perusteltua ajaa stereo IEM settiä mono modessa (siis stereolähettimellä yksi mono lähetys), jos pitää saada parempi häiriöetäisyys. Joskus vaikeassa RF ympäristössä näin on pakko toimia. Siis, tarkoitatko, että vastaanotin on stereo- vai monotilassa, ja lähettimen molempaan kanavaan ajetaan samaa signaalia? JOS, se vastaanottava pää osaa summata kaksi signaalia yhdeksi (mm. Shuren mixmode) voidaan saavuttaa pienempi kohina (teoriassa - jopa 6dB), jos molempiin kanaviin ajetaan samaa signaalia. Mutta mitalin kääntöpuolena on riski RF-puolen yliohjautumiseen noin 3dB aiemmin. Todellisuudessa siis 3dB hyöty. Ja sitten se raaka totuus, että jo valmiiksi ahtaalle kaistalle tarvittaisiin tuplamäärä taajuuksia vapaaksi. entinen turkulainen | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)