Aihe: Tekniikan päivitys liveravintolaan 1 2 | |
---|---|
![]() 26.02.2013 15:06:25 | |
KariS: Ja subbarit on lavan alla, yläpäät katossa. Jos tarvitaan isommat kamat, voi ne heittää tuonne ilman, että tarvii purkaa talon kamoja edestä pois. Vaikkei tuonne oikeastaan mahdu... Olen kokenut lavan alla olevat subbarit live-esiintymisen näkökulmasta hyvin epämiellyttäväksi siinä tapauksessa, että niillä haetaan jotain rokkivoimakkuutta. Lavalla on inhottavan tuntuinen olla jos subbari jyrisee alla ja ite saa samalla täryhoitoa. Jos mä suunnittelisin jotain musaravintolaa livemusiikkia varten, sinne oi todellakaan tulisi subbareita esiintymislavan alle. Eikä tuu lavalle pianoa. Eikä flyygeliä. Ne voi viedä baarin toiseen nurkkaan. Sinne pelikoneen viereen :-) Tästä jos lähen kävelee, toisessa suunnassa on hotelli ja siellä on pianoa kyllä. Toisessa suunnassa kaljabaari ja en ole käynyt tarkistamassa onko pianoa vai ei. Omat aktiivisuuteni on tapahtunut näistä vaihtoehdoista hotellissa. Omasta mielestä on vähän tympeää kun joka kuppilassa loilottaa laulutaidottomat karaokea (mitä sinänsä en pidä pahana) vaan mielellään voisi osallistua rimaa aavistuksen nostaen johonkin vaikka piano+laulu pohjalta. Siis haluaisin tätä kansanomaista musiikin esittämistä viedä känniloilotusta aavistuksen kehittyneempään suuntaan... | |
![]() 26.02.2013 16:18:24 (muokattu 26.02.2013 16:21:05) | |
musamies: Olen kokenut lavan alla olevat subbarit live-esiintymisen näkökulmasta hyvin epämiellyttäväksi siinä tapauksessa, että niillä haetaan jotain rokkivoimakkuutta. Lavalla on inhottavan tuntuinen olla jos subbari jyrisee alla ja ite saa samalla täryhoitoa. Eipä se siitä paljon kummene, jos suppaset laitetaan siihen lavan viereen kummallekin puolelle. Lavan muodosta riippuen summautuminen voi jopa pahentaa tilannetta. Monesti suurempi ongelma alakerran kanssa on kuitenkin se tärisevä lava ja tässähän siitä ollaan hankkiutumassa eroon. Solistilla ehkä voi olla "epämielyttävin" olo siinä suppasten päällä seisoessa, mutta kaikki on suhteellista. Herttasuppasta pitäisi olla jos lavalla tekee pahaa ja ongelmiin halutaan käytännön ratkaisua. edit: Omasta mielestä on vähän tympeää kun joka kuppilassa loilottaa laulutaidottomat karaokea (mitä sinänsä en pidä pahana) vaan mielellään voisi osallistua rimaa aavistuksen nostaen johonkin vaikka piano+laulu pohjalta. Onko se sitten parempi jos laulutaidoton laulaa ja soittotaidoton soittaa yhtäaikaa? "Illan ohjelmassa seuraa 30min ammuntasessio ja pianoäänien arvonta" ;) "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja | |
![]() 26.02.2013 16:47:08 | |
Einherjar: Eipä se siitä paljon kummene, jos suppaset laitetaan siihen lavan viereen kummallekin puolelle. Lavan muodosta riippuen summautuminen voi jopa pahentaa tilannetta. Monesti suurempi ongelma alakerran kanssa on kuitenkin se tärisevä lava ja tässähän siitä ollaan hankkiutumassa eroon. Solistilla ehkä voi olla "epämielyttävin" olo siinä suppasten päällä seisoessa, mutta kaikki on suhteellista. Herttasuppasta pitäisi olla jos lavalla tekee pahaa ja ongelmiin halutaan käytännön ratkaisua. Kun tällaisessa tilanteessa olin, että subbari vaikutti olevan jossain alapuolellani koska muualla ei niitä näy, olo oli kuin vanhan Caterpillarin puikoissa vaikka tarkoitus oli olla vain sähköisten urkujen ääressä sulosäveliä päästelemässä :D En tiedä vaikka jonkun mielestä tuo olisi positiivisella mielellä jopa rankkaa meininkiä ja saa siitä vielä lisää virtaa! Yleisesti ottaen olo on epämiellyttävä jos on liian lähellä subbareita. Onko se sitten parempi jos laulutaidoton laulaa ja soittotaidoton soittaa yhtäaikaa? "Illan ohjelmassa seuraa 30min ammuntasessio ja pianoäänien arvonta" ;) Vaikken itse harrasta karaokea, on se kuitenkin jollain lailla positiivinen asia kun niin monet siitä tykkää. Toisaalta tykkään jos musiikkiharrastuksessa on edes vähän jotain nousujohteista yritystä ja piano on kuitenkin jollain tapaa matalan kynnyksen soitin. Olis se tietenkin aika karseaa jos samat tyypit hakkaisi pianoa ketkä nyt vetää karaokea... | |
![]() 27.02.2013 12:45:59 | |
musamies: Yleisesti ottaen olo on epämiellyttävä jos on liian lähellä subbareita. :) Joillekin keikoille mä kuskaan sen verran kalustoa, että siellä koko paikassa on tarvittaessa vähän tuollainen fiilis. Mut se saattaa toisinaan kuulua siihen musaan. Jos subbarit lykätään lavan alle, on muistettava tehdä lavasta riittävän tukeva, täyttää se alapuolelta joko hiekalla tai villalla, sekä tehtävä eristetty, kelluva, kotelo, jonne se subbari sijoitetaan. Tärkeintä on siis estää mekaanisen värähtelyn siirtyminen itse lavarakenteisiin. Olen nähnyt/kuullut sekä toimivia, että toimimattomia rakenteita - yleensä niitä jälkimmäisiä (ei ole ymmärretty, mitä ollaan tekemässä). turkulainen | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)