Aihe: Aktiivikulma kitaralle ja laululle?
1 2
Lapinharju
02.02.2013 00:07:50

Mä ny funtsin että jos oot valmis maksamaan vajaa 900€ kulmasta ni eikö pienellä säästämisellä/lainalla hommais esim. sen ~1000€ Senkun IEM:n?
Tami
02.02.2013 19:04:57 (muokattu 02.02.2013 19:10:03)

Mä olen kokeillut tuossa eleven rackin perässä art310a, qsc K10, fbt maxx4a ja mackein srm450m2 kaappeja ja eipä niissä tuossa kitarakäytössä ole semmosia eroja, jotka huomaisin ( siis minä) muuten kuin rintarinnan kuunnellessa.... ja silloinkin 11r:n eq:lla pärjää. Mun käytössä volyymit on korkeintaan kohtalaisella tasolla. Tosin oma mielipide onkin notta jos noista loppuu pelkän kitaran monitoritoistossa meteli kesken niin on syytä vaihtaa lavaa tai korvia....

Itse ottaisin semmoisen, josta on hyötyä myös jossain muualla, eli esmes samanlainen kajari kuin muu PA jne jne jne
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
rintapek
02.02.2013 19:51:30

Tami: Mä olen kokeillut tuossa eleven rackin perässä art310a, qsc K10, fbt maxx4a ja mackein srm450m2 kaappeja ja eipä niissä tuossa kitarakäytössä ole semmosia eroja, jotka huomaisin ( siis minä) muuten kuin rintarinnan kuunnellessa.... ja silloinkin 11r:n eq:lla pärjää. Mun käytössä volyymit on korkeintaan kohtalaisella tasolla. Tosin oma mielipide onkin notta jos noista loppuu pelkän kitaran monitoritoistossa meteli kesken niin on syytä vaihtaa lavaa tai korvia....

Jokunen vuosi sitten stressiklubin kitarisan kans testattiin tonelabista mallinnoksella suoraan pöytään. Todettiin kimpassa, et saundi on hieman eri, kuin vetäessä kahteen comboon, mut niin vähän eri, et combot oikeesti on meitin huttukeikoilla turhaa painolastia.

Mulle noist tutuimmat on toi 310 ja 450. Muitakin olen kuullut ja siin vaihees ko ne on tolpan nokassa, ni asialla ei ole just merkitystä. Jokseenkin jokaisella ton hintaluokan ämyrillä pääsee just samaan lopputulokseen ja ne erot on makuasioita. Jos taas saundi ei kelpaa, ni se tarkoittaa isompaa lovea lompakkoon.

Itse ottaisin semmoisen, josta on hyötyä myös jossain muualla, eli esmes samanlainen kajari kuin muu PA jne jne jne

Toi on vähän mitä hakee. Jos hakee lattiamonitoria, ni olis kiva, jos semmoinen heittäis ääntä nilkkojen sijasta korviin. Takarivin runpali pääsee helpommalla, kun sen monitorin virkaa toimittavan voi ehkäpä potkia hieman kauemmas, mut eturivin kitarisalla/laulajalla etenkään pienillä lauteilla se ei ole mahdollista.

Ja koska olen ilkeä ja vittumainen tyyppi, ni toisinaan on käyny mielessä, et halutaanko oikeesti monitori, vai jalkatuki. Jalkatukia sais huomattavasti halvemmalla.
One kind of music only - the good kind
BigAgib
03.02.2013 13:47:17
Mackielta on tullut uusia kulmia vuoden alusta markkinoille 8" ja12" aktiiveja. Tehoa on hulppeat 2000w-luulis riittävän. Soundtools Hki tuo maahan. Luulisin, että menee tuohon sun budjettiin just ja just.
Antti1
13.02.2013 23:40:44
Jos jotakuta kiinnostaa mihin päädyin, niin FBT Stagemaxx 12Ma -monttuun. Olen tähän asti tyytyväinen kuulemaani ja äänenpainevarat ovat vähintäänkin riittävät. Sen lisäksi soundi ei mene välittömästi myöskään perseen kuuloiseksi, kun avaa vähän hanikkaa. Kiva vekotin näin pieneksi ja kevyeksi.

Voisin ehkä varovaisesti suositella ottamaan ainakin omalle testilistalle, jos joku jotain vastaavaa joskus kaipailee. En tiedä onko hintaluokkansa kaikkein paras ratkaisu, mutta olen tyytyväinen maksamaani 700€ hintaan nähden.
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)