Aihe: Keskisarjan aktiivi-PA
1 2 3
wsqu
08.01.2013 22:19:28
Larssen: Kuinkas tuo L-Acun KIVA ja SB18 setti? Tarvittaessa saa kaksi tolpannokkaan ja isompiin paikkoihin sitten banaanina roikotettuina suurempia määriä. Eivät paina hirveästi (13kg) eikä laadullisestikaan kait ihan onnettomia ole...? Onko näitä kentällä kiertämässä? Tai sitten saman valmistajan ARCS. Ovat toki aika järeitä, mutta subien päälle köytettyinä möykkää lähtee sitten toiseen tapaan.

Kiva on kiva ja ARCS vielä kivempi. Tosin aktiivisetistä ei enää puhuta, mutta eipä se yksi pääteräkki nyt sitten kuitenkaan niin paljon tilaa vie... vai viekö :)
Jaava
08.01.2013 22:27:00
Lakulla näyttää vahvaritkin olevan kivan kevyitä. Kivaa olen käyttänyt vain kiinteänä asennuksena aleksanterin teatterissa ja kyllä se ainakin hyvältä kuulostaa.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
dewil
08.01.2013 23:04:44

Kun on Kiva, on myös mukavaa!
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
miffe
09.01.2013 04:48:11
eetuss: Mitä kokoluokkaa noi mystiset Aurat edustaa?

A1L protoversiot on 76(k)x37(l)x45(s). Mittasin ihan just äsken. Menevät myös tolpannokkaan.

Myös R&J Ysäri-show käyttää noita. Subeina XD18 (tosin protoversiot).

Harmi, ettei noita modulaarisia protoja voi stäkätä ollenkaan. Saattaisit yllättyä niistä melko positiivisesti.
turkulainen
eetuss
09.01.2013 08:08:05 (muokattu 09.01.2013 08:23:43)

miffe: A1L protoversiot on 76(k)x37(l)x45(s). Mittasin ihan just äsken. Menevät myös tolpannokkaan.

Myös R&J Ysäri-show käyttää noita. Subeina XD18 (tosin protoversiot).

Harmi, ettei noita modulaarisia protoja voi stäkätä ollenkaan. Saattaisit yllättyä niistä melko positiivisesti.

Tarkoitin lähinnä elementtien kokoa.

Oih. Ollapa Kivaa.. :/

E: lisättäköön vielä, että en kutsuisi Kivaa keskihintaiseksi (tosin ei se nyt kaikkein kalleinkaan ole). Toiseksi Starlikellä on umpisurkea asiakaspalvelu. Tulee sellainen olo, etteivät halua myydä mitään.
Ei se tästä..
pitk
09.01.2013 12:21:07

Kun klubisetistä on kysymys, niin miksi linjasäteilijä ja miksi aktiivi?

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
eetuss
09.01.2013 20:31:48

pitk: Kun klubisetistä on kysymys, niin miksi linjasäteilijä ja miksi aktiivi?

Pitk.

No ei miksikään. Edellämainituista syistä halusin tietää onko noista mihinkään.
Ei se tästä..
miffe
10.01.2013 09:46:51
pitk: Kun klubisetistä on kysymys, niin miksi linjasäteilijä ja miksi aktiivi?

Nokun kaikki muutkin, ja se on muotia. Periaatteessa esim. Meyer MINA, d&b T10 sekä varsinkin Nexo STM skaalautuvat kohtuullisen hyvin isompiinkin setteihin. Varsinkin toi Nexo olis miehekäs systeemi, mutta ei sitä pääteräkkiä kuskaa kukaan täysjärkinen ainakaan suomalaisiin juottoloihin.
turkulainen
miffe
10.01.2013 09:54:09
eetuss: Tarkoitin lähinnä elementtien kokoa.

12 + 6,5 + 2x0,75

Ovat siis nimellishalkaisijoita tuumissa.

E: Toiseksi Starlikellä on umpisurkea asiakaspalvelu. Tulee sellainen olo, etteivät halua myydä mitään.

Vähän nihkeästi ovat tosiaan vastailleet, mutta huomattavasti paremmalla prosentilla kuin Soundtools (puhdas nolla).
turkulainen
eetuss
10.01.2013 11:26:51

miffe: Nokun kaikki muutkin, ja se on muotia. Periaatteessa esim. Meyer MINA, d&b T10 sekä varsinkin Nexo STM skaalautuvat kohtuullisen hyvin isompiinkin setteihin. Varsinkin toi Nexo olis miehekäs systeemi, mutta ei sitä pääteräkkiä kuskaa kukaan täysjärkinen ainakaan suomalaisiin juottoloihin.

Ei mulla ole mitään hajua mitä muutkin :D Päin vastoin ehkä pitäis joskus käydä etelässä kurkkaamassa mitä muutkin.

Mun pitäis alkaa suunnittelemaan koulukeikkarundia - 2 vetoa päivässä, siirtymät välissä. 1 teknikko. Yleisömäärät 50 - 350. Mietin käytännön elämää: mikä olisi paras ratkaisu välttää joutumasta hautaan viikon taajoamisen jälkeen? Pointsource-stäkillä ruukaa yleensä olla aika reilusti painoa. Samalla tietenkin pitää miettiä jatkokäyttöä kamoille. Ihan perusjuttuja.

Teidän kommenttien perusteella noi mun listaamat uudet "linjasuuntaajat" ei ole kovin varteenotettavia vaihtoehtoja. Etenkään kun ne ei ole mitenkään erityisen edullisia.
Ei se tästä..
Sami_T
10.01.2013 15:26:54 (muokattu 10.01.2013 15:47:57)

eetuss: Ei mulla ole mitään hajua mitä muutkin :D Päin vastoin ehkä pitäis joskus käydä etelässä kurkkaamassa mitä muutkin.

Mun pitäis alkaa suunnittelemaan koulukeikkarundia - 2 vetoa päivässä, siirtymät välissä. 1 teknikko. Yleisömäärät 50 - 350. Mietin käytännön elämää: mikä olisi paras ratkaisu välttää joutumasta hautaan viikon taajoamisen jälkeen? Pointsource-stäkillä ruukaa yleensä olla aika reilusti painoa. Samalla tietenkin pitää miettiä jatkokäyttöä kamoille. Ihan perusjuttuja.

Ekana nyt tarvii tietenkin miettiä se että millasiin tiloihin mennään, mikä se on se äänenpaine ja -laatu mikä on tarpeen että homma menee ns. maaliin. Jos tolpannokkakaiuttimilla pääsee maaliin niin vie sellaset.

Jos tarvii olla oikeasti hyvä järjestelmä ja vedellään sillai ihan kunnolla niin mä ehdottaisin jotain seuraavista lähestymistavoista (nää nyt on ne mitä ekana tuli mieleen, muitakin on ja paljon)

Jos on rahaa niin:
- 1xNexo PS15R2 (tai 2xGeo S1230) yläpää per puoli ja RS15-subeja tarpeen mukaan + NXAMP 4x4
- 1xL-Acoustics ARCS WIDE yläpää per puoli ja SB18-subeja tarpeen mukaan + LA8
- 1xRCF TT25-A-yläpää per puoli ja TTS28-A- tai TTS18-A-subeja tarpeen mukaan
- 2xJBL VRX932-yläpää per puoli ja STX818S/SRX718S-subeja tarpeen mukaan + I-Tech 4x3500HD

Jos ei oo rahaa niin:
- joku mahdollisimman hyvä ja kevyt 2x12" / 2x15" (tms.) yläpää per puoli ja 1x18" (tms.) subeja tarpeen mukaan siihen kaveriksi. Useimmissa edukkaissa vehkeissä on sitten ISO ero sillä ajeleeko settiä 2- vai 3-tienä.
- Dynacord Xa2

Jos tarvii yksin äheltää (miksi?) niin jos vaan on järkevästi paketoitu setti ja luonnollisesti pyörät alla koko sotkussa niin kaikilla noilla pääsee maaliin hienosti.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Pauli Lappalainen
10.01.2013 15:30:07
eetuss: Ei mulla ole mitään hajua mitä muutkin :D Päin vastoin ehkä pitäis joskus käydä etelässä kurkkaamassa mitä muutkin.

Teidän kommenttien perusteella noi mun listaamat uudet "linjasuuntaajat" ei ole kovin varteenotettavia vaihtoehtoja. Etenkään kun ne ei ole mitenkään erityisen edullisia.

Minä olisin ehkä niin hölmö, että miettisin tuollaisiin koulukinkereihin

HK Elements hässäkkää, niitä isompia versioita eli E210 ja E835.

Pystyy helposti skaalaamaan erilaisia settejä ja kasaaminen onnistuu yksikseen kivuttomasti.
rintapek
10.01.2013 16:00:24

Minust toi Liuhun aikanaan linkittämä kuva sopii tähän ketjuun.

http://www.mgaudio.net/Images/Website%20Pix/PA_Reality_Check.gif
One kind of music only - the good kind
pitk
10.01.2013 21:09:11

eetuss: No ei miksikään. Edellämainituista syistä halusin tietää onko noista mihinkään.

Mä olen ollut jo kauan sillä kannalla, että linjasäteilijä on Suomen pizza-uuneihin järjestäen väärä väline. Neljän yläkaapin setti on erittäin hyväksi todettu: Käännetään komootteja sen mukaan, missä ihmisiä on. Tarvittaessa jätetään kaksi yläkertaa autoon.

Toinen juttu on se, että linjasäteiijäperiaatehan alkaa oikeasti toimimaan vasta isommalla kaiutinmärällä ja vatii korkeutta ->lue iso järjestelmä. Likitulkoon millä tahansa array-laskimella on aika helppo havaita ongelmat, joita kohdataan lähikentässä. Ensimmäisten neljän metrin toisto on järjestäen melkoista perunapeltoa etenkin yläpään osalta. Noh, kun pizza-uunin syvyys on kahdeksan metriä, niin ehtiihäs se sinne takaseinään tasoittua ;-).

Atiivissa on titenkin riemunsa, mutta kyllä mä olen ollut erillispäätteiden kannalla. Jotenkin vaan, jos pääte kämähtää, niin aina voi nyysiä monitorivahvistimen tai jotain. Olen myöskin suosinut päätekanava / komero ajattelua ensinnäkin jos yksi pääte kyykkää voi linkittää kaapit ja toiseksi, kun joutuu laittamaan komootteja erikoisiin suuntin, erikorkeuksille yms (näiltä ei pizza-uunissa välty nimim kokemusta on...), niin helpointa on napata suoraaan päätteen volasta muutama napsu pois.

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
wsqu
10.01.2013 21:12:20
Kuin, kyllä siellä on aina palvelu pelannut loistavasti ja demosettejä mielellään toimitettu. Nytkin tulee parin viikon päästä just tuo ARCS Wide testiin keikalle.
Ehkä tietenkin vaikuttaa, jos joskus myös ostaakin sieltä jotain :)

eetuss:
Toiseksi Starlikellä on umpisurkea asiakaspalvelu. Tulee sellainen olo, etteivät halua myydä mitään.
eetuss
10.01.2013 21:21:39

wsqu: Kuin, kyllä siellä on aina palvelu pelannut loistavasti ja demosettejä mielellään toimitettu. Nytkin tulee parin viikon päästä just tuo ARCS Wide testiin keikalle.
Ehkä tietenkin vaikuttaa, jos joskus myös ostaakin sieltä jotain :)

Mä olin ostamassa trussia. "Oota mä soitan sulle kohta." Eipä ole kuulunut. Veronaan tilasin rätin kesällä, se tuli viime viikolla.
Ei se tästä..
miffe
10.01.2013 22:07:16
eetuss: Mä olin ostamassa trussia. "Oota mä soitan sulle kohta." Eipä ole kuulunut. Veronaan tilasin rätin kesällä, se tuli viime viikolla.

Viis vuotta sit kyselin klamppeja, safetyja, spigotteja ja vaikka mitä muuta. Tarjouspyyntö meni Hedcomille, Studioteciin (olin sieltä jo aiemmin niitä ostanutkin), Starlikeen ja Lafoylle. Kahdesta ei vastattu, Starlikelta meni pari viikkoa ja klampit ostin kolme päivää tarjouspyynnön lähettämisen jälkeen Lafoysta (matkalla keikalle, jolla niitä tarvittiin).

Ei se ihan pieni setti ollut, mutta sisälsi kamaa, jota ei ilmeisesti pidetä myyntivarastoissa ja itsekään en viitsinyt suoraan Doughtyltä hankkia, kun minimimäärät oli joissakin tuotteissa 36 kappaletta ja eri nimikkeitä yhteensä 13.

Viime keväänä pyysin tarjousta noin kilometristä kaapelia. Tarkoitus oli saada 70-100 metrin veto sähkö + muutama veto dmx/aes ebu + 2-4 CAT5. Siihen päälle 8x4mm2 sekä 4x4mm2 kaiutinkaapeleita, 4-16 parisia moninapaletkuja, mikki- ja dmx-lakua...

Ei kelvannut köyhän raha kellekään. No, nyt on noita eri lähteistä sitten ostettu porukalla. Ulkomaiset tukkurit ovat olleet hyvinkin palvelualttiita.
turkulainen
eetuss
11.01.2013 11:51:36

Sami_T: Ekana nyt tarvii tietenkin miettiä se että millasiin tiloihin mennään, mikä se on se äänenpaine ja -laatu mikä on tarpeen että homma menee ns. maaliin. Jos tolpannokkakaiuttimilla pääsee maaliin niin vie sellaset.

Joo siis toi mun kysymys oli ikäänkuin tarkoitettu retoriikaksi. Tätä juurin olen tekemässä ja tsekkaamassa eri vaihtoehtoja. Tämä nyt on vaan mennyt tälläiseksi tyypilliseksi m.netin linjaksi, johon olen kyllä jo tottunut. Pitää vaan kaivaa se olennainen sieltä seasta.

Jos tarvii olla oikeasti hyvä järjestelmä ja vedellään sillai ihan kunnolla niin mä ehdottaisin jotain seuraavista lähestymistavoista (nää nyt on ne mitä ekana tuli mieleen, muitakin on ja paljon)

Pitää olla tarpeeksi riggiä gigille. Rundi on Norjassa. Siinä missä täällä kuljetaan se db-mittari kädessä viranomaista peläten, siellä ollaan huolissaan tuleeko tarpeeksi tavaraa.

Jos on rahaa niin:

Täähän on hieman outo lähtökohta. En ole ostamassa kotistereoita. Jos on keikkaa MLAlle, ostan sellasen. Jos Boselle, jne..

- 1xNexo PS15R2 (tai 2xGeo S1230) yläpää per puoli ja RS15-subeja tarpeen mukaan + NXAMP 4x4

Tämä olisi vaihtoehto no 1 mutta asiakas speksasi jämttisti yhden teknikon. God knows why. Toisaalta voishan sitä harkita vetää 1 x s1230 per puoli.

- 1xL-Acoustics ARCS WIDE yläpää per puoli ja SB18-subeja tarpeen mukaan + LA8

Nämä kyllä kiinnostaa. Ei voi mitään. Sain itseasiassa tarjouksen näistä jo viime kesänä.

- 1xRCF TT25-A-yläpää per puoli ja TTS28-A- tai TTS18-A-subeja tarpeen mukaan
- 2xJBL VRX932-yläpää per puoli ja STX818S/SRX718S-subeja tarpeen mukaan + I-Tech 4x3500HD

Noi rcffät on kyllä hyviä. Jbllälle sanon tähän astisen kokemuksen perusteella EI.

Jos ei oo rahaa niin:
- joku mahdollisimman hyvä ja kevyt 2x12" / 2x15" (tms.) yläpää per puoli ja 1x18" (tms.) subeja tarpeen mukaan siihen kaveriksi. Useimmissa edukkaissa vehkeissä on sitten ISO ero sillä ajeleeko settiä 2- vai 3-tienä.
- Dynacord Xa2

Niin. Ehkä mä laitan sen EV LiveXn ja toivon ettei tule tuottajalta pataan. Kustannustehokas ratkaisu, mutta ei välttämättä silti se fiksuin.

Jos tarvii yksin äheltää (miksi?) niin jos vaan on järkevästi paketoitu setti ja luonnollisesti pyörät alla koko sotkussa niin kaikilla noilla pääsee maaliin hienosti.

Budjetti kysymys kuvittelisin. Ainakin kun tietää mikä on hotlien hintataso Turskamaassa. Kiitos vaan vinkeistä, mutta ei mulla ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä - edes pyörillä. Jos otetaan pikakelaus taaksepäin, kysyin kokemuksia noista aktiiviseteistä.

Tosin mä oon kyllä miettinyt sellaista patenttia, että laittais sukset caseen pyörien sijaan! Täällä kun on lunta 7kk vuodessa ja pyörät pyörii aika huonosti siinä.
Ei se tästä..
NeliX4
11.01.2013 13:00:34
Viel mainoksen vuoksi, tuossa Auran XD12 +yläpäät setissä painavin yksittäinen osa on subbari ja sekin 27 kg, eli hyvin selkäystävällinen setti.
wsqu
11.01.2013 13:09:16
NeliX4: Viel mainoksen vuoksi, tuossa Auran XD12 +yläpäät setissä painavin yksittäinen osa on subbari ja sekin 27 kg, eli hyvin selkäystävällinen setti.

Itse olen törmännyt vain yhteen hyvään Auraan ja sekin oli juustoa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)