cozmo 26.02.2012 22:34:42 (muokattu 26.02.2012 22:45:51) | |
---|
stnprkl: Mun ymmärryksen mukaan tuon hintaluokan laite ei sitä balansoi jos ei siihen sisään balansoitua signaalia anneta. Eli se päästää vaan erotusmuuntajan läpi saman kaman kun siihen annetaan sisään eli balansoitua sisään=balansoitua ulos, balansoimatonta sisään=balansoimatonta ulos. Se muuntajahan nimenomaan balansoi tossa sen signaalin. Eli balansoimatonta sisään = balansoitua ulos, balansoitua sisään = balansoitua ulos. (näköjään noi plugiulostulot on kiinteästi balansoimattomia) Ei se hintalappua katso. Se murikka siellä sisällä vaan on sitten jotain ihan muuta kun jensseeniä tai lundaalia. Voisin ainakin olettaa, että kytkentänä puhutaan jostain tämänsuuntaisesta http://www.jensen-transformers.com/as/as008.pdf Maalenkkeihin, balansointeihin jne. liittyen tää voi olla hyvä lukea itse kullekin: http://www.jensen-transformers.com/an/generic%20seminar.pdfMulle ainakin hirveästi uutta ja hyödyllistä tietoa. On vaan aikas pitkä dokumentti. Mutta uskon, että sen läpitaisteleminen on sen arvoista. Edit: http://www.soundonsound.com/sos/feb12/articles/art-dti.htmTesting the DTI on my Audio Precision system, I found the transformer bandwidth to extend between about 30Hz and 70kHz (-0.5dB limits), and there was no evidence of saturation or any bandwidth restrictions, even with +20dBu input signals. The insertion loss (signal attenuation) through the unit is inherently dependent on the output loading impedance, but was typically between 0.1 and 0.5 dB, falling to about 6dB if connected to something with an antiquated input impedance of 600. Crosstalk between channels at 10kHz, even with a hot +20dBu signal, was a very respectable -86dB. Distortion, naturally, becomes worse with higher levels and lower frequencies, and is mostly third-order, with some higher odd-harmonic components. Worst-case distortion reached almost 0.5 percent for a very challenging +20dBu at 50Hz, but was comfortably below 0.1 percent for all frequencies above about 150Hz with the same input level, and below 0.01 percent above 1kHz. The phase shift through the DTI swung roughly between +5 degrees at 20Hz to -5 degrees at 20kHz. All in all, these are very acceptable results for such an affordable unit. In fact, I was so impressed that the DTI is now permanently in my problem-solving kit box. Highly recommended. -Hugh Robjohns Itsellä meni ostoslistalle työkalusalkkuun. nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded." |
Sami_T 26.02.2012 23:01:47 (muokattu 26.02.2012 23:02:54) | |
---|
cozmo: Se muuntajahan nimenomaan balansoi tossa sen signaalin. Eli balansoimatonta sisään = balansoitua ulos, balansoitua sisään = balansoitua ulos. (näköjään noi plugiulostulot on kiinteästi balansoimattomia) Ei se hintalappua katso. Se murikka siellä sisällä vaan on sitten jotain ihan muuta kun jensseeniä tai lundaalia. Voisin ainakin olettaa, että kytkentänä puhutaan jostain tämänsuuntaisesta http://www.jensen-transformers.com/as/as008.pdf No ei puhuta ku se ei ole DI-boksi. ART ei tarkemmin selvitä mitä toi vehje itseasiassa tekee (ja mitä jättää tekemättä) mutta omat kokemukset on sellaset että se tekee vain ja ainoastaan sen erotuksen. Jos siihen kytkee balansoimattoman lähteen ja lähtee siitä eteenpäin toiverikkaana yhtään pidemmälle XLR-narun kanssa niin murhetta on tiedossa. Itsellä meni ostoslistalle työkalusalkkuun. Älä osta. Toi ei oo missään nimessä pro-vehje. Mä oon kylväny tota DTI:ta useita kymmeniä ympäriinsä ja ne tuntuu olevan vähän yksilöitä. Jotkut soundaa hyvältä (tai siis, käyttötarkoitukseen riittävän hyvältä), jotkut vähemmän hyvältä ja on tullu pari sellastakin yksilöä mitkä on lähteny vaihtoon saman tien. Jossain pienessä asennushommassa toi DTI on ihan käyttökelpoinen kun sen äänentoistokokonaisuuden pullonkaulat on jossain ihan muualla. Samoiten toi DTI ei oo mekaanisesti kauheen kestävä niin että sitä vois missään adapterisalkussa tms. kuskata ympäriinsä. Tietenkin, silloin kun on tilanne päällä niin tolla kyllä pääsee pälkähästä. Sellasia Miesten Laitteita(tm) mitä voin suositella tähän hommaan on Whirlwind ISO ja Radial J+4. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com |
stnprkl 26.02.2012 23:46:03 | |
---|
NeliX4: Ehdin tuota aiempaa täyttämään... Tuo S&N suhteen ero on kyllä aika marginaalinen verrattuna, jos mitä livetilanteessa on käytössä muun laitteiston tai tilan suhteen. Kestävyydessä en usko olevan eroa. Made in China lukee kummassakin. Et usko :) Eli ootko oikeesti käyttäny rinnan noita molempia vaihtelevissa olosuhteissa ? Omalle kohdalle viimenen kerta kun oon suostunu noita B:n DI-bokseja signaalitiehen laittamaan oli jo toista vuotta sitten kun yks yksilö päätti ilman ennakkovaroitusta poistaa padin itseltään kesken vedon (ja se padi ei ainakaan nappulan asennosta päättelemällä alunperinkään ollut päällä). Ja kyllä lavalla oli jazzibändi joka veteli hissukseen yritysjuhlissa mattoa taustalle ja se kontrabasson 20 dB:n tasonnousu ei jääny keneltäkään huomaamatta. Heitin samointein roskiin koko nipun niitä bokseja ja kerroin varastolla et hävisivät jotenkin mystisesti :) Noissahan on jo ihan fyysisestikin eroa kun Yöllä ja Dingolla. B:n nappulat on ihan mitä sattuu ja haluavat myös olla vähän missä sattuu asennossa jos vähän edes hipaisee koneen kylkeä ja lifti on useammin tuottanut isomman hurinan kun poistanut alkuperäisen. BSS:n nappuloita ei vahingossa sorkita eikä ne myöskään hajoa itsekseen vähän rajummallakaan käsittelyllä. Ja se lift nappula useimmiten auttaa ongelman ratkaisemisessa jos kyse on jonkunmoisesta maalenkistä. Nii ja noi vihriät boksit todellakin on raideriystävällisempiä juurikin siitä syystä että jengi luottaa niiden toimintaan. Viltsu
audiokantaja |
cozmo 27.02.2012 03:02:33 (muokattu 27.02.2012 03:02:45) | |
---|
Sami_T: No ei puhuta ku se ei ole DI-boksi. ART ei tarkemmin selvitä mitä toi vehje itseasiassa tekee (ja mitä jättää tekemättä) mutta omat kokemukset on sellaset että se tekee vain ja ainoastaan sen erotuksen. Jos siihen kytkee balansoimattoman lähteen ja lähtee siitä eteenpäin toiverikkaana yhtään pidemmälle XLR-narun kanssa niin murhetta on tiedossa. Ja samassa tilanteessa olet kokeillut syöttää balansoitua ja hätä on ollut poissa? Ei muuten, mutta haluaisin nähdä muuntajakytkennän minkä ulostulon balansointi riippuu sisääntulevasta signaalista ;) En siis yritä väittää, etteikö kertomasi pitäisi muuten paikkansa. Älä osta. Toi ei oo missään nimessä pro-vehje. Mä oon kylväny tota DTI:ta useita kymmeniä ympäriinsä ja ne tuntuu olevan vähän yksilöitä. Jotkut soundaa hyvältä (tai siis, käyttötarkoitukseen riittävän hyvältä), jotkut vähemmän hyvältä ja on tullu pari sellastakin yksilöä mitkä on lähteny vaihtoon saman tien. Jossain pienessä asennushommassa toi DTI on ihan käyttökelpoinen kun sen äänentoistokokonaisuuden pullonkaulat on jossain ihan muualla. Samoiten toi DTI ei oo mekaanisesti kauheen kestävä niin että sitä vois missään adapterisalkussa tms. kuskata ympäriinsä. Tietenkin, silloin kun on tilanne päällä niin tolla kyllä pääsee pälkähästä. Nimenomaan noihin tilanteisiin, joissa on jo soitettu äidille ja kaikki muut vaihtoehdot on poissuljettuja. Mutta jos kerran on noin epätasalaatuista, niin on selvästi hillittävä saituutta. Tai sitten rakentaa ite kunnon osista. Sellasia Miesten Laitteita(tm) mitä voin suositella tähän hommaan on Whirlwind ISO ja Radial J+4. Totta. nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded." |
NeliX4 27.02.2012 09:10:45 | |
---|
stnprkl: Et usko :) Eli ootko oikeesti käyttäny rinnan noita molempia vaihtelevissa olosuhteissa ? Omalle kohdalle viimenen kerta kun oon suostunu noita B:n DI-bokseja signaalitiehen laittamaan oli jo toista vuotta sitten kun yks yksilö päätti ilman ennakkovaroitusta poistaa padin itseltään kesken vedon (ja se padi ei ainakaan nappulan asennosta päättelemällä alunperinkään ollut päällä). Ja kyllä lavalla oli jazzibändi joka veteli hissukseen yritysjuhlissa mattoa taustalle ja se kontrabasson 20 dB:n tasonnousu ei jääny keneltäkään huomaamatta. Heitin samointein roskiin koko nipun niitä bokseja ja kerroin varastolla et hävisivät jotenkin mystisesti :) Noissahan on jo ihan fyysisestikin eroa kun Yöllä ja Dingolla. B:n nappulat on ihan mitä sattuu ja haluavat myös olla vähän missä sattuu asennossa jos vähän edes hipaisee koneen kylkeä ja lifti on useammin tuottanut isomman hurinan kun poistanut alkuperäisen. BSS:n nappuloita ei vahingossa sorkita eikä ne myöskään hajoa itsekseen vähän rajummallakaan käsittelyllä. Ja se lift nappula useimmiten auttaa ongelman ratkaisemisessa jos kyse on jonkunmoisesta maalenkistä. Nii ja noi vihriät boksit todellakin on raideriystävällisempiä juurikin siitä syystä että jengi luottaa niiden toimintaan. Toistaiseksi ei ole hajonnut, mutta olen valmis pyörtämään sanani, jos ongelmia tulee. Se kyllä voi olla, jos poppari pomppii sen Behkun boksin päällä niin napit saattaa liikkua. |
himppe 27.02.2012 10:09:59 | |
---|
Sami_T: No ei puhuta ku se ei ole DI-boksi. ART ei tarkemmin selvitä mitä toi vehje itseasiassa tekee (ja mitä jättää tekemättä) mutta omat kokemukset on sellaset että se tekee vain ja ainoastaan sen erotuksen. Jos siihen kytkee balansoimattoman lähteen ja lähtee siitä eteenpäin toiverikkaana yhtään pidemmälle XLR-narun kanssa niin murhetta on tiedossa. Rupes asia kiinnostamaan kun tilasin just tuommosen DTI:n kiipparin 2-kanavaiseksi DI-boksiksi. Osaatko päätellä laitteen kannessa olevasta kytkiksestä, tekeekö tuo balansoinnin vaiko eikö? http://www.sweetwater.com/images/closeup/xl/1600-DTI_detail7.jpg |
Pauli Lappalainen 27.02.2012 10:14:58 | |
---|
himppe: Rupes asia kiinnostamaan kun tilasin just tuommosen DTI:n kiipparin 2-kanavaiseksi DI-boksiksi. Osaatko päätellä laitteen kannessa olevasta kytkiksestä, tekeekö tuo balansoinnin vaiko eikö? http://www.sweetwater.com/images/closeup/xl/1600-DTI_detail7.jpg Kyllähän tuon ulostulo on balansoitu sekä XLR- että TRS-lähdöissä. Eikä ulostulon balansointi riipu mitenkään sisäänmenoista. Ainoastaan tasot saattavat muuttua hiukan riippuen siitä ajetaanko purkkiin balansoitua vai balansoimatontasignaalia. |
dewil 27.02.2012 10:16:47 | |
---|
Ja se soundi, kun behkun bokseihin ajaa vähänkään turhan kuumaa signaalia sisälle. Huh huh! Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Jaava 27.02.2012 11:11:27 | |
---|
Olikohan nyt lopullinen pointti se, että ei kannata kytkeä linjatasoista signaalia DI-boxin kautta linjatasoiseen inputtiin. Varsinkin jos mikserissä ei pysty säätämään stereokanavan gainia, kuten aika tavallisesti on. Parikymmentä metriä linjatasoisena ei ole vielä mitenkään hirvittävän pitkä veto ilman balansointejakaan. Vai päädyttinkö tässä johonkin muuhun aloittajan kannalta? Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
cozmo 27.02.2012 11:12:26 | |
---|
Pauli Lappalainen: Kyllähän tuon ulostulo on balansoitu sekä XLR- että TRS-lähdöissä. Eikä ulostulon balansointi riipu mitenkään sisäänmenoista. Ainoastaan tasot saattavat muuttua hiukan riippuen siitä ajetaanko purkkiin balansoitua vai balansoimatontasignaalia. Aamen! Miten tuo teksti nyt pitäisi ymmärtää, "xlr pin 1 of channel one is connected to chassis ground" tms. Eli onko niin, että toisessa kanavassa maata ei ole irroitettu lain? nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded." |
Jaava 27.02.2012 11:18:33 (muokattu 27.02.2012 11:25:02) | |
---|
cozmo: Aamen! Miten tuo teksti nyt pitäisi ymmärtää, "xlr pin 1 of channel one is connected to chassis ground" tms. Eli onko niin, että toisessa kanavassa maata ei ole irroitettu lain? Vähän aikaa mietiskelin, että mikäs tässä nyt on epäselvää, mutta sitten tajusin, että toi tosiaan puhuu vain ykköskanavasta. Ilmeisesti siis ykköskanavan xlr ja trs input on kytketty laitteen maahan, mutta muut liittimet eivät. Ei tossa mun mielestä muuta informaatiota ole. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
cozmo 27.02.2012 11:45:24 | |
---|
Jaava: Vähän aikaa mietiskelin, että mikäs tässä nyt on epäselvää, mutta sitten tajusin, että toi tosiaan puhuu vain ykköskanavasta. Ilmeisesti siis ykköskanavan xlr ja trs input on kytketty laitteen maahan, mutta muut liittimet eivät. Ei tossa mun mielestä muuta informaatiota ole. Mua hämmensi se, että puhutaanko nyt inputista vai outputista vai molemmista? nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded." |
Sax-pappa 27.02.2012 12:01:09 | |
---|
cozmo: Mua hämmensi se, että puhutaanko nyt inputista vai outputista vai molemmista? Selkeä kuvahan siinä on, eli vain input on laitteen maassa. Ainoa epäselvä asia lienee se onko kakkoskanava identtinen. |
Jaava 27.02.2012 12:48:13 | |
---|
Sax-pappa: Selkeä kuvahan siinä on, eli vain input on laitteen maassa. Ainoa epäselvä asia lienee se onko kakkoskanava identtinen. Niin. Mun mielestä toi sanoo, että laitteessa on kaksi inputtia ja kaksi outputtia ja näistä neljästä vain yksi input on kytketty laitteen maahan. Tällähän ei käsittääkseni ole mitään merkitystä kun laitetta käytetään stereona. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
Katti 28.02.2012 10:34:26 | |
---|
cozmo: Kestävyydestä, laadukkaammista komponenteista, isommasta headroomista (se behringer clippaa aika rumasti), mutta häiriöolosuhteista mun kokemuksen mukaan ero ei ole ollut mitenkään järisyttävä. Kiusallisempien pörinöiden ääressä toikin boxi on välillä ollut ongelmissa. Yksi asia mikä mua tympii tossa BSS:ssä on se virtakytkin. Miksi? Itse en mahdottoman ihastunut ole tuohon BSS:n. Toimiihan se ja silleen, mutta kuitenkin... Behringerin näkemys asiasta ei juuri mun mielestä eroa, mutta ei todellakaan ole mun suosikki... Mitä tohon laatuun tulee, niin onhan toi BSS laadukkaampi, mut kyllä nekin rikki menee siinä missä Behkutkin... Itsehän käytän ainoastaan Radialin tuotteita silloin kun voin itse asiaan vaikuttaa. Jopa ne ihan halvimmat boksit Radialilta pesee kumpaisenkin noista (joskin onhan nekin kalliimpia kuin Behku, mut kuitenkin)... Mut jos haluaa oikeesti hyvää boksia, joka kestää keikalla, niin itse käytän monokanaviin J48:sia ja stereovermeksiin ProD2:sta... ProD1 on kanssa oikein hyvä, mut esim akustiseen kitaraan otan ton J48:n mieluummin, ja sen takia se on noihin monojuttuihin valikoitunut mulle, kun mulle se aktiivisuus ei ole ongelma. Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
NeliX4 28.02.2012 12:21:43 (muokattu 28.02.2012 12:22:40) | |
---|
|
stnprkl 28.02.2012 12:45:15 | |
---|
NeliX4: Tuossa Radialissa on samanlaiset potkittavat muovinapit, kuin behkussakin, mutta lienee vähän paremmin suojattu? Made in Taiwan? http://www.thomann.de/fi/radial_engineering_j_48.htm Jälleen kerran ero kun yöllä ja Dingolla, noi napit ei vahingossa vaihda asentoa ja toi metallikuori tulee sen verta ulos et tuot nappulaa pitää oikeesti painaa jos haluaa sen tekevän jotain. Viltsu
audiokantaja |
Katti 28.02.2012 13:17:54 (muokattu 28.02.2012 13:19:31) | |
---|
NeliX4: Tuossa Radialissa on samanlaiset potkittavat muovinapit, kuin behkussakin, mutta lienee vähän paremmin suojattu? Made in Taiwan? http://www.thomann.de/fi/radial_engineering_j_48.htm Ei vois vähempää toi valmistusmaa kiinnostaa... Valmistakoon vaik Ugandassa tai Timbuktussa, jos laatu on kunnossa ja vermekset hyviä... ...nää nyt on kuitenkin käsittääkseni ihan Kanadalaisia... ...korjatkoon joku jos oon väärässä... e: Viltsu ehtikin jo kommentoimaan tota nappi hommaa. Ja eroa todellakin on. Kannattaa tutustua... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
absqua 28.02.2012 18:58:52 | |
---|
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
rintapek 28.02.2012 19:34:55 | |
---|
absqua: http://www.thomann.de/fi/millenium_di_210.htm Mites tää? Potkittavat muovinapit ainakin löytyy. Vähän niinku Radiaali, paitsi ettei ollenkaan. Mulla on itse asiassa puol tusinaa tommoista: http://www.thomann.de/fi/millenium_die_dibox_passiv.htmOtin noit kokeeksi, ko Audiodivaris noit oli hyllyssä. Oikeestaan ainoo paha sanottava on toi inst/spkr- kytkin, jonka onnistuu liian helposti potkaisemaan väärään asentoon, jolloin tulee melko hiljaista, mut ton kytkimen poistaminen käytöstä ei vaadi kauheeta ydinfysiikkaa. Ainakaan mulla ei o hirveesti tarvetta muuttaa vahvistettua ämyrisignaalia mikkisignaaliksi, joten k.o. kytkin on mun mielestä koko lailla turha. Enkä muutenkaan lähtis tos sisään kilovatteja syöttämään, ko sisällä olevat langat on ohuensorttista. Mut tossa on ihan keikkakelpoinen metallikotelo, joka ei me rikki, vaik pomppis päällä piikkarit jalassa, (Kokeiltu) ja groundlifti, joka toimii. Mis passiivilla pärjää ja semmoista tarttee, ni parempi on toikin laittaa väliin kuin ei mitään. Jos toi on liian halpis, ni saman vehkeen saa ostettua Hosa- merkkisenä neljäänkymppiin kappale. One kind of music only - the good kind |