Aihe: Paras digitiski livekäyttöön
1 2
matsku
28.12.2011 19:44:04
Osaatteko kertoa mitään tästä tiskistä? Olisiko hyvä? Tässä ilmeisesti uudet softat jne. päivitetympi versio. Mites tämä pärjäisi verrattuna esim. LS9? Tai miten pärjää soundissa analogipöydälle joka meillä on tällä hetkellä Midas Venice 320?

Yamaha 01V96i
http://www.thomann.de/fi/yamaha_01v96i.htm
Ei jätkät jumalauta bileet meni yli! Onko muka näin? keikkahan meni helvetin hyvin!
Örkinrumilus
28.12.2011 22:02:55
Kannattaa tarkastaa tuo digimikserit(live)- ketju, siellä on 01v96:sta juttua. Se v2 on uusin versio kyseisestä tiskistä, ja ite diggailen sillä kyllä vetää.

En ole noita pöytiä kuunnellut rinnan analogitiskin kanssa, mutta veikkaan että eiköhän venice vie pisteet äänenlaadussa.

Itse toki valitsisin Ls-9:n, vaikka käyttöliittymä voikin olla hieman hankalampi omaksua. Toki molemmat ovat jammuja ja samalla logiikalla tehtyä, joten kun yhden tiskin filosofian oppii niin pärjää millä vaan jammun digiluomuksella (imho).

Mutta ihan kelpo työkalu tuo 01v96 on, varsinkin jos hinta on ratkaiseva tekijä.
cozmo
28.12.2011 22:53:50

Örkinrumilus: Kannattaa tarkastaa tuo digimikserit(live)- ketju, siellä on 01v96:sta juttua. Se v2 on uusin versio kyseisestä tiskistä, ja ite diggailen sillä kyllä vetää.

En ole noita pöytiä kuunnellut rinnan analogitiskin kanssa, mutta veikkaan että eiköhän venice vie pisteet äänenlaadussa.

Itse toki valitsisin Ls-9:n, vaikka käyttöliittymä voikin olla hieman hankalampi omaksua. Toki molemmat ovat jammuja ja samalla logiikalla tehtyä, joten kun yhden tiskin filosofian oppii niin pärjää millä vaan jammun digiluomuksella (imho).

Mutta ihan kelpo työkalu tuo 01v96 on, varsinkin jos hinta on ratkaiseva tekijä.

Tuossa oli kyllä kyseessä 01v96i, joka on uunituore malli, eikä siis V2. (V2:n jälkeen on ilmestynyt myös VCM) Tossa on joitain uusia jippoja (16-sisään ulos usb:ta pitkin mm.). Mutta en mene sen enempää sanomaan, kokemusta ei ole.
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
Örkinrumilus
29.12.2011 13:56:09
Tuossa oli kyllä kyseessä 01v96i, joka on uunituore malli, eikä siis V2. (V2:n jälkeen on ilmestynyt myös VCM) Tossa on joitain uusia jippoja (16-sisään ulos usb:ta pitkin mm.). Mutta en mene sen enempää sanomaan, kokemusta ei ole.

Tosiaan juurikin näin, itsellä oli mallit sekaisin :p juurikin siis tuota vcm-mallia olen itse käyttänyt.
mika.paananen
30.12.2011 09:02:30

Mo!

01V96 V.2 on käytännössä ihan sama tiski kuin VCM. Ainoana erona on että VCM:ssä on ylimääräisiä effoja, jotka voidaan konffata normieffektien paikalle. Esim. itse käytän VCM kaikuja (samat kuin LS9:ssä) ja joskus kompuraa masterissa inserttinä tai EQ:ta.
01V96i malli on juuri julkaistu ja tehdas ei ole laitteelle vielä edes ilmoittanut virallista hintaa (vaikka Thomanilla jo hinta löytyy, se ei välttämättä pidä paikkaansa). i mallissa on uudempi ja nopeempi prossu ja USB-väylää voi käyttää 16 kanavan äänitykseen. Muuten tiski on väriä lukuunottamatta ihan sama kuin VCM.

Kuitenkin Suomen pikkukuppiloissa 01V96... voi ihan hyvin vedellä. Mut ihan konserttisaleihin sitä en kantaisi...enkä myöskään LS9:ä. Jos saa valita :)

Jees
Rumpalisti
04.01.2012 15:25:08
arig: Jotain uutta taitaa pukata... tuonne alle 10k€ joukkoon

http://www.allen-heath.com/UK/News/Pages/NewsDetail.aspx?NewsId=566

Nyt on tuosta vähän enemmän tietoa ja kuvia. Varsinainen julkistus sitten vähän myöhemmin. ;)

http://www.allen-heath.com/UK/Produ … roductsListing.aspx?CatId=GLDSeries

Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tuota voisin itse (hinnan puolesta) jopa harkita. Hinta vaikuttaisi olevan kohtuullisen kilpailukykyinen. Harmi ettei ole suoraan yhteensopiva i-liven kanssa.
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
mika.paananen
04.01.2012 15:51:55

Mistä blokkasit hinnan?? ja paljon toi peruspaketti maksaa?
Rumpalisti
04.01.2012 16:07:13
mika.paananen: Mistä blokkasit hinnan?? ja paljon toi peruspaketti maksaa?

Tuolta löyty alustavaa hinta-arviota: http://www.soundforums.net/content/ … -New-GLD-Live-Digital-Mixing-System

Tosin pienellä varauksella tuohon kai pitää vielä suhtautua.
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
Spillway Arts
04.01.2012 23:48:30
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
arig
05.01.2012 00:00:26
arig: Jotain uutta taitaa pukata... tuonne alle 10k€ joukkoon

http://www.allen-heath.com/UK/News/Pages/NewsDetail.aspx?NewsId=566

Helposti alle kympin... Jos vaan mekaaninen laatu on tontillaan (niinq noi A&H GL vehjekset tuppaa oleen), niin hittihän tosta tulee.
-Turn Me Up!
stnprkl
06.01.2012 02:19:54
Halvoista digilaudoista sen verran tähän väliin et nyt viimesen vuoden aikaan vastaantulleissa LS9-tyyppisissä laudoissa on joka ikisessä ollu jotain vikaa. Ei softapuolella vaan kaikki viat on ollu joko liuku/nappula/potikkahätiä eli nyt se halpa hinta tulee esiin. Komponentit ei oo tullu siltä samalta linjalta kun saman konsernin hinnakkaampiin lautoihin.
Tahtoo siis sanoa et joka ikinen LS9, minkä kanssa oon viimesen vuoden aikaan tehny töitä on ollu jotenkin viallinen. Ja se huolto ei oo ilmasta.

Sit ja kun ostatte itsellenne bulsaa niin se halvin ei yleensä oo se paras tai ainakaan kustannustehokkain pitkässä juoksussa.
Satunnaiseen käyttöön itselle se halvin voi hyvinkin toimia 10+ vuotta, mut jos oikeisiin töihin haette vehjettä niin hinnaston halvimmat voi unohtaa suorilta, merkistä riippumatta.
Viltsu audiokantaja
Sami_T
06.01.2012 03:00:40

stnprkl: Tahtoo siis sanoa et joka ikinen LS9, minkä kanssa oon viimesen vuoden aikaan tehny töitä on ollu jotenkin viallinen

Joo sama homma. Mutta mä en nyt kyllä tota asiaa pistäis laadun piikkiin vaan enemmän siihen että otetaan melkein firma kun firma niin jos sitä LS9:aa kalustossa on niin syystä tai toisesta ne vaan tuppaa liikkumaan aika paljon. Niin jos millä tahansa vehkeellä tehdään ihan vitusti keikkaa niin kyllä se vaan sitä vehjettä kuluttaa.

Vertailun vuoksi, ne paikat missä on M7 talon tiskinä (ts. melkein päivittäisessä käytössä) niin yhtä hajalla nekin tuntuu olevan.

Se on sitten oma keskustelunaiheensa että miksi noita vehkeitä ei voida hoitaa kuntoon.

Analogipulsat kestää paremmin kun ei (yleensä) oo moottorifadereita tai mikrokytkimiä. Mutta omat ongelmansa niissäkin.

Mistä tulikin mieleen että maanantaina rupeen oikeesti (vihdoinkin) tilaileen uusia fadereita omaan LS9:aan... ja se takki...
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
stnprkl
06.01.2012 03:24:49
Sami_T: Joo sama homma. Mutta mä en nyt kyllä tota asiaa pistäis laadun piikkiin vaan enemmän siihen että otetaan melkein firma kun firma niin jos sitä LS9:aa kalustossa on niin syystä tai toisesta ne vaan tuppaa liikkumaan aika paljon. Niin jos millä tahansa vehkeellä tehdään ihan vitusti keikkaa niin kyllä se vaan sitä vehjettä kuluttaa.

Vertailun vuoksi, ne paikat missä on M7 talon tiskinä (ts. melkein päivittäisessä käytössä) niin yhtä hajalla nekin tuntuu olevan.

Se on sitten oma keskustelunaiheensa että miksi noita vehkeitä ei voida hoitaa kuntoon.

Analogipulsat kestää paremmin kun ei (yleensä) oo moottorifadereita tai mikrokytkimiä. Mutta omat ongelmansa niissäkin.

Mistä tulikin mieleen että maanantaina rupeen oikeesti (vihdoinkin) tilaileen uusia fadereita omaan LS9:aan... ja se takki...

No niin no, mulla on myöskin kokemuksia kalliimmista päivittäiskäytössä olleista laudoista (digipuolella D5, D1, PM5D ja Profile sekä analogipuolelta XL3, H3000, XL250, XL200) eikä moisia kyykähtämisiä oo tullu vastaan yhtään. Sit esmes A&H:n ML5000 laudasta on hyviä kokemuksia vuoden ikäisenä, mut sama lauta kaks vuotta myöhemmin olis joutanu kaatikselle. Markalla saa markan laitteen ja tonnilla kunnon stiflat.
Viltsu audiokantaja
Sami_T
06.01.2012 04:02:44 (muokattu 06.01.2012 04:04:28)

stnprkl: No niin no, mulla on myöskin kokemuksia kalliimmista päivittäiskäytössä olleista laudoista (digipuolella D5, D1, PM5D ja Profile sekä analogipuolelta XL3, H3000, XL250, XL200) eikä moisia kyykähtämisiä oo tullu vastaan yhtään.

Saattaisko tähän olla osasyynä se että noi vehkeet jo pelkästään ihan koko-, paino- ja/tai vuokrahintasyistä ei altistu ihan samanlaisille olosuhteille (tai käyttäjille) mitä nää edukkaammat vekottimet.

Tosin myös totta on se että jos läppäsee viisi kertaa (tai enemmän) sen edukkaan laitteen hinnan verran rahaa pöytään niin kyllähän se jo jossain näkyy.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)