Aihe: metallibändille pa kamat
1 2 3
MJ
16.11.2010 12:13:10
Joo.. ITe en ikinä ottais keikkasettiin T.Bone mikkejä. Ikinä ei voi tietää onko mikki rikki vai ehjä.. Kotona menee sitten demotus käytössä joku T-bonen konkka. Mutta siinä hommassa se onki hyvä. Kuulostaa kasettimankalta eikä haittaa jos tippuu lattialle.
aimotuska
16.11.2010 12:39:14
MJ: Joo.. ITe en ikinä ottais keikkasettiin T.Bone mikkejä.

En minäkään. Onneksi tässä ketjussa kyseltiin halpoja reenikämppäkamoja. :)
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
eetuss
16.11.2010 12:44:42

hjunnila: En minäkään. Onneksi tässä ketjussa kyseltiin halpoja reenikämppäkamoja. :)

No kyllä mie sinne treeniksellekin laittaisin mielummin sellaiset kamat, joista saa edes vähän möykkää ennenkuin alkaa vinkua. Pysyy metallibändin henkinen tasapainokin pitempään kasassa.
Ei se tästä..
aimotuska
16.11.2010 13:16:33
eetuss: No kyllä mie sinne treeniksellekin laittaisin mielummin sellaiset kamat, joista saa edes vähän möykkää ennenkuin alkaa vinkua. Pysyy metallibändin henkinen tasapainokin pitempään kasassa.

...mut katoppakö jos nuo mb85 betat ei vingu niin mitäs sitten sanotaan?
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
rintapek
16.11.2010 13:41:26

make95: yhteensä noin 400-700e .suurin ongelma on etten oikein tiedä minkä kokoiset w kaiuttimet pitäisi hommata että saataisiin laulu kuulumaan...

Käytettyinä jos kattelis vaikka tontyyppisen ratkaisun:
www.muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=469389

"Eli kun linkki vanhenee, ni tossa siis on piiviin 8- kan mikserivahvistin ja Laneyn laulukaapit."

Tuohon se 58 kiinni, ni jo vain pitäis laulun kuulua.

Tontyyppisillä kamoilla aikas moni bändi on aloittanut ja ton rahan saa menemään huonompiinkin vehkeisiin. Tappiota tos on jo vaikea tehdä, koska ne on jo hintansa pudonnu, joten jos vaan kamat pysyy ehjänä, niin ovat edelleenmyytävissä tohon hintaan melkis milloin vain.
One kind of music only - the good kind
eetuss
16.11.2010 13:44:15

hjunnila: ...mut katoppakö jos nuo mb85 betat ei vingu niin mitäs sitten sanotaan?

No tarkoitin vaan että kyllä siellä treenikselläkin on vähän väliä mitä siellä käyttää. Ei mulla ole juuri mitään sanottavaa t.boneista (, paitsi yksi 57-kopio on talkbackina), eikä tämän threadin aihe ole t.bone.
Ei se tästä..
pitk
16.11.2010 16:42:38

eetuss: No tarkoitin vaan että kyllä siellä treenikselläkin on vähän väliä mitä siellä käyttää.

Jep. Ostetaan kymppitonnin zäksonit ja ampekit ja mesapuukit, mutta sniiduillaan viittäkymppiä kelvollisesta laulumikistä. Jepjep.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
s151669
16.11.2010 17:03:17

pitk: Jep. Ostetaan kymppitonnin zäksonit ja ampekit ja mesapuukit, mutta sniiduillaan viittäkymppiä kelvollisesta laulumikistä. Jepjep.

Hmm. Kyllä on kumma palsta tämä livetoiminta. Kysyy täällä kuka hyvänsä mitä hyvänsä, niin aina homma menee virtuaaliseksi peniksenjatkeen pituuden vertailuksi ja kusemiskilpailuksi. Mun isällä on kalliimpi auto kuin sun isällä. Mulla on kalliimpi mikrofoni kuin sulla. Mä jo jonkin aikaa luulin, jotta meikäläisessä on jotain vikaa, kun aina nimenomaan tällä alueella - ei vaikka soitinrakennuksessa - saa lähinnä vittuílua osakseen. Jostain syystä vain näyttää muutkin saavan.

Aloittajan kuvauksessa näyttäisi olevan vahvistimena Rolandin Cube 60 - eli ihan kelvollista peruskamaan, muttei todellakaan kymppitonnin vermeet. Ja jo ehdotetulla mikserivahvistinratkaisulla ja niillä T-bonen 58-kopsuilla vetää ihan varmasti riittävästi treeniksellä, ja pikkukeikallakin. Itse kyllä mieluummin ottaisin jotkut käytetyt aktiivikaiuttimet, ja sikäli kuin niissä aktiivikajareissa ei ole mikkiliitäntää ja/tai lauluja on useampi, niin jonkun pikkumikserin, vaikka sitten behringerin. Vaan makuasioita - molemmilla pärjää ainakin aluksi.
Antikitarasankari
eetuss
16.11.2010 17:21:35

s151669: Hmm. Kyllä on kumma palsta tämä livetoiminta. Kysyy täällä kuka hyvänsä mitä hyvänsä, niin aina homma menee virtuaaliseksi peniksenjatkeen pituuden vertailuksi ja kusemiskilpailuksi. Mun isällä on kalliimpi auto kuin sun isällä. Mulla on kalliimpi mikrofoni kuin sulla. Mä jo jonkin aikaa luulin, jotta meikäläisessä on jotain vikaa, kun aina nimenomaan tällä alueella - ei vaikka soitinrakennuksessa - saa lähinnä vittuílua osakseen. Jostain syystä vain näyttää muutkin saavan.

No en mä nyt tiedä. Täällä näyttää vaan olevan kahden kerroksen väkeä. Toiset vannoo halpojen kopioden nimiin ja toiset vannoo niiden tuottavan pettymyksen. Lähinnä varmaan varmaan täällä aiheuttaa turhautumista se että tästä samasta aiheesta kysytään koko ajan ja vastaukset on aina samat. Toiset kehottaa ostamaan halpiksia, toiset neuvoo ostamaan hyviä käytettyjä - juuri niinkuin sinä.
Ei se tästä..
stnprkl
16.11.2010 17:51:01
eetuss: No en mä nyt tiedä. Täällä näyttää vaan olevan kahden kerroksen väkeä. Toiset vannoo halpojen kopioden nimiin ja toiset vannoo niiden tuottavan pettymyksen. Lähinnä varmaan varmaan täällä aiheuttaa turhautumista se että tästä samasta aiheesta kysytään koko ajan ja vastaukset on aina samat. Toiset kehottaa ostamaan halpiksia, toiset neuvoo ostamaan hyviä käytettyjä - juuri niinkuin sinä.

Siinäpä se kun osa meistä tälle palstalle kirjoittavista on oikeasti päivittäin tekemisissä kaikenlaisten äänivehkeiden kanssa töiden takia. Eli meitä oikeasti äänentoistolla itsensä elättäviä ihmisiä on aika iso osa keskustelijoista ja suurin osa meistä, itseni mukaanlukien, ei suostu paskaa kenellekkään suosittelemaan. Sit täs keskustelussa on mukana paljon myös harrastajia, jotka pärjää niillä Altoilla ja Behringereillä (eikä näillä välttämättä oo edes kokemusta mistään ns. oikeasta laitteesta) ja siitä syystä niitä yrittää muillekkin tarjota. Viimeinen ryhmä on sit nää kaverit, jotka kysyy kun eivät oikeasti tiedä mitään aiheesta.
Suurin osa eipäs juupas väännöistä tällä palstalla on just tätä onko B paskaa vai ei.

Ja ymmärtääkseni koko palstan idea on tiedonjakaminen ennemmin kun kädenvääntö halpisvehkeiden paremmuudesta/huonoudesta.

Mun mielestä noi kaik Alto, B:t yms. on paskaa, mut yritän noista väännöistä pysyä erossa ja suurimpaan osaan tän palstan ketjuista jätän kirjoittamatta juuri sen takia kun aika monesta ketjusta näkee heti avausviestistä, mihin se keskustelu tulee menemään.

Kaikille, jotka tarvii laulukamat, semmonen vinkki et ensiks noi FAQ:t läpi ja kyselee vaik niissä ne kysymyksensä ennemmin kuin et meillä on 150 eri ketjua joissa kaikissa kysytään et mikä kaiutin on paras hintaluokassa 490-510 euroa.

Sori OFFTOPIC, mut ei aina jaksa.
Viltsu audiokantaja
rintapek
16.11.2010 17:51:47

eetuss: . Toiset kehottaa ostamaan halpiksia, toiset neuvoo ostamaan hyviä käytettyjä ...

Toi on sinänsä kakspiippuinen juttu. Jos ny puhutaan vaik ketjun aloittajan tapauksesta, ni klikkaamalla nikkiään vois päätellä, että kyseessä on viistoistakesäisten alkuvaiheessa oleva bändi, joka rahoittaa hankinnat rippi- , joulu- ja synttärilahjarahoilla ja ehkä osin vanhempien kukkarolla. Asiassa ei o mitään vikaa, en mä sillä.
Mut toisinaan se myös tarkoittaa, et käytetyn hankinta ei aina ole vaihtoehto. Jos vanhukset eivät käytetyn hankintaa hyväksy, tai jos lähipiiristä ei löydy ketään kattomaan oisko ne käytetyt ehjät, toimivat tai hintansa arvoiset, niin sit ne budjettivermeet Teekaupasta tilattuna kolmen vuoden takuulla alkaa olla kiinnostavia. Soitto pitää saada soimaan tänään tai viimeistään ens kuussa, ei kolmen vuoden päästä kun massia ois tarpeeksi.

Toisaalta taas jossain laulumikissä säästäminen ny ei säästä kuin kymppejä. Ihan asiallisen saa satasella. Toisaalta, jos maksaa mikistä kympin, niin ei siin enempää voi menettääkään, mut välttämättä sil vaan ei tee just mitään.

Siin mielessä jonkun tommoisen piiviin mikserivahvarin käytettynä hankintaan ei pitäis olla estettä, koska oikeestihan tommoinen ei me rikki ilman kirvestä. Mut jos hankkija itte tai vanhempansa ei sitä tiedä tai mistään pysty toteamaan, ni pelkohan siin on suuri, et 250,- menee tykkänään hukkaan.
eetuss
16.11.2010 18:12:23

Siinä mielessä hyvä ketjun aloitus tämä että kysyjä viitsi kertoa minkälaisesta musasta on kyse. Toisaalta voisi kyseenalaistaa kuinka paljon treenikämppäasiat edes kuuluu tänne livepuolelle. Eipä ne moderaattoritkaan vissiin kauheasti viihdy täällä.
Ei se tästä..
rintapek
16.11.2010 19:41:26

eetuss: Siinä mielessä hyvä ketjun aloitus tämä että kysyjä viitsi kertoa minkälaisesta musasta on kyse. Toisaalta voisi kyseenalaistaa kuinka paljon treenikämppäasiat edes kuuluu tänne livepuolelle. Eipä ne moderaattoritkaan vissiin kauheasti viihdy täällä.

Musatyylistä minust ny voi päätellä lähinnä sen, et tarkoitus ei o ihan hissutella. Jotenkin myös veikkaan, vaik asiaa ny ei erikseen mainittu, että kamoilla ois myös tarkoitus soittaa vaikkapa koulukemuissa, sit kun semmoisia on tiedossa.
juici
16.11.2010 20:12:11

rintapek: Toi on sinänsä kakspiippuinen juttu...
...menee tykkänään hukkaan.

Rojautuin plussan tästä.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Roadari
16.11.2010 21:09:13
rintapek: Toisaalta, jos maksaa mikistä kympin, niin ei siin enempää voi menettääkään, mut välttämättä sil vaan ei tee just mitään.

Arvokasta menee hukkaan jos paskan mikin kanssa tepuloidessa lähtee kiinnostus koko touhuun...
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
pitk
17.11.2010 11:37:07

s151669: Hmm. Kyllä on kumma palsta tämä livetoiminta. Kysyy täällä kuka hyvänsä mitä hyvänsä, niin aina homma menee virtuaaliseksi peniksenjatkeen pituuden vertailuksi ja kusemiskilpailuksi.

Jos nyt satuit lukemaan mun sarkastiseksi tarkoitetun tekstinpätkän, saatoit ymmärttää ihmetykseni siitä, että kitarat ja styrkkarit on parastas mitä rahalla saa ja laulumikki halvin Ö-kaupan tuote mitä irtoo. Loppupelistä 99%:sti pop/rock.musiikissa se laulu on kuitenkin se number yksi, mitä ihmniset kuuntelee. Mun mielestä se ei ole vittuilua, että kehottaa aloittelijaakin mieluummin ostamaan kelvollisen yleisesti hyväksi todetun laulumikrofonin reilulla satasella. Siihen on jokaisella varaa. Jos ei ole, menee jakamaan postia pariksi päiväksi. Tai kerää pulloja. Että se siitä peniksen jatkeesta.

Mä myös heti tän ketjun alkuvaiheessa linkitin huomaamani ilmoituksen huuto.netissä Fenderin laulukamoista, joiden lähtöhinta oli 300, ei näyttänyt olevan yhtään huutoa, mutta kyseinen varsin kelvollinen setti varmasti olisi irronnut kohtuu hinnalla. Että se siitä peniksenjatkamisesta.

Mä teen työkseni äänentoistoa ja valaistusta, romuakin on varastoon kertynyt ja kamat kiertää melko mukavasti keikoilla. Se on ammattikamaa. Tollasia laulukamoja saa yhden mulla käytössä olevan yläkaapin hinnalla aika monet. Taaskaan en jatkanut penistä. Kamat käyttötarkoituksen mukaan.

Mulla on edelleen (kuten olen monissa ketjuissa aiemminkin maininnut) treenikämppäkäytössä EV:n S-200:t, jotka ostin KÄYTETTYNÄ noin vuonna 1990. Siis 20 vuotta sitten. Niillä on edelleen jälleenmyyntiarvoa. Ja ne toimii edelleen. Yksi diskantti ja yksi 12" on vaihdettu koko aikana, joten melko matalilla käyttökustannuksilla olen päässyt. Jatkoinko peenistä?

Se, että ei allekirjoita A:n ja B:n käyttöä oikein millään kriteerillä ei ole elvistelyä, eikä varsinkaan peniksen jatkamista. Se on vaan faktaa, ne eivät ole hyviä, me eivät ole luotettavia eivätkä ne säilytä arvoaan. Luutletko, että maksaisin kaiuttimesta tai mikseristä moninkertaisen hinna, jos saisin vastaavan tuotteen halvemmalla? No en tod.

Tää nyt meni taas tähän. Pitäiskö perustaa FAQ: kannattaako syödä paskaa ;-D

Pitko.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
s151669
17.11.2010 13:28:17

pitk: Kamat käyttötarkoituksen mukaan.

No vähän tätä oikeastaan tarkoitin. Peace :-)
Antikitarasankari
miffe
20.11.2010 21:05:18
pitk: Että se siitä peniksenjatkamisesta.

Nii... Sen mitä minäkin täs vuosien varrella olen oppinut, niin olet ehkä vähiten merkin ja/tai hienouksien perään tuijottaja, jonka tiedän kohdanneeni. Viimeks kattelin plottia, jossa oli kauheesti parreja järkevillä väreillä. Toivottu lampputiskikin oli 80-luvulta (sai olla tuoreempikin kunhan toimiva ja talkkarilla hanskassa). Joku toinen ois ton orkan kans vaatinu sitä sun tätä, koska siihen olis mahdollisuus.

Mut toi jätkä haluu vaan toimivat kamat. Ois varmaan vetäny Rockdeskilläkin, mutta harmillisesti tekniikantoimittajalla ei ollu tarpeeks analogiohjauksella toimivia himmentimiä.

Eri mieltä taas olen tiettyjen B-tuotteiden käyttökelpoisuudesta. Siellä on pari helmeä, joista se ADA8000 on ny myöhemmin ryssitty komponenttivaihdoksilla, mutta ne kuulokevahvistimet on ihan soivia pelejä.

PS. Ei se Tero Vaara sit tullu teidän pöytään, vaikka kaulassa roikkui maininta tähdestä? ;)
turkulainen
Lennu
24.11.2010 03:17:39

"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
jorma666
24.11.2010 07:42:11
Lennu: Löysin teille täydelliset kamat.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=455518
http://muusikoiden.net/dyn/tori/455518.jpg

Kyllä jytää!

Taustakangas varattu mulle!
we call it music - they call the cops
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)