Aihe: Behringer B912NEO
1 2 3
rintapek
25.09.2010 01:37:00 (muokattu 25.09.2010 01:42:08)

isojussi: Kävin tänään koekuuntelemassa yhtä kappaletta B812NEO - kaiutinta paikallisessa liikkeessä ja oli erittäin positiivinen ylläri.

kaiken kaikkiaan positiivinen tuttavuus

Rakas Isojussi: sä ny kattelet tavallaan liikaakin. Niinpä kerron sinulle tarinan, tykkäsit tai et:

Mun kaveri (hän tykkää matalaa, kun kerron tarinan näin julkisesti) etti ittelleen bändikelpoisia laulukamoja. Ja jos mitään muuta ei tolkkubudjetilla löydy, ni hän ottaa sit samat ko mun stressiklubilla. Eli noi ärceeäffän kymppituumaiset aktiivit. Niit hän on muutamalla keikalla kuullut, joten tietää mitä sieltä ulos tulee, eikä o mikään pöllömpi vaihtoehto.
Mut ko tunnen miehen, ni sanat muovi ja kaiutin samassa lauseessa aiheuttaa välitöntä ihottumaa korvakäytävään, ni kyseessä ei kumminkaan ole ensisijainen vaihtoehto. Sopubudjetilla sit löyty ämyreiksi kovasti käytetyt MartinAudio F12 ja niitä käskyttämään toi GX5. Ei tartte spekuloida oliko vaihtoehto hyvä vai kuin huono, mut budjetti piti, vehkeet toimii ja kaverin naama loistaa kuin Naantalin aurinko. Kerrankin laulu kunnolla kuuluu. Hän ei olis koskaan ollu tyytyväinen mihinkään muovikuoriseen budjettiämyriin, koska rootsbluesia ny vaan ei Sarviksen ämpäreillä vedetä.

Ihan sama minust toimii sinulla. Kun oikeesti tahdot kevyemmät passiiviämyrit, ni hittojako iso mies spekuloi ehkä joskus kauppaan tulevilla aktiiveilla?
Vain sinäitte voit tietää mitä selkäsi kestää ja mitä tolpannokkaan tahdot nostella ja siit vaan määräät kilo/kokorajat. En usko, et koskaan tulet olemaan tyytyväinen mihinkään budjettiluokan muovikuoriseen aktiiviämyriin, vaik (saako ny omia kehua? Noi Artit on ton hintaluokan parhautta, eikä sitä Behkun tän viikon malli mihinkään muuta.),
joten kattele ny Isojussi hyvä semmoisia ämyreitä mitä oikeesti keikallesi tahdot.

terv p

edit : hoksaamani pahemmanlaatuiset kirjoitusvihreet, ei just muuta.
One kind of music only - the good kind
isojussi
25.09.2010 11:30:05 (muokattu 25.09.2010 11:32:29)
Rakas pikku rintapekulikultsipuppeli:

- Mä en oo ostopäätöstä vielä tehny
- Mulla ymmärtääkseni on oikeus punnita eri vaihtoehtoja ostopäätöksen asti ja jopa sen jälkeen
- Mä oon näistä soittovehkeistä muutenkin kiinnostunut, vaikken aina ostaisikaan. Rumpukapuloita mää ostaan menin ja testasin viä samalla reissulla kolmee elektroakustista kitaraa ja yhtä ea-beissiä. Mää moesti kattelen naisiakin, vaikken niitä oliskaan panemassa. Ihan vaan kattelen mielenkiinosta.
- Se, että mää tykkäsin jostain muusta aktiivikaapista, kun sun rakkaista RCF:stä ei tarkoita että mä väittäisin niitä huonoiks. Nuku sää ne 310:t kainalossa älkä vaan kattele mitään uusia edes mielenkiinosta, ettei ne sun kaapit vaan pahota mieltään, mutta anna muille vapaus pitää silmät auki.
- Ei tainnut tulla mieleen, että joku muukin voi olla näistä kiinnostunut?

Suomeks sanottuna: Mitä vittua sua liikuttaa jos mää käyn jotkut Behkyut testaamassa?

EDIT:
rintapek: edit : hoksaamani pahemmanlaatuiset kirjoitusvihreet, ei just muuta.

Enempikin koko sun kirjoitus oli virhe.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
25.09.2010 23:50:55

isojussi: Rakas pikku rintapekulikultsipuppeli: ...koko sun kirjoitus oli virhe.

Niinkö? Tuossahan on nuo itse määrittämäsi reunaehdot:

- Pitäs selkävaivasen keventää settiä
- tiukka budjetti
mieluummin ottaisin passiivit

Mutta sit kysytkin, että mitä mieltä jengi on Behkun parikytäkiloisesta aktiiviämyristä? No, nyt olet tuommoista käynyt testaamassa ja kerrot ämyristä kaikkea jännää, mutta et sanallakaan mainitse, että keveneekö kattaus tuolla riittävästi, onko kantokahvat oikeissa paikoissa vai päin seiniä ja miten sujuu selkävaivaiselta tuon nostaminen tolpannokkaan?

Noista kolmesta reunaehdostasi tuote täyttää vissiin yhden?
Kun mä jotenkin veikkaan, että et ylipäänsä ole muovikuoristen kurkkupurkkien ystävä, niin etsimäsi tuote oikeasti on mahdollisimman tervesaundinen, kohtuuhintainen ja mielellään puukoteloinen passiiviämyri, joka painaa enintään ehkäpä 15 kg? Tommoiset vaatimukset ny mun mielestä ei vielä ole mikään mahdottomuus, mut mitäs mä ny noista tietäisin.

Oliko siis tarkoitus jääräpäisesti keskustella yhdestä Behkun ämyrimallista, vai yleisemminkin keskustella siitä, miten vaikkapa sinun kattausta saisi selkäystävällisempään kuosiin?

Jälkimmäisessä tapauksessa vaikkapa meikäläisen postaukset on ihan ketjuun kuuluvaa asiaa, muussa tapauksessa koko ketjun saa laakista lyödä lukkoon.

Mä jo totesin, et mun mielestä vaikkapa sinun pääteräkissä on ihan turhaa kuollutta painoa, ja linkkasin esimerkin toimivaksi tietämästäni tuotteesta, joka kohtuubudjetilla puolittaisi pääteräkkisi painon. Mut itte tiesit laakista kymmenen vielä kevyempää päätettä, joten ei siitä enempiä.

Sä kumminkin vedät niin upeasti, et minust on synti ja häpeä, jos joudut syystä tai toisesta tyytymään tuotteisiin, joihin itte et ole tyytyväinen. Toi on kovasti väärä ratkaisu, jos takaraivossa aina vaan korpeaa ajatus siitä, et vittu kun selkä ei kestä nostella oikeita kaiuttimia, ni tarttee tyytyä vetämään tämmöisillä.

Mun mielestä vaatimuksesi eivät ole mitenkään mahdottomia, tosin toi kohtuubudjetti on sit neuvottelukysymys. Mulle noi on stressiklubin harrastevehkeitä, joten mulle riittää, et lelut on lähtökohtaisesti tarpeeksi hyvät. Sinulle vekottimet on kumminkin työkaluja, joten toivottavasti vaatimustasosi on hieman toisenlainen?

Jos mä ny kauniisti koitan kertoa, et olet kiipeämässä perse edellä puuhun, ja älä herranjestas tee niin, ni syystä jota en ymmärrä tulkitset asian vittuiluksi?
Mä ny jo viran puolesta olen niin vittumainen, et röntgenkuvassakaan ei näy muuta kuin reikä, mut ei mulla ny musanetissä ole tarvetta tota kummemmin korostaa. En mä siitä kyllä eroonkaan pääse, joten asiaan kandee suhtautua pikemminkin ammattitautina, eikä henkkoht vittuiluna.

Suomeks sanottuna: Mitä vittua sua liikuttaa jos mää käyn jotkut Behkut testaamassa?

Suomeksi sanottuna, ei se minua liikuta tippaakaan. Tietääkseni en ole ketään kehottanut olemaan testaamatta yhtikäs mitään.
Sinun selkäongelmasi on aina vaan sinun ongelmasi. Jos se nyt jo oireilee, ni asiaan minust kandee kiinnittää asiaan kuuluvaa huomiota. Jos se tosissaan pamahtaa, ni keikat on lepo huonolla tuurilla monta kuukautta. Mut ei toi asia tosiaan mulle kuulu.

Ystävät ei o niitä, jotka taputtaa selkään ja sanoo jees.
Ystävät on niitä, jotka avoimesti kehtaavat kritisoida valintojasi/sinua itteäs/mitä tahansa teetkin. Toi on totuus.

Mun kommentit tähän tai mihin tahansa muuhun ketjuun saa ihan vapaasti kuka tahansa kuitata sillä, et mä olen ja pysyn harrasteamatöörinä, joka ei mistään mitään tiedä. Olen semmoinen, enkä muuksi itteäni ole koskaan väittänytkään.
isojussi
26.09.2010 04:25:29 (muokattu 26.09.2010 04:28:21)
rintapek: Niinkö? Tuossahan on nuo itse määrittämäsi reunaehdot:

Mutta sit kysytkin, että mitä mieltä jengi on Behkun parikytäkiloisesta aktiiviämyristä?

Ei - alun perin kysyin kommenttia otsikossa mainitsemastani kaiuttimesta, joka mielestäni täyttäisi asettamani reunaehdot.

No, nyt olet tuommoista käynyt testaamassa ja kerrot ämyristä kaikkea jännää, mutta et sanallakaan mainitse, että keveneekö kattaus tuolla riittävästi,

Kevenee kolmanneksen

onko kantokahvat oikeissa paikoissa vai päin seiniä ja miten sujuu selkävaivaiselta tuon nostaminen tolpannokkaan?

Kyllä - mulla on 20-kiloiset the.boxin kulmat, joiden nosto tolpannokka on piece of cake.

etsimäsi tuote oikeasti on mahdollisimman tervesaundinen, kohtuuhintainen ja mielellään puukoteloinen passiiviämyri, joka painaa enintään ehkäpä 15 kg? Tommoiset vaatimukset ny mun mielestä ei vielä ole mikään mahdottomuus, mut mitäs mä ny noista tietäisin.

Semmonen on yks vaihtoehto. Mulla on jo hyvä ehdokaskin

Oliko siis tarkoitus jääräpäisesti keskustella yhdestä Behkun ämyrimallista, vai yleisemminkin keskustella siitä, miten vaikkapa sinun kattausta saisi selkäystävällisempään kuosiin?

Aloitin tämän ketjun iha tota B:tä ajatellen.

Mä jo totesin, et mun mielestä vaikkapa sinun pääteräkissä on ihan turhaa kuollutta painoa, ja linkkasin esimerkin toimivaksi tietämästäni tuotteesta, joka kohtuubudjetilla puolittaisi pääteräkkisi painon. Mut itte tiesit laakista kymmenen vielä kevyempää päätettä, joten ei siitä enempiä.

Itse asiassa tähän on jo joka tapauksessa tulossa pika-apu. Väsään hyvin palvelleelle t.ampillenin kuljetuslaukun.

Sä kumminkin vedät niin upeasti

Kiitos

, et minust on synti ja häpeä, jos joudut syystä tai toisesta tyytymään tuotteisiin, joihin itte et ole tyytyväinen. Toi on kovasti väärä ratkaisu, jos takaraivossa aina vaan korpeaa ajatus siitä, et vittu kun selkä ei kestä nostella oikeita kaiuttimia, ni tarttee tyytyä vetämään tämmöisillä.

Siksipä näitä vaihtoehtoja punnitaan. 4 kg ei meinaa mitään, jos se tuntuu saundissa.

L1:sethän mä ostaisin jos rahapussi antais periks.

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, toi kyseinen B:n kaappi oli saundiltaan niin positiivinen yllätys, että ajattelin sen voivan muitkin kiinnostaa. Siksi kerroin kokemuksistani. Kapuloitahan mä ostaan menin, muuta kun se oli siinä tolpannokassa, niin päätin vähän testata saman tien.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jorma666
26.09.2010 04:38:39
rintapek sulle pojot. Ei aina niin nättiä kirjotusta, eikä välttis asiaan kuuluvaakaan, mutta tuleepa sanottua asiat suoraan. Ja eikö nämä keskustelupalstat oo just tätä varten, ettei koko ajan vaan hoeta "joojoo".
we call it music - they call the cops
isojussi
26.09.2010 11:03:21
No anteeks ihan hirveesti, kun yritin pysyä otsikon aiheessa.
eetuss
26.09.2010 11:23:31

Sori, jos heitän lisää bensaa liekkeihin, mutta ajattelin selkävaivasi takia kysyä että oletko harkinnut QSC:n K-sarjaa? Loistosaundi, ominaisuuksia löytyy paljon ja höyhenen kevyt. Maksaa tietenkin vähän enemmän, kuin tuo Iso-B.

Ja kerta kiellon päälle kommentti tuohon Behku-keskusteluun: mulla ei ole kokemusta tuosta nimenomaisesta kovaäänisestä, mutta ylipäänsä koko merkki on riski. On tullut vastaan ihan loistavasti toimineita kapineita ja sitten taas ei. Tuntuuu siltä että maanantaikappaleiden osuus on n. 50%. Kuten jo mainittu, merkki lanseeraa uuden tuotteen useammin kuin äänimies pesee hampaitaan ja joka kerta sama kuvio toistuu: aluksi hehkutetaan kuinka hieno tuote ja niin halavalla ja sitten niitä kohta alkaa hajoilla kentällä (olettaen että ovat olleet alunperinkään kunnossa). Oman huonon kokemukseni kruunaa vielä se, että kotimainen musaliike saatta myydä niin olemattoamalla katteella tuota merkkiä, että tulee hirveä tinka ja poru kun eivät meinaa ottaa palautusta vastaan.
Ei se tästä..
SteveHarris
26.09.2010 13:29:13

Tottahan tuo mitä edellinen postaaja sanoi, kannattaa kyllä oikeastikkin kokeilla niitä rcf:iä ( meilläkin käytössä ) , tai vaikkapa just noita qsc k sarjalaisia ja vaihtoehtojahan on jokunen lisääkin.

Behringereistä sen verran mitä on kokemusta niin studiomonitoreina oikein hyvät , kaksi mikseriä olen tosin nähnyt treeneissä leviävän ja ainoa sit ois tuo isompi jakosuodin vielä tossa, se taas toimii kans just niinkuin pitääkin, eli tosiaan oo varovainen jos ostat behkua kun ei ole mikään massiivinen panostus ostaa vaikkapa rcf art 310 tai mackie srm450 jotka varmasti saundaa paremmalle ja kestää pidempään kun noi behkut.
http://www.studiomjau.com/
NeliX4
26.09.2010 14:02:39 (muokattu 26.09.2010 15:58:07)
Telkkarissa näin Tanssii Mustien aukkojan kanssa ohjelmassa S. Pitkämö tai L-K. Taipaleen reeniksellä behkun n.12" passiivit joista logot oli irroitettu.! Tulipahan astuttua kaapista/kaapissa, että ko. ohjelmaa katson.

Komparatiivi-runo:

Kakka, kakempi, bb-kakin, kaikki keskustelussa mainitut kajarit
isojussi
26.09.2010 22:51:02
eetuss: Sori, jos heitän lisää bensaa liekkeihin, mutta ajattelin selkävaivasi takia kysyä että oletko harkinnut QSC:n K-sarjaa? Loistosaundi, ominaisuuksia löytyy paljon ja höyhenen kevyt.

Sama kaveri, joka hoiti mulle noi nykyset Wharfedale LX12:t - joiden saundia diggaan kovasti, suositteli K-sarjaa ja sen sällin korvaan luotan, niinku stallarit Neuvostoliittoon.

Maksaa tietenkin vähän enemmän, kuin tuo Iso-B.

Juup. Tuplat. Sepä se...

Ja kerta kiellon päälle kommentti tuohon Behku-keskusteluun: mulla ei ole kokemusta tuosta nimenomaisesta kovaäänisestä, mutta ylipäänsä koko merkki on riski. On tullut vastaan ihan loistavasti toimineita kapineita ja sitten taas ei. Tuntuuu siltä että maanantaikappaleiden osuus on n. 50%. Kuten jo mainittu, merkki lanseeraa uuden tuotteen useammin kuin äänimies pesee hampaitaan ja joka kerta sama kuvio toistuu: aluksi hehkutetaan kuinka hieno tuote ja niin halavalla ja sitten niitä kohta alkaa hajoilla kentällä (olettaen että ovat olleet alunperinkään kunnossa). Oman huonon kokemukseni kruunaa vielä se, että kotimainen musaliike saatta myydä niin olemattoamalla katteella tuota merkkiä, että tulee hirveä tinka ja poru kun eivät meinaa ottaa palautusta vastaan.

Niinpä: "Tuntuu"
isojussi
26.09.2010 22:55:01
SteveHarris: ...varmasti saundaa paremmalle ja kestää pidempään kun noi behkut.

Juu - varmasti. Sen voi sanoo jo kuulemattakin. Ihan varmasti.

Eiku nääs mää KOKEMUKSIA kyselin. Mutta saahan tänne mutuakin laittaa.
SteveHarris
27.09.2010 14:07:58 (muokattu 27.09.2010 14:09:20)

T. kaupassa tosiaan tällä hetkellä näitten hintaero on joku 5e , ootko testannu molempia? kannatan ite artteja ja varmaan lähes jokaikinen muukin täällä, A-B testi ja ota ne mitä haluat , kerta oot jo päättäny että behringer koska behringer ni anna mennä, ei oo multa pois ainakaa mut ainaki mä paljon mielummin nostelen 12 kg kun 19kg , etenki ku saan parempaa saundia sillä pienemmällä pöntöllä.

ja tosiaan sen verran mitä oon behringereitä ennen kuullut ni ei ainakaa innosta niillä vetää, joskus on tullu vedettyä behringerin aktiivipönttö monitorina pelkälle laululle ja aika hirveän kuuloista se on + ei kyllä kuulu mihinkää vaikka kuinka luvataan sitä ja tätä.
Antti1
27.09.2010 14:11:25
SteveHarris: ootko testannu molempia?... ...etenki ku saan parempaa saundia sillä pienemmällä pöntöllä.

Ootko sä testannut molempia?
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
SteveHarris
27.09.2010 22:11:17

Itseasias en , mut muita behringereitä jokunen kylläkin, tosin täytyy jossaivaihees käyä stpaulssissa muutenki ni vois ottaa a-b testin jos noita ois siellä :)=
isojussi
27.09.2010 22:18:53
SteveHarris: ...ja tosiaan sen verran mitä oon behringereitä ennen kuullut ni ei ainakaa innosta niillä vetää...

Mä itte asiassa ymmärrän tän kommentin hemmetin hyvin, sillä edellinen kapu hommas meidän bigbandille B1520:t ja ne on semmoset saatanan tumput, etten laula niihin mielelläni ees reeneissä.

Mä en mitenkään tod oo päättäny noita Behkuja ostaa, enkä todella mitenkään dissaa rcf:iä jne, mutta en kuulematta niitäkään varmasti osta.

Behkuista yleensä... Mulla on nyt neljäs mikseri menossa. Eka oli UB1204Fx. Ei kaksiset etuasteet, mutta hoiti hommansa. Siihen tuli toiseen reteokanavaan jotain häikkää ja myion sen halvalla kiertoon. On vieläkin käytössä. UB2442fx:ssä oikeesti hyvät etuasteet. Se kesti 7 vuotta kohtuukarua käsittelyä, kunnes pimeni kerrasta. UB802 ei mikään "midas", mutta työnsö tekee. XENYX X1222 usb:ssa on nappiominaisuudet mun pääduuniin ja saundi hyvät etusteet. Bonuksena melkonen softapaketti sisältäen usevammankin käyttökelposen plugarin. Minimic800:n saundi on varsinkin hintaan nähden erinomainen ja Microfex800 purkki paikallaan. Noilla käyttökokemuksilla mulla ei oo juurikan pahaa sanottavaa Behkusta - toki pitää ymmärtää, ettei Anttilan hintaan saa Stockmannin laatua.
SteveHarris
27.09.2010 22:26:55

nii no , käväseppä kokeilemassa mahollisimman monta eri pönttöä nyt kerralla ettää varmasti löytyy se joka miellyttää eniten, selkävaivaselle en oikeen mitään art 310 :ä parempaa keksi meinaa vaikkaki oon vaa 20v nii kyllä täs on vinol selkärangal tosiaan se 20v jo menty eikä oo mikää kauheen mukava fiilis roudailla subbareita sun muita mut kyl mä rcf:t ainaki nostan tolpannokkaan ihan anytime :)
rintapek
27.09.2010 22:50:01

Antti1: Ootko sä testannut molempia?

No mä olen "testannu" vaik tota 310aata ja srm450:ä. Muutamaa muutakin, myös jokusta behkua. Valinta on toistaiseksi ollu melko helppo, toi 450 ei tarjoa mitään semmoista, mitä lisäkiloista kandeis maksaa. Jotkut behkun eurolivetkin on ollu ihan positiivinen yllätys, mut malleja en valitettavasti muista. Sinänsä positiivisia siis siin mielessä, et helvetisti huonompiakin olen kuullut. Hyvin tietäen mitä noi behkut maksaa, niin ainakin joissain malleissa on täysin mahdollista päästä ihan asialliseen ääneen melko pienellä rahalla.

Mut en mä ny oikeen usko, et noi olis semmoiset, mitä isojussi ylipäänsä ettii.
Lennu
27.09.2010 22:53:02

SteveHarris: nii no , käväseppä kokeilemassa mahollisimman monta eri pönttöä nyt kerralla ettää varmasti löytyy se joka miellyttää eniten, selkävaivaselle en oikeen mitään art 310 :ä parempaa keksi meinaa vaikkaki oon vaa 20v nii kyllä täs on vinol selkärangal tosiaan se 20v jo menty eikä oo mikää kauheen mukava fiilis roudailla subbareita sun muita mut kyl mä rcf:t ainaki nostan tolpannokkaan ihan anytime :)

Nojaa, jos keikat on nuokkarikokoluokkaa suunnilleen 150 turoa, niin Mackien SRM350:t riittää ihan mainiosti. Hilkulla, mutta riittää. Ei paina mitään, kohtuusaundi. Onhan ne muovia, mutta niinhän kaikki nykyään, kansakunta kaipaa teryleeniä.
My life is like an Opel-highway.
miffe
28.09.2010 22:24:19
NeliX4: Telkkarissa näin Tanssii Mustien aukkojan kanssa ohjelmassa S. Pitkämö tai L-K. Taipaleen reeniksellä behkun n.12" passiivit joista logot oli irroitettu.! Tulipahan astuttua kaapista/kaapissa, että ko. ohjelmaa katson.

Miks mulla on sellane fiilis, että L-K olis joskus ollu Soundatan mannekiininäkin? Eli vaik ilmatteeks saanu...
turkulainen
salanimi
30.09.2010 13:11:31 (muokattu 30.09.2010 13:12:06)

Ite voin kyllä suositella lämmöllä tuota RCF:n 310A:ta. Behrun B215A:n kanssa oli kyl niin merkittävä ero äänenlaadussaä RCF:n eduks vaikkei toi B215A:kaan mikään huono ollut. Itseasiassa SRM450 oli testatessamme useampia kaappeja rinnakkain koko testin huonoin ja operat menee samaan kastiin. Wharfedalen LX-sarja taasen on toodella tiukka. Käytössä ollut melkeen koko sarja ja kaikkiin ollut tyytyväinen. Niit voi kuvailla yhdellä sanalla (joka tosin sopii myös tohon 310A:han): Vihanen. Ostettiin silloin budjetti syistä noi behrut ja lähemmäks sadan keikan jälkeen joutuu toteen että ovat olleet yllättävän kestävät. Tosin se on tainnut olla enemmänkin myös hyvää tuuria. Dj-monitori-käytössä ovat saaneet sellasta runtuu että välillä pahaa tehnyt mutta edelleen porskuttavat. Nyt kun budjetti antoi periksi hommasin itelle nuo 310A:t ja en kyllä kadu yhtään. Lavamonitori-käytössä oikeestaan ainoo ongelma on ollut että antavat jopa vähän liikaa bassoa että saa leikkaa aavistuksen pois.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)