Aihe: Monitorit hintaluokassa 500-800 e/kpl?
1 2 3 4
Sami_T
09.09.2010 23:50:08 (muokattu 10.09.2010 02:15:34)

Katti: Budjettiluokka on budjettiluokka ihan syystä...

Kyllä mulla toi JRX menee jo sinne "ei pysty vetää"-luokkaan. Yhden kerran oon noilla räpiköiny keikan läpi, toista ei tule.
samitorvinen.blogspot.com
UncleFester
10.09.2010 07:27:54 (muokattu 10.09.2010 07:28:16)
Sami_T: Kyllä mulla toi JRX menee jo sinne "ei pysty vetää"-luokkaan. Yhden kerran oon noilla räpiköiny keikan läpi, toista ei tule.

Mulla on kaksi kappaletta JRX-sarjan passiivisubeja, joita en ole vielä ehtinyt tesmimään. Huomasin että niissäkin tuli joku outo hinnan nousu nyt. Sivuhuomio siis kun täällä joku muukin mainitsi hintojen noususta. Menevät jo 500€ pintaan näyttävästi.
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
ragol
10.09.2010 08:53:03 (muokattu 10.09.2010 08:53:18)

UncleFester: Mulla on kaksi kappaletta JRX-sarjan passiivisubeja, joita en ole vielä ehtinyt tesmimään. Huomasin että niissäkin tuli joku outo hinnan nousu nyt.

Onkos hinnannousu vain suomi-hinnoissa vai ihan ylipäätään ympäri maailman? Jos kyseessä ensimmäinen vaihtoehto, niin dollarin kurssilla on aika suuri vaikutus hintoihin... Ja jos ne hinnat on laskettu silloin kun eurolla sai kauhean kasan dollareita, niin ei mikään ihme jos vähän muuttuu jossain vaiheessa.
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com
Katti
10.09.2010 09:52:20
Sami_T: Kyllä mulla toi JRX menee jo sinne "ei pysty vetää"-luokkaan. Yhden kerran oon noilla räpiköiny keikan läpi, toista ei tule.

Todellakin menee... Pari kertaa oon itsekkin rypistellyt ja aina on tullut "palautetta" jossain muodossa popilta...

...toisaalta, miksei tulis... antaisin itsekin jos tuollaisilla joutus vetään...

Lukeepa mulla kaikissa raidereissakin nykyään että jos on JRX:ää (ja muutama muukin) tarjolla, niin tietoa etukäteen, jotta tiedämme tuoda omat.

Tai vaihdatamme toimittajan kustannuksilla, jos ihan kotikutoisia uskaltavat tyrkyttää...
Sami_T
10.09.2010 10:47:23 (muokattu 10.09.2010 11:13:50)

NeliX4: Noiden hinta on näemmä pompsahtanut kivasti 20% ylemmäs vastikään.

Mä en tiedä mistä sä tän tiedon kaivoit mutta tää ei kyllä pidä paikkaansa.

Ootko (tai joku) muuten ajanut / nähnyt ajettavan tuolla Crownin vahvarilla, kun tarjoavat suoraan konffaukset ko. kajarille&vahvarille tehtaan puolesta. Onko soundi suoraan kohdillaan.?

Sä oot nyt joutunu myyntipuheiden uhriksi.

Jos esim. tollasta SRX712M:aa ajetaan passiivisena niin sille ei oo minkäänlaista presettia. Jos vedellään biamppina (missä mun mielestä ei ton hintaluokan vehkeen kanssa ole mitään järkeä) niin siihen on presetti mutta senkin sisältö jää siihen että siinä on jakotaajuus, delay-aika elementille ja muutama pieni korjaus eq:lla.

Eli JBL:n kaiuttimet ei muutu konvehdiksi Crownin vahvistimella. Vertecit ja vastaavat on sitten oma lukunsa mutta jos näistä pienistä puhutaan.

Ton asian voi todeta itse kun lataa System Architectin ja tutkii mitä siellä on tarjottavana.

Muutenkin mitä oon pelannu pienten järjestelmien kaiutinpresettien kanssa niin se mitä sieltä valmistajat tarjoilee on hyvin sellaista yleisluontoista. Sieltä löytyy delay-ajat, jakopisteet ja välillä jotain limitteriarvoja. Jos siinä kaiuttimen lähtösoundissa on jotain kamaluuksia niin niitä ehkä silotellaan muutamalla parametrisella. Kaikki loppu jää käyttäjän hommaksi.

Myyjä kyllä mielellään esittää tämän asian vähän eri tavalla.

Sitten jos ostaa jonkun kalliimman (ja tässä kohtaa yleensä suljetun) järjestelmän niin siellä on tehtaan setä miettinyt asioita vähän enemmän valmiiksi. Siitä ilosta joutuu sitten kyllä jonkin verran köyhtymään.
jhatunen
10.09.2010 10:47:55
NeliX4: Noiden hinta on näemmä pompsahtanut kivasti 20% ylemmäs vastikään. Ootko (tai joku) muuten ajanut / nähnyt ajettavan tuolla Crownin vahvarilla, kun tarjoavat suoraan konffaukset ko. kajarille&vahvarille tehtaan puolesta. Onko soundi suoraan kohdillaan.?

Jytyä tarvitaan vaffarista kyllä, että mikään muuten kovin lompakkoystävällinen ratkaisu tämä ei ole. Jyväskylän Popparissa ajetaan muuten monitoreina noita JRX 12" monitoreja, kun FOH:ssa on SRX:t. Varmaan budjettiratkaisu kuitennniin...

Itse olen muutamat kinkerit monitoripäässä vedellyt tuolla SRX-Crown -yhdistelmällä. Kyllähän se saundi on ihan ok noilla preseteillä, mutta alakertaa noihin kaipais enemmän. Jos tarvii basaria ja bassoa ajella enemmälti, niin pari kertaa on rokkihommissa meinannut loppua hönkä kesken ja äijällä tullut M4: sia ikävä. :-) Toki nämä painii vielä hieman eri sarjassa.

Kätevän kokoisia ja painoisia nuo kyllä on.
multipaavo
10.09.2010 17:19:28

santtus: Oikea kulma, kuten M4 tai M6 ei ole painava välttämättä.

Noi M sarjalaiset on todellakin yllättävän keveitä, M6 näytti olevan 16kg, eli tasan kymmenen vähemmän kuin Max. Neodyymimagneetit tekee varmasti osansa grammaviilaukseen, mutta onkohan tossa jotain muutakin, kuten vanerin paksuus?

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
NeliX4
10.09.2010 20:51:40
Sami_T: Mä en tiedä mistä sä tän tiedon kaivoit mutta tää ei kyllä pidä paikkaansa.

Tietty yybereimmästä ja päräyttävimmästä nettikaupasta foevä, eli Tompalta. Nyt 1290€, kun vähän aikaa sitten 1090€. Kuittikin löytyy paikalliseen rännikauppaan, kun kaveri tuollaiset nappas mukaansa.
duane
10.09.2010 21:17:19 (muokattu 10.09.2010 21:23:41)
Katti: Mikäs toi kulma on? VRX 915M:n tiedän ja MRX-sarjan, mut mikäs toi on? Joku ihan uusi?

Se oli PRX512M, ei nyt ihan varauksettomia hurraahuutoja aiheuttanut. Pesee kyllä nuo AA C14 mennen tullen: välitön palaute tuli tämän hetkisen bileryhmän laulajalta, kun se näki tuon JBL:n niin varas sen samantien omaan käyttöönsä..

Pitänee jatkaa edelleen lobbausta Microwedgen puolesta..
katellaan...
simiha
13.09.2010 13:09:02 (muokattu 13.09.2010 13:14:26)
Kiitos vastauksista! Juttu ja budjetithan on täällä jo karanneet käsistä..!

Kasaillaas vähän, jotta heikompikin (minä) hahmottaa:

JBL MRX 512 n. 700 e
http://www.jblpro.com/catalog/general/Product.aspx?PId=50&MId=3

JBL SRX 512 n. 1000 e
http://www.jblpro.com/catalog/general/Product.aspx?PId=113&MId=3

Turbosound TFM-212 n. 1200 e (mistä saa tonnilla??)
http://www.noretron.fi/index.php?si … =19&group_id=13&prod_id=177

d&b MAX 12 (en löydä hintaa mistään?)
http://www.dbaudio.com/en/systems/monitors/max12/

d&b M6 (sama vika, myykö näitä kukaan?!)
http://www.dbaudio.com/en/systems/monitors/m6/

Dynacord CXM 15 n. 1700 e!
http://www.dynacord.com/en/products/7/1/65/218_cxm15.html

EDIT:
EAW Microwedge taitaa Dynacordin kanssa karata pahasti budjetin tuolle puolen, vaikka budjetin tuplaisikin...

Jäiköhän joku tärkeä puuttumaan? Lisäilen vielä jotain speksejä ku ehdin jos ehdin. Paino ja koko ainakin meidän käytössä aika tärkeitä juttuja, soundista tinkimättä.
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
miffe
13.09.2010 13:58:54
simiha: Kasaillaas vähän, jotta heikompikin (minä) hahmottaa:

Turbosound TFM-212 n. 1200 e (mistä saa tonnilla??)
http://www.noretron.fi/index.php?si … mgroup_id=19&group_id=13_id=177

Joo, ei, ei näitä enää ikinä. Pelkkää laulua tai puhetta, mutta mitään muuta ei.

Näistä siis on tullut aikoinaan päästettyä aivan liian monta kartiota manan maille.

d&b MAX 12 (en löydä hintaa mistään?)
http://www.dbaudio.com/en/systems/monitors/max12/

d&b M6 (sama vika, myykö näitä kukaan?!)
http://www.dbaudio.com/en/systems/monitors/m6/

www.msonic.fi

Myös Max12 on niitä, joita en välttis haluis nähdä samoin kuin alkuperäinen 15" Microwedge passiivisena. Noiden kahden soundit yhdistämällä sais varmaan ihan ok purkin. Toisesta kun ei lähde yhtään alapäätä ja toisesta taas yläpäätä.

Paremmalla ajalla turisen sit enemmän mietteitäni koaksiaalisen ja ei-koaksiaalisen osalta sekä high-/low-q eroista mun tyypillisissä käyttötarkoituksissa.
turkulainen
aimotuska
13.09.2010 15:05:28
Kertokaas mulle, että mikä hemmetin pyhä radiohiljaisuus noiden D&B:n vehkeiden ylle on vedetty, kun ei niistä näy ikinä missään hintoja??
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
Sami_T
13.09.2010 15:30:11 (muokattu 13.09.2010 15:31:42)

hjunnila: Kertokaas mulle, että mikä hemmetin pyhä radiohiljaisuus noiden D&B:n vehkeiden ylle on vedetty, kun ei niistä näy ikinä missään hintoja??

Ei toi koske ainoastaan d&b:ta, et sä löydä netistä juuri minkään pro-vehkeen hintaa.

Nettikaupat on tarkoitettu kuluttajille ja harrastajille ja niiden tuotevalikoima on usein painottunu sinne hinnaston alapäähän. Jos on ostamassa mitään yhtään ns. parempaa vehjettä niin nettikauppa on lähes poikkeuksetta väärä ostospaikka.

Melkein kaikilla vakavasti otettavilla merkeillä on suomalainen tai ainakin pohjoismainen/eurooppalainen jakelukanava, yhteystiedot löytyy yleensä valmistajan sivuilta. Puhelin kouraan ja soittoa sinne maahantuojalle niin sieltä niitä hintoja saa.
pwc
13.09.2010 16:21:50
Ja kaiken lisäksi hinta taitaa riippua aika paljon siitä, kuka ostaa ja kuinka paljon ostaa...?
aimotuska
13.09.2010 16:38:09 (muokattu 13.09.2010 16:40:04)
Sami_T: Jos on ostamassa mitään yhtään ns. parempaa vehjettä niin nettikauppa on lähes poikkeuksetta väärä ostospaikka.

Miksi? Mitä väärää siinä ois, jos mä haluaisin tilata x kpl ämkutosia verkkolomakkeella? Tuohan on ihan suoraan pelkkä imagokysymys, että luodaan firmalle/brandille semmonen mystinen verho, jonka taakse päästyään voi asiakas kokea jotain henkilökohtaista itsetyydytystä...

Puhelin kouraan ja soittoa sinne maahantuojalle niin sieltä niitä hintoja saa.

...joka tuo minusta nykyaikana melko typerän kynnyksen mukaan. Musta se on vaan asiakkaan etu, että tuotteiden hintoja ja ominaisuuksia (vaikkakin vain paperilla) voi vertailla kaikessa rauhassa, ilman että tarttee jo tehdä ensimmäinen askel ostopäätöksen suuntaan ilmaisemalla kiinnostuksensa tuotteen edustajalle. Tämmönen hintojen pimitys on vaan jotenkin niin passé. Ei se voi olla siitä kiinni, mitä monelta kauppiaalta on kuullut, että "no meillä hinnat vaihtelee niin usein että nettisivujen päivitys ois niin kovin työlästä".. Hitto sitä varten ne tietojärjestelmät on rakennettu, ettei se olis niin työlästä, eikä hintoja veistettäis keskiaikaiseen tyyliin pärstäkertoimen mukaan (pwc:n kommenttia piirun verran karrikoiden :)
Sami_T
13.09.2010 17:32:09

Sami_T: Jos on ostamassa mitään yhtään ns. parempaa vehjettä niin nettikauppa on lähes poikkeuksetta väärä ostospaikka.

hjunnila: Miksi?

Siksi että se nettikauppa ottaa sulta rahat pois rankemman kautta.

-----

Ja mitä noihin muihin asioihin tulee niin en minä mitenkään puolustele tuota vallitsevaa käytäntöä. Enkä rupea spekuloimaan että miksi asiat on niinkuin on. Mutta näin ne nyt on ja sen kanssa on elettävä. En mä toisaalta koe tuota ongelmaksikaan, melkeinpä päinvastoin.
aimotuska
13.09.2010 18:12:34 (muokattu 13.09.2010 18:19:35)
Sami_T: Siksi että se nettikauppa ottaa sulta rahat pois rankemman kautta.

Tjaah, enpä ihan noinkaan sanois. Kyllä T-kaupan ilmaantuminen on tuonut monen vehkeen hintaa huomattavasti järkevämmälle tasolle. Kilpailu kun on kuulemma tervettä.

Btw, tomppahan myy (tai on joskus muistaakseni myynyt) myös D&B:tä, mutta muidenkin tapaan ei listaa hintoja missään.
Katti
14.09.2010 04:43:37
simiha:
Dynacord CXM 15 n. 1700 e!

Tuota saa kyllä hieman huokeamminkin. Siihen hintaan mitä me niitä tuonne varastolle otettiin, ei varmaan saa, kun on vähän kaikkea kuvioissa, mutta ei niistä noin suolaisia tartte maksaa (ainakaan käsittääkseni)...

Jos haluat tarkemman hinnan, suosittelen olemaan yhteydessä suoraan Profitroniin... ...Paukku kun noita maahan kiikuttaa ja myy...

Totta on, että ihan 800 egeen ei kyllä saa, mutta varmasti tuplatulla budjetilla jo saa ja se on aikaslailla hyvä kulma miun mielestä...
Katti
14.09.2010 05:08:17
hjunnila: Miksi? Mitä väärää siinä ois, jos mä haluaisin tilata x kpl ämkutosia verkkolomakkeella? Tuohan on ihan suoraan pelkkä imagokysymys, että luodaan firmalle/brandille semmonen mystinen verho, jonka taakse päästyään voi asiakas kokea jotain henkilökohtaista itsetyydytystä...

Kyse kun ei pelkästään ole myymisestä ja rahastamisesta... D&B nyt ei ole ihan niin tarkka kuin esim Lakutikku, mutta monet komootteja (ja muitakin laitteita) valmistavat tahot haluavat että kun heidän pro-tuotteitaan käytetään, niitä käytetään oikein, ettei maine kärsi. Tätä taas ei voida taata millään jos ko, tuotteet laitetaan webbikauppaa kaikenlaisten "ammattilaisten" ostettaviksi.

Kun hintoja ei saa kuin kysymällä, syntyy siinä samalla heti asiakassuhde ja samalla myös teknisen tuen ja koulutuksen saaminen / tarjoaminen on huomattavasti helpompaa ja tällöin saadaan niitä käyttäjälähtöisiä laatuvaihteluita minimoitua.

hjunnila...joka tuo minusta nykyaikana melko typerän kynnyksen mukaan. Musta se on vaan asiakkaan etu, että tuotteiden hintoja ja ominaisuuksia (vaikkakin vain paperilla) voi vertailla kaikessa rauhassa, ilman että tarttee jo tehdä ensimmäinen askel ostopäätöksen suuntaan ilmaisemalla kiinnostuksensa tuotteen edustajalle. Tämmönen hintojen pimitys on vaan jotenkin niin passé. Ei se voi olla siitä kiinni, mitä monelta kauppiaalta on kuullut, että "no meillä hinnat vaihtelee niin usein että nettisivujen päivitys ois niin kovin työlästä".. Hitto sitä varten ne tietojärjestelmät on rakennettu, ettei se olis niin työlästä, eikä hintoja veistettäis keskiaikaiseen tyyliin pärstäkertoimen mukaan (pwc:n kommenttia piirun verran karrikoiden :)

Totta tuokin että vertailla pitää pystyä ja onhan noista kaikista isommista olemassa data sheettejä ja kaikkee... sitten kun käy tuolla jenkkiliikkeiden sivuilla saa kuvan missä hinnoissa mennään suhteissa muihin komootteihin (Jenkeissä kun myydään netissä paljon enemmän pro-kamaa kun mitä T-kaupasta saa).

Se miksi toi hinta riippuu pärstästä on kanssa ihan ymmärrettävää. Kyse on product placementistä ja suhteista. Kyllä itsekin kauppiaana voisin antaa alea kaverille joka ostaa isomman läjän kamaa vuodessa, tai jos tietäisin että kamat lähtee vaikka Nightwishin kiertueelle...

Eli syynsä kaikelle, eikä ne hinnat niin suuria salaisuuksia ole. Itse en ole ikinä luottanut minkään tuotteen nettihintoihin, kun maahantuojalle soittamalla on saanut asian selville ja pääsääntöisesti myös paremman hinnan...
Roadari
14.09.2010 12:47:33
Se miksi toi hinta riippuu pärstästä on kanssa ihan ymmärrettävää. Kyse on product placementistä ja suhteista. Kyllä itsekin kauppiaana voisin antaa alea kaverille joka ostaa isomman läjän kamaa vuodessa, tai jos tietäisin että kamat lähtee vaikka Nightwishin kiertueelle...

Jotenki silti olis kiva et vaik ovhoot olis jossai näkyvillä. Helpottais vähä budjetin laadintaa, ei tarttis koko ajan soitella ja kuunnella pitkiä myyntipuheita...
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)