Aihe: THE BOX PA 252 ECO MKII 1 2 | |
---|---|
![]() 29.04.2010 12:59:09 | |
Samasta paikasta ne nykyään kaikki purkit tulee. Haluat varmaan perustella tämän väitteen? Pitk. Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! Kalkutan Konepaja | |
![]() 29.04.2010 20:51:32 | |
miffe: Mut nää on toisaalta universaaleja totuuksia. Nois edukkaammis markkinointi- ja rahtikulut on suuremmat kuin osien ja tuotekehityksen arvo. Mika tuotekehitys? Otetaan palikat ja pannaan ne samaan purkkiin ja siina se. Olen valitettavasti tormannyt muutamaan kertaan moiseen toimintamalliin noiden halpisten osalta. PS. Voin vahvistaa AA:n osalta sen, että alusta loppuun tehdään Suomessa (tilanne ainakin vielä eilen iltapäivällä). Sen, että kaikki muut tulevat yhdestä ja samasta paikasta voi kumota joku muu. Juu kylla meillakin CNC:t jyllaa ihan oman katon alla, kuten elementtien valmistuskin. Tosin Puolan osasto tekee koteloita alihankintana melkoisen monelle muullekkin Eurooppalaiselle firmalle, nimet voisivat aiheuttaa yllatysta taallakin kun kyse kuitenkin on ihan oikeista arvostetuista merkeista. | |
![]() 29.04.2010 21:34:02 | |
nimet voisivat aiheuttaa yllatysta taallakin kun kyse kuitenkin on ihan oikeista arvostetuista merkeista. Koska moisia vihjeitä viljelet, voit samantien julkaista kyseiset nimet. Muuten koko keskustelu on suhteellisen epärelevanttia. Pitk. Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! Kalkutan Konepaja | |
![]() 29.04.2010 21:43:49 (muokattu 29.04.2010 23:00:18) | |
pitk: Haluat varmaan perustella tämän väitteen? Pitk. Olenko ilmaissut itseni jotenkin liian epäselvästi. Jotenkin tuntuu että joko ihmiset halusi taas hukata sen mun pointin, tai sitten pitää ruveta tahallaan saivartelemaan. Missään vaiheessa en väittäny että kalliimman pään tboxit olis korvaamassa "laatumerkkien" ammattitason laitteita, vaan ainoastaan kyseenalaistamassa sitä mantraa että tunnettu merkki on aina parempi kuin a b c tai t. En missään nimessä tarkoittanut tai sanonut että ihmisten pitäisi ruveta korvaamaan laitteensa tboxeilla, vaan kritisoin sitä kuinka ihmiset joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta asiasta tietävät jo valmiiksi että a b c ja t ovat pelkkää paskaa ja merkkituote on aina parempi kuin joku edellä mainituista. Ja tämä on sellainen fakta minkä pystyy ilmeisesti jo tietämään ilman että on edes nähnyt laitetta koskaan missään. Minun näkemykseni on että aina asia ei näin ole ja ihan omakohtaisella kokemuksella. Seuraava teksti koskee siis lähinnä tunnettujen laatumerkkien edullisemman pään mallistoa. Jos ajatellaan kaiutinvalmistajia joilta löytyy myös edullisemman pään tuotantoa kuten vaikka JBL tai Peavey, niin olen ihan varma että T boxinsa oikein valitsemalla on mahdollista löytää itsellensä paremman kuuloisen kamppeen tai ainakin saman laatuisen kamppeen mutta huokeammalla hinnalla. Riippuu täysin mallista jne. ja nimenomaan kun katselee sitä The Box Pro osastoa.. ne ei nimittäin enää mitään ihan ilmaisia edes ole. Tämä ei tarkoita missään nimessä siis sitä että haluaisin ruveta vetämään keikkani T boxeilla mutta kun ihmisillä budjetit tuppaavat joskus olemaan mitä ovat, niin ennemmin sitten hyvillä T boxeilla kuin semipaskoilla "laatumerkeillä". Esim. noista HK:n premiun / linear mitä lie pro malleista en ite ihan hirmusti tykkää ja taas tuo edellä mainittu tbox setti taas yllätti oikeinkin positiivisesti. Jotain subimallia on täälläkin joskus kehuttu ja niitä kuulleena voin myös suositella lämpimästi ellei ole valmis nelinkertaistamaan budjettiaan. Miffelle tiedoksi että en ruvennut subien taajuusvastetta sillä kertaa mittaamaan, mutta riittävän hyvälle kuulosti sillä kertaa. Pro-tason ammattikamat kun on sitten ihan erikseen. En siis ole hinkumassa itselleni näitä laitteita käyttööni ja otan itsekin mieluusti vastaan laitteita hintaluokasta joka ei ole vertailukelpoinen näiden laitteiden kanssa, mutta siitä en pidä että ihmiset joilla ei ole mitään tietoa asiasta niinkun tässäkin ketjussa on nähty tietävät jo etukäteen kuinka paska joku on. Tämä johtaa sitten siihen että hankitaan niitä kaikista halvimpia JBL:iä, Peaveytä jne. kun se on muusikoiden.nettiläisten mielestä satavarmasti parempi kampe kun on merkillä joku tunnettu nimikin. Kyllä musta on vaan hyvä että käytössä on ne parhaimman kuuloiset värkit on ne sitten mitä merkkiä. Edelleen mua ärsyttää nähdä se 266xl aina siellä räkissä kun sen nyt vaan sattuu olemaan dbx ja kun ihmiset tykkää sanoa että dbx on hyvä. Mun oma kokemus A/B vertailussa on vaan se että b-tuotteen kompura on noista kahdesta paljon parempi mutta jotenkin ihmiset on pakotettuja ostamaan sen edellisen. Ja jälleen totta kai vetäisin mielummin jollain ihan muulla mutta aina välillä on kyse jonkun toisen budjeteista eikä sun omista. Että jos ette ihmiset oikeasti ole päässeet jotain tuotetta kokeilemaan tai mielellään jopa vertailemaan, niin kun laitteesta kommentoitte niin tehkää sitten siinä postauksessanne selväksi että teillä ei sitten ole mitään kokemusta laitteesta tai älkää vaikka kirjoittako ollenkaan. Hensu sanoi että tbox lojahti kesken keikan. Minä olen nähnyt kun useammankin kerran kun HK hyytyy, olen nähnyt myös kuinka Martin Audio pimenee. Nää ei tosiaankaan ole mitään yhden merkin ongelmia. Voi olla että t-tuotteet hajoaa herkemmin, mutta yhtä hyvin se laatutuotekin voi hajota. Varsinkin jos on käytetty, eikä torin myyjä tiedä historiasta mitään. Silti ei ne t-tuotteet varmastikaan roudauskäytössä niin kestäviä ole kuin ammattilaitteet. Sitten tähän valmistusmaadilemmaan. Itse tiedän Suomesta tällä hetkellä kolme PA-kaiutinvalmistajaa jotka tekee laitteita suuremmilla volyymeillä (L&R Audio, Aura Audio ja Fazegraf). Onhan noita lisäksi sonic fieldiä sun muuta mutta eivät täytä nykystandardia tehdasvalmisteisesta. Aura on noista isommista ainut jonka tiesinkin tekevän laitteensa Suomessa. Kaksi jälkimmäistä teettää laitteensa Kiinassa ja se näkyy myös (kilpailukykyisemmässää) hinnassa. Myös JBL:n ainakin edullisemmat mallit tehdään Kiinassa, käsittääkseni myös ainakin EV:n ja todennäköisesti monen muunkin. Minun on annettu ymmärtää että myös esimerkiksi Shuret tai ainakin osa tehdään nykyään jossain itämailla. Nykyään kun myös audiotuotteen tuoteselosteita katsoo niin lähes aina siellä on printattuna designed in xxx. Tästä voisi päätellä että valmistus on jossain ihan muualla. Kaikesta ainakin itselle syntyy sellainen käsitys että todennäköisesti aika paljon ns. laatumerkkienkin laitteita siellä Kiinassa tai ylipäätään maailmalla muualla kuin omassa pajassa niitä laitteita valmistetaan. Applekin valmistaa hypetetyt tuotteensa idässä. Ehkä se ajatus nyt rupesi löytymään? Ei se että t-tuotteet on tosi hyviä, vaan se että silmät ja korvat auki sekä ennenkaikkea faktaa kehiin. Ei näihin harrastelijajuttuihin voi tarjota niitä kymppitonnien vehkeitä millä on itse tottunut vetämään ja jos ei usko että b- tai t-tuote voi joskus olla hyvä niin eikun ilman ennakkoasenteita kuuntelemaan jos joka asiassa niitä pitää niin kärkkäästi päästä haukkumaan. Tuo tbox läjä mistä mainitsin on tullut vastaan kahdessa paikassa. Toinen oli Saksassa muistaakseni Münchenissä, toinen tapahtumassa Petäjävedellä kevät/kesä 2008. Jälkimmäisen setin omistaja ei ole minulla tiedossa. Ja niinkun tässäkin keskustelussa tuli ilmi, niin kuulopuheiden mukaan myös joissain asioissa samoja tehtaita käytetään. Mitään faktaa minulla ei ole, mutta pointtina se että alihankintaa käytettäneen vähintäänkin kohtuullisesti. Edit. Ja todettakoon nyt vielä niin että hyvin paljon mahtuu myös vaihtelua eri t ja b mallien välille. Molemmilta merkeiltä löytyy kyllä myös sellaista saissea että morjens niinkuin esimerkiksi juuri näitä eco laatikoita. | |
![]() 29.04.2010 22:34:32 | |
pitk: Koska moisia vihjeitä viljelet, voit samantien julkaista kyseiset nimet. Muuten koko keskustelu on suhteellisen epärelevanttia. Pitk. No paattyneen sopparin voin sanoa. Vuoden vaihteeseen asti kaikki Yamahan PA-kaiuttimet tehtiin meidan hommina. Ja talla hetkella uusin tulokas tuotantoon on (kai sen sanoa voi kun sita ei kayteta markkinointimielessa) Saksalainen merkki jonka nimi alkaa K:lla ja toinen osa F:lla. Muista ei ihan aikuisten oikeasti ole lupa sanoa edes suomeksi mitaan mutta toivottavasti noista saa idean. | |
![]() 29.04.2010 22:36:55 | |
Dugeroow: Olenko ilmaissut itseni jotenkin liian epäselvästi vai onko täällä vaan aina pakko ruveta saivartelemaan. Pitka oli sepustus, mutta ei se vastannut vaitteeseesi, etta kaikki ne samasta tehtaasta tulee. Tai jotain tuohon suuntaan. "Kotimaisista" sen verran, etta L&R on ihan puhtaasti kiinalaista kamaa. Ei sita edes suunnitella Suomessa, muuten kuin kuvastoista katsotaan, etta mitas tanaan tilataan. | |
![]() 29.04.2010 22:42:11 | |
_Pasi_: Saksalainen merkki jonka nimi alkaa K:lla ja toinen osa F:lla. On sentään jotain osaamista tallella siitä kun Takala paukutti kahdella vasaralla Tampereella kaappeja nippuun :-D. -Turn Me Up! | |
![]() 29.04.2010 22:47:51 (muokattu 29.04.2010 22:52:17) | |
_Pasi_: Pitka oli sepustus, mutta ei se vastannut vaitteeseesi, etta kaikki ne samasta tehtaasta tulee. Tai jotain tuohon suuntaan. "Kotimaisista" sen verran, etta L&R on ihan puhtaasti kiinalaista kamaa. Ei sita edes suunnitella Suomessa, muuten kuin kuvastoista katsotaan, etta mitas tanaan tilataan. Juu ei varsinaisesti ollut tuo ensimmäinen repla suunnattu Pitkalle vaan kaikille heille, joilla tukka nousi ensimmäisen kirjoitukseni jälkeen pystyyn monestakin eri asiasta. Mitään 100% faktaahan minulla ei tosiaan ole tuolle samasta tehtaasta väitteelle tueksi heittää enkä sitä täysin niin tarkoittanutkaan. Olen vain kuullut asiasta ihmisiltä joiden voisi asioista olettaa jonkin verran tietävän. Itseasiassa olin tarkoittanut niin (vaikka en sitä onnistunutkaan ymmärrettävästi esittämään) että lukijat ymmärtäisivät tuon hieman laveammin, eikä siten että täsmälleen yhdestä paikasta olisi kyse. Ennemminkin niin että alihankinta on tälläkin alalla on jo jonkin aikaa ollut nouseva trendi ja ilmeisesti hyvinkin voimissaan juuri tällä hetkellä. | |
![]() 01.05.2010 23:03:15 | |
Dugeroow: Tämä johtaa sitten siihen että hankitaan niitä kaikista halvimpia JBL:iä, Peaveytä jne. kun se on muusikoiden.nettiläisten mielestä satavarmasti parempi kampe kun on merkillä joku tunnettu nimikin. Ainakaan minä en ole missään olosuhteissa suosittelemassa noita merkkien halvimpia mallistoja. Siitä nimestä ja siihen vuosien aikana käytetystä markkinoinnista, eli brändistä, joutuu maksamaa enemmän kuin itse suorituskyvystä. Harmillista, että joutuu toistamaan itseään samassa ketjussa. Kyllä musta on vaan hyvä että käytössä on ne parhaimman kuuloiset värkit on ne sitten mitä merkkiä. Edelleen mua ärsyttää nähdä se 266xl aina siellä räkissä kun sen nyt vaan sattuu olemaan dbx ja kun ihmiset tykkää sanoa että dbx on hyvä. No scheissehan se munkin mielestä on, mutta sillä voi vetää, koska se ei hajoa kesken vedon yhtä suurella todennäköisyydellä kuten b-laitteet. Tosin, jos vastaan tulee vanhoja Composereita, Intelligateja ja Autoquadeja, niin helvetin mielellään niillä vetelee, jos nyt eivät sitten ole vanhuuttaan kuolemassa. Mun mielestä yksi tän alan parhaista sanallisista heitoista on seuraavassa: Miksi ihmiset ostivat ennen Alesiksen laitteita? No, koska ei ollut varaa B-laitteeseen. Eilen meinasin repiä pelihousut Drawmerin DL441 kompuran kans. Ei siinä mittää, nappaa slow-moodissa matalat mörinät nätisti, mutta yläkiekaisut vain hard-moodissa. Mut se jätkä siin lauteilla vetääkin välillä molempia. Teki mieli panna kaks konetta peräkkäin... Sitten tähän valmistusmaadilemmaan. Itse tiedän Suomesta tällä hetkellä kolme PA-kaiutinvalmistajaa jotka tekee laitteita suuremmilla volyymeillä (L&R Audio, Aura Audio ja Fazegraf). Onhan noita lisäksi sonic fieldiä sun muuta mutta eivät täytä nykystandardia tehdasvalmisteisesta. Aura on noista isommista ainut jonka tiesinkin tekevän laitteensa Suomessa. Kaksi jälkimmäistä teettää laitteensa Kiinassa ja se näkyy myös (kilpailukykyisemmässää) hinnassa. Noiden muiden hinnoista en tiedä, mutta en nyt voi olla kommentoimatta tota kilpailukykyisyyden huonoutta. Ainakin parin maahantuojan kohdalla on tuskailtu huonontunutta menekkiä ja heidän edustamiensa merkkien kohdalla voin vain todeta, että ei kukaan järkevä ihminen niitä menisikään ostamaan. Kyse on siis parista valtavirtamerkistä, joilla kamaa joka lähtöön. Minun on annettu ymmärtää että myös esimerkiksi Shuret tai ainakin osa tehdään nykyään jossain itämailla. Eipä juu taida heidän kotomaassaan enää kappalemääräisesti suhteutettuna olla oikeestaan yhtään valmistusta, kun viiskasitkin tulee Meksikosta :) Nykyään kun myös audiotuotteen tuoteselosteita katsoo niin lähes aina siellä on printattuna designed in xxx. Tästä voisi päätellä että valmistus on jossain ihan muualla. Kaikesta ainakin itselle syntyy sellainen käsitys että todennäköisesti aika paljon ns. laatumerkkienkin laitteita siellä Kiinassa tai ylipäätään maailmalla muualla kuin omassa pajassa niitä laitteita valmistetaan. Valmiit piirilevyt ja printit onkin järkevää ostaa suuremmissa mittakaavoissa noista maista, koska ne komponentitkin siellä tehtään. Ja kone ne siellä latoo, ei mikään pikkukiinalainen. Ja niinkun tässäkin keskustelussa tuli ilmi, niin kuulopuheiden mukaan myös joissain asioissa samoja tehtaita käytetään. Mitään faktaa minulla ei ole, mutta pointtina se että alihankintaa käytettäneen vähintäänkin kohtuullisesti. Tottakai, kun kilpailun kannalta nykyään merkitsee lähes täysin hinta. Jos esimerkiksi lähetät tarjouksen jollekin EU:n kilpailulainsäädännön parissa olevalle instanssille, niin se halvin tarjous voittaa aina, jos se vain täyttää ne tarjouspyynnössä asetetut minimivaatimukset. Mahdollista tarjoukseen sisältyvää parempaa käytettävyyttä, kestävyyttä tai muuta järkitekijää ei oteta huomioon. Tämän takia monessa julkisessa tilassa on niihin täydellisesti epäsopiva laitteisto, kun tilaajapuolella ei ole osattu kirjoittaa speksiä tarpeeksi vaativaksi tai budjetin mitoitus on ollut täysin riittämätön. turkulainen | |
![]() 02.05.2010 00:08:58 | |
miffe: Ainakaan minä en ole missään olosuhteissa suosittelemassa noita merkkien halvimpia mallistoja. Siitä nimestä ja siihen vuosien aikana käytetystä markkinoinnista, eli brändistä, joutuu maksamaa enemmän kuin itse suorituskyvystä. Harmillista, että joutuu toistamaan itseään samassa ketjussa. No scheissehan se munkin mielestä on, mutta sillä voi vetää, koska se ei hajoa kesken vedon yhtä suurella todennäköisyydellä kuten b-laitteet. Tosin, jos vastaan tulee vanhoja Composereita, Intelligateja ja Autoquadeja, niin helvetin mielellään niillä vetelee, jos nyt eivät sitten ole vanhuuttaan kuolemassa. Mun mielestä yksi tän alan parhaista sanallisista heitoista on seuraavassa: Miksi ihmiset ostivat ennen Alesiksen laitteita? No, koska ei ollut varaa B-laitteeseen. Eilen meinasin repiä pelihousut Drawmerin DL441 kompuran kans. Ei siinä mittää, nappaa slow-moodissa matalat mörinät nätisti, mutta yläkiekaisut vain hard-moodissa. Mut se jätkä siin lauteilla vetääkin välillä molempia. Teki mieli panna kaks konetta peräkkäin... Noiden muiden hinnoista en tiedä, mutta en nyt voi olla kommentoimatta tota kilpailukykyisyyden huonoutta. Ainakin parin maahantuojan kohdalla on tuskailtu huonontunutta menekkiä ja heidän edustamiensa merkkien kohdalla voin vain todeta, että ei kukaan järkevä ihminen niitä menisikään ostamaan. Kyse on siis parista valtavirtamerkistä, joilla kamaa joka lähtöön. Eipä juu taida heidän kotomaassaan enää kappalemääräisesti suhteutettuna olla oikeestaan yhtään valmistusta, kun viiskasitkin tulee Meksikosta :) Valmiit piirilevyt ja printit onkin järkevää ostaa suuremmissa mittakaavoissa noista maista, koska ne komponentitkin siellä tehtään. Ja kone ne siellä latoo, ei mikään pikkukiinalainen. Tottakai, kun kilpailun kannalta nykyään merkitsee lähes täysin hinta. Jos esimerkiksi lähetät tarjouksen jollekin EU:n kilpailulainsäädännön parissa olevalle instanssille, niin se halvin tarjous voittaa aina, jos se vain täyttää ne tarjouspyynnössä asetetut minimivaatimukset. Mahdollista tarjoukseen sisältyvää parempaa käytettävyyttä, kestävyyttä tai muuta järkitekijää ei oteta huomioon. Tämän takia monessa julkisessa tilassa on niihin täydellisesti epäsopiva laitteisto, kun tilaajapuolella ei ole osattu kirjoittaa speksiä tarpeeksi vaativaksi tai budjetin mitoitus on ollut täysin riittämätön. Anteeksi kun lainaan koko viestin, mutta musta tuntuu että ollaan oltu samaa mieltä koko ajan. Ehkä vaan ilmaisin itseäni alun perin vähän summittaisesti. Aurasta sen verran vielä että kyllä noita muita suomalaisia halvemmalla saa. Kaikissa on omat heikkoutensa, Aurasta ne on varmaan parhaiten yleisessä tiedossa kun hypeä tuntui jossain vaiheessa olleen ja melkein joka kylästä oma A8 löytyykin. Epäreilua tässä kohtaa siis ruveta hintalaatueroja tässä sen kummemmin veivailemaankaan kun omat miksauskokemuksetkin noilla kahdella pienemmällä merkillä rajoittuvat muutamaan kertaan omaa settiä lukuunottamatta. Toki siitäkin puutteita löytyy, lähinnä tosin sen kaikkein ylemmän diskantin toistossa omasta mielestäni. | |
![]() 08.07.2010 13:24:47 | |
Rantsula: Jos tälle linjalle lähdetään, niin pakko myöntää että T.Box BOX-PA15 on ihan hyvä kaiutin hintaisekseen. Kestää basariakin mikitettynä ja soundaa melko tasaiselta. Puhdasta ääntäkin irtoaa melko paljon. Tommone: http://muzyczny.pl/pokaz.pl?id=117670 ja miksiköhän vitussa tätä sitten ei saa enää tuumannilta??? jos se kerran on ollu hyvä... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)