Aihe: Pienen "festarin" järjestäminen kotikonstein..
1 2
miffe
05.03.2010 19:56:49 (muokattu 05.03.2010 19:57:24)
Bonham: Se on "ilmoitus yleisötilaisuudesta". Vaativat varsin usein myös sen ympäristöluvan, eli vanhan meluilmoituksen... ja toki järkkärit.

Jos se tapahtuma on tuolla Wäiskissä, niin järjestyksenvalvojatkin ovat heidän vastuulla, eli mitään ilmoituksia ja lappusotaa ei Teosto-ilmoituksen (ja maksun) lisäksi tarvita.
turkulainen
erkkinuottila
14.07.2010 20:50:29

Olin muutama vuosi sitten tilanteessa, että se oma festari täytyy järjestää. Haeskeltiin apuja, mutta ei niitä silloin hirveästi löytynyt. Samoin nykyisin hakusanalla festarin järjestäminen löytyy jotain, muusikoiden netistä ihan hyviäkin ohjeita.

Olemme järkänneet nyt kolmena vuotena festarit (veres.fi). Tapahtuma on vielä hyvin kotikutoinen, mutta kokemusta on kertynyt. Ei siitä sen enempää, mutta FB Veres (ry) sivuille on kirjoitettu jo joitain festareiden järjestämiseen liittyviä asioita ja tarkoituksena on lisätä vähitellen koko tarina hullusta ideasta siihen, kun 20 vapaaehtoista touhuaa ympäriinsä muusikoiden ja yleisön viihdyttämiseksi. Toivottavasti tarina auttaa muita saman sielun poltteen omaavia.

tv. erkki.nuottila@gmail.com
Veres ry pj
Teijo K.
18.07.2010 17:16:35 (muokattu 18.07.2010 17:17:12)

Pieni rumpalipoika: En tiedä kuinka paljon sulla on kokemusta bändi-illoista, mutta sanoisin että keskimäärin 15 minuutinkaan vaihto ei onnistu. Paitsi jos sattuisi olemaan vaihtohommien ammattilaiset joka orkesterissa. Ja se ei ole käytännössä mahdollista.

Eli parhaassakin tapauksessa (vartin vaihdolla) aikaa palaa koko härdelliin 5h15min. Joudutte siis aloittamaan todella hyvissä ajoin.

Onnea matkaan.

Kyllähän festari saa alkaakin molko aikaisin. Noita viivästyksiä on kyllä lähes aina tullut kaikissa tapahtumissa missä vähänkään aloittelevampia bändejä on ollut mukana. Siis mitä itse olen ollut näkemässä. Aika harvoinhan ne aikataulut pitää.
fox
18.07.2010 20:30:28

Teijo K.: Kyllähän festari saa alkaakin molko aikaisin. Noita viivästyksiä on kyllä lähes aina tullut kaikissa tapahtumissa missä vähänkään aloittelevampia bändejä on ollut mukana. Siis mitä itse olen ollut näkemässä. Aika harvoinhan ne aikataulut pitää.

Täysin totta. Tosin se riippuu vähän, onko esim. ollenkaan stagemanageria tms. "toimihenkilöä" nimetty, ja kuinka hyvin bändit noudattavat ohjeistusta. Jos ei ollenkaan oteta huomioon niitä toisia esiintyviä orkestereita, voi homma lähteä äkkiäkin "lapasesta" ellei kukaan asiasta vastaa. Ja onhan se tietenkin tylyä, jos "kaikkein paras biisi jätettiin encoreks, ja nyt sitte onkin aika mukamas täynnä!"

Jos vaikka 6 bändin keikalla jokainen ottaa "omaa slottia" lisää 10 minsaa, onkin viimeinen bändi jo tunnin jälessä show-timesta, ja jos sattuu vielä siten, että festari on hännästä aikataulutettu "tarkalle" niin niiltä voi jäädä setti soittamatta.. :(

Aikatauluun kannattaa "sisäänrakentaa" hieman varaa sinne tänne, jotta ei esim. mahdolliset tekniikkakämmit tms. pistä koko palettia seljälleen.

Venyy se aikataulu kyllä muutenkin, kyse on vaan siitä, kuinka paljon.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)