Aihe: älkää ostako mackien tuotteita
1 2
Groovi
24.12.2009 11:47:02
No juu, ei tästä ollut tarkoitus mitään kädenvääntöä alkaa tekemään.
Eikä missään nimessä kannata jättää rikkinäisestä tuotteesta koskaan reklamoimatta.

Mä ehkä otin turhan kärkkäästi kantaa siihen miten tuota kuluttajansuojalakia Suomessa tulkitaan, koska siitä mulla käytännön kokemusta ja olen joutunut nuo asiat opettelemaan muista syistä kuin siitä että olisin itse tapellut jonkun myyjän tai maahantuojan kanssa rikkinäisestä tuotteesta.

Yleensä jos asiat eivät suju, soitto oman kunnan kuluttajaneuvojalle auttaa asiaa. Kuluttajaneuvojan ottaminen mukaan peliin saa yleensä jo myyjäosapuolen heräämään riittävästi, ja saa asiat sujumaan hieman jouhevammin.
Yleisimmin väitellään yksityiskohdista, ja sivutetaan samalla kokonaisuus.
JMP71
24.12.2009 18:49:33
Mäkrö: Miten minä muistan, että esim. kaikella elektroniikalla on Suomessa kahden vuoden takuu? Jos myyjän antama takuu on vuoden, toinen vuosi on maahantuojan jne. Tyyppiviat kuuluu ikuisen takuun piiriin, kuten myöskin ne viat, mitkä ovat olleet laitteessa alusta asti. Itse väänsin asiasta Fujitsu Siemensin kanssa, koska merkin läppäri oli poltellut virtalähteitä alusta asti - ensimmäisen kerran kaksi viikkoa ostamisen jälkeen ja vaadin asian tutkimista ja läppärin korjaamista. Vastauksena tuli juuri koko ajan "tuotteen takuu on päättynyt".

Ei ole olemassa mitään yleistä takuu-aikaa. Myyjäliike tai maahantuoja VOI myöntää takuun jos haluaa. Virhevastuu tuotteesta sensijaan on aina voimassa. Nimim. m.lakkavaara kirjoittikin aiheesta tyhjetävästi.

Aloittajalle: ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, niin saat selkoa asioihin. Uskoisin, että mikserisi korjauskulut korvataan sinulle, nimenomaan VIRHEVASTUUN vuoksi. Mikserin tulee kestää pidempään kuin yhden vuoden. Tämä siis vain, mikäli et ole itse omalla toiminnalla saanut mikseriä rikottua (esim. kaatanut nestettä sisälle, tiputellut/kolhinut mikseriä tms..). Näyttövastuu virheellisestä käytöstä on tuotteen myyjällä.
Hanki parempaa luettavaa
htm
25.12.2009 14:21:33

Mä korjautin mun Phonicin mikserin tuolla Hyllykalliolla. Pari kuukautta meni ja kustansi matkahuollon kautta kaikkiaan n. 70 euroa. Ei mitään ongelmaa. Olisihan se tietty nopeampikin voinu olla, mutta ei nuo audiohuollot koskaan ole...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)