Kallekorvola 09.07.2009 10:32:22 | |
---|
multipaavo:"Mä oon vähäniinku samoissa hommissa. Pyörittelen välillä levyjä paikallisessa..."-Paavo tääki on ihan legenda. tulee melkein joka keikalla. |
duane 09.07.2009 10:52:06 | |
---|
Olin viime viikonloppuna pitkästä aikaa tanssilavakeikoilla äänentoistamassa ex-tangokuningatarta. Lauantaina ennen ensimmäistä bändisettiä kuulin, kun noin 70-v papparainen jupisi daamilleen tähän tyyliin: " Tänään tulee kyllä musiikki tosi lujaa kun on tuollainen pitkätukkahippi bändin mukana, sillä varmaan tinnittääki ja se ei kuule mitään". Tämä siis ennen kuin PA:sta tuli muuta kuin taustamusaa (joka ei ollut kovalla). Jossain vaiheessa kävi avautumassa ihan henk.koht, edelleen tuli liian lujaa, vaikka keskustelimmekin samaan aikaan ihan normaali puhevolalla. Toisella setillä pappa parkkeerasi lähietäisyydelle ja alkoi kailottamaan vieressä istuville, että tällaisessa metelissä tulee tinnitus ku pitkätukka soittaa täysiä. Siinä vaiheessa kävelin papan luo ja kaivoin lompakosta kympin jota tarjosin herralle korvaukseksi lipusta ja kehotin poistumaan. Ei lähtenyt eikä ottanut rahaa mutta tuli seuraavan tangon aikana sanomaan, että oikein mukavasti soi.. Ja artistin seteillä tuli muiltakin tanssijoilta vain hyvää palutetta :) katellaan... |
timus 09.07.2009 13:13:24 (muokattu 09.07.2009 13:14:55) | |
---|
Kallekorvola: tääki on ihan legenda. tulee melkein joka keikalla. Totta muuten ja vielä eri variaatioinakin, eli on pyöritelty levyjä jo artisti sen ja sen keikalla 70-luvulla tai ajeltu Local Blues Bandiä ympäri Suomea. Vaikka eipähän tuosta sen kummempaa harmia ole. Harmittomammasta päästä tämä osasto kuitenkin... Joskus jopa oikeesti hauskaakin tarinaa kuulee, eri asia onko aikaa kuunnella. "The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums"
-Larry Mullen Jr (U2). |
Kallekorvola 09.07.2009 14:56:50 | |
---|
timus:Joskus jopa oikeesti hauskaakin tarinaa kuulee, eri asia onko aikaa kuunnella. niinpä. yleensähän näitä tarinoita alkaa tulla sillon, kun itsellä on joku asia kesken, tai tilanne vaatii äärimmäistä keskittymistä. tarinointi tapahtuu miksaajan "vinkkejä" kunnioittamatta ja yleensä kännissä. sillon ei kyllä jaksas... joskus olen pyytänyt palaamaan asiaan tauolla/keikan jälkeen. toisinaan olen sanonut rumasti. |
Simo78 09.07.2009 15:13:31 | |
---|
Tää nyt ei ole varsinaisesti miksaukseen liittyvää, mutta keikalla tapahtunut kuitenkin. Joskus 5-6v. sitten oltiin bändin kanssa Järvenpäässä keikalla pitserian nurkassa(siis ihan oikeesti pitserian), katsoja oli säkällä 10, mutta silti yksi perinteinen känniääliö mahtui joukkoon. Tällä kertaa kyseessä oli n.20 kymppinen leidi. Kesken meidän setin se tulee siihen ihan eteen kyselemään. "Miten mä pääsen tonne toiselle puolelle missä on enemmän jengiä?" -Tä? toiselle puolelle? "Joo tonne toiselle puolelle!" *leidi osoittaa lavan takana olevaa peiliä* No eipä kauaakaan kun leidi saatellaan ystävällisesti ulos ravintolasta. |
pwc 09.07.2009 16:04:33 | |
---|
Simo78: Tällä kertaa kyseessä oli n.20 kymppinen leidi. Ai niin kuin 200-vuotias? (Juu, oli pakko.) |
Simo78 09.07.2009 21:48:22 | |
---|
pwc: Ai niin kuin 200-vuotias? (Juu, oli pakko.) No ainakin siinnä kännissä oli yhtä houkutteleva:-) |
Curvin 10.07.2009 10:22:13 | |
---|
Asiakas:"Voisiko orkesteri soittaa huonompaa musiikkia?" Talon äänimies:"Miksi?" Asiakas:"No kun toi tanssilattia on niin täynnä tanssivia ihmisiä, että sinne ei mahdu tanssimaan." Tositarina eräästäkin yökerhosta, jossa hyvin usein on tanssimusiikkia. Näitä tarinoita olis vaikka kuinka monta tuosta samasta paikasta, mut ei vaan muista enää kaikkia ulkoa. Pitänee kaivella arkistoja jossain vaiheessa. Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa... |
jurpontor 10.07.2009 12:16:50 | |
---|
Joskus vuosia sitten lauteilla oli jotain fuusiojazz-proge-tuuttausta soittava sinänsä ihan taidokas ryhmä. Kamat hyvät, vola hillitty. Semmosta semiakateemista menoa. Ulkoilma, alkuilta, keskikesä, osa yleisöstä sen mukaisessa kunnossa. Kuuntelija ottaa asiakseen tulla ojentamaan allekirjoittanutta miksauspisteelle. - 'ttu tää kuulostaa ihan paskalta, tee jotain! - No mikä on vikana? Aika selkeeltä tää musta kuulostaa. - No kyllä mäkin kaiken kuulen mutta kun en mä tajua tästä yhtään mitään! "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Khimil 10.07.2009 19:42:13 | |
---|
Miksasin kerran kuppilakeikkaa. Oma työpiste oli siinä baaritiskin päässä. Puolessa välissä keikkaa muuan herrasmies tulee tilaamaan tuoppia multa. Kerroin sitten, etten sitä voi myydä, kun en ole edes täällä töissä. Siitähän herra sai sen käsityksen, etten myy hänelle tuoppia, koska mun mielestä hän olisi muka liian humalassa. Kolossaalisen avautumisen ja mussutuksen keskellä ei asian todellinen laita ei sitten mennyt perille millään. Pyysin herraa lopulta sitten jättämään mut rauhaan ja katosihan se sitten jonnekin. Ennen ko. keikkaa, kasauksen jälkeen kuuntelin vähän levyjä PA:n läpi saadakseni käsityksen, että miltä purkit kuulostaa. About parin tahdin jälkeen ravintolapöydästä kuului "Joo joo, ihan hyvä se on, toi riittää". Kiitos suuri kontribuutiostanne! Do that twice and you'll be banned from driving! |
rintapek 11.07.2009 21:17:35 | |
---|
Khimil: Miksasin kerran kuppilakeikkaa! Voi voi ja lämmin leipä. Noi ny on keikkoja, joilla asiat on hyvin, huanosti tai hyvinhuanosti. Privakeikoilla noist kolmesta vain jälkimmäinen on mahdollinen... One kind of music only - the good kind |
strophe 11.07.2009 22:32:28 | |
---|
jurpontor: Joskus vuosia sitten lauteilla oli jotain fuusiojazz-proge-tuuttausta soittava sinänsä ihan taidokas ryhmä. Kamat hyvät, vola hillitty. Semmosta semiakateemista menoa. Ulkoilma, alkuilta, keskikesä, osa yleisöstä sen mukaisessa kunnossa. Kuuntelija ottaa asiakseen tulla ojentamaan allekirjoittanutta miksauspisteelle. - 'ttu tää kuulostaa ihan paskalta, tee jotain! - No mikä on vikana? Aika selkeeltä tää musta kuulostaa. - No kyllä mäkin kaiken kuulen mutta kun en mä tajua tästä yhtään mitään! Tämä on ehkä hienoin ikinä. Seriously. ~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~
www.mikseri.net/sapiska |
Simo78 12.07.2009 11:02:19 | |
---|
rintapek: Privakeikoilla noist kolmesta vain jälkimmäinen on mahdollinen... Näin olen antanut itselleni ymmärtää, että noilla keikoilla jengi luulee bändin tekevän just tasan mitä jengi haluaa. Saa toivoa mitä vaan ja saa kuulla sen toivoman biisiin, saa tulla lavalle laulamaan soolona biisejä pikkukännissä ja tätä rataa. Ilmeisesti raha kuitenkin liikkuu noissa keikoissa. |
rintapek 12.07.2009 14:04:11 | |
---|
Simo78: Saa toivoa mitä vaan ja saa kuulla sen toivoman biisiin, saa tulla lavalle laulamaan soolona biisejä pikkukännissä ja tätä rataa. K: "Osaattekste SentaiSen? MÄ voisin laulaa." V: "Jos maltat odottaa, että saadaan vietyä nämä rojumme pois, niin sen jälkeen voit tuoda oman bändisi lauteille." One kind of music only - the good kind |
hapan 12.07.2009 22:41:04 | |
---|
Hehe, muistan elävästi sen, kun oltiin menossa cover bändin ekalle keikalle paikalliseen helmeen. Roudattiin siinä kamoja "stagelle" ja rumpali sai pönttönsä kuntoon ja aloitettiin heti tsekkaus. Ekan virvelin iskun jälkeen paikallinen indiana jones alkoi pitämään melkosta älämölöä tyyliin "VITUN KOVA PÄNDI" ja armotonta viheltamistä. Tilanne ei helpottunut, kun alettiin kitaroita tsekkaamaan ja kun eka tsekkibiisi oli ohi, oli jätkä kuin jeesuksensa löytänyt. Ei kait siinä, hieno mies. Noita kun olis keikalla satakunta kappaletta. |
JoKo 13.07.2009 08:16:28 | |
---|
Eräällä keikalla yksi herrasmies kävi moneen kertaan huomauttamassa että en ollut leikannut 100 hertsin taajuutta master eq:sta kokonaan pois. Tämä toimenpide pitäisi hänen mukaansa tehdä ihan joka paikassa koska Pori Jazzeillakin oli joskus aikoinaan tehty niin. Sama kaveri tuli ennen keikkaa tivaamaan että miksi bändi ei aloita aikataulun mukaisesti ja uhkasi kutsua poliisin paikalle ellen tee jotain. Yhdessä tilaisuudessa venäläisen seurueen tulkki tuli kysymään noin 2 minuuttia ennen ohjelman alkua että saisiko yhden lähdön käyttää hänen luureihinsa. Vastattuani myöntävästi mies tulee din-liittimellä varustetun lähettimen kanssa. Selitettyäni että tiskissä ei ole sellaisella liittimellä varustettuja lähtöjä ja että en mitenkään ehdi lähteä sellaista adapteria etsimäänkään, heppu repii liittimen irti ja alkaa työntämään piuhan karvoja xlr liittimen reikiin. En muista toimiko viritys... |
Simo78 13.07.2009 09:16:15 | |
---|
hapan: Hehe, muistan elävästi sen, kun oltiin menossa cover bändin ekalle keikalle paikalliseen helmeen. Roudattiin siinä kamoja "stagelle" ja rumpali sai pönttönsä kuntoon ja aloitettiin heti tsekkaus. Ekan virvelin iskun jälkeen paikallinen indiana jones alkoi pitämään melkosta älämölöä tyyliin "VITUN KOVA PÄNDI" ja armotonta viheltamistä. Tilanne ei helpottunut, kun alettiin kitaroita tsekkaamaan ja kun eka tsekkibiisi oli ohi, oli jätkä kuin jeesuksensa löytänyt. Ei kait siinä, hieno mies. Noita kun olis keikalla satakunta kappaletta. Joo meillä oli yhellä räkälä keikalla kanssa pari tollasta, ne tosin oli "kuuntelemassa" vain soundcheckin, lienee sammuneet:-D |
Ruutikallo 13.07.2009 11:23:19 | |
---|
Biisin lopussa kommenttihuudahdus lavan edestä minulle: "Rumpali soita lisää!". Wtf?? [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Ruutikallo 13.07.2009 11:27:02 | |
---|
markotetri: Kolmekymppinen suomenruotsalainen, itsekin vähän miksaillut: "Näitä olis niin paljon... Kaskas, niitä on myös IVM:iä, IVS:en lisäksi. Noihin IttekkinVähänSoitellut henkilöihin törmää lähes joka keikalla. Mutta enpä oo IVM:iin törmännyt. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
dmls 13.07.2009 14:06:27 | |
---|
Monitorimiksaajan roolissa pääsee kans nauttimaan näistä urpojen kommenteista. Tossa edellisellä viikolla Tulisuudelmassa tuli useampikin urpo keikkaa rikastamaan. - MOI soitatteko sen ja sen biisin? - ei - MOI voisko käydä artistille jutteleen ku Jutalla ois 40v synttärit? - ei - MOI miks oot niin kyrpiintyneen näköinen kokoajan? - ei - MOI jakaako bändi nimmareita heti keikan jälkeen, ois kiire kotiin? - ei Sitä saa mitä tulee prkl. |