Aihe: Kaukokaapeliin myös DMX?? :o 1 2 | |
---|---|
![]() 24.12.2008 04:25:29 | |
Ei ole parikierrettyä juu. Ylikuulumisetko tulee DMX-signaalissakin ongelmaksi lyhyilläkin matkoilla? Täytyypi varmaan tilata rulla DMX kaapelia, niin ei tarvitse stressata. Oli muuten jännä kun ostin Discolandista läjän valoa. No palveluhan oli melko syvältä siihen asti kun pääsin johtajan juttusille. Aika arvokas läjä tuli ostettua ja edukkaasti myi, mutta myivät jotain Omnitronicin piuhoja mic/dmx piuhoina. Huvitti kun myyjäkin ihan vakavissaa selitti että samaa tavaraa se on. Otin sit ne kun ei ollut aikaa ennen ekaa keikkaa mihin olin setin vuokrannut hankkia oikeaa narua. Mutta näin kommenttina ihan muille valo-noobeille, et elkää ostako sieltä DMX-kaapelia. Mutta mitäs muita valoa myyviä lafkoja on ja kuka niitä maahantuo. | |
![]() 24.12.2008 17:44:00 (muokattu 24.12.2008 20:51:24) | |
Aika arvokas läjä tuli ostettua ja edukkaasti myi, mutta myivät jotain Omnitronicin piuhoja mic/dmx piuhoina. Huvitti kun myyjäkin ihan vakavissaa selitti että samaa tavaraa se on. No ei ole, kun demexissä on aina myös foliosuojaus kuparikierrevaipan kaverina, jotta vaatimukset häiriösuojauksesta täyttyisivät. Lisäksi poikkipinta-ala on pienempi rinnakkaiskapasintanssin pienentämiseksi. Mutta mitäs muita valoa myyviä lafkoja on ja kuka niitä maahantuo. Starlike tuo Klotzia, Studiotec Gothamia, Noretron Cordialia, Hedcom Eurocablea... Studiotec taitaa tuoda myös Beldeniä. Klotz, Gotham, van Damme ja Syntax ovat myös suoramyynnissä yrityksille, mutta kaupantekoon vaadittavat määrät saattavat vastaavasti olla suurempia. Edit: www.klotz-ais.com , www.gotham.ch , www.vdctrading.com , www.syntaxnet.it Esim. Klotzilla taitaa olla luokkaa 1000 euroa minimitilaus, mutta se vaatii asiakkaalta validin Y-tunnuksen, eli yksityiset eivät voi ostaa. Mut, jos ostaa kerralla useammalle, ei se pahasti kirpaise. Itsellä olisi tilaus lähdössä piakkoin ja kaapelia olisi tulossa 200 metriä, ja, jo sillä pääsin asiakkaaksi. Toki vähäsen kalliimpaa ja erikoisempaa touvia, jota ei myyntitarkoitukseen kannata jemmata. turkulainen | |
![]() 24.12.2008 19:39:11 (muokattu 24.12.2008 19:40:19) | |
Starlike tuo Klotzia, Studiotec Gothamia, Noretron Cordialia, Hedcom Eurocablea... Studiotec taitaa tuoda myös Beldeniä. Klotz, Gotham, van Damme ja Syntax ovat myös suoramyynnissä yrityksille, mutta kaupantekoon vaadittavat määrät saattavat vastaavasti olla suurempia. Kiitoksia. Voi olla että ensivuoden puolella täytyy valoja hiukan laajentaa vielä ja Disckolandi meni ainakin minulla pannaan. | |
![]() 25.12.2008 21:40:30 | |
No palveluhan oli melko syvältä siihen asti . Miten kukin asian ottaa, mutta itse en moista edes harrastajana hyväksy. Jos palvelu on syvältä, niin heihei. Mulla ny on takana vaan pieni harrastekerho, mutta ns vittuilua emme kaipaa. Sitä vaan keskittää ostot liikkeisiin, jossa tuntee olevansa ihan oikea asiakas. Tää ei ole mainos, muit StPaulssaundia ei voi muuta kuin suositella. One kind of music only - the good kind | |
![]() 30.12.2008 18:14:35 | |
Tää ei ole mainos, muit StPaulssaundia ei voi muuta kuin suositella. Jokunen vuosi sitten kysyin hintoja tietyille tuotteille, koska mainostivat myyvänsä ko. valmistajan valikoimaa. Vastauksena tuli, että suosittelevat toista tuotetta, jota löytyy varastosta, ja, jota on mennyt paljon kaupaksi. Kävin sitten hakemassa ko. härpättimet maahantuojan omasta myymälästä. turkulainen | |
![]() 04.01.2009 10:50:25 | |
Mun pitää nyt ihan urpona (38 kuumetta) ihmetellä että miksi toitotetaan nyrkkisääntöä että mikkilinja ja demeksi pitäisi vetää kaikkien taiteensääntöjen mukaan vähintään puolenmetrin päähän toisistaan ja jos pitää mennä yli niin suorassa kulmassa?? Ei se tästä.. | |
![]() 04.01.2009 14:05:30 (muokattu 04.01.2009 14:12:40) | |
Mun pitää nyt ihan urpona (38 kuumetta) ihmetellä että miksi toitotetaan nyrkkisääntöä että mikkilinja ja demeksi pitäisi vetää kaikkien taiteensääntöjen mukaan vähintään puolenmetrin päähän toisistaan ja jos pitää mennä yli niin suorassa kulmassa?? Sama vika kun sähköjenkin kanssa. Vierekkäiset kaapelit juttelee aina keskenään. Ja mitä pitemmän matkan ne kulkee vierekkäin, sitä enemmän niillä tuntuu asiaakin toisilleen olevan. Sitä pyritään vähentämään kaikenlaisilla suojauksilla ym. mutta aina niistä vaan pääsee jotain joissain tilanteissa läpi. Pyrkimys vähentämään nää "no nyt kävi näin vaikkei pitäny" tilanteet minimiin on johtanu tohon nyrkkisääntöön. Sitä mä en tosin osaa sanoa, miksi just DMX tekis tota, koska sehän on ymmärtääkseni tuplaten paremmin suojattua kuin mikkikama -- tolkuttoman paljon suurempi taajuus kenties? Mutta emmää ton lisäksi keksi muuta syytä kuin Feng Shui. Tässä mentiin sitten taas lotolla. HeMaPaa tarjolla niille, joiden nenät kaipaa pakastevihanneksia. :) | |
![]() 04.01.2009 14:58:33 | |
Sitä mä en tosin osaa sanoa, miksi just DMX tekis tota, koska sehän on ymmärtääkseni tuplaten paremmin suojattua kuin mikkikama -- tolkuttoman paljon suurempi taajuus kenties? Mutta emmää ton lisäksi keksi muuta syytä kuin Feng Shui. Vähän riippuen häiriötä keräävästä ja lähettävästä kaapelista, eivät häiriösignaalit tartu aivan symmetrisesti, jolloin niitä ei saada kumottua täysin siellä vastaanottavassa päässä. turkulainen | |
![]() 04.01.2009 15:52:32 | |
Sama vika kun sähköjenkin kanssa. Vierekkäiset kaapelit juttelee aina keskenään. Ja mitä pitemmän matkan ne kulkee vierekkäin, sitä enemmän niillä tuntuu asiaakin toisilleen olevan. Sitä pyritään vähentämään kaikenlaisilla suojauksilla ym. mutta aina niistä vaan pääsee jotain joissain tilanteissa läpi. Pyrkimys vähentämään nää "no nyt kävi näin vaikkei pitäny" tilanteet minimiin on johtanu tohon nyrkkisääntöön. Sitä mä en tosin osaa sanoa, miksi just DMX tekis tota, koska sehän on ymmärtääkseni tuplaten paremmin suojattua kuin mikkikama -- tolkuttoman paljon suurempi taajuus kenties? Mutta emmää ton lisäksi keksi muuta syytä kuin Feng Shui. Tässä mentiin sitten taas lotolla. HeMaPaa tarjolla niille, joiden nenät kaipaa pakastevihanneksia. :) Lähinnä sitä haen tässä takaa että eikö tämän nyrkkisäännön perusteella pitäisi pitää DMX:n kuljettamista kaukokaapelissa suorastaan pyhäinhäväistyksenä? Itsellä ei ole mitään kokemusta DMX:n kuljettamisesta Kauko Kaapelissa, juurikin siksi että olen orjallisesti noudattanut tätä nyrkkisääntöä. En tosin ole sitäkään noudattamalla päässyt eroon sirinästä välttämättä. Ei se tästä.. | |
![]() 04.01.2009 16:18:16 (muokattu 04.01.2009 16:21:04) | |
Lähinnä sitä haen tässä takaa että eikö tämän nyrkkisäännön perusteella pitäisi pitää DMX:n kuljettamista kaukokaapelissa suorastaan pyhäinhäväistyksenä? Niinhän sitä yleensä pidetäänkin. Meidän lätkyttimet saa DMX:n samaa kaukoa myöten kuin missä äänikin kulkee, eikä sieltä ainakaan mun korviin oo kuulunut mitään ylimääräisiä napsutuksia. Tapauskohtasta kait vaihteeksi. Joskus kun vedin balansoimatonta kamaa samassa kaukossa kuin DMX:ää niin saatiin näppärä metronomisoundi koko saliin kaikkien kuuluville. Itsellä ei ole mitään kokemusta DMX:n kuljettamisesta Kauko Kaapelissa, juurikin siksi että olen orjallisesti noudattanut tätä nyrkkisääntöä. En tosin ole sitäkään noudattamalla päässyt eroon sirinästä välttämättä. (Halpojen) dimmerien sirinäähän tulee sitten ihan sähkökaapeleitakin myöten. Jos ei samasta jakoboksista, niin sitten sähkökaapilta asti. Vetojen ylimääräisellä pituudella toivotaan vain sitä, että ne ylimääräiset sirkutukset unohtuis sinne matkalle morjestaan tuttuja ja pelkkä 50Hz 230V murina joutais perille asti. | |
![]() 05.01.2009 01:06:43 | |
(Halpojen) dimmerien sirinäähän tulee sitten ihan sähkökaapeleitakin myöten. Jos ei samasta jakoboksista, niin sitten sähkökaapilta asti. Vetojen ylimääräisellä pituudella toivotaan vain sitä, että ne ylimääräiset sirkutukset unohtuis sinne matkalle morjestaan tuttuja ja pelkkä 50Hz 230V murina joutais perille asti. Kerropa lisää mitä tarkoitat vetojen ylimääräisellä pituudella? Ei se tästä.. | |
![]() 05.01.2009 11:32:37 | |
Kerropa lisää mitä tarkoitat vetojen ylimääräisellä pituudella? No ihan vaan sitä, kun äänisähkön lähtö halutaan yleensä mahdollisimman kauas valosähköjen lähdöstä. Ehkä harvemmin mahdollista, mutta näin toivotaan. | |
![]() 05.01.2009 12:03:51 | |
Johtimien ympärillä olevat magneettikentät eivät vaikuta toisiinsa kun ne risteävät suorassa kulmassa .. tai jotain... "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)