Aihe: Yksinkertainen perus-setti.
1 2
oystee
09.12.2008 22:59:08
Savukone löytyykin (antari F-800) mutta... Kun sen johto on nii saakelin lyhyt.
Johdossa on liittemenä sellainen "tietokonetöpseli" siis kolme napainen mitä löytää koneen powerista... kytkentä ohjaimessa on aikas karvalakki joten uskaltaako pidentää johtoa reilusti vaikka 8m ?

Uskaltaa jos tiedät tarkalleen mitä teet. Mulla on itellä samanlaisella europiuhalla (se tietokonetöpseli siis) oleva savukone ja oon rakentanut siihen ihan sähköjohtokelasta jatkoroikan.

--

Mää en kyl lähtis naamavaloiks käyttämään mitään RGB-lediväkkyröitä.

Mainitsinkin tuossa että naamavaloksi jotain "oikeaa" valoa. Tästähän voisi vääntää ikuisuuden ja on täällä joskus väännettykkin :) Itse olen sitä mieltä ettei ledit sovellu etuvaloksi ollenkaan. Väripesuihin oikein loistavia, kunhan tehoja löytyy tarpeeksi.
Humpe
10.12.2008 10:18:26

Uskaltaa jos tiedät tarkalleen mitä teet. Mulla on itellä samanlaisella europiuhalla (se tietokonetöpseli siis) oleva savukone ja oon rakentanut siihen ihan sähköjohtokelasta jatkoroikan.

--

Mainitsinkin tuossa että naamavaloksi jotain "oikeaa" valoa. Tästähän voisi vääntää ikuisuuden ja on täällä joskus väännettykkin :) Itse olen sitä mieltä ettei ledit sovellu etuvaloksi ollenkaan. Väripesuihin oikein loistavia, kunhan tehoja löytyy tarpeeksi.

joo fresu on mielestäni paras etu valo eli tälläsiä pari http://www.thomann.de/fi/dts_scena_300500_fresnel.htm / muutavastaavaa
Freelancer Seinäjoelta
oystee
10.12.2008 12:31:29
joo fresu on mielestäni paras etu valo eli tälläsiä pari http://www.thomann.de/fi/dts_scena_300500_fresnel.htm / muutavastaavaa

Juu, fresut on vähänkin isommilla lavoilla paras vaihtoehto, mutta toki esim. par56 tai juuri tämä työmaahalogeeni menee ihan soppelisti pienemmillä.
gu
10.12.2008 20:27:16
Kuka nyt on mistään mistään raksa lampuista puhunut??
oystee
10.12.2008 21:14:11 (muokattu 10.12.2008 21:14:21)
Kuka nyt on mistään mistään raksa lampuista puhunut??

Minä, aiemmin.
Marzi
11.12.2008 02:41:23

Mä tykkään kyllä par-kannuista naamavalona enemmän kun noista fresuista. Umpiota vaihtamalla sopivaa kiilaa, sopivia kelmuja aina saatavilla, eikä turhia liikkuvia osia. Fresun kun oikein rajaa tiukalle, niin sehän lämpee kun pannu liedellä.

Tosin, pikkaset 650W fresut on näppäriä välillä kyl Superclampin kanssa. Tiettyihin hommiin. Tien päällä kaikki, mikä muistuttaa junan vessaa, on parasta.
Liikaa on tarpeeksi.
oystee
11.12.2008 10:53:24
Fresun kun oikein rajaa tiukalle, niin sehän lämpee kun pannu liedellä.

Siitähän se on hyvä kun vaan nakkaat folion väliin ja makkarat päälle :D
iba68nez
11.12.2008 13:52:35 (muokattu 11.12.2008 13:53:38)
Lyöttäydyn röyhkeästi keskusteluun mukaan ja kysyn seuraavaa.

Bändi on kohta saavuttamassa keikkakunnon ja tarttis hommata jonkunlaiset valot välkkymään soitannan yhteyteen. Keikkapaikat ja -lauteet on näillä näkymin pieniä, baareja ja yksityistilaisuuksia pienissä paikoissa. Ei erillisiä miksaajia, valospedeistä puhumattakaan.

Eli kaikki pitäis hoitaa ite ja mahdollisimman helposti.

Rahaa ei ole. Tai on hyvin vähän.

Näistä lähtökohdista ponnistaen tuumailin seuraavaa. Olisko teknisesti mahdollista pukata kasaan (ja saada toimimaan) tällanen konstruktio:

- 2 kpl valoständi jossa mahdollisuus ruuvata 4 kannua kiinni
- 2 kpl puomihimmennin jossa ääniohjaus/mikki (kiinni em. ständeihin)
- 2 x 3 kpl PAR56 tai 64 kannu (kiinni puomeihin/ständeihin)
- 2 x 1 kpl par can strobo manuaalisella kytkimellä (kiinni puomeihin/ständeihin)

Olisko niin että noilla saatais ilman mitään dmx-ohjaimia tai muita insinöörivekottimia valot välkkymään polkan tahtiin ja strobot vilkkumaan sillon kun joku muistaa painaa kytkintä?

Kiitos ja anteeks.
oystee
11.12.2008 18:05:43
Njuu. Tuota ääniohjausta vähän pelkään. Kokemukset niistä (ainakin siis näistä integroiduista ratkaisuista) on aikasta huonoja. Toki tämän mielipiteen muodostan lähinnä näiden paljonpuhuttujen ledkannujen osalta.

Ohnan niitä sellasia valo-ohjaimia halvalla missä on polkimet ja sinne saa tehä sitten chasen jota ajetaan.
Marzi
11.12.2008 22:50:22

Joskus piti lauteilta spiikata, että hei valomies, pidetäänkö yhdet valot vaan jooko. Siellä oli ihmismusiikkiohjaus päällä, eli maakunta-DJ, joka yritti läpsiä tyyliin "vihiriää passorummulle, punaasta virvelihin ja stroboa kertosäkkeeseen".

Eli tahdon tällä ilmaista sen, että parempi yks(tai kaks tai kolme) järkevä valotilanne kun helevetillinen välke. Joka tahdille EI tartte värin vaihtua.
Liikaa on tarpeeksi.
miffe
12.12.2008 01:04:58
Mä tykkään kyllä par-kannuista naamavalona enemmän kun noista fresuista. ... Tien päällä kaikki, mikä muistuttaa junan vessaa, on parasta.

Ja mulle sit sorsa nelosta. Focus tarkaks, R252 eteen, sähköt seinään ja eikun menoksi.

Mut toivottavasti viittasit tuolla vessakommentillasi suoraputkisiin sinisiin vaunuihin. Pendolinojen veskiä, kun voisi lamppumaailmassa verrata 15kW Syncroliteen naamavalona. Ei toimi sit niinku millään...
turkulainen
stnprkl
12.12.2008 05:09:06
..."vihiriää passorummulle, punaasta virvelihin ja stroboa kertosäkkeeseen"...

Eikun se ei vaan osannu kun se menee oikeesti niin et "punasta passarille, vihriää virvelille ja kertosäkkeen loppuun vähän ropoa."
Viltsu audiokantaja
oystee
12.12.2008 12:58:42
Eli tahdon tällä ilmaista sen, että parempi yks(tai kaks tai kolme) järkevä valotilanne kun helevetillinen välke. Joka tahdille EI tartte värin vaihtua.

Asiaa. Sitä orkesteriahan sinne se yleisö loppujenlopuksi tulee katsomaan. Ja juuri myös se niitten movinghedien ajamien suoraan yleisöön oon niin rasittavaa kun sitä tehdään liikaa. Hieno efekti oikein käytettynä niissä huippukohdissa, muttei kokoajan.
Marzi
12.12.2008 13:29:29 (muokattu 12.12.2008 13:30:40)

Mut toivottavasti viittasit tuolla vessakommentillasi suoraputkisiin sinisiin vaunuihin

http://koti.kontu.la/aahonen/oma/2005/10/30/IMG_7036.JPG
NiinQ (on se muuten kumma mitä kaikkea voi netistä löytää n. kolmessa sekunnissa)

Eikun se ei vaan osannu kun

Siitähän se johtuikin!
Liikaa on tarpeeksi.
iba68nez
12.12.2008 14:28:52
Marzi sanopas nyt sinä et voisko toi mun ylempänä ehdottama juttu toimia?
Marzi
12.12.2008 15:36:42

Miksei voisi? Tohon pari 56/64 -kannua vielä naamavaloksi. Vai oliks idea, et noi puomit on lavan sivuilla? Voi sit rakentaa 2x4 lampun puomit jos strobottelut ei kiinnostakkaan jossain setissä.

Noista puomeista voi varmaan säätää tilanteen päälle(muistiin), musaohjauksesta en tiiä, enkä siä oikein voi suositella. Joku pikku valopöytä on aina paree. Monesta tosi halvastakin löytyy midi in, joten lamppuja voi poljeskella midiohjaimella. :D
Liikaa on tarpeeksi.
iba68nez
12.12.2008 15:42:16
Miksei voisi? Tohon pari 56/64 -kannua vielä naamavaloksi. Vai oliks idea, et noi puomit on lavan sivuilla? Voi sit rakentaa 2x4 lampun puomit jos strobottelut ei kiinnostakkaan jossain setissä.

Noista puomeista voi varmaan säätää tilanteen päälle(muistiin), musaohjauksesta en tiiä, enkä siä oikein voi suositella. Joku pikku valopöytä on aina paree. Monesta tosi halvastakin löytyy midi in, joten lamppuja voi poljeskella midiohjaimella. :D

No joo, idea oli et puomit sivuilla.
Naamavalot kai on tarkotus palaa jatkuvasti? Nehän vois sit vaikka olla siinä maassa lavan eessä, jookosta? Ajattelin strobokannut sinne puomeihin killumaan ettei olis kaikkee sälää ympäriinsä pitkin lavaa (joihin voi sit kompastua jne). Eli niin et molemmilla sivuilla olis 3 x värikannut + 1 x strobo.

Tää valohomma on mulle niin vierasta et tarttee kysyy aina tyhmätki kysymykset alta pois, nääs.
Marzi
12.12.2008 15:53:02

Naamavalo voi palaa jakuvati, mut mieluusti ei täysillä. Syö meinaan tehon koko muusta setistä silleen...

Mä ehkä kikkailisin niin, et puomit takanurkkiin, rgb nokkaan, toisen puomin kanavaan 1 etuvalot kimppaan (300W/par56, eli piuha lavan keulaan ja jatkopiuha toiselle puolelle lavaa), jotka joko etukulmiin maahan tai clampilla esim, pa:n kahvaan tai yläpään tolppaan (tää riippuu sit sitä, pitääkö etuvalon olla tiukasti solistille vai koko eturiville ja miltä pitää muutenkin näyttää. Alavalo on ihan eri juttu kun "normaali" etuvalo.) ja toisen puomin 1 kanavaan strobot ja piuha siitä puomista toiselle strobolle. (eiks noi oo jotain 75W -vehkeitä).

Siis vähän piuhanvetoa ja avot, kaikki on himmenninhallinnassa.
Liikaa on tarpeeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)