Aihe: Monitorien tehoista 1 2 | |
---|---|
![]() 14.08.2008 16:33:04 | |
Eipä nuo juurikaan vaimenna. Kossin jotku on semmosia mitkä vähän demppaa, mut kuiteskin laittakaa mieluummin jotku oikeet luurit. Pelissä ei ole kuin oma kuulo, esiintymismukavuus, mielenterveys jne. jne. Oikeasti hyviä ammattikäyttöön suunniteltuja IEM luureja saa jo alle kahdella sadalla. Mulla on ollut noita Shuren kuusitulppia, Kossin The Plugissa ja Spark Plugissa, toimii ihan OK. Mutta niitäkin paremmin on nyt toiminut, kun pistin samaiset kuuset Sonyn puhelimen mukana tulleisiin nappeihin. En tietenkään tiedä, miten loistavan hyviä jotkut oikeasti IEM-käyttöön tarkoitetut ovat, mutta toi mun systeemi toimii helvetin hyvin. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 15.08.2008 16:41:32 | |
Minulla oli aikoinaan tuo Kossin The Plug ahkerassakin käytössä. Tuli sitten kuitenkin hommattua kaverin kehujen perusteella Ultimate Earsin napit (Sf-3) ja Kossit lähtivät välittömästi vesilintua kohden. Nuo Kossit ovat kyllä ihan ok musiikin kuunteluun, mutta live-puolella niissä oli aika paljon puutetta IMO. Niitä ensinnäkin joutuu soittamaan melkoisen lujalla alakeskialueen vuodon takia ja lisäksi tuppaavat olemaan aika säröiset. Bassoa niissä on aika paljon, mistä jotkut varmaan tykkäävät, mutta se alakerta on todella epätarkka. Ultimate earsiin verrattuna nuo Kossit ovat toki halvemmat, mutta en minä enää niihin palaisi. Ultimate earit voivat ehkä aluksi tuntua hieman bassottomilta, mutta lavavuoto tasoittelee sitä tosi hyvin ja tarkalla keskialueella on ollut huomattavasti helpompaa soittaa. Tuosta vielä linkki T-kauppaan, vaikkakin Suomestakin näitä saa: http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_uesf_3_studio_transparent.htm "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja | |
![]() 15.08.2008 17:05:02 | |
Minulla oli aikoinaan tuo Kossin The Plug ahkerassakin käytössä. Tuli sitten kuitenkin hommattua kaverin kehujen perusteella Ultimate Earsin napit (Sf-3) ja Kossit lähtivät välittömästi vesilintua kohden. Nuo Kossit ovat kyllä ihan ok musiikin kuunteluun, mutta live-puolella niissä oli aika paljon puutetta IMO. Niitä ensinnäkin joutuu soittamaan melkoisen lujalla alakeskialueen vuodon takia ja lisäksi tuppaavat olemaan aika säröiset. Bassoa niissä on aika paljon, mistä jotkut varmaan tykkäävät, mutta se alakerta on todella epätarkka. Ultimate earsiin verrattuna nuo Kossit ovat toki halvemmat, mutta en minä enää niihin palaisi. Ultimate earit voivat ehkä aluksi tuntua hieman bassottomilta, mutta lavavuoto tasoittelee sitä tosi hyvin ja tarkalla keskialueella on ollut huomattavasti helpompaa soittaa. Tuosta vielä linkki T-kauppaan, vaikkakin Suomestakin näitä saa: http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_uesf_3_studio_transparent.htm Jos se botnepuoli uupuu niin sit nää http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue-sf5_pro_transparent.htm Itse oon käyttäny noita nyt pitkälle toista vuotta ja paluuta edelliseen ei ole eli muita en suostu enää päähäni laittamaan. Viltsu
audiokantaja | |
![]() 16.08.2008 09:58:52 | |
Mutta niitäkin paremmin on nyt toiminut, kun pistin samaiset kuuset Sonyn puhelimen mukana tulleisiin nappeihin. Miten ne kuuset ja napit yhdistetään? ringmodulator piristää kummasti | |
![]() 17.08.2008 18:16:06 | |
Miten ne kuuset ja napit yhdistetään? No niissä sonyn napeissahan on omat sellaiset tulpat, jotka vaan ei mun korvassa pysy, eikä hirveesti vaimennakaan. Eli tulppamalliset ne on jo valmiiksi. Shuren kuusi on tarkoitettu aika lailla ohuempaan tappiin, kuin sonyssa on, mutta väkisin venyttämällä ne menee siihen ja pysyy sitten todella hyvin. Olipa taas ilo soittaa eilenkin keikka, kun on hyvät maisemat korvissa. Noilla hääkeikoilla meillä on digitiski lavalla, siinä mulla rumpujen vieressä, niin siitä on helppo sitten kesken keikan, jopa soiton, säätää omaa ryhmää kohdilleen. No yleensä se on kyllä edellisillä säädöillä jo aika siinä, jotka löytyy koneen muistista. Vähän tähän topiciin paremmin: muulla bändillä on sit noita FTB:n 8" aktiivi pönttöjä, jotka toimii todella hyvin. Sijoitellaan vielä silleen, että hohkaa tarkasti just kyseiselle soittajalle, niin ei tarvii luukuttaa ja lavamökää turhaan päästää nousemaan. Oli aika iso sali eilen, mutta silti ei voi mitään sille, että ainakin meillä parhaiten toimii seuraava viritys: Rumpukilut, kun on pystytetty ja telinelaatikkona toimiva lihalaatikko on tyhjä, soljahtaa siihen kitaristin putkikombo. Se menee siihen silleen just nappiin, kulmaan. Kun kaikki nää lavan sivulle, tuolille virittämiset johtaa siihen, että se puhaltaa kitaristin lantioon, eikä se kuule sitä, samalla kun basisti valittaa toisessa reunassa, että huutaa niin saatanasti. Myöskin ulos se varsinkin humppasetissä soi melkein aina, näillä virutyksilla, liian kovaa. Se on yllättävän suuntaava se kaiutin siinä. Kun pistää noin kulmaan, laatikkoon, se osoittaa suoraan kitaristin päätä kohden, ja homma pysyy kasassa. Sitten siirtelemällä sitä, välillä kitaristin eteen, kitaristin sivulle, voidaan säädellä sitä, kuinka paljon se kuuluu myös muille. Mutta siis volaa siitä pystyy tiputtamaan aika roimasti, kun se on suunnattuna oikein. Ja tuollainen pikku putkikombo heräilee jo aika pienilläkin volymeilla. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 20.08.2008 19:24:37 | |
Jos se botnepuoli uupuu niin sit nää http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue-sf5_pro_transparent.htm Itse oon käyttäny noita nyt pitkälle toista vuotta ja paluuta edelliseen ei ole eli muita en suostu enää päähäni laittamaan. Jaa, nuo eivät siis maksaa enää tuota enempää. Kappas. Täytyykin melkein laittaa hankintalistalle, kun monitoreja tulee nykyään tehtyä sen verran paljon. Vaikkakaan meillä ei juuri IEMejä näy (vielä), mutta kuitenkin. Sivuhuomautuksena, saa nähdä kuinka pitkään Ultimate Ears pysyy tuotemerkkinä markkinoilla, vai tuleeko siihen koska erään paremminkin hiiristä/näppiksistä/webbikameroista tunnetun valmistajan logo... (http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2 … -ultimate-ears--yhtion/200821068/66) Kummia kehityspolkuja tulee välillä nähtyä näissä yritysostoissa... Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com | |
![]() 20.08.2008 19:56:50 | |
Jaa, nuo eivät siis maksaa enää tuota enempää. Kappas. Täytyykin melkein laittaa hankintalistalle, kun monitoreja tulee nykyään tehtyä sen verran paljon. Vaikkakaan meillä ei juuri IEMejä näy (vielä), mutta kuitenkin. Sivuhuomautuksena, saa nähdä kuinka pitkään Ultimate Ears pysyy tuotemerkkinä markkinoilla, vai tuleeko siihen koska erään paremminkin hiiristä/näppiksistä/webbikameroista tunnetun valmistajan logo... (http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2 … -ultimate-ears--yhtion/200821068/66) Kummia kehityspolkuja tulee välillä nähtyä näissä yritysostoissa... Tuskin nuo UE:n luurit mihinkään häipyy, logo voi vaihtua. Noi kalliimmat valetut on aika alan standardi nykypäivänä ainakin tolleen isossa maailmassa. Viltsu
audiokantaja | |
![]() 23.08.2008 00:25:43 | |
Kossin The Plugit on ihan karmeat IEM:t varsinkin basistille. Kerran oli pakkotilanne ja joutui nillä soittamaan mutta toivottavasti ei enää koskaan. Ylikorostuneet bassotaajuudet ja mutainen keskialue ja yläkerta tekivät lähtemättömän vaikutuksen. Ultimate earsin SF-5:set saa pisteet kotiin täältäkin, ne on jo ihan toista maata ja niillä soittaa jo ihan mielellään. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)