Aihe: Etuasteet ja jälkiasteet
1 2
Jamo57
26.06.2008 20:50:43
Toi driverack 260:n autoEQ on kyllä aika mielenkiintoinen toiminto. Olen pari kertaa sillä saanut hyvän tuloksen, mutta suurin osa käyttökerroista on tuottanut vain hirveältä kuullostavan käppyrän (useimmiten leikkaa alapäätä ihan törkeesti pois ja lisää yläpäähän korvia vihlovaa kihinää)...
Mittamikkinä on se dbx:n oma mikki.

Samaan ongelmaan olen törmännyt Driverack PA:n kanssa, mittamikkinä myös DBX:n oma. Leikkaa alapäät ja korostaa yläpäätä!
ÄM
27.06.2008 08:47:54

Toi driverack 260:n autoEQ on kyllä aika mielenkiintoinen toiminto. Olen pari kertaa sillä saanut hyvän tuloksen, mutta suurin osa käyttökerroista on tuottanut vain hirveältä kuullostavan käppyrän (useimmiten leikkaa alapäätä ihan törkeesti pois ja lisää yläpäähän korvia vihlovaa kihinää)...
Mittamikkinä on se dbx:n oma mikki.

Samaan ongelmaan olen törmännyt Driverack PA:n kanssa, mittamikkinä myös DBX:n oma. Leikkaa alapäät ja korostaa yläpäätä!

OK
Eikä se varmaan sen kummoisempi ole, ellei jopa ihan sama, noissa kaikissa DBX:issä, joissa se ominaisuus löytyy.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
dewil
30.06.2008 15:32:11

Asiaahan on täällä jo sivuttukin, mutta jos sää tosiaan tarviit herkumman laulusoundin, niin kokeileppa kasa mikkejä. Ja tosiaan kokeile, äläkä usko markkinamiehiä.
Esimerkiksi Neumannilla on ihan jeppis malli moiseen, joka saletisti parantaa tulosta enemmän kuin tonnin etuaste + sm58:
http://www.thomann.de/fi/neumann_kms_104_bk.htm
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
ÄM
02.07.2008 09:25:13

Asiaahan on täällä jo sivuttukin, mutta jos sää tosiaan tarviit herkumman laulusoundin, niin kokeileppa kasa mikkejä. Ja tosiaan kokeile, äläkä usko markkinamiehiä.
Esimerkiksi Neumannilla on ihan jeppis malli moiseen, joka saletisti parantaa tulosta enemmän kuin tonnin etuaste + sm58:
http://www.thomann.de/fi/neumann_kms_104_bk.htm

No se on semmonen asia, mikä onkin varmaan tässä ihan listalla jo. Yhden bändin solisti (nainen) on hankkimassa omaa mikkiä, jossa häntä yritän kovasti neuvoa. Nää muut asiat onkin semmosia tulevaisuuden keloja, jos joskus tarvetta ilmenee.

Opus 69:ä ajateltiin ehkä kokeilla. Ei kärsi paljon ja sille kyllä käyttöä löytynee, vaikka myöhemmin osuisi joku vielä optimaalisempi kohdalle.

Tuo neumann on varmasti hyvä, mutta vähän turhan kallis, tähän rakoon.
Woodoo
05.07.2008 23:56:38
Tulipa tässä mieleen kun puolituttuni pändi soitti rokkia ja tuota.. Yammun digimikseri oli, mallia en muista. Turbosoundin ämyrit kauhea kasa räkkitavaraa ja mikään yhtyeen instrumentti / laulu ei kuulostanut hyvältä. Vaikka niitä kojeita tosiaan oli. Driverack PA muistaakseni ja muita DBX.n härveleitä myös. Riipi korvia alusta loppuun ja yleisökin kaikkosi. Hyvin soittivat silti, mutta ei lohduttanut. Miksaajaa tosiaan ei ollut, enkä kehdannut edes apuani tarjota kun näyttivät itse tyytyväisiltä menoon...
kauppi
06.07.2008 09:54:17
Tulipa tässä mieleen kun puolituttuni pändi soitti rokkia ja tuota.. Yammun digimikseri oli, mallia en muista. Turbosoundin ämyrit kauhea kasa räkkitavaraa ja mikään yhtyeen instrumentti / laulu ei kuulostanut hyvältä. Vaikka niitä kojeita tosiaan oli. Driverack PA muistaakseni ja muita DBX.n härveleitä myös. Riipi korvia alusta loppuun ja yleisökin kaikkosi. Hyvin soittivat silti, mutta ei lohduttanut. Miksaajaa tosiaan ei ollut, enkä kehdannut edes apuani tarjota kun näyttivät itse tyytyväisiltä menoon...

Kamojahan on aina helppo syyttää jos niiden käyttö ei oo hallussa.
ÄM
06.07.2008 15:18:27

Noh, kyllä sillä Opus69:llä sai paremman laulusoundin aikaan, kuin 58:lla. Kiertoherkempi se oli selvästi, kuin 58, mutta ei vaivaksi asti.

Ja johan se pudotti solisti sen lattialle heti soundcheckissä. Ei ainakaan vielä hajonnut, oppikoon varomaan.
etke y
14.07.2008 22:18:24
Noh, kyllä sillä Opus69:llä sai paremman laulusoundin aikaan, kuin 58:lla. Kiertoherkempi se oli selvästi, kuin 58, mutta ei vaivaksi asti.

Ja johan se pudotti solisti sen lattialle heti soundcheckissä. Ei ainakaan vielä hajonnut, oppikoon varomaan.

Varovasti sen pudottelun kanssa. Ainakin Opus89 on mekaanisesti aika heppoisa. Kokemusta löytyy...
eetuss
15.07.2008 00:12:53

Onko kokemuksia TC ELECTRONIC XO-24:sta?
"There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison
miffe
15.07.2008 20:29:29
Onko kokemuksia TC ELECTRONIC XO-24:sta?

On, toimii, mutta siinä ei ole napaisuuden kääntöjä.

On vielä hinnaltaankin ihan kohtuullinen.
turkulainen
eetuss
15.07.2008 21:50:36

On, toimii, mutta siinä ei ole napaisuuden kääntöjä.

On vielä hinnaltaankin ihan kohtuullinen.

Mua häiritsee se että siinä on EQt VAIN inputeissa. Onko se tavallista.
miffe
16.07.2008 20:37:56
Mua häiritsee se että siinä on EQt VAIN inputeissa. Onko se tavallista.

No ei ole tavallista, eikä tottakaan tässä tapauksessa. :)
turkulainen
eetuss
16.07.2008 22:13:20

No ei ole tavallista, eikä tottakaan tässä tapauksessa. :)

Mä vaan testasin sua ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)