![]() 06.11.2008 16:15:42 | |
---|---|
Millaisia fiiliksiä löytyy Midaksen Verona -tiskistä? Äkkivilkaisulta näyttää varsin mielenkiintoiselta, joskin kalliilta. But what would Musamies do? | |
![]() 06.11.2008 18:21:41 | |
Millaisia fiiliksiä löytyy Midaksen Verona -tiskistä? Äkkivilkaisulta näyttää varsin mielenkiintoiselta, joskin kalliilta. No se on halpismidas, vähän muovisen oloinen ja nappulat sekä potikat tuppaa liikkumaan jo puhaltamalla ;) Hyvä sillä on kuiteskin vetää, löytyy kaikki tarvittavat ominaisuudet Midakselle tyypillisesti äärimmäisen selkeästi esiintuotuna. Kiertuetekniikalla tommonen löytyy ja viime kesänä kyseinen bulsa oli Speed Rentalilla vuokralla muutamalla festarilla monitoripäässä. 16 Auxia, riittävä ja asiansa hoitava eq-osasto, säädettävä HiPass joka kanavassa kuin myös PAD ja vaiheenkääntö. Työkalu. Viltsu
audiokantaja | |
![]() 06.11.2008 19:07:34 | |
Täälläkin on mietitty vaihtoehtoja, mutta mitään todella hyvää ideaa ei ole löytynyt. Kriteerit: - 32 inputtia, myös hätätapauksessa 24+4 stereoinputtia liu'uilla jne - 4-8 apuryhmää - 6-8 auxia - hyvä 4-alueinen eq - pitkät liu'ut Tuohon listaan voisi laittaa muutakin, mutta nuo nyt tulee päällimmäisenä mieleen. Joku hitusen vanhempi analoginen (semi)pro-tiski kelpaisi hyvin. Mackie? Unohda nyt ainakin se Mackie. Sellasta optimaalista analogimikseriä ei taida olla olemassakaan. Kaks vaihtoehtoa - iso, painava ja tyyris - kompakti, kevyt, ehkä jopa edullinen mutta ei sitten välttämättä kelpaa kaikille (tai ainakin joutuu kuuntelemaan vittuilua koko ajan) Mä ratkasin tän homman niin että ostin molemmat. Voi ainakin valita että hajooko siihen mikserin roudaamiseen vai siihen itse mikseriin... =) Lisäks sitten ihan pienimpiin vetoihin mulla on 01V96VCM+ADA8000. Omistin Venicen vähän aikaa. Se ei toiminu mun käytössä ollenkaan, pikkuvetoihin liian iso ja isoihin vetoihin liian pieni. Auxit loppu kesken koko ajan ja kanavistakin teki tiukkaa. Tuntuisi olevan niin että vaatimattomaankin käyttöön 32 kanavaa ja 8 auxia on se tän päivän minimi tossa kokoluokassa. Älä osta T-kaupasta B-laitetta. | |
![]() 06.11.2008 19:40:07 | |
Millaisia fiiliksiä löytyy Midaksen Verona -tiskistä? ... 16 Auxia, riittävä ja asiansa hoitava eq-osasto, säädettävä HiPass joka kanavassa kuin myös PAD ja vaiheenkääntö 8 auxia Veronassa. Varmasti on hyvä peli mutta on toi Verona vaan ominaisuuksiin nähden helvetin kallis vekotin. Älä osta T-kaupasta B-laitetta. | |
![]() 06.11.2008 20:10:30 | |
8 auxia Veronassa. Varmasti on hyvä peli mutta on toi Verona vaan ominaisuuksiin nähden helvetin kallis vekotin. Viltsu tarkoittanee Midas Siennaa. Vedin eilen keikan semmosella ja täytyy sanoa että mun käyttöön ei ollu kovin hyvä. Ihan ok pieni peruspöytä, mutta lyhyet liu'ut, aux-potikat liian lähellä toisiaan, epätarkka taajuuskorjain ja vähän köykänen soundi. Ominaisuudet pieneen pöytään ihan ok. Soundin puolesta menee samaan sarjaan jonku halvemman Crestin kans tai A&H:n kans. 16 auxia kuitenki, jotka saa tarvittaessa stereoksi. Että ei ihan parasta, mutta kyllä sillä pärjäs kun ei tarvi joka päivä vedellä. Muutama päivä sitten tuli mullekin vastaan Soundcraftin Vi6. Se oli kyllä kaikin puolin paras digipöytä mitä oon käyttäny. Tosin en oo Digicolla koskaan päässy vetämään. we call it music - they call the cops | |
![]() 06.11.2008 20:39:16 | |
Viltsu tarkoittanee Midas Siennaa. Vedin eilen keikan semmosella ja täytyy sanoa että mun käyttöön ei ollu kovin hyvä. Ihan ok pieni peruspöytä, mutta lyhyet liu'ut, aux-potikat liian lähellä toisiaan, epätarkka taajuuskorjain ja vähän köykänen soundi. Ominaisuudet pieneen pöytään ihan ok. Soundin puolesta menee samaan sarjaan jonku halvemman Crestin kans tai A&H:n kans. 16 auxia kuitenki, jotka saa tarvittaessa stereoksi. Että ei ihan parasta, mutta kyllä sillä pärjäs kun ei tarvi joka päivä vedellä. Muutama päivä sitten tuli mullekin vastaan Soundcraftin Vi6. Se oli kyllä kaikin puolin paras digipöytä mitä oon käyttäny. Tosin en oo Digicolla koskaan päässy vetämään. Juu sori näin on. Sienasta siis puhuin, meitsi sekoili. Sori Viltsu
audiokantaja | |
![]() 07.11.2008 01:03:04 | |
Juu sori näin on. Sienasta siis puhuin, meitsi sekoili. Sori Juu mutta se Verona on ihan samaa osastoa. Vähemmän auxeja, mutta laatu muuten sama. we call it music - they call the cops | |
![]() 07.11.2008 07:16:11 | |
Juu mutta se Verona on ihan samaa osastoa. Vähemmän auxeja, mutta laatu muuten sama. Eiks noissa periaatteessa oo A&H-sisukset? | |
![]() 07.11.2008 08:16:59 (muokattu 07.11.2008 08:21:17) | |
Eiks noissa periaatteessa oo A&H-sisukset? Silloin ne vain _näyttäisi_ konvehdilta. Älä osta T-kaupasta B-laitetta. | |
![]() 07.11.2008 09:27:47 | |
Silloin ne vain _näyttäisi_ konvehdilta. No eiks ne sitä just tee? | |
![]() 07.11.2008 13:47:22 | |
Eiks noissa periaatteessa oo A&H-sisukset? DDA CS-sarjan hengenperillisiä. Ja Venicekin on oikeesti Dynacord. Ja Verona on mun mielestä ehkä huonoin noilla ominaisuuksilla varustettu bulsa. Jopa Yamaha M3000 miellyttää enemmän ja jo sekin on aika karu vekotin. Cresta X8 ja GT saavat edelleen mun ääneni. turkulainen | |
![]() 16.11.2008 23:21:55 | |
Unohda nyt ainakin se Mackie.???? Tää mua on ihmetyttänyt aina. Toinen käskee unohtaan A&H:n ja toinen Mackien, haukku joku joskus Soundcraftiakin.. Mackien pöytä on vaki käytössä Tampereen Henkassa ja kuulostaa musa aina perskatin hyvältä.. Käyttöä käsittääkseni siellä parhaimmillaa on 3 iltaa viikossa. Miksi sinne sitten Mackie on ostettu. Ehkä siksi että se on hyvä. Tuskin ainakaan siksi että se paska olis.. Sori avautumiseni. En vaan ite osaa päättää et mihin rahani laitan ja nuo epämääräiset kommentit luokkaa "unoha se" ei helpota ainakaan.. Ehkä kannattaa unohtaa jokainen kommentti joissa silkasti dissataan perusteitta. | |
![]() 17.11.2008 07:22:13 | |
???? Tää mua on ihmetyttänyt aina. Toinen käskee unohtaan A&H:n ja toinen Mackien, haukku joku joskus Soundcraftiakin.. Mackien pöytä on vaki käytössä Tampereen Henkassa ja kuulostaa musa aina perskatin hyvältä.. Käyttöä käsittääkseni siellä parhaimmillaa on 3 iltaa viikossa. Miksi sinne sitten Mackie on ostettu. Ehkä siksi että se on hyvä. Tuskin ainakaan siksi että se paska olis.. Sori avautumiseni. En vaan ite osaa päättää et mihin rahani laitan ja nuo epämääräiset kommentit luokkaa "unoha se" ei helpota ainakaan.. Ehkä kannattaa unohtaa jokainen kommentti joissa silkasti dissataan perusteitta. En tiedä noiden muiden vehkeiden topologoista, mut Mackiet ainakin on rakennettu yhdelle isolle piirilevylle, joka on todella perseestä fiksata, hajosi sieltä sit mitä tahansa. Hommaisin itse ehdottomasti pulsan mistä saa kanavat yksitellen irti. | |
![]() 17.11.2008 11:32:53 | |
En tiedä noiden muiden vehkeiden topologoista, mut Mackiet ainakin on rakennettu yhdelle isolle piirilevylle, joka on todella perseestä fiksata, hajosi sieltä sit mitä tahansa. Hommaisin itse ehdottomasti pulsan mistä saa kanavat yksitellen irti. Niin siinä vaiheessa se hinta pompsahti just. Esim. noi kaikki HalpisMidakset on tehty yhdelle tai useammalle piirikortille. Siis väh. 8 kanavaa samalla printillä. Crestin X-sarja myös. Ja miljuuna muuta mikseriä. Ei taida nykymarkkinoilta löytyä yhtään edullista bulsaa missä olis joka kanava omalla kortillaan. Viltsu
audiokantaja | |
![]() 17.11.2008 12:15:12 (muokattu 17.11.2008 12:17:48) | |
Ei taida nykymarkkinoilta löytyä yhtään edullista bulsaa missä olis joka kanava omalla kortillaan. A&H GL:t ja taikurit nyt ekaksi. Tietysti pitää kysyä, että mikä se edullinen bulsa on? http://www.gaiamusic.fi/pdf/MixWizard.pdf | |
![]() 17.11.2008 12:24:38 | |
A&H GL:t ja taikurit nyt ekaksi. Tietysti pitää kysyä, että mikä se edullinen bulsa on? http://www.gaiamusic.fi/pdf/MixWizard.pdf Oolrait, korjaan tietämystäni. Kyllä mä noi kaikki A&H:t miellän edullisiks. En tykkää yhdestäkään tuon firman tekeleestä, jopa ne isot ML-sarjalaiset, jotka on selkeesti hinnakkaampia on mun mielestä huonoja. Viltsu
audiokantaja | |
![]() 17.11.2008 12:34:02 | |
Oolrait, korjaan tietämystäni. Kyllä mä noi kaikki A&H:t miellän edullisiks. En tykkää yhdestäkään tuon firman tekeleestä, jopa ne isot ML-sarjalaiset, jotka on selkeesti hinnakkaampia on mun mielestä huonoja. Mulla on sama fiilis Midaksen tiskeistä -- erityisesti se idioottimainen ratkaisu pistää EQ-nupit nurinpäin. Joko ruvetaan tappeleen? :) | |
![]() 17.11.2008 12:47:40 | |
Mulla on sama fiilis Midaksen tiskeistä -- erityisesti se idioottimainen ratkaisu pistää EQ-nupit nurinpäin. Joko ruvetaan tappeleen? :) Ainakin vääntään kättä ;) Millä tavalla nurinpäin? Viltsu
audiokantaja | |
![]() 17.11.2008 12:51:24 | |
Millä tavalla nurinpäin? Siis että taajuus ja dB-nuppien paikat on toistepäin kuin kaikissa muissa maailman tiskeissä. | |
![]() 17.11.2008 12:58:06 | |
Siis että taajuus ja dB-nuppien paikat on toistepäin kuin kaikissa muissa maailman tiskeissä. Oonko nyt ihan väärässä jos väitän et näin on vaan Venicessä vai oonko vaan tottunu noihin muihin. Viltsu
audiokantaja | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)