Aihe: Tomi-mikit rummuille (live) 1 2 | |
---|---|
![]() 25.04.2008 19:35:54 | |
...Tossa on se hyvä puoli, että sen saa kiinni myös rimseihin (tai vastaavaan kellutushelvettiin). Esim. Sennheiserin 604:n clamppi on ihan jees, mutta ei toimi rimsien kans. Tuota mä kans taannoin pelkäsin kun olin ostamassa Sennheiserin e904:a. Toisena vaihtoehtona mullakin oli nuo Opuksen eri mallit. Päädyin sit senkkuun. Pari kertaa on tullu keikoilla vastaan kelluvilla systeemeillä olevat tomit, mutta molemmilla kerroilla noilla senkun omilla klipseillä oon saanu mikit paikalleen. Eli kyllä nuokin toimii kelluvien ripustuksien kanssa. Mulla on lähes samanlainen klipsi kun noissa senkuissa, minkä oon varustanu sellasella klipsityyppisellä mikkiadapterilla. Siihen oon yleensä tökänny 57:n, ja tähän mennessä se on rumpaleiden virveleihin sopinu. Parilla keikalla oon kokeillu tuota 904:a virveliin, ja ainakin niissä se toimi ihan jees. En tosin ehkä kokemattomana miksaajana saanu niistä heti ihan kaipaamaani saundia irti. :) Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :) | |
![]() 25.04.2008 22:22:48 | |
Pari kertaa on tullu keikoilla vastaan kelluvilla systeemeillä olevat tomit, mutta molemmilla kerroilla noilla senkun omilla klipseillä oon saanu mikit paikalleen. Samoin täällä. En nyt suoraan muista mihin kaikkiin on kokeiltu, mutta ainakin Taman ja Jammun parempien kelluttimien kanssa futaavat ilman ongelmia. No one prayed for Sodom
Osta levy | |
![]() 06.05.2008 15:30:21 | |
Siksi nämä Opus 87/88 ja Senheiser E604/904 on ehkä ne päällisimmät vaakakuppieni täyttäjät, tällä hetkellä, kun en muita vastaavia ole löytänyt. Se vaan, että minkä luonteisia ne ovat toisiinsa verrattuna? Tuoko konkkamikkisyys Opuksessa mitään etua, joka peittoaisi sen kenties heppoisemman rakenteen tuoman miinuksen? 604:ssä kun on isompi kalvo niin siitä lähtee enemmän sointia ja alamiddleä ja 88:sta lähtee konkkamaiseen tyyliinsä hieman enemmän ylämiddleä ja napsetta. 88 ei kestä iskua lainkaan, 604 kestää jonkin verran iskun ennen kuin hajoaa. 604:llä isoa soundia, 88:lla tiukkaa soundia, eli nopean (ja yleensäkin hevin) soittamiseen valitsisin mieluummin ehkä noi 88, kaikkeen muuhun 604. Kumpaakin olen käyttänyt snaressa ja kyllähän ne toimii paremman (yleensä tilan) puutteessa, 604 mahtuu paremmin ja kuulostaa noista kahdesta alamiddlensä takia paremmalta, alamikkinä kuitenkin tuo 88 vie voiton. Itse silti tykkään enemmän silti 57:sta ylämikkinä, koska se vain kuulostaa väkivaltaisemmalta. Itse olen käyttänyt muutamankin kerran sellaista "ilman ständiä" viritystä että 604:stä se ruuvi irti, sitten hieman löysempi mikkiadapteri kuin se 57:n oma (reunan pitää päästä melkein siihen 57:n mustaan osaan asti) ja ei muuta kuin soittelemaan. http://www.ahjteam.com/upload/sm57_viritys.png Onko kokemuksia, miten ns. "parempi malli" 904 eroaa 604:stä? Kerran pääsin noita 904:sia testaamaan kun Lovexin miksaaja toi niitä, niin sen yhden kerran perusteella 904:ssä on pikkasen enemmän ylämiddleä, metallirunko ja vinossa oleva xlr-liitin. Itse tykkään kuitenkin enemmän 604:n soundista. www.keikkapaikka.info | |
![]() 25.06.2008 12:27:29 | |
Noi B-bandit kiinnostaa edelleen. Nimim Roberto vaan joskus mainitsi, että tomeissa oli vähän oudot tai jotain. Aika vähän niistä kuulee ylipäätään kommenttia. Pitäis nimenomaan päästä kokeilemaan. Mulla oli noi vakavasti harkinnassa tossa joku vuosi sitten. Sitten digipöydän myötä rupesin saamaan vanhoilla mikeilläkin mieluisaa soundia ja päivittelyt jäi hetkeksi. Nyt taas on vaatimukset kasvaneet ja rupeaa kiinnostamaan, päivittää tuota mikkipuolta. Basarissa kanssa vähän epäilyttää, saako siitä sellaista tykkiä, botnea ja napsua, kun kunnos basarimikistä. Ja ylipäätään onko ne yhtään joustavia, vai yhden soundin vekottimia. Mutta jos ne on oikeesti (vaikka tuo uusi sarja sitten) pätevät ja kestää täysin vertailun laatumikkien rinnalla, niin se oliskin mulle just se. Varsinkin digitiskin tallennetuin asetuksin, luulisi olevan aika hyvä nopeuttamaan rumpucheckkiä, kun asettelukin on koko ajan vakio, eikä vuodoista tarvitse huolehtia. Meikäläistä on alkanut kiinnostamaan nämä myöskin. Olisi kiva kuulla mikäli kokemuksia on karttunut noista Ukko-sarjan vekottimista. Olisipa mielenkiintoista päästä seuraamaan, kun näillä mikitetylle setille tehdään tsekki. Nettikaupan hinta 145,50 kpl tai 609,90 / sarja ei ole kuitenkaan paha. Vaikka hankkisi vielä Subkickin nappaamaan niitä ihan alimpia taajuksia basariin silloin kun niille on tarvetta ja toisen mikin virpalle oltaisiin vielä kohtuudessa. Sitten sisäinen Pelle Peloton pääsee irti: Onko mahdollista kehittää vastaava mikki toimimaan symbaaleissa? Mahdollista ensin, käsitellään se järkevä sen jälkeen :) kalamies#23 >-)))>
joo justiinsa joo | |
![]() 25.06.2008 13:54:11 | |
Sitten sisäinen Pelle Peloton pääsee irti: Onko mahdollista kehittää vastaava mikki toimimaan symbaaleissa? Mahdollista ensin, käsitellään se järkevä sen jälkeen :) Me thinks no. Symbaaliin jos kiinnität jotain, niin eihän se soi enää yhtälailla. (Ei rumpukaan, but hey this is live rock'n roll) Ei taitaisi hittituote olla symbaalikontaktimikki lyöjien keskuudessa, luulen. Money good, Napster bad! | |
![]() 25.06.2008 14:15:22 | |
Me thinks no. Symbaaliin jos kiinnität jotain, niin eihän se soi enää yhtälailla. (Ei rumpukaan, but hey this is live rock'n roll) Ei taitaisi hittituote olla symbaalikontaktimikki lyöjien keskuudessa, luulen. Kaikki mikä on mahdollista ei oo järkevää ja toisteppäin, niinhän se on... Mutta jos juuri ajatellaan tuota live rock'n roll tilannetta, niin luulen, että tietyissä olosuhteissa hyödyt voisivat olla haittoja suurempi. Silloin kun lyödään lujaa eikä dynamiikkaskaala ole niin iso, pieni (paino sanalla pieni) demppaus ei välttämättä ole ongelma, jos samaan aikaan vältetään vuoto ovareihin ja saadaan parempi kontrolli. En tiedä tuosta toimintaperiaattesta sen tarkemmin, mutta jos ajatellaan, että peltiin saataisiin kapea ja symbaalin säteen mittainen soiro kiinnitettyä niin että se myös pysyisi, niin ehkä, ehkä, joskus, jossain tilanteessa ehkä...? Tietysti jos on iso peltikattaus ja 7 b-bandia vastaan 1-2 ovaria, niin onhan se selvä. No ehkä se oli kuolleena syntynyt idea, mutta niinhän ne meikäläisellä monesti on. :) kalamies#23 >-)))>
joo justiinsa joo | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)