Aihe: Cover-bandille laulukamat/pa
1 2
rintapek
19.06.2008 13:32:53

Eipä tossa ny mitään vanuja kaiuttimeen tartte edes miettiä. Jos saundi on kumiseva, niin katse vain sinne mikserin suuntaan. Tuo ämyri kun melko orjallisesti toistaa sen, mitä sinne syöttää.

Jokunen duokeikka on noilla vedetty ilman subbareita ongelmitta, sähköbasso suoraan tiskiin kytkettynä. Trubameiningillä ja pienillä volumeilla, ei kuminoita. Loppuillasta sitten sama kattaus on palvellu levynpyöritystä vähän isommillakin äänillä. ei ongelmia saundin suhteen.

Bändin kanssa sit kahdella pikkusubilla (SUB12) höystettynä. Subin kanssahan toi yläkaappi toimii entistäkin paremmin. Vaan subbareista sit on erittäinkin helppoa saada ulos sitä kuminaa tai suorastaan mutaa. "Unohtaa" vaan low- cutit ja lyö pikkusien hymyä equun, niin se on siinä. Siis muta.

Mut niinko sanoin, se on siitä kiinni mitä sinne syöttää. Ainoan kerran keikalla olen ollut paskan saundin kanssa ongelmissa, ja se oli silloin ko bestmäni löi kouraan mp3- soittimen ja sanoi, et taukomusajytinät olis tossa. Löin soittimen kiinni mikseriin ja laitoin päälle. Hetken päästä palasin kattomaan, että mikä s..tana ny on vialla. En tiedä miten oli onnistuttu äänittämään, vaan toinen kanava oli mykkä...ja toisen kanavan äänitystaso oli n. -40dB. Taio siitä ny "jytinää".

Ainoa "vika" minkä mä olen noissa ämyreissä havainnut on se, että jos bändi kuulostaa paskalta, niin enää ei voi käyttää kamoja tekosyynä. Täytyy ettiä tekosyitä muualta.
One kind of music only - the good kind
htm
23.06.2008 13:15:45 (muokattu 23.06.2008 13:21:25)

No nyt on extrafylliä ainakin toisassa kanavassa, kun poika tunki skoben refleksiaukosta puoliks syödyn kirsikkatomaatin. Ei tule ravistelemalla ulos. Katotaan lähteekö kuminat ;D

Lauantaina on taas keikka. Pitää irrottaa soundcheckiä varten sen verran aikaa, että saa equn ruuvattua kohdilleen.

Itte oon kanssa miettiny noita sub12 subbasia. Pienet kun ovat. Tekeekö niillä mitään, jos esim yhden ottais kaveriks? Onko noissa jakari kahdelle yläpäälle?
rintapek
23.06.2008 13:31:27

Itte oon kanssa miettiny noita sub12 subbasia. Pienet kun ovat. Tekeekö niillä mitään, jos esim yhden ottais kaveriks?
Ihan riippuu paljonko tarvit äänenpainetta. Kyllä noista hönkä loppuu huomattavasti aiemmin, ko noista rcffistä. Mun bändi pärjää mainiosti, vaan emme välttämäti ole siitä kovaäänisimmästä päästä.

Onko noissa jakari kahdelle yläpäälle? On. Jakotaajuus kiinteä 100Hz.
One kind of music only - the good kind
ÄM
23.06.2008 16:03:23

No nyt on extrafylliä ainakin toisassa kanavassa, kun poika tunki skoben refleksiaukosta puoliks syödyn kirsikkatomaatin. Ei tule ravistelemalla ulos. Katotaan lähteekö kuminat ;D

Lauantaina on taas keikka. Pitää irrottaa soundcheckiä varten sen verran aikaa, että saa equn ruuvattua kohdilleen.

Itte oon kanssa miettiny noita sub12 subbasia. Pienet kun ovat. Tekeekö niillä mitään, jos esim yhden ottais kaveriks? Onko noissa jakari kahdelle yläpäälle?

RCF:n ART705as ainakin toimii hyvin yksinään, eikä ihan heti ole lannistumassa. Siinä on jakarit kahdelle yläpäälle ja taajuuksia tais olla 80/100/120, tai jotain. Meillä tosin ylhäällä 312:t, mutta niissä on samat styrkkarit ja aikalailla samat suoritus arvot, kuin 310:ssä.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
BaldieFarman
05.07.2008 01:13:15
Pistänpä tähän samaan ketjuun kyssärin: eli mitäs olette mieltä siitä, että riittäisikö pari tämmöisiä tehojen puolesta treenikselle ja pikkukeikoille (max. 100 henkeä)?

http://www.thomann.de/fi/db_technologies_basic_200.htm

tarkoituksena ei siis ole saada mitään hifi-soundia vaan helposti roudattavat perus aktiivikiskobet joista tuutataan muutamaa laulua ja vähän syntikkaa.
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Witch_King
05.07.2008 11:28:41

Pistänpä tähän samaan ketjuun kyssärin: eli mitäs olette mieltä siitä, että riittäisikö pari tämmöisiä tehojen puolesta treenikselle ja pikkukeikoille (max. 100 henkeä)?

tarkoituksena ei siis ole saada mitään hifi-soundia vaan helposti roudattavat perus aktiivikiskobet joista tuutataan muutamaa laulua ja vähän syntikkaa.

Kyllähän noilla saa syntikan ja laulun kuulumaan jos ei saundilla ole niin hirveästi väliä.
On noita pikkupaikkoja soitettu paljon pienemmälläkin tehomäärällä suht onnistuneesti. Suosittelisin kuitenkin pelaamaan varman päälle ja hankkimaan esim. (jos haluat samassa lafkassa pysyä) Opera Live 405, on meinaa eroa kuin yöllä ja päivällä noiden kaappien saundissa jne.

ps. sori kaikille sekava krapulakirjoitus!
Woodoo
05.07.2008 23:34:05

Oon noita kaappeja joutunut dj, että ihanilla karaookke keikoilla joskus käyttään. Ei sovellu edes siihen jälkimmäiseen. Kauhea soundi :/ Ei aavistustakaan alapäästä ja kauheaa honotusta. Tboksin saman hintaiset aktiivit kohisee enemmän mutta soi paremmin.. Saattoi tosin olla nyt kun musitelen Basic 100 sarjan kajareitakin, mutta suosittelen kuuntelemaan jossakin ennen kun ostat.
BaldieFarman
10.07.2008 01:29:20
Oon noita kaappeja joutunut dj, että ihanilla karaookke keikoilla joskus käyttään. Ei sovellu edes siihen jälkimmäiseen. Kauhea soundi :/ Ei aavistustakaan alapäästä ja kauheaa honotusta. Tboksin saman hintaiset aktiivit kohisee enemmän mutta soi paremmin.. Saattoi tosin olla nyt kun musitelen Basic 100 sarjan kajareitakin, mutta suosittelen kuuntelemaan jossakin ennen kun ostat.

Kiitoksia vinkistä! Pitääpä pysyä erossa ainakin ennen kuin pääsee testaamaan.
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)