Aihe: Liikkuvaa kuvaa keikalle?
1 2
varde
26.03.2009 11:18:29
Hieman vanha aihe, mutta sivuaa mun kysymystä.

Valmiiden videoiden/animaatioiden editointi ja käyttö taustamateriaalina lienee tekijänoikeuksin kiellettyä tai rajattua?

Ainakin osaa Creative Commons-lisenssin alla julkaistua materiaalia on lupa editoida omiin tarkoituksiin, mutta monesti käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. Luetaanko bändin esiintymistilanteessa näyttämä taustamateriaali kaupalliseksi levittämiseksi?
LHU
27.03.2009 23:03:17
Luetaanko bändin esiintymistilanteessa näyttämä taustamateriaali kaupalliseksi levittämiseksi?

Jep eli kyllä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404
Tää onkin mainio juttu, mä voin ryypätä koko ajan ja sit vaan näyttelen selvää. Eipäs oo ennen tullut mieleen.
Punkyman
28.03.2009 11:42:13 (muokattu 28.03.2009 11:43:02)

paavi: Tool käyttää tällasia myös erittäin hienosti. No, tietenkin tässä puhutaan ison mittakaavan jutuista:

Mie olin yhen bändin kans lämppäämässä tuota showta Puolan Katowizessa taannoin. Tuossa oli ihan normi 4x3m screenit x 4 ja takana 40000 ansilumenin tykki per kangas. Joka tykissä oli erikois kalansilmäobjektiivi että pystyttiin projisoimaan 3m kankaaseen. Hintaa siis alko oleen € per lumeni. Tuo kyllä sitten riittikin tuuttaan sen verran että valojen heijastukset ei haitannu, ainoastaan suora muppalon kiila ajo sen yli.

Halvin projektio joka ajaa valojen kanssa samassa liigassa edes vähän ja mahtuu pienille lavoille on useampi LCD töllö jotka jakaa kuvan. Esim. 2x2 37" töllöllä saa jo melkosen visuaalin vaikka rumpujen taakse. Vaatii vähän hitsailua/kikkailua vetää ne vaikka trussiin kiinni. Lightisella on myynnissä systeemi jolla saa suht helposti jaettua nää yheksi kuvaksi. Meillä päin on käytetty tuota asennuksissa että saadaan iso screeni talon seinään.

Ainoa miinus on iso paino joka tuosta tulee. Ja hintaa hieman mutta tod näk halvin tuon tehoinen systeemi.

Videohommissa aina suurin ongelma on sisältö. Kuka jaksaa vääntää 1,5h mielenkiintoista matskua. Ellei tee niinkun Fintelligens nyt että ajaa kaikki musavideot sinne, moneltako löytyy?
Parhautta :oD
Silppuri
03.04.2009 11:56:18

Sanat videotykillä kankaalle. Live-karaoke.
"I havent slept since I woke up."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)