Aihe: LED-kannut
1 2 3 4 515 16 17 18 19
JuhaPK
15.01.2006 20:05:52
En tiedä onko oikea osasto mutta minkälaisia nuo softakontrollerit ovat verrattuna harditiskeihin. Pärjääkö niilä hyvin myös live-tilanteissa joissa ei ole pystynyt etukäteen mitään ohjelmoimaan?

Softat on aika ankeita jos ei kaveriksi ole jotain playback siipeä (esim. Hog PC + siivet). Ilman liukuja on imho aika ankea tehdä mitään. Disco juttuihin softat sopivat parhaiten.

Pari vuotta touhusin erään bändin valoja softan kanssa, nyttemmin käytössä on oikea tiski (Hog 500) ja täytyy sanoa että tuntuma on aivan eri luokkaa.

Jos käytössä on liikkuvia joudutaan aina ohjelmoimaan jotain. Vaikka sitten vaan presetteihin suuntauksia ja värejä tai sitten valmiita tilanteita, joita sitten saa fiilis pohjalta roiskia menemään. Mukavinhan se on ajella playbackeillä valmiita tilanteita.
Reddie
18.01.2006 15:30:13
Törmäsi tämmönen eteen: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=26121560 Tosta saa ittelleen kannun ainakin testikäyttöön, että kuinka pelittää.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Marzi
19.01.2006 19:07:21

Törmäsi tämmönen eteen: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=26121560 Tosta saa ittelleen kannun ainakin testikäyttöön, että kuinka pelittää.

Juu, paitsi, ettei myyjällä ollut vielä koko tuotetta...
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
lehtior2
22.01.2006 11:08:30
Softat on aika ankeita jos ei kaveriksi ole jotain playback siipeä (esim. Hog PC + siivet). Ilman liukuja on imho aika ankea tehdä mitään. Disco juttuihin softat sopivat parhaiten.

Pari vuotta touhusin erään bändin valoja softan kanssa, nyttemmin käytössä on oikea tiski (Hog 500) ja täytyy sanoa että tuntuma on aivan eri luokkaa.

Jos käytössä on liikkuvia joudutaan aina ohjelmoimaan jotain. Vaikka sitten vaan presetteihin suuntauksia ja värejä tai sitten valmiita tilanteita, joita sitten saa fiilis pohjalta roiskia menemään. Mukavinhan se on ajella playbackeillä valmiita tilanteita.

Kiitos tiedosta. Sitä vielä kysyisin että miten valoteho riittää noissa led-pareissa normaaleihin par-kannuihin verrattuna?

Kiitos jo etukäteen.

Lehtior2
Kaiken pitää olla niin vaikeata!!!
aimotuska
22.01.2006 13:00:43
Kiitos tiedosta. Sitä vielä kysyisin että miten valoteho riittää noissa led-pareissa normaaleihin par-kannuihin verrattuna?

Et sitten lukenut koko ketjua?

Kiitos jo etukäteen.

Ole hyvä jälkikäteen.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
lehtior2
22.01.2006 17:04:12
Et sitten lukenut koko ketjua?

Luinhan minä ja luin uudestaan mutta ainoa minkä tunnistin siihen viittaavaksi oli tuo lumeni-määrä ja jotain wattimääristä muttakun en noista ymmärrä mitään, sen takia kysynkin.

Lehtior2
aimotuska
22.01.2006 17:34:17
Luinhan minä ja luin uudestaan mutta ainoa minkä tunnistin siihen viittaavaksi oli tuo lumeni-määrä ja jotain wattimääristä muttakun en noista ymmärrä mitään, sen takia kysynkin.

Itse itseäni lainaten:

Jos minä nyt ymmärrän mitään näistä (ja minähän ymmärrän varsin vähän) niin kuvittelisin tuon olevan jotakuinkin tasoissa NSP/VNSP (very/narrow spot) 300W PAR56:n kanssa...? Muuta en lumeneista ymmärrä kuin vertailla niitä keskenään.

Tuolle ei tullut vastaväitteitä, eli todennäköisesti mun arvelu oli oikeassa.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
lehtior2
22.01.2006 17:56:20
Tuolle ei tullut vastaväitteitä, eli todennäköisesti mun arvelu oli oikeassa.

Jos saan vielä kysyä niin tarkoittaako tuo sitä että valoteho on samaa luokkaa kuin mainitsemasi 300W par56-umpiolla?

Kiitos.

Lehtior2
PL
22.01.2006 19:51:01
Marzi
02.02.2006 00:33:43 (muokattu 02.02.2006 16:35:48)

Mulle tullee pikapuoliin testiin noita. Kirjoitan sitten enemmän aiheesta...

EDIT: Vois katsoa jos vaikka nappais jonku valokuvan vehkeistä tavallisen kannun vieressä. Siitä sais osviittaa. Ideana toi on kumminkin loistava, toivottavasti myös käytännössä. Noita saa kumminkin aika helkkaristi yhden sukon perään. 20W/kone ei oo mun mielestä paljoa. 150 lamppua yhteen töpseliin. Gud Gaad. :D

Noista LED-sekoiluista on nyt vähän joka puolella tohinaa. Jostain löytyi jo led-versiota tavalllisen parrin umpiosta. Sama kanta ym. Kaikki muuntaja- ym. hässäkkä on siellä umpion sisällä.
PL
02.02.2006 08:15:57
miffe
18.02.2006 13:15:06
Vois katsoa jos vaikka nappais jonku valokuvan vehkeistä tavallisen kannun vieressä. Siitä sais osviittaa.

Noi Showtecin LED-parrit (56) on sellasia, että niillä valaisee kohteen metrin tai kahden päässä ja se valkonen (open white) ei todellakaan ole valkoista vaan lievästi sinertävää. Käyttökelvotonta kamaa muualle kuin paikkoihin, joissa pää hakkaa jo muutenkin kattoa ja tavallinen lamppu sulattaisi muusikon meikit :) Old Cock Lappeenrannassa on paikka, jossa nuo toimii ja siellä niitä onkin.

Noita on saatavissa myös PAR64 kokoisina ja valoteho moninkertainen pienempiin verrattuna. Hintaa onkin sit melkein kolme kertaa enemmän ja ainakin nuo mun näkemät oli jo tehtaalla saanu haarukkatrukin pusun.

miffe
Marzi
08.03.2006 21:39:42 (muokattu 08.03.2006 21:46:41)

Käyttökelvotonta kamaa muualle kuin paikkoihin, joissa pää hakkaa jo muutenkin kattoa ja tavallinen lamppu sulattaisi muusikon meikit :)

Hmm. Entä jos se onkin just se pointti. Että voi valaista metrin päästä ilman, että naama palaa. Ei ne silloin kelvottomia ole.

Näin yhden kappaleen noita, kokeilin liikkeen varaston pimeydessä ja totesin, että ei ne ihan kakkoja ole. Kaikki riippuu käyttötarkoituksesta. Tilasin kuusi. Ei ne tonnista parria korvaa pesurina, mutta noilla voi tehdä paljon muutakin kuin valaista yhdellä värillä...

Sitäpaitti, kun suunnittelee valosettiä, niin pitää miettiä sen käyttötarkoitus ja suhteuttaa lamppujen wattimäärät keskenään. Ei kaiken tarvi olla aina kirkkainta mahdollista, seti voi kasata myös markettivaloista ja käyttää jotain oikeita valaisimia sitten vaikka efekteinä. Juju on pitää setti tasavahvana joka osalta.
smile
09.03.2006 09:49:17

Tilasin kuusi

Mistä tilasit?
isojussi
23.03.2006 11:49:17
Ja nosto!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Rallattelija
01.04.2006 05:12:07
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Zen Cafella oli sellaisia LED-rimoja käytössä, olikohan 1,5 ja 2-metrisiä, jonku muutaman sentin leveitä.
- - - - - - - - - - - - - - - - -

Tässä on jotain LED tekniikkaa.
http://www.alkalite.com/main/index.php?target=product

Täällä voi tutustua kyseisiin LED rimoihin joita Zen Cafe käyttää
http://www.beglec.com/products.php?cat=20500〈=EN

En tiedä onko Welldone Suomen maahantuoja mutta ainakin kuuluu tuotevalikoimiin
http://welldone.plant.nl/tuotteet.php?cat=15
Marzi
04.04.2006 16:12:33 (muokattu 11.05.2006 11:41:42)

Täällä voi tutustua kyseisiin LED rimoihin joita Zen Cafe käyttää

Eivät oo noita. Niillä oli rgb/strobo-versioita, muistaakseni metrisiä ja ne puolitoistaiset oli pelkästään sinisiä. Lisäksi niissä oli läpinäkyvä pleksi edessä, eli ledit näkyy. Ne oli vähänku prototyyppejä.

Mulla on setissä noita mistä sul oli linkki, ei tosin JBSystemsejä, mutta vastaavia. Löytyy väriä, stroboa ja chasereita. Ideana, että valaisevat trussit ja niillä saa muutaman tempun tehtyä. Pienemmällä stagella toimivat myös aika hyvin takavalona vaikkei se olekaan päätarkoitus.

EDIT: Olivat poistaneet kuvan joten poistin linkin.
arrgh
06.04.2006 18:20:07
Mulla on setissä noita mistä sul oli linkki, ei tosin JBSystemsejä, mutta vastaavia. Löytyy väriä, stroboa ja chasereita. Ideana, että valaisevat trussit ja niillä saa muutaman tempun tehtyä. Pienemmällä stagella toimivat myös aika hyvin takavalona vaikkei se olekaan päätarkoitus.

Näytti ainakin nosturissa todella hyviltä, mutta mitä oli ne pienemmät strobot niissä trusseissa? Ihanko noita hehkulampputyylisellä kannalla olevia strobopolttimoita valoketjussa?
Soundprojection
07.04.2006 14:22:42

Noi Showtecin LED-parrit (56) on sellasia, että niillä valaisee kohteen metrin tai kahden päässä ja se valkonen (open white) ei todellakaan ole valkoista vaan lievästi sinertävää.

miffe

Eikös se niin ole, että valkoisin ja värilämpimin valo näyttää siniseltä, vrt. esim. elc ja mhi-polttimot?
miffe
09.04.2006 22:38:30
Eikös se niin ole, että valkoisin ja värilämpimin valo näyttää siniseltä, vrt. esim. elc ja mhi-polttimot?

Joo, mut sais se silti valkeeta olla, eikä selvästi sinistä.

miffe
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)