Aihe: Presonus Studiolive
1 2 3 4 5 6 7 8
juso
07.02.2012 12:42:06

Moro
Kaipaisin hiukan helppiä. Tuli hommattua käytetty 16.4.2 mikseri ja yritin ladata tuon capture äänitys softan presonuksen sivuilta. Tää kysyy jossain vaiheessa product key koodia. Myyjällä ei tuosta koodista ollu oikeen hajuakaan vaan sanoi vaan aikanaan ladanneen softan sieltä sen kummemmitta ongelmitta. Mites onko tuo ohjelma ihan vapaata riistaa vai tarvinko tosiaan jostain ton avaimen tähän hommaan.
stnprkl
07.02.2012 13:02:40
juso: Moro
Kaipaisin hiukan helppiä. Tuli hommattua käytetty 16.4.2 mikseri ja yritin ladata tuon capture äänitys softan presonuksen sivuilta. Tää kysyy jossain vaiheessa product key koodia. Myyjällä ei tuosta koodista ollu oikeen hajuakaan vaan sanoi vaan aikanaan ladanneen softan sieltä sen kummemmitta ongelmitta. Mites onko tuo ohjelma ihan vapaata riistaa vai tarvinko tosiaan jostain ton avaimen tähän hommaan.

Mä näkisin et tarviit ja se todellakin tulee tuotteen mukana ja jos edellinen omistaja on sen kadottanu eikä sillä oo esmes alkuperäisiä ostokuitteja yms. dokumentteja olemassa ni ainoo millä sen softan täysversion saat ittelles on raha. Jos dokumentit löytyy ni maahantuoja osannee auttaa nois autorisointiasioissa.
Viltsu audiokantaja
mattivuorela
08.02.2012 09:35:12 (muokattu 08.02.2012 09:41:50)
Capture on kyllä ihan free-of-charge softa ainakin itselleni ollut, eikä mitään kummempia koodeja kyselly, studio one on kyllä maksullinen, mutta siihen tulee koodi pakkauksessa mukana.

edit: tarkistanpas vielä tämän... Ja onkin muuttunut niin, ettei tuota mullakaan näköjään tuolla softavalikossa edes näy. Omituista. Lähtisin liikkeelle siitä että rekisteröi se tiski sarjanumerolla ja kato tuleeko sit softat saataville.
juso
09.02.2012 07:11:32

mattivuorela: Capture on kyllä ihan free-of-charge softa ainakin itselleni ollut, eikä mitään kummempia koodeja kyselly, studio one on kyllä maksullinen, mutta siihen tulee koodi pakkauksessa mukana.

edit: tarkistanpas vielä tämän... Ja onkin muuttunut niin, ettei tuota mullakaan näköjään tuolla softavalikossa edes näy. Omituista. Lähtisin liikkeelle siitä että rekisteröi se tiski sarjanumerolla ja kato tuleeko sit softat saataville.

Juu rekisteröidyin kyllä ton tiskin sarjanumerolla ja tosiaan koodi kyllä tuolle studio onelle, mutta capture näyttäis vaativan oman koodinsa.
Mitenkäs vielä tuon fire wire kortin kans täytyykö olla se TI piiri kortissa?
Pelaako muuten tää pöytä esim cubasen kans hyvin yhteen?
mattivuorela
09.02.2012 09:20:56
Cubasesta en tiedä, itse olen käyttänyt toolssin ja tuon studio onen kanssa, mutta uskoisin ettei pitäisi mitään ongelmaa olla.

Itselläni on tuollainen =>http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … ire-400Mbps-adapteri-ExpressCard-34 ollut käytössä, ja ihan mahtavasti toimii ja jopa voi ottaa lennosta irti ja heittää takasin kiinni.
bigt
09.02.2012 10:14:47
Toimii Cubasessa täysin. cubase löytää suoraa 18 tai 26 I/O riippuen mikseristä
mattivuorela
16.02.2012 15:47:21
Juuri testailin 24:sta uuden koneen kanssa. Eli VSL käyttöön koneella ja ongelmitta ipadi ja yksi iphone ainakin kiinni ja kontrolloi nätisti yhtäaikaa ilman latenssia. Lisäksi PT9 nauhottamaan koneella ja pari kanavaa kiertämään toolssin kautta ja palaamaan toisaalle, enkä siitäkään korvin huomattavaa viivettä löytänyt. Eli teoriassa vois käyttää järjestelmää toolssin kanssa miksaamiseen, riippuu tottakai käytettävistä plugareista ja niiden aiheuttamasta viiveestä. Lisää tutkintaa myöhemmin...
juso
22.02.2012 22:17:15

mattivuorela: Cubasesta en tiedä, itse olen käyttänyt toolssin ja tuon studio onen kanssa, mutta uskoisin ettei pitäisi mitään ongelmaa olla.

Itselläni on tuollainen =>http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … ire-400Mbps-adapteri-ExpressCard-34 ollut käytössä, ja ihan mahtavasti toimii ja jopa voi ottaa lennosta irti ja heittää takasin kiinni.

Morjens.
Jonkin verran tullu räplättyä ton studio onen kans tota pöytää niin herää kysymys onko tuo softa tarkotettu vaan live vetojen taltiointiin vai pitäiskö pystyä nauhotteleen esim sessiotyylillä jouhevasti. Live nauhotus nyt näyttäs olevan erittäinkin näppärää mutta esim yksittäisen raidan päälle kun yrittää parsia niin mulla ainaskin tuli aina pieni pätkä tyhjää saumakohtaan. Tässä miettiny et hankkisko toolssin tai cubasen tuon pöydän oman softan lisukkeeksi.
mattivuorela
23.02.2012 13:02:26 (muokattu 23.02.2012 13:03:17)
juso: Morjens.
Jonkin verran tullu räplättyä ton studio onen kans tota pöytää niin herää kysymys onko tuo softa tarkotettu vaan live vetojen taltiointiin vai pitäiskö pystyä nauhotteleen esim sessiotyylillä jouhevasti. Live nauhotus nyt näyttäs olevan erittäinkin näppärää mutta esim yksittäisen raidan päälle kun yrittää parsia niin mulla ainaskin tuli aina pieni pätkä tyhjää saumakohtaan. Tässä miettiny et hankkisko toolssin tai cubasen tuon pöydän oman softan lisukkeeksi.

Kyllä se on suunniteltu ihan samanlailla käytettäväksi kuin esim toolssi, itsellä ei ole tuosta softasta kokemusta enempää kun on toolssi ollu käytössä jo pitkään. Live vetojen taltiointiin enempi paremmaksi olen huomannut capture-softan, on todella kevyt ja muutmalla painalluksella kaikki purkkiin.
Victor
24.02.2012 13:04:27

juso: Morjens.

Kyllä se sopii oikein hyvin sessioiden jälkikäsittelyyn.
Varsinkin jos päivität versio 2:een ja vieläpä Professional-versioon (siinä tulee mukana Melodyne:n käyttöoikeus). Ei siitä ominaisuudet lopu. Aika hyviä opetusvideoita löytyy YouTubesta jos jaksat aiheeseen paneutua.
juso
24.02.2012 14:27:53

Victor: Kyllä se sopii oikein hyvin sessioiden jälkikäsittelyyn.
Varsinkin jos päivität versio 2:een ja vieläpä Professional-versioon (siinä tulee mukana Melodyne:n käyttöoikeus). Ei siitä ominaisuudet lopu. Aika hyviä opetusvideoita löytyy YouTubesta jos jaksat aiheeseen paneutua.

Juu tuota pro versiota mietinkin että kantsiiko hommata.
KariS
07.03.2012 13:42:36

Minkäslaisilla läppäreillä raati ajaa Studiolivejään?

Mun ikivanha mutta varmasti palvellut IBM T40 jää PCMCIA-kortin kanssa kevyeksi ja nyt pitäisi kalusto päivittää siltä osin (...yllättäen...). Pöytäkoneen kautta pelaa iPadi upeasti, mutta eihän sitä jaksa keikalle raahata... Olen perusOmenavastainen, iPadi tuli hankittua työmatkaperusteilla, eli lähinnä hintaperustein ajattelin PC-läppäriä.
Mutta tuo perskeleen FireWiren puute uusissa läppäreissä ajaa taas epätoivoisiin ratkaisuihin. Kone jossa on PC express ja siihen kortti? Suosituksia?

Tarkoitus on käyttää iPadilla StudioLive Remotea ja tallennella raidat Capturella.

Vai kannattaako pistää rontti tonni Macbook Prohon?

Yllätti muuten positiivisesti tämä MyFirstDigi -tiski. Kun ei paremmasta tiedä niin tällähän vetää täysillä ;-)

kyseleepi,

/Kari
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
Victor
07.03.2012 16:35:12

KariS: Minkäslaisilla läppäreillä raati ajaa Studiolivejään?
Suosituksia?
Tarkoitus on käyttää iPadilla StudioLive Remotea ja tallennella raidat Capturella.

kyseleepi,

/Kari

Kyllähän noissa nykykoneissa vääntö riittää (noista 300 € tarjouskoneista en mene takuuseen). FireWire rajoitukset/suositukset on aika hyvn dokumentoitu Presonuksen foorumilla.

Mielestäni rautaspeksien tuijottamista tärkeämpää on virittää WIN 7 kunnolla musiikintuotantotyöasemaksi. Perusasetuksilla tuloksena usein surkea tulos, isot latenssit ja jopa katkeileva toisto/äänitys.

Oheiset ohjeet auttoivat minua:
http://www.native-instruments.com/k … +7+Tuning+Tips+for+audio+processing
http://support.presonus.com/entries … r-for-audio-windows-vista-windows-7

Muutamia no-no juttuja itselläni olivat mm. WLAN ja PC:n omat ääniajurit. Eli kylmästi disablointi device managerissa. Toisaalta taas apua on nopeasta levystä (mieluiten SSD) ja useammasta ytimestä. Ainakin Studio One 2 osaa niitä aika hyvin hyödyntää.

Onnea matkaan ja kysele lisää jos homma etenee.

Viki
KariS
20.03.2012 07:07:49

Victor: Kyllähän noissa nykykoneissa vääntö riittää (noista 300 € tarjouskoneista en mene takuuseen).

Do diid,

Hommasin Huuto.netistä halvalla vanhan Lenovo T61:n firewirellä. Prossuna 2,4GHz Dual Core Centrino, muistia 2Gb. Sisään puhdas Win 7 ja virransäästöt veks... pelaa ihan Ultra Bueno. Hinta jäi alle 300 eeron, mukaan tuli telakka. Pari viikonloppua on nyt vedelty iPadilla ja läppärillä... on se aika elvis-touhua. Hymyilyttää...

Noi optimoinnit teen läppärille sitten kun "on aikaa"... :-) Varmasti tekee hyvää.

Nuo etuasteet yllätti positiivisesti vaikka niitä hyväksi olikin kehuttu. Captureen tarttui ihan kelpo kamaa ja popparit saa ihan itse miksailla livetallenteitaan, vaikka sitten ihan omaksi riemukseen. Huomatkaa, että mulla on vertailukohteena tässä Mackie 1624... :-)

Omat miksausmokat saa näppärästi tsekattua 2Trackin summaraidalta...

Ja taas hymyilyttää...

/Kari
Victor
20.03.2012 08:46:41

KariS: Do diid,

Hommasin Huuto.netistä halvalla vanhan Lenovo T61:n firewirellä. Prossuna 2,4GHz Dual Core Centrino, muistia 2Gb. Sisään puhdas Win 7 ja virransäästöt veks... pelaa ihan Ultra Bueno. Hinta jäi alle 300 eeron, mukaan tuli telakka. Pari viikonloppua on nyt vedelty iPadilla ja läppärillä... on se aika elvis-touhua. Hymyilyttää...

/Kari

Moikka,

Millaisella Sample-määrällä ajelet tuollaisella koneella?
Olen itse pienentänyt Samplen 256:een (tai jopa 128) jotta saan Latencyn mahd. pieneksi. Oletusarvo taisi olla jotan 1024. Siis toimii niin että pienempi Sample-määrä => pienempi Latenssi.

Tekee hyvää ainakin monitorointimielessä (erityisesti jos haluaa kavereille luureihin tavaraa ilman suurempaa viivettä. Mutta vaatii toki enemmän koneellta ja jos haluaa tuosta vielä paremaki niin tulee olla aika lailla optimoitu kone.

Viki
KariS
20.03.2012 10:52:57

Victor: Moikka,

Millaisella Sample-määrällä ajelet tuollaisella koneella?

Oletusarvoilla mennään vielä, Capture nauhoittaa taustalla ja iPadin Remoten toiminnassa latenssilla ei ole sinänsä merkitystä. Läppärissä ei pyöri siis muuta softaa kun Universal Control ja Capture

Miksauksessa mulla on kotona sitten tehokaampi pöytäkone, jossa vääntöä on "riittävästi" muokkaukseen. Olisihan se aika amerikkaa, jos StudioOnen plugareita innostuisi käyttämään livenä. Mutta nuo asiakkaat vetää niin perussettiä, ettei plugareita tarvita... sitten pitäis varmaan raahata tuo pöytäkone keikalle ja se ei innosta yhtään. Muutenkin tulee set-upissa aina kiire :-)

Aion tosiaan vielä poistella läppärin seiskasta kaikki turhuudet ja jättää sinne ainoastaan välttämättömät ajurit ja prosessit pyörimään. Yllättävän hyvin 4 vuotta vanha läppäri jaksoi ihan vaan suoraan paketista... Lenovon roskat pois ja tuore Win 7 Home sisään...

Mutta pääasia mulle oli se, että nauhoitus toimii ja iPadilla saan monitorit ruotuun. Helpottaa muuten aivan hitosti monitoricheckkiä... muuten keikan aikana ei ole vielä tullut juurikaan iPadia käytettyä (hehe... kahden iPad-vedon kokemuksella...). Ainahan on sitten ne keikkapaikat, jossa mikserille ei vaan ole tilaa... Mutta ennenkuin uskallan luottaa iPadiin ja WiFiin, pitää varmistaa lelujen toiminta joka olosuhteissa. Heikoin lenkki tuntuu olevan iPadin langaton yhteys - tosin se osaa toipua katkosta ilman murheita. Voisi ehkä vielä optimoida langattoman tukiaseman, nyt on käytössä vanha Buffalo... ja RF-taivaalla ON ruuhkaa... Opin senkin, että kannattaa tsekata kummassa laidassa WiFi-kanavia on rauhallisempaa...

Harjoitus jatkuu...

/Kari
Lohikoski
20.03.2012 13:16:51

Miten olette ratkaisseet Studioliven (16.4.2) kuljettamisen ja suojaamisen? Päädyimme hankkimaan mikserille erillisen kuljetuslaatikon, jonka nostamme vahvistinräkin päälle keikalla. Räkkiin on lisäksi tulossa vetolaatikko kannettavalle tietokoneelle, josta sitä voisi kohtuullisen kätevästi käyttää keikalla ja treeneissä.

Vanha analogipöytä oli kiinteänä asennuksena räkin päällä kiinni, mutta digipöydän laittaminen räkkiin (ja pakkasella peräkärryyn) ei kuulostanut hyvältä ajatukselta. Piuhaliitännät räkissä oleviin laitteisiin ovat digipöydässä sen verran vähäisempiä, että sen pitäminen irrallaan räkistä on helpompaa kuin analogimaailmassa.
Victor
20.03.2012 18:25:24

Lohikoski: Miten olette ratkaisseet Studioliven (16.4.2) kuljettamisen ja suojaamisen?
Presonuksen Forumin StudioLive -osastolla on vino pino linkkejä teollisesti valmistettuihin boxeihin. Tokihan mallista riippuen voi käydä joku muukin.

Piuhaliitännät räkissä oleviin laitteisiin ovat digipöydässä sen verran vähäisempiä, että sen pitäminen irrallaan räkistä on helpompaa kuin analogimaailmassa.

Just näin, kyllä siinä reilu räkillinen erinäköistä kompuraa ja vatkainta joutaa kiertoon ja samalla kilometri piuhoja jää laatikon pohjalle kun siirtyy digiaikaan.

/ digi-viki
strophe
22.03.2012 15:27:53
Lohikoski: Miten olette ratkaisseet Studioliven (16.4.2) kuljettamisen ja suojaamisen?

Meillä on Studiolive 16.0.2, joka kulkee coverbändin keikoilla. Kaveri teki speksien mukaan pyörillä kulkevan customboksin, joka on silkkaa timanttia. Hintaa tuli about 150e, mutta on kyllä moninkertaisesti summan väärti. Rullataan vehje paikalle, otetaan valmiiksi mikseriin kiinnitetty kaukokaapeli lokerosta ulos, soittimet kiinni ja menoksi. Valmiita presettejä on tilan koon ja tyypin mukaan useita, soundcheckit ovat pääosin historiaa.
I am the black wizards.
Karhukoira74
02.12.2012 15:42:13

Mitäs käyttäjät on nyt mieltä tästä digistä eli kokemuksia? Kannattaako hommata bändille yhdeksi ja ainoaksi mikseriksi? 16.4.2 on mielessä meilläkin.

On mietitty digiin siirtymistä, ja tää on yhtenä vaihtoehtona Soundcraftin Si Compactin ja Phonic Summitin kanssa.
-So many assholes, so few bullets-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)