Aihe: Mihinkäs T-kaupan monitori riittelisi?
1
jagmeister
09.12.2007 14:44:51
Tarkoitus olisi hankkia laulukamoja lähinnä treenikämppäkäyttöön. Itse olen ajattellut T-mannin monitoria http://www.thomann.de/fi/the_box_ma120_mk_ii.htm. 12'' ja 120W kuulostaa ihan jees hintaan nähden?

Uskoisin että tämä olisi tosi sopiva treeneihin mutta olisiko tälläinen viritelmä toimiva pidemmän päälle vahi kannattaisiko satsata PA-pariin?

Orkesterissa meteliä luovat rummut, 50W mallintava sekä 80W transistori. Nuo kitaravahvistimet ylittää kevyeesti rummut ilman että pitäis 11:a saakka vääntää nuppia eli en koe olevan kielisoittimien boostaamisen vuoksi tarvetta hankkia PA:ta. (Hoilakamat ovat siis olemattomat: mikki löytyy joka on tosin plugailtu vanhaan skebavahvistimeen ----> ei kuuluu tarpeeks.)

Bändillä ei näillä näkymin kauhiasti ole keikkailukäyttö tarvetta, mutta tartteekos yleisesti keikoilla omia PA-kamoja? Tai onko vuokraaminen fiksu vaihtoehto? Voisiko tälläistä monitoria käyttää minimaalisilla keikoilla lauluvahvarina? Ja olisiko se kalliimpi PA-setti sitten kuitenkin tarpeeton suhteessa kun kuuluviin halutaan vain laulu ja kohteena on lähinnä treenit?

Jea, kiitokset etukäteen.
aimotuska
09.12.2007 17:28:02
*haukotus*
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=115019

Jos tuo laatikko teille riittää niin ookoo, mutta epäilen siltikin vahvasti. Meillä on semmonen ja se on paska, surkea, kamala, perseestä ja aneeminen. Yhtäkään keikkajärjestäjää ei kiinnostais käyttää mainittua laatikkoa kuin korkeintaan tuhkakuppina tai solistin jalan alusena. Meillä siitä ajetaan puhetta viittomakielen tulkkien korvaan. Just ja just käyttökelponen siinä hommassa, kunhan sen oli ensin korjannut ja poiminut sisällä uutuuttaan helisevät osaset talteen.

Säästä isompaan T.Box-merkkiseen PA:han kuluva rahamäärä ja osta sillä YKSI oikea kaiutin.
Tyhymä
humppahanuristi
09.12.2007 21:50:15

Hehee,
kerran meillä oli treeneissä tuollainen lainassa, en tiedä kenen se oli. Ei saatu siitä yhtään ääntä pihalle. En tiedä missä oli vika, käyttäjässä vai laitteessa.
Humpasta rautalankaan...
isojussi
09.12.2007 21:57:25
Mulla on kaks noita ja asiansa ajavat. Diskantit on vähän köppääset.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)