Aihe: DMX-ohjain
1
eetuss
22.01.2007 20:22:09

Suositelkaa hyvää vaikka räkkimallista mahd. autoomaattista DMX-ohjainta. Ääni pitäisi pystyä saamaan sisään ja hyviä tehdasohjelmia. Valomiehelle pitäis antaa kenkää. No ei tosissaan..
aimotuska
25.01.2007 09:46:25 (muokattu 25.01.2007 09:49:02)
Suositelkaa hyvää vaikka räkkimallista mahd. autoomaattista DMX-ohjainta. Ääni pitäisi pystyä saamaan sisään ja hyviä tehdasohjelmia. Valomiehelle pitäis antaa kenkää. No ei tosissaan..

Hiljaista on ollut. Lähestulkoon kuka tahansa ihmistä muistuttava olento on parempi kuin tehdasohjelmilla pyörivät räkkiohjaimet. :)

Ja toisekseen, ne automaattiset systeemit, jotka ohjaa itsekseen kauheeta läjää liikkuvia valoja diskojumpan tahdissa (Oulun radissonissa tais olla kuulemma jotain senkaltaista), on kuitenkin ohjelmoitu etukäteen jonkun valohenkilön toimesta. Että siinä mielessä tehdasohjelmia ei ole mun tietääkseni olemassakaan.

Semmoset perus-räpsytys-patternit löytyy ainakin joka toisesta halpisdimmeristä ja -ohjaimesta.
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
Einherjar
25.01.2007 16:19:07
Ja toisekseen, ne automaattiset systeemit, jotka ohjaa itsekseen kauheeta läjää liikkuvia valoja diskojumpan tahdissa (Oulun radissonissa tais olla kuulemma jotain senkaltaista), on kuitenkin ohjelmoitu etukäteen jonkun valohenkilön toimesta. Että siinä mielessä tehdasohjelmia ei ole mun tietääkseni olemassakaan.

Ainakin siellä Radisonin katutason humppalavalla (onkos siellä oikeastaan muuta?) on se Martinin tietokonepohjainen systeemi käytössä (onkos se nyt Lightjockey tai jotain).
Sehän vaatii ainakin esiohjelmointia ja myöskin jonkinmoisen ohjaimen käyttäjän painelemaan nappeja, joista nämä esiohjelmoidut systeemit sitten pyörittelevät lamppuja.
Marzi
25.01.2007 16:25:50

Ja mihin käyttöön?
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
aimotuska
25.01.2007 16:35:32 (muokattu 25.01.2007 16:38:22)
Ainakin siellä Radisonin katutason humppalavalla (onkos siellä oikeastaan muuta?)

Eikäkö mä muistelen, että siellä kellarin puolella olis ollut joku liian fiksu systeemi. Tai siis näin annoin itselleni kertoa. Tästäkin on monta vuotta, en mä tiedä vaikka alakerrassa olis nykyään navetta.

Sehän vaatii ainakin esiohjelmointia ja myöskin jonkinmoisen ohjaimen käyttäjän painelemaan nappeja, joista nämä esiohjelmoidut systeemit sitten pyörittelevät lamppuja.

Jotain tällastahan se käytännössä aina on. Pelkän musasta saatavan informaation perusteella liikkuvien ohjaaminen olis vähintäänkin sattumankauppaa... Tietty jos niitä biisejä tulis jostain mp3:na ja niiden kylkeen olis sitten pistetty jotain informaatiota biisin tyylistä... Noh, menee enemmän visioinnin puolelle, parempi kun lopetan tähän :)
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
Einherjar
25.01.2007 16:45:10
Tietty jos niitä biisejä tulis jostain mp3:na ja niiden kylkeen olis sitten pistetty jotain informaatiota biisin tyylistä... Noh, menee enemmän visioinnin puolelle, parempi kun lopetan tähän :)

Kun kerta tietokoneella pyöritellään kaikkea, niin olisihan se ihan näppärää, että valo-ohjelma lukisi aina sen piisiohjelman mp3-tagin ja sen mukaan sitten ladattaisiin aina kappalekohtainen ohjelma, joka tietenkin voisi olla vaan joku tietty esiohjelmoitu lämpytys. Jos tagista ei löydy infoa, niin ohjelma länttäisi aina (ennalta tehdyn) randomin ohjelman bpm-pohjalta pyörimään.
Humpe
10.09.2008 15:35:05

tässä olis mielenkiintoinen systeemi jota olen itse välikllä suunnitellu kokeilla, onkohan muuten kelklään nkokemusta tosta http://www.thomann.de/fi/showtec_lightfoot_dmx512_bodencontroller.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)