Aihe: DBX 166A kompura
1
MPU
15.11.2006 17:54:39
Mitkäs ovat kokemukset tuosta laitteesta? Mitä eroa on kalliimpaan 166XL:än verrattuna? Pelkät liittimet vai onko muuta? Molempia kun olisi käytettynä tarjolla.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
magic
15.11.2006 19:33:15 (muokattu 15.11.2006 19:44:15)

Mitkäs ovat kokemukset tuosta laitteesta? Mitä eroa on kalliimpaan 166XL:än verrattuna? Pelkät liittimet vai onko muuta? Molempia kun olisi käytettynä tarjolla.
Marko

Molempia on asunut bassoräkissä, ja "ainoa" ero on kai se että XL:ssä on erikseen säädöt Attack- ja Release-ajoille. Itse luulin että nämä oli tärkeitä asioita, sitten kun istutin XL:n räkkin painoin sen kumminkin Auto-moodiin :-)

Ja A-mallissa on myös XLR-liittimet, 166:ssä (siis ilman kirjainta kokonaan) on pelkät TRS:t
LHU
16.11.2006 17:42:32
Mitkäs ovat kokemukset tuosta laitteesta?

Hyvä Marko!

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=114217
"Näytänkö mä sun mielestä joltain s..tanan palautelaatikolta?"
MPU
16.11.2006 20:02:09
Eihän tuolla ollu mitään tuosta A-mallista. XL oli kyllä toimivaksi todettu.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
theikki
18.11.2006 23:44:04
Eihän tuolla ollu mitään tuosta A-mallista. XL oli kyllä toimivaksi todettu.
Marko

A-malli on joo overeasy/hard peli ja aivan hyvä.Ittelläni on sellanen ja mikä hyvä,siinä on contour kytkin millä saat tasotettua esim alapäätä,koska kompura pyrkii kompressoimaan heti voimakkaampia taajuuksia.Oon käyttäny sitä bass/basari.Hyvä peli.
Timppa Heikkilä
saastara
19.11.2006 14:31:21
Kelpo peli.. Eilen ryhdyin tuolla hieman leikkimään. Hyvältä kuulosti omaan korvaan, parempi kanssa kuin ilman..

Nuo kaksi erillistä kanavaa ovat sangen kätevät.. Lauluun tulee tehtyä omat säädöt ja sitten semmoiset nopet "lekasäädöt" bassariin ja kitaraan. Noita tulee sitten Auxeista ajeltua oman korvan mukaan..

Kiva lelu siis.. Hyvä hinta / laatu - suhde.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Teijo K.
19.11.2006 16:41:28

Kelpo peli.. Eilen ryhdyin tuolla hieman leikkimään. Hyvältä kuulosti omaan korvaan, parempi kanssa kuin ilman..

Nuo kaksi erillistä kanavaa ovat sangen kätevät.. Lauluun tulee tehtyä omat säädöt ja sitten semmoiset nopet "lekasäädöt" bassariin ja kitaraan. Noita tulee sitten Auxeista ajeltua oman korvan mukaan..

Kiva lelu siis.. Hyvä hinta / laatu - suhde.

Dynamiikkatyökalut auxeihin? Salattua tietotaitoa mitä minulle ei ole jaettu?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Kallekorvola
19.11.2006 18:43:44
Dynamiikkatyökalut auxeihin?

jotain parallel -kompressiohommaa...?

mulla jäi tosta 166A:sta (useita yksilöitä testattu) vähän hassu olo, kun thresholdia kääntäessä kompura ei ensin tartu mihinkään, ja sit tietyssä pisteessä, noin karvan verran lisää käännettyä, alkaa lanaamaan ihan tolkuttomasti. siis paljoltikin "kaikki elo pois"-lanaamaan...

166XL:stä en tätä ilmiötä ole saanut ainakaan noin rajuna...
Teijo K.
19.11.2006 19:34:35

jotain parallel -kompressiohommaa...?

En hahmota miten toi livenä? Mitä haetaan sillä? Kiinnostaisi kyllä.

mulla jäi tosta 166A:sta (useita yksilöitä testattu) vähän hassu olo, kun thresholdia kääntäessä kompura ei ensin tartu mihinkään, ja sit tietyssä pisteessä, noin karvan verran lisää käännettyä, alkaa lanaamaan ihan tolkuttomasti. siis paljoltikin "kaikki elo pois"-lanaamaan...

166XL:stä en tätä ilmiötä ole saanut ainakaan noin rajuna...

Mie olen tuollaisella XL mallilla vian tehnyt joskus ja hyvin toimi, A on valitettavasti kokeilematta.
saastara
20.11.2006 20:18:04 (muokattu 20.11.2006 20:19:53)
Dynamiikkatyökalut auxeihin? Salattua tietotaitoa mitä minulle ei ole jaettu?

Enpä tiedä.. Saattaa se olla vain idioottimaisuuttakin.

Tuli tuota vain päivänä muutamana kokeiltua auxeihin, kun on vain yksi kaksikanavainen kompura joten insertit eivät ole täysvaltainen ratkaisu.. Laitoinpa sen sitten jossakin aivo-orgasmissa auxeihin ja tykkäsin kuulemastani.. Toimi oikein kivasti.

Kaiketi tuo on semmoinen "väärä" tapa tuota käyttää.. mene ja tiedä. Muutenkin tulee nuo touhut niin fiilis-pohjalta vedeltyä, että ei ole tullut sen syvempää A / B - vertailua tehtyä. Huomenissa olisi määrä noita hieman syvemmin lähteä tuolla tarkastelemaan.. Saas nähdä mitä keksitään.
jurpontor
20.11.2006 21:05:53
En hahmota miten toi livenä? Mitä haetaan sillä? Kiinnostaisi kyllä.

Mä käytän tota koko ajan lauluissa ja puhaltimissa silleen, että laitan kompuran "detroit-asetuksille" (reipas puristus, matala kynnys -> ihan läjään) ja sitä auxipaluuta sitten pistän mukaan sen verran kuin hyvältä sattuu tuntumaan. Erittäin hyödyllistä etenkin silloin, jos laulusolistilla on laulussa reippaammanpuoleisesti dynamiikkaa, ei kuulu se kompura niin pahasti ja selkeys paranee muutenkin. Tietty kukin tekee miten tykkää, mä tykkään tästä.

On tossa sekin puoli, että voi ajaa monitoriin kompuroimatonta signaalia.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Teijo K.
20.11.2006 21:55:29 (muokattu 20.11.2006 21:59:28)

Enpä tiedä.. Saattaa se olla vain idioottimaisuuttakin.

Tuli tuota vain päivänä muutamana kokeiltua auxeihin, kun on vain yksi kaksikanavainen kompura joten insertit eivät ole täysvaltainen ratkaisu.. Laitoinpa sen sitten jossakin aivo-orgasmissa auxeihin ja tykkäsin kuulemastani.. Toimi oikein kivasti.

Kaiketi tuo on semmoinen "väärä" tapa tuota käyttää.. mene ja tiedä. Muutenkin tulee nuo touhut niin fiilis-pohjalta vedeltyä, että ei ole tullut sen syvempää A / B - vertailua tehtyä. Huomenissa olisi määrä noita hieman syvemmin lähteä tuolla tarkastelemaan.. Saas nähdä mitä keksitään.

Meitsi vetää ihan peruskoulupohjalta näitä, oikeasti jos on jotain mitä voisi kokeilla niin kokeillaan. Tuollaista en vaan ollut hokannut. Mites noi pöydän etuset kun se kompura ei ole siinä tasaamassa signaalia ennen eq:ta yms?

Ja tietty se syö minimissään yhden auxin, eli alkaa olla jo monitorimikseri pakollinen siinä vaiheessa ainakin kuudella auxilla tai vähemmällä. Ja sitten pitäisi olla miksaajakin sinne laittaa jne. Menee isolleen.
saastara
21.11.2006 13:57:02 (muokattu 21.11.2006 19:28:01)
Mites noi pöydän etuset kun se kompura ei ole siinä tasaamassa signaalia ennen eq:ta yms?

Eivät ne sen kummempia suunnitelmia aiheuta.. Ja etenkin jos tuntee soittavan artistin niin ei ongelmia pitäisi liikaa tulla. Vähän samaa fiilistä siinä on kun ilman kompuroita miksaisi. Jos on entuudestaan tuntematonta materiaalia, kuten itsellä usein on, saa niiden hanikoiden kanssa olla hieman enemmän varuillaan. Noista auxeista kun se ei liikaa jelpi jos laulaja alkaakin yhtäkkiä kiljua täyttä kurkkua. :)

Enemmän tuo tuo vain semmoista selkeyttä ja selkärankaa yleissoundiin.. sen dynamiikkakäsittelyn jäädessä sitten hieman vähemmälle.. :) Mutta tuo on kyllä oikeastaan yllättävänkin toimivaa.. omassa käytössä toimii. Parempi näin kuin se, että ostaisi 5 kompuraa lisää. :)

Ja tietty se syö minimissään yhden auxin, eli alkaa olla jo monitorimikseri pakollinen siinä vaiheessa ainakin kuudella auxilla tai vähemmällä. Ja sitten pitäisi olla miksaajakin sinne laittaa jne. Menee isolleen.

Onpas teillä hirmu meiningit.. mutta tottahan tuo on. :) Itse pärjään kuudella auxilla: Kaiku / delay -värkki stereona ja sitten nuo 166A:n kaksi eri kanavaa. Kaksi menee sitten monitoreille.. enempää ei tarvitse kun ei niitä reititityksiä enempää löydykään paikan päältä. :) Kaksi auxia tuossa Soundcraftissa jää vielä pahan päivän varalle.. Master EQ;ta kun tuolta räkistä ei löydy.. mikä todettiin kyllä viime lauantaina melko suureksi pulmaksi. :) On se hauskaa kun koko huone lähtee resonoimaan kun basisti nappaa Ab:n. :)

E: Jumaleishön, tänään tarkistin.. Prkl, XL:hän se siellä kompuran sivussa kimaltelee.. En vain osaa.
miffe
21.11.2006 19:47:45
Master EQ;ta kun tuolta räkistä ei löydy.. mikä todettiin kyllä viime lauantaina melko suureksi pulmaksi. :) On se hauskaa kun koko huone lähtee resonoimaan kun basisti nappaa Ab:n. :)

Kuulostaa ihan viime perjantailta. Ainut, että resonansi nappasi oktaavia näppäiltyä ylempää. Sitä ei sitten leikatakaan equlla vaan puskutraktorilla... Ko. nuotti oli jossain 95Hz (F/G tjsp. kantturoissa).
miffe, äänimies
Teijo K.
21.11.2006 19:52:20

Onpas teillä hirmu meiningit.. mutta tottahan tuo on. :) Itse pärjään kuudella auxilla: Kaiku / delay -värkki stereona ja sitten nuo 166A:n kaksi eri kanavaa. Kaksi menee sitten monitoreille.. enempää ei tarvitse kun ei niitä reititityksiä enempää löydykään paikan päältä. :)

No mie olen lähinnä tuolla Ilokivessä tehnyt viimeaikoina, ja siellä kun on neljä monitorilinjaa ja kaksi menee kaiuille niin siinähän ollaan. Mahdollistahan olisi myös hyödyntää se monitorimikseri siellä, mutta sitten oikeasti pitäisi saada miksaaja sinne taakse että sitä souvia jaksaisi ja kun ei ole,
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)