M.J.K 10.09.2007 15:40:14 | |
---|
Minulla on siis käytössä Stairville dds 405 himmennin joka alkoi tuossa taannoin temppuilemaan. Se kai kadotti signaalin tai jotain vastaavaa ja pari linjaa alkoi palamaan täydellä teholla. Vaikka vaihdoin dmx:n ei ongelma ratkennut. Avasin boxin ja sisällä oli rikka irrallaan (aiheuttaja?). Ajattelin että resetoimalla kyseisen pakin voisi ongelmasta päästä eroon. En vaan löydä mistään kyseiselle laitteelle manuaalia. Yksi vaihtoehto tietysti olisi kolvata patteri irti ja takaisin. Olisiko kuitenkin jotain helpompaa keinoa? Tyhjentäisikö oikosulku muistin? |
multipaavo 10.09.2007 16:51:39 | |
---|
Minulla on siis käytössä Stairville dds 405 himmennin joka alkoi tuossa taannoin temppuilemaan. Se kai kadotti signaalin tai jotain vastaavaa ja pari linjaa alkoi palamaan täydellä teholla. Haisee palaneelta... Nopeesti juolahtaa mieleen , että triakit on palanut "kiinni" eli päästää virtaa läpi koko ajan -> lamppu siellä perässä loistaa täysillä. Triakki irti ja mittaamaan. Paremmin elektroniikka tuntevat oikonevat mahdollisen virhearvioni :p -Paavo Liian paljon päätetehoa on aivan oikein |
aimotuska 10.09.2007 17:20:19 | |
---|
Mä tunnen varmaan vielä vähemmän elektroniikkaa, mutta tismalleen samaa epäilisin. Tai no voihan ne sisällä kilisevät prikat pistää mitä tahansa oikosulkuun. Mut ei tuosta kyllä millään resetoinnilla selviä. Patterin tarkoitus on todennäköisesti vaan pitää muistissa sen vehkeen backup-ohjelma, eli se, mitä tehdään kun sähköt lähtee (ja tulee taas takaisin) tai kun DMX ei enää käskytä. Tyhymä |
M.J.K 11.09.2007 03:10:08 | |
---|
Juu. Vähän pelkäsin kyllä itsekkin ettei tuosta resetoimalla selviä, mutta ajattelin kuitenkin yrittää. Ajattelin niin että jos se olisi nyt jotenkin vaan tiltannut ja käynnistäessä se vain aina muistaisi virheensä. Kyseistä himmennintähän voi ajella myös manuaalisesti ja kyllä se päälle laitettaessa aina muistaa (muistaakseni) mihin viimeksi jäätiin. Mutta joo. Toive ajattelua. Viallinen Triakki se voisi tosiaan olla tai sitten joku sitä ohjaava vastus tai kondensaattori. Jos olisi vehkeet ja älyä niin ehkä sitten .No onneksi on pari pakkia vielä jäljellä. Pitää laittaa tuo yksilö huoltoon. Menee kuitenkin vielä takuun piikkiin. Toivottavasti ei ole tyyppivika |