Aihe: KV2 onkelma 1 | |
---|---|
![]() 01.09.2007 17:57:32 | |
Moro! Mä veikkaan et täältä löytyy joitakin ihmisiä, joilla on joko omistuksessa kyseistä äänikampetta, tai joku joka on törmännyt samaan ongelmaan. Silloin kun eka setti tuli Suomeen, niin mä sain sen suoraan pakasta vedettynä keikalle Noretronin varastolta. Ihmettelin pitkään checkissä, kun kosketinsoittimien transienteista tuli jonkinmoista napsumista/rutinaa. Sitä ongelmaa ei ollut virittäessä musan kanssa. Sama juttu toistui akustisen kitaran kanssa ja laulujen myös. Noretronin sedän kanssa veikattiin huonoa jännitettä. Muutama vuosi sitten täysin sama ongelma, eri setin kanssa, mut aiheuttaja oli tällä kertaa sähkökitara. Ja aina tää ongelma on ollut pelkästään joko left, tai right puolen pa:n kanssa, ei molempien. Kalustotoimittajan kanssa epäiltiin pääteräkkiä, kun se oli ainoa missä se vika saattoi olla. Eilen täsmälleen sama juttu. Nyt kyseessä oli kuitenkin KV2:n uudempi sarja. Laulun ja koskettimien avulla taas samaa napsumista. Ja taas vain toisen puolen yläkerrassa. Tosi kummallinen vika. Se napsuminen ei oo siis mitään huomattavaa, mutta kuitenkin sen verran et alkaa vituttamaan. Vika tuntuu taajuusriippuvaiselta.. Eli JOS on ollut samankaltaisia ongelmia, niin vastaa. Muussa tapauksessa ole hyvä ja älä spekuloi turhaan, koska spekulointi koskee kuitenkin sen setin muitakin huonoja piirteitä, joista olen jo täysin tietoinen ja omistan siitäkin todella vahvan mielipiteen. Haluaisin vain varmistuksen, etten ole ainoa jolle noin on käynyt, jolloin kyseista kalustoa (valitettavasti) omistavat voisivat olla asiasta tietoisia. Kiitos. "kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?" | |
![]() 02.09.2007 00:24:31 (muokattu 02.09.2007 21:35:32) | |
Moi! Mulla on ollu joitakin kertoja sellainen ongelma KV2:n kanssa että virittäessä / musaa kuunnellessa / tsekissä on kaikki ok, mutta keikan aikana menee joko toinen tai molemmat puolet särölle keskialueella. Asia kuuluu selvimmin lead laulussa, luonnollisesti, koska se on keskialuekaistalla "kovimmalla". Kertaalleen meni säröytyvä keskiäänielementti vaihtoon sen takia että kyseinen kaappi oli saanut "juomasta", mutta samalta kuulostavaa vikaa on ilmennyt ns ehjienkin settien kohdalla. Viimeksi tänään jouduttiin avaamaan yksi yläpää ihan tarkistuksen vuoksi, että kaikki on kunnossa. Viime viikolla ulkoilmakeikalla nimittäin meni taas setti särölle. Eipä tullut tsekattua siinä tilanteessa, mitkä oli sähkön jännitteet, kun kaikki muu sähkökalusto toimi moitteettomasti. Keikka oli Upinniemen varuskunta-alueella ja lavalle oli sähkö vedetty noin reilun 50m päässä olleesta rakennuksesta. Ongelma on sinänsä ärsyttävä, että se ilmenee yleensä keikan aikana eikä muulloin. Asiaa on lähes mahdoton rekonstruoida jälkikäteen. Edellisellä kerralla kävin lavalla tsekkaamassa että päätteet eivät klipanneet tms.. Ongelma ilmetessään jatkuu kyllä yleensä koko keikan ajan. Seuraavana päivänä taas voi olla kaikki hyvin saman setin kanssa. Ja nytpä muistui mieleen tämän kesän Iisalmen Oluset festari, jossa oli Timban KV2:sta ripustettuna, muistaakseni tuplasetti per puoli. Siellä ilmeni aivan sama keskiäänisäröytyminen. Keli oli todella sateinen, joten oletin että vika on kastunut elementti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna vika saattoi olla sukua tälle omassa setissä ilmenneelle ongelmalle. En olisi mitenkään yllättynyt jos Iisalmessa olisi ollut sähkössä alijännitettä. Täytyypä tarkistaa jännitteet, jos vikaa vielä ilmenee. Meillä on järjestelmässä jännitemittarilla varustettu voimavirtakeskus, joten tsekkaus on helppoa. Tällä hetkellä meillä on aina matkassa yksi yläkerta varalla, mutta tosiaan vikaa ei ole löytynyt elementeistä. AnttiR | |
![]() 02.09.2007 13:54:45 | |
Sama ongelma ollut parilla keikalla, muistaakseni eräänkin aika ylämiddlepiikkisen laulajan kanssa. Toisaalta samalla setillä vedettiin tuon laulajan aika monta kymmentä keikkaa ja en muista sitä kuin kahdelta keikalta. Täh?!? | |
![]() 02.09.2007 15:57:46 | |
Hmmm... Ei ole tullut moista onkkelmoo vastaan vielä mistä Terttu kertoilee. Mut nyt alko kyl kiinnostaa. Täytyypä ottaa selevää mistä moinen johtuu. Hippi kukapa muukaan, ainainen riesa tän päivän stadissa. Oi tulispa kunnon sade joka pyyhkis alleen kaiken ton saastaan. Ja siihen paskaan mä luen hipit, stallarit, kommarit, revarit ja muut hihhulit jotka vaikeuttaa kekkosen duunia. | |
![]() 02.09.2007 22:10:51 | |
Ja nytpä muistui mieleen tämän kesän Iisalmen Oluset festari, jossa oli Timban KV2:sta ripustettuna, muistaakseni tuplasetti per puoli. Siellä ilmeni aivan sama keskiäänisäröytyminen. Keli oli todella sateinen, joten oletin että vika on kastunut elementti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna vika saattoi olla sukua tälle omassa setissä ilmenneelle ongelmalle. En olisi mitenkään yllättynyt jos Iisalmessa olisi ollut sähkössä alijännitettä. Kyllä meilä oli Iisalmen keikalla äänisähkökeskukessa mittari, ja ainakin setup/ja viritysvaiheessa jännitteet oli kohdallaan. Taipuisin kyllä uskomaan, että tuo ongelma johtui kastuneesta elementistä... -röyh- | |
![]() 02.09.2007 22:55:10 | |
Kyllä meilä oli Iisalmen keikalla äänisähkökeskukessa mittari, ja ainakin setup/ja viritysvaiheessa jännitteet oli kohdallaan. Taipuisin kyllä uskomaan, että tuo ongelma johtui kastuneesta elementistä... Juu, kyllä mä uskoisin erottavani särön ja napsumisen. :) Oon törmänny tohon samaan säröytymiseenkin, mutta nyt on kyseessä toisentyyppinen ongelma. Eipä siinä, onneks ei tartte kyseisen setin kanssa nyt painia. "kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?" | |
![]() 03.09.2007 10:06:08 | |
Mä olen muuten joskus törmännyt samanlaiseen ongelmaan. Kuulostaa siis siltä, että jossain kohtaa signaalitietä olisi joku todella hämärä kontaktiongelma...? Jos en erehdy, se oli Mietaan NS, ja oikea puoli. Ja vanhan mallin setti. Nyt en vaan muista, minkä firman kalustoa se oli. Rutinaa oli just sen verran, että se häiritsi, mutta kun sitä yritti paikallistaa johonkin, se katosi. Ja sitten kun siitä luuli päässeensä, se iski takaisin! Taisin siinä kesken keikan vaihdattaa ainakin solistin mikin ja toisen kitaran linjan piuhan (Muisti palailee pätkittäin)... Silloin mä muuten aluksi epäilin, että se olis ollut oikean puolen kitaristin linjalähtö, mutta luureissa ei kuulunut mitään kummallista. Eipä siinä, onneks ei tartte kyseisen setin kanssa nyt painia. Niinpä. Artificiality is normal to the medium. | |
![]() 03.09.2007 12:40:20 | |
Mä olen muuten joskus törmännyt samanlaiseen ongelmaan. Kuulostaa siis siltä, että jossain kohtaa signaalitietä olisi joku todella hämärä kontaktiongelma...? Jos en erehdy, se oli Mietaan NS, ja oikea puoli. Ja vanhan mallin setti. Nyt en vaan muista, minkä firman kalustoa se oli. Rutinaa oli just sen verran, että se häiritsi, mutta kun sitä yritti paikallistaa johonkin, se katosi. Ja sitten kun siitä luuli päässeensä, se iski takaisin! Taisin siinä kesken keikan vaihdattaa ainakin solistin mikin ja toisen kitaran linjan piuhan (Muisti palailee pätkittäin)... Silloin mä muuten aluksi epäilin, että se olis ollut oikean puolen kitaristin linjalähtö, mutta luureissa ei kuulunut mitään kummallista. No nyt ollaan asian ytimessä. Juuri näin, tän halusinkin kuulla, etten epäile omaa päätäni (tai sitä antimidas=kaikki mihin kosken muuttuu paskaksi) enkä ala seuraavalla kerralla sekoilemaan, vaikka tiskin tulot ja lähdöt kuulostaisi puhtaalta. Tää on jo sen kaltainen asia, että jos tätä viestiä lukee sitä kyseistä vehjettä omistavia hahmoja, niin viekää se huoltoon nyt vaikka "tyyppivikaisena". Tai vaihtakaa järkevämpään. "kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?" | |
![]() 03.09.2007 15:38:15 | |
Eipä siinä, onneks ei tartte kyseisen setin kanssa nyt painia. Sitäkö se olikin? Keväällä olin nimittäin hulluuden partaalla soittoruokalassa kun sitä napsetta tuli aika ajoin ja kun luurit päässä yritin paikallistaa niin se katosi. Olin jo unohtanut koko homman. Mutta perjantaina saan/pääsen/antavat mahdollisuuden vetäistä samaa bändiä samalla setillä joten täytyypä taas kuulostella. Toi on varmaan sitten sitä vanhempaa mallia kun en ole uudemmasta kuullutkaan...:) | |
![]() 10.09.2007 10:48:19 | |
Juu siis perjantaina oli moinen paa-laitteisto käytössä, ei rutissut eikä paukkunut. Oli lauluja, akustista kitaraa, kiippareita jne. Tosin aika hissukseen mentiin kun mestassa oli jälkikaiku tuollaista 2,5 sekunnin luokkaa. Mutta ei siis mitään ongelmaa PA:n rutinoiden suhteen. Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy". | |
![]() 10.09.2007 22:03:33 | |
Meillä oli Pinppien kaa helmikuulta asti rundikäytössä KV2-setti, enkä muista kyl Jaskan tai Jannen valittaneen tuollaisesta. Ja ittehän toki kuuntelin sitä settiä joka keikka jättiläisten selän takana, eikä oo kyl mitään muistikuvaa moisesta onkelmasta. Hmm. Omituista. No yhyy. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)