Aihe: Liikkuvien ohjelmointi/chasejen ja ohelmien teko 1 | |
---|---|
![]() 26.02.2008 21:11:19 | |
Okei, taas mulla have some questions. tälläkertaa liikkuvista, ja niiden käytöstä. okei, tilanne tälläkertaa tämä: 8 kpl Robe color wash 250 Zero Lihava Sammakko okei, siis tarkoitus ois saada noilla liikkuvilla jotain järkevää aikaiseksi finlandia-klubilla tulevana lauantaina. eli siis, jos haluan vaikka chasen jossa vehje pyörii ympäri, ja stroboaa samaan aikaan. ei kuitenkaan niin että joka lamppu samaan aikaan, vaan eriakaisesti. sitten ne pyörii vallattomasti ympäri stagea. chasehan tuosta kannattaa tehdä, (?) mutta miten teen sen? eli siis saan sen liikkuvan pyörimään pehmeästi eikä sillälailla tönkösti kolmiotyyliin. tai kannattaako liikkuvien juttuja säilöä esmes SubMemoryihin? Voinko käyttää SubMemoryn 2hta sivua yhtä aikaa? marzi kirjoitti Rakennetaampas bändille valoshow-alotuspostauksessaan: Sitten laitetaan gobot omaksi paletikseen, samoin värit ja efektit(gobonpyöritys, prisma, erilaisia stroboja jne..) KAHTEEN SUBBIIN HAEN SITTEN EFEKTIKIRJASTOSTA LIIKKEET (vatkaus!), jonkinlainen circle ja tilt swing toimii aina. Liikkeen koko kannattaa pitää lavan mukaisena ja nopeus on sellainen asia, että usein tosi hidas liike toimii paljon paremmin kuin nopea sykkiminen. Ainakin jos valoilla meinaa ilmaista jotain onko Lihavassa Sammakossa olemassa joku valmis efektikirjasto? muutenkin porukka voisi kertoa tänne jotain ideoita liikkuvien kanssa pelailuun. vaikka kyseessä ei olisikaan fätfrog, tai vaikka ei liittyisi aloitukseen yhtään. jos vaan kekkasit jonkun komean jutun, niin jaa se muillekkin. :) Tototuuletin I will surrender, my heart to the sky. ouh, our love doesn´t end here. it lives forever, on the wings of time.
jeff porcaron muistoa kunnioittaen | |
![]() 26.02.2008 22:41:46 | |
Otahan tuo valopöytien quick start suomeksi-ketju auki. Efektikirjasto löytyy, voit tehdä efektistä positiopaletin tai tallentaa sen subiin, jolloin saat sille myös fade in ja out -ajat. Eiks finlandiassa ookkaan chamsys btw? Oli joskus sen fatin jälkeen meinaan. No yhyy. | |
![]() 26.02.2008 22:50:30 | |
Efektikirjasto löytyy, voit tehdä efektistä positiopaletin tai tallentaa sen subiin, jolloin saat sille myös fade in ja out -ajat. Eiks finlandiassa ookkaan chamsys btw? Oli joskus sen fatin jälkeen meinaan. okei, mistä? miten saan sen toimimaan? (ikuisen ärsyttäviä kysymyksiä) juu, siellä on Hogi tonninen muistaakseni. mut otan ton frogin käyttöön kun en kerkeä enää hogia opetella. frogi on iisimpi, niin ei tuu ongelmia sitten keikalla. I will surrender, my heart to the sky. ouh, our love doesn´t end here. it lives forever, on the wings of time.
jeff porcaron muistoa kunnioittaen | |
![]() 27.02.2008 01:20:25 | |
Ehdottaisin seuraavaa: Ota mielummin se tonninen possu mikäli saatavissa on (tai sitten se Frogi jos välttämättä haluat) ja pyydä talkkaria ohjelmoimaan sulle se tiski. Sitä varten he siellä paikalla ovat. Ainoa mitä sun pitää silloin tietää, että mitä juttuja sinne ohjelmoitavan haluat ja missä järjestyksessä. Hogia suosittelen sen takia että sen voi ohjelmoida ajettavaksi juuri sillä tavalla kuin itse haluat, ja siinä pelittää edes fade-ajat Frogiin verrattuna.. E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! | |
![]() 27.02.2008 10:31:09 | |
Ehdottaisin seuraavaa: Ota mielummin se tonninen possu mikäli saatavissa on (tai sitten se Frogi jos välttämättä haluat) ja pyydä talkkaria ohjelmoimaan sulle se tiski. Sitä varten he siellä paikalla ovat. Ainoa mitä sun pitää silloin tietää, että mitä juttuja sinne ohjelmoitavan haluat ja missä järjestyksessä. Hogia suosittelen sen takia että sen voi ohjelmoida ajettavaksi juuri sillä tavalla kuin itse haluat, ja siinä pelittää edes fade-ajat Frogiin verrattuna.. joo, tätä mietin ensin itsekkin, mut sitten päätin et parempi kun ohjelmoin myös ite. asiat on paljon selvempiä. tuntuu et toi Sammakko ei oo ihan liikkuville tarkoitettu? noh, jos tän keikan sais vedettyä sillä niin hyvä. sit vois opetella ton hogin. sekin tuntuu olevan suht yleinen vehje. frogin manuaalista joo katsoin et siellä on toi ellipse-efekti ja jotain muuta vatkausta. ei vaan selvinnyt yhtään miten sen saa ohjelmoitua noihin lamppuihin ja miten niihen saa eriaikaisuutta. näin | |
![]() 27.02.2008 11:11:02 | |
joo, tätä mietin ensin itsekkin, mut sitten päätin et parempi kun ohjelmoin myös ite. asiat on paljon selvempiä. tuntuu et toi Sammakko ei oo ihan liikkuville tarkoitettu? noh, jos tän keikan sais vedettyä sillä niin hyvä. sit vois opetella ton hogin. sekin tuntuu olevan suht yleinen vehje. frogin manuaalista joo katsoin et siellä on toi ellipse-efekti ja jotain muuta vatkausta. ei vaan selvinnyt yhtään miten sen saa ohjelmoitua noihin lamppuihin ja miten niihen saa eriaikaisuutta. On se frog liikkuville(kin) tarkoitettu, mutta ei se ihan kätevin mahdollinen livetiski kyllä ole. Taitaa olla tarkoituksena, että kaikki pitäisi tehdä mahd valmiiksi etukäteen, eikä itse livetilanteessa kovin kauheasti enää voisi omia keksintöjä vetäistä. Itse suosittelen myös paikallisen henkilökunnan hyödyntämistä, muuten tulee vielä ongelmia. | |
![]() 27.02.2008 11:26:47 (muokattu 27.02.2008 11:30:43) | |
On se frog liikkuville(kin) tarkoitettu, mutta ei se ihan kätevin mahdollinen livetiski kyllä ole. Taitaa olla tarkoituksena, että kaikki pitäisi tehdä mahd valmiiksi etukäteen, eikä itse livetilanteessa kovin kauheasti enää voisi omia keksintöjä vetäistä. Itse suosittelen myös paikallisen henkilökunnan hyödyntämistä, muuten tulee vielä ongelmia. joo, en aikonutkaan itse kaikkea sössiä :D kuitenkin niin iso tapahtuma mulle. ei epäilystäkään etten sitä suorittaisi, mutta hyvä se on olla tukijoukkoja ja porukkaa jotka asioista tietää. näin | |
![]() 27.02.2008 12:02:34 (muokattu 27.02.2008 23:12:56) | |
joo, nyt on selvää toi efektihomma. se on siellä positio-osiossa. hitto kun huono muisti, onneksi phantom frog auttoi ;) mutta mites on, jos rakennan liikkuville ellipse-efektin ja pyöritän sitä (nyt siis puhutaan taas Lihavasta Sammakosta) Playback X:stä. jos siten laitan vaikka colour-paletteihin eri värejä niin voinko vaihtaa niitä samaan aikaan kun chase pyörii playback X.sästä. tai esimerkiksi positiopalettiin erilaisia kokosuhteita sille ellipsehärvelille niin voiko niitä vaihtaa kesken pyörityksen? näin | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)