RedBeret 11.02.2008 19:28:23 | |
---|
Moi, Ollaan tässä bändin kanssa hommaamassa PA:ta treenikselle ja koko asia on juuri hämärän peitossa. Olen lukenut tässä muita kirjoituksia niistä juuri mitään ymmärtämättä. Eli pystyykö joku kertomaan selkeästi minkätyyppiset kamat kannattaisi hommata pieneen treenikämppään (about 30neliöö) laulukäyttöön? Aktiivi vai passiivi-kaiutin ja joku mikseri siihen. |
pitk 11.02.2008 21:47:29 | |
---|
Moi, Ollaan tässä bändin kanssa hommaamassa PA:ta treenikselle ja koko asia on juuri hämärän peitossa. Olen lukenut tässä muita kirjoituksia niistä juuri mitään ymmärtämättä. Eli pystyykö joku kertomaan selkeästi minkätyyppiset kamat kannattaisi hommata pieneen treenikämppään (about 30neliöö) laulukäyttöön? Aktiivi vai passiivi-kaiutin ja joku mikseri siihen. Jos et ymmärrä FAQ:ssa olevia kirjoituksia, on parempi ottaa joku asiasta oikeasti tietävä käsiin ja alkaa sitä kautta rakentamaan. Muuten tämä menee (taas) osastoon "mulla-on-huge-eiks-sillä-saa-hyvät-kamat" ;-) Pitk. |
Teijo K. 11.02.2008 22:03:55 (muokattu 11.02.2008 22:04:55) | |
---|
Ei pieneen tilaan kannata PAta edes ostaa. Laulukamat riittää hyvin. Budjetti? Tai oikeastaan kannattaa tosiaan lukea ne faq osaston kirjoitukset. "Veltto rysäkeppi"
http://www.crownaudio.com/mic_web/onemic2.htm |
RedBeret 11.02.2008 22:39:48 | |
---|
Ei pieneen tilaan kannata PAta edes ostaa. Laulukamat riittää hyvin. Budjetti? Tai oikeastaan kannattaa tosiaan lukea ne faq osaston kirjoitukset. no budjetti on semmonen 600e korkeintaan. Ja oon lukenu ne faqit |
aimotuska 12.02.2008 08:47:24 (muokattu 12.02.2008 09:04:04) | |
---|
Autoakaan ei osteta ilman, että sillä osataan ajaa. Kyllä sun pitäisi nyt vaan yrittää sisäistää ne FAQeissa olevat ajatukset. Kun -- älä nyt loukkaannu -- tuo sun kysymykses kuulostaa vaan siltä, että et jaksa miettiä itse, vaan toisten pitäisi hinkata sun puolesta setti kuuteensataan euroon. Sitten sä kopy-pastetat täältä saadun listan thomannille lähetettävään postiin, odottelet kaksi viikkoa, haet kamat postista ja tuut tänne uudelleen kysymään, että mites nää kytketään? Tämä kaikki on tuolla faqeissa. Kaiuttimen ostajan ABC:n ekassa postauksessa on jo niin hyvät tiedonmuruset, että sillä pääsee jo pitkälle (no pun intended). My first speakersissa on lueteltu kiljoona kajautinta, joista voit valikoida sen, mikä kiinnostaa eniten. Mikserin ostajan ABC:ssa on myöskin hyvää ja opettavaista tarinaa. Mitä noiden lisäksi sä vielä tarvitset? :) Ihan oikeesti: mitä sieltä puuttuu? Paenu sinä helevettihin siitä! |
RedBeret 12.02.2008 11:38:01 | |
---|
Lähinnä ongelmana on se, että ei tiedetä minkälaisen systeemin tarvitsisimme. Aktiivikajari + mikseri vai mikserivahvistin + passiivikajari. Treeniksellä ihan lauluun käyttäisimme niin ei mitään suuria viritelmiä kasattais. |
Teijo K. 12.02.2008 12:14:06 | |
---|
no budjetti on semmonen 600e korkeintaan. Ja oon lukenu ne faqit Eikös sieltä oikeasti löydy edes Pa ja laulukamojen eroa? Pitää lukeakin ne vielä kerran itsekin läpi. Laitan lisää myöhemmin, nyt on vähän kiire. Lupaan pistää sit edes jotain konkreettista. "Veltto rysäkeppi"
aimotuska 12.02.2008 12:25:26 (muokattu 12.02.2008 12:58:13) | |
---|
Lähinnä ongelmana on se, että ei tiedetä minkälaisen systeemin tarvitsisimme. Aktiivikajari + mikseri vai mikserivahvistin + passiivikajari. Miksi Kaiuttimen ostajan ABC:n viimeisellä sivulla jäsen rintapek:n vastaus jäsen iba68nez:in kysymykseen ei vastaa tähän? Käsittääkseni siinä kysytään samaa asiaa? Aktiivin ja passiivin kaikki mahdolliset erot on kyllä käsitelty tuolla faqissa. Muita eroja ei ole olemassa, eli kysymys on lähinnä makuasioista. Yksi haluaa aktiivin, koska siinä on yksi laatikko vähemmän roudattavana ja mietittävänä, toinen haluaa passiivin, koska haluaa tuunata systeemiään hippasen enemmän valitsemalla erikseen kajarit ja vahvarin. E: Eikös sieltä oikeasti löydy edes Pa ja laulukamojen eroa? Tää on kyllä 100% veteen piirretty viiva. Yhden PA on toisen laulukamat. Ja kolmannen PA on yksinkertainen (metron) kuulutusjärjestelmä -- josta tuo lyhenne alunperinkin on peräisin. Paenu sinä helevettihin siitä! |
aimotuska 12.02.2008 12:56:36 (muokattu 12.02.2008 12:57:25) | |
---|
Pärse, tein tuplat. Paenu sinä helevettihin siitä! |
Teijo K. 12.02.2008 17:13:59 | |
---|
Hjunnila on ihan oikeassa tuossa yllä tosta nimitysasiasta. Mun suositus on, että jos noi faq ei auta niin soittakaa www.audiodivari.com ja sanokaa että teillä on 600 euroa rahaa ja sillä pitäisi saada laulu kuulumaan pienessä tilassa. Ja sitten ostatte sieltä. Saatte hyvän käytetyn setin jotain käyttökelpoista. Tavallaan toi budjetti on aika nihkee, mutta eiköhän tolla jo jotain saa. Saatte ne kädestäpitäen-neuvot kaupan päälle. Mä en ainakaan keksi noihin faq-juttuihin enää mitään lisättävää. Keksiikö kukaan muu? "Veltto rysäkeppi"
Lennu 14.02.2008 20:24:56 | |
---|
Ostakaa stpauls soundista se halvempi aktiivisetti, niin ei tarvii kestää tätä vinoilua täällä. Riittänee treenikämpällenne. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
aimotuska 15.02.2008 08:44:26 | |
---|
Ostakaa stpauls soundista se halvempi aktiivisetti, niin ei tarvii kestää tätä vinoilua täällä. Riittänee treenikämpällenne. Ite oot vino. Täällä vaan viedään kaveria kädestä pitäen ja kysellään samalla, miten noita faqeja pitäisi parannella, kun ne ei tunnu riittävän. En oo vieläkään tosin kuullu, mitä sieltä puuttuis... Aktiivin ja passiivin erotkin sieltä löytyy. Paenu sinä helevettihin siitä! |
Lennu 15.02.2008 13:27:27 | |
---|
Ite oot vino. Täällä vaan viedään kaveria kädestä pitäen ja kysellään samalla, miten noita faqeja pitäisi parannella, kun ne ei tunnu riittävän. En oo vieläkään tosin kuullu, mitä sieltä puuttuis... Aktiivin ja passiivin erotkin sieltä löytyy. Kyllä mä ymmärrän harmistuksen, mutta ei tää nyt näytä tästä miksikään muuttuvan, niin sama laittaa joku konkreettinen ehdotus. Kantapään kautta kaikki kuitenkin aina oppii kaiken. Ei sillä, että multa olis mitään panosta noihin faqeihin tullut. Tää on keskustelupalsta. Jos näillä ehdotuksilla menee näkemättä, kokematta ja kuuntelematta ostamaan jotain paskaa, niin kyllä se on oma vika, on siitä sen verran paljon paasattu. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
aimotuska 15.02.2008 13:35:37 | |
---|
Kyllä mä ymmärrän harmistuksen, mutta ei tää nyt näytä tästä miksikään muuttuvan, niin sama laittaa joku konkreettinen ehdotus. En mää siitä konkreettisesta ehdotuksesta mitään. Ihan oolrait. Se vaan, että ei täällä kellekään varsinaisesti vinoiltu ole. Paenu sinä helevettihin siitä! |
Teijo K. 16.02.2008 10:50:57 | |
---|
Kyllä mä ymmärrän harmistuksen, mutta ei tää nyt näytä tästä miksikään muuttuvan, niin sama laittaa joku konkreettinen ehdotus. Kantapään kautta kaikki kuitenkin aina oppii kaiken. Ei sillä, että multa olis mitään panosta noihin faqeihin tullut. Musta toi mun ehdotus oli erittäin konkreettinen, niinku. Laitoin vielä linkin ja kaikkea. Ja melkein uskallan väittää että lopunpelein todennäköisesti kustannustehokkaampi kuin toi St. Pauls. Harmistunut en ole. Tää on keskustelupalsta. Jos näillä ehdotuksilla menee näkemättä, kokematta ja kuuntelematta ostamaan jotain paskaa, niin kyllä se on oma vika, on siitä sen verran paljon paasattu. John Zemmost. |
Lennu 16.02.2008 12:55:37 | |
---|
Musta toi mun ehdotus oli erittäin konkreettinen, niinku. Laitoin vielä linkin ja kaikkea. Niimmutku siinä pitää olla oma-aloitteinen. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
Teijo K. 16.02.2008 19:23:13 | |
---|
Niimmutku siinä pitää olla oma-aloitteinen. No mut ethän säkään tarjoutunut tuomaan niitä kamoja treenikselle ja pystyttämään ja säätämään. :) |
ile.pop 17.02.2008 13:49:08 | |
---|
Niin aloittaja voisi ihan ekaks tehdä listan itselleen mitä kaipaa. Esim tyyliin: laulu ja kiipparit tarvii vahvistusta, muu tulee omista vahvistimista yms. Ja sitten vähän miettiä, että mitä tarvitsee näiden kuulumiseen(kaiutin, mahdollinen mikseri, telineet, mikit, johdot) ja sitten, kun on vähän aikaa pyöritellyt erilaisia laitevaihtoehtoja mielessään (luettuaan faqit jne), postata vaikka tänne, että mitä mielipiteitä nämä setit lukijoissaan herättävät. Se on vaan jotenkin niin raskasta tehdä ihmisille valmiita listoja, että vedäpä tosta. Ite pyrin ihmisten aktivoimiseen kaikenlaisissa hommissa, vaikka kuinka väittävät, etteivät tajua(niin se mutsikin oppii pikkuhiljaa käyttämään atk:ta ja internettiä). On guuluu... |
DSM 18.02.2008 18:46:56 (muokattu 19.02.2008 15:23:58) | |
---|
Lähinnä ongelmana on se, että ei tiedetä minkälaisen systeemin tarvitsisimme. Aktiivikajari + mikseri vai mikserivahvistin + passiivikajari. Treeniksellä ihan lauluun käyttäisimme niin ei mitään suuria viritelmiä kasattais. jos ette tiedä eikä netistä löydy apua niin katselkaa ympärillenne. Selvittäkää mitä muut bändit käyttää treeniksellä kamoina. Ja jos sekään ei tuota tulosta niin tuolla mainittu soitto audiodivariinkin voi auttaa. Lisäksi on aina keino ostaa jotakin mitä luulee tarvitsevansa ja sitten todeta sen käyttökelvottomaksi tai turhaksi, sekin on yksi tapa ja ehkä opettavaisin tapa viedä asiaa eteenpäin. Ymmärrän hyvin tämän turhhautumisen tähän aiheeseen täällä koska niitä kyselyitä tulee melkein joka viikko että "millainen pa pitäs olla..." kenellä mihinkin tarkoitukseen. Kannattaa koettaa ottaa selvää, tutkia speksejä, vertailla niitä ja hintojakin. Jos ei speksit kerro mitään niin sitten kannattaa antaa asia muiden päätettäväksi kokonaan ja odottaa mitä rahalla tulee... "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
Locrian 27.02.2008 10:45:15 | |
---|
Näinpä. Pitäkää se kuus hunttia mun tilille ja päälle 120 egeä plus alvi vaivanpalkaksi ni kasaan teille setin jolla pärjää. Fair enough eikä tarvii ite miettiä mitään. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua. |