Ultimate ears UE-7
www.ultimateears.com Käyt herttoniemessä Mikko Lankisella (ML Suojainpalvelut) ottamassa valut korvista, lähetät valut ultimaten tehtaalle ja 3-4 viikon päästä saat luurit takaisin. Nyt kun dollarin kurssi on meille edullinen, niin tulee oikeasti kannattavaksi. Vaikka joutuisit maksamaan tullit ja verot.
Kannattaa ottaa kahdet silikonivalut kerralla, ihan varalta jos tulee joku vahinko lähetyksessä tai perillä. Maksaa noin 40€. UE-7 maksoi juuri joulukuussa kaikkinensa noin 650€. Noita voi myös tilata ymmärtääkseni thomannin kautta, mutta itse olen asioinut aina suoraan tehtaan kanssa. Meiliä vaan sinne ja vastaus tulee työpäivän aikana yleensä.
Sanottakoon mitä tahansa, niin toi on paras vaihtoehto. Ellei sit Westone firman tuotteita ota vaihtoehdoksi. Jos hankkii shuren E5 tyyppiset, niin hinta ei ole paljoa halvempi ja istuvuus on jotain aivan muuta. Kaikenlaisia irtovaluja tehdään myös, mutta toi on paras.
Luurissa on kolme elementtiä ja bassotoisto on suunniteltu nimenomaan rumpaleille ja basisteille, UE-10 ja UE-11 toimii paremmin muille muusikoille, joille tärkeämpää on tasainen toisto ja selkeys keskialueilla.
Voi tietty kokeilla UE:n vakioluureja, mutta istuvuus on todella henkilökohtaista. Mulla ei esim pysy korvissa monikaan noista kunnollisista normikuulokkeista.
AnttiR