Aihe: Räkkibägit
1
Murgo
25.01.2008 14:37:17 (muokattu 25.01.2008 14:49:42)

Onko tämän tapaisia "rättiräkkejä" kellään http://www.thomann.de/fi/rockbag_rockbag_rackbag_rb24410b.htm tai http://www.thomann.de/fi/millenium_rackbag_6he.htm ?

Onko tuossa sisällä jonkinlainen kehikko/jäykisteet eli pysyykö muodossaan vaikka laitteet eivät olisi koko laukun syvyisiä? (räkkikiskot siinä ilmeisesti ainakin on).
Pitäisi saada pari syntikkaa ja räkkimikseri näppärään pakettiin, tuollainenkin kai kuitenkin suojaa jo jotenkin ja on ehkä helpompi ja kevyempi kanniskella kuin kova räkki. Itse kun kanniskelee niin ei kuitenkaan tarvitse olla ydinsodankestävä. Edit. Googlasin rackbag, ja jos oikein saksankieltä ymmärsin niin ilmeisesti on ihan vanerilaatikko noissa sisällä? Kokemuksia? Kestääkö kahvat/hihnat yms kanniskelua?
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
puusormi
25.01.2008 15:00:08 (muokattu 25.01.2008 15:01:42)

Minulla on juuri tuollainen 4 unitin rockbag laukku.

Minulla on siinä kiinni melkein koko räkin syvyinen mallintava kitaraetuaste(2u), syntikka (1u) ja lauluprosessori (1u), jotka ovat vähemmän syviä sitten. Räkkikiskot on edessä ja laukun ympärillä on ilmeisesti vanerista rakennettu kestävähkö kehikko. Eli siis koko laukunmittainen tunneli, jolloin sivuseinät, pohja ja katto ovat kovia. Etu- ja takakansi ovat aika heppoisia, jonkinlainen ohut muovilevy ja vähän pehmuketta kankaan sisässä. Eli jos joku vaikka potkaisee etulevyä, niin laitteiden potikat ovat kyllä hätää kärsimässä. Mutta kun itse tuota roudaa, niin vähän hellemmällä kosketuksella luulisi vehkeiden pääsevän.

Leveä olkaremmi on kätevä, sillä painoa noille laitteille ja kassille kertyy melkoisesti, etenkin kun tavarataskussa on vielä 3 mikkiä. Niin tuo tavaratasku, joka laukussa on, voisi olla vähän isompikin, kun kaikkea oheistavaraa pitäisi saada mukaan. Vetoketjut ovat vähän halvanoloiset.

Askartelin itse takakanteen itse pussukan midi-lankulle (pieni digitech control 7), jolloin sekin kulkee kätevästi kamojen mukana.

Eli hintaisekseen kyllä oiva peli on ollut toistaiseksi, ei kyllä kestä samaa kuin oikea kova räkki, mutta on selvästi helpompi roudata vehkeitä kahden bändin treeniksien ja kodin väliä.
aimotuska
25.01.2008 15:04:45 (muokattu 27.01.2008 21:35:08)
Joskus mulle tyrkytettiin warwickin tommosta rackbagin tapaista ja siellä oli kyllä sisällä ihan paksua räkkivaneria. Päälle oli vetästy tuo pehmikekangas. Päädythän noissa on sitten vähän vähemmällä suojalla...
Se kirjoitetaan kuuLostaa, eikä kuuLLostaa. SIIS YHDELLÄ ÄLLÄLLÄ! prkl.
Murgo
25.01.2008 15:23:28

Ok,pitääpä pistää harkintaan, kamaa on toistaiseksi vain 4 unitin verran,mutta toisaalta eihän sitä koskaan tiedä mitä keksii hankkia, joten 6 unittia antaisi kasvunvaraa. Sitä paitsi pari tyhjää paikkaa antaisi mahdollisuuden asettaa räkki lattialle pystyyn ja tuoda piuhat etukautta. Ja ylimääräistä tilaahan voi aina hyödyntää piuhojen yms. kuljetuksessa. Suunnittelin ensin rakentaa räkin itse, mutta eipähän noissakaan hinta päätä huimaa ja voisi tosiaan olla kivampi roudata. (nyt tuli kuningasajatus, läppärihän mahtuisi laukkuineen siihen 2 unitin tilaan kuljetuksen ajaksi, taas yksi nyssäkkä vähemmän).
puusormi
25.01.2008 16:17:20

Tuo 4 unitin laukkukin on ahtaissa käytävissä tai ovissa aika rohjo roudattava, 6 unitin kokoista minäkin aluksi suunnittelin, mutta sitten mallasin vähän mitä se käytännössä tarkoittaa roudattaessa ja päädyin tuohon 4 unitin laukkuun. Ja 6 unitin räkkivehkeet painavat sen verran, että helposti alkaa mennä vähän turhan raskaaksi olalla kantamista ajatellen.

Itse olen käyttänyt laukkua pystyssä siten, että johdot tulevat laidan alta vetskareiden välistä. Jossakin vaiheessa ajattelin tehdä laitaan pienen kolon johdoille, mutta en ole jaksanut, kun ihan hyvin tulevat lattian ja räkin laidankin välistä.
miffe
25.01.2008 19:06:41
Kestääkö kahvat/hihnat yms kanniskelua?

No eivät kestä. Kahdesti on mulla tippunut räkki (3RU rockbag), kun se hihnan lukko päättää irrota hihnasta. Tosin kuormaa ollut kyllä reilu 30kg kummallakin kerralla.

Musamaailmasta sain uuden hihnan tilalle korvauksetta.

Niin ja sit sellanen, että se mun rockbag on edelleen kateissa maailmalla. Kalustuksena dbx DDP, t.c. electronic M3000 ja Samson räkkivirtalähde/-valo.
turkulainen
stnprkl
25.01.2008 21:47:42
Onko tämän tapaisia "rättiräkkejä" kellään http://www.thomann.de/fi/rockbag_rockbag_rackbag_rb24410b.htm tai http://www.thomann.de/fi/millenium_rackbag_6he.htm ?

Mulla on pari eri varsiota Kaces-merkkisiä räkkejä, yks 2/3 unitin ja yks 4/5 unittinen. (En oo ihan varma mitä kokoja kun eivät nyt ole vieressä) Isommassa on vielä pyörät ja vetokahva eli ei tarvii kantaa. Mun mielestä parempia kun noi rockbagit. Ei meinaan oo vetskareita (mitkä siis ekana hajoo noista rockbageista) vaan tarranauhalla hoidetaan luukkujen sulkeminen. Ainoo huono puoli on se et ne räkkiraudat on jenkkistandardin mukaan eli ruuvit ei täsmää täkäläisten kanssa, mukana tulee kyl pussillinen. Ite vaihdoin omiini meikäläiset räkkiraudat alkuperästen tilalle ja monta vuotta on menty nyt ilman hätiä eikä ne vetskaritkaan anna periks kun homma on hoidettu tarranauhalla. Ne kantohihnat tosin ei näissäkään ikuisia ole.
Viltsu audiokantaja
Murgo
26.01.2008 10:51:34

No eivät kestä. Kahdesti on mulla tippunut räkki (3RU rockbag), kun se hihnan lukko päättää irrota hihnasta. Tosin kuormaa ollut kyllä reilu 30kg kummallakin kerralla.

Joo, ei mulla olisi siihen tulossa kuin ehkä 10-15 kiloa kuormaa, ajattelin tosiaan että se parin U:n tyhjä tila olisi hyödynnettävissä kuljetustilana, samoin kuin laitteiden taakse jäävä tila, eli läppäri, audiointerface,piuhat jne pikkuromut saisi tungettua räkkiin.
Punkyman
27.01.2008 18:42:41

Nuo Gatorin laukkuräkit on ollu aika yleisiä pop-lentoliikenteessä.

http://www.gatorcases.com/productsdetail.aspx?LID=1&PID=27

Soundatan myymälästä noita näyttää ainakin löytyvän.
Parhautta :oD
Murgo
02.02.2008 09:06:31

No niin, tuollaisen Rockbagin sitten hommasin. Vaikuttaa käyttökelpoiselta, tilaa ainakin on. Tyhjänä vähän huteron oloinen tuo kehikko, mutta kaipa se siitä jäykistyy kun laitteet ruuvaa kiinni. Koon puolesta tuo on juuri ja juuri vielä kivuttomasti kannettavissa,ainakin jos ei painoa kerry kovin paljon. Suomalaiseen vaneriin tottuneena tuon vanerin laatu on kyllä jotain surkean ja naurettavan välillä, sisäpinta on melkoisen muhkurainen, tosin eipä tuo käytössä mitään haittaa. Kantohihnan kestävyys jää nähtäväksi, kahvat ainakin ovat tukevan tuntuiset. Etukanteen täytynee viritellä nuppien suojaksi jonkinlainen jäykiste. Pääasia kuitenkin ettei tarvitse pulata irtonaisten laitteiden ja piuhasotkun kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)