Aihe: Zero88 Fatfrog. helppiä kaivataan.
1 2
Totofan
07.01.2008 21:50:06

Noniin. Taas tuli hankkiuduttua hommiin, jä tälläkertaa tommonen pöytä jonka kanssa taistella. Eli on mun eka kerta kun pelleilen digipöydän kanssa, ja tilannetta ei helpota et käytän liikkuvia sen kanssa. Himmentimillä peluu ois yksinkertasta, mut tilanne on tämä:

Elikkäs mulla on tulossa 4 kpl Martinin Roboscan pro 518:ja. Ja ainakin 2 niistä tottelee vanhaa martin-protokollaa. noh, vaiheenkääntö on mahdollista, ei ongelmaa.

mut sitten tää, keikka on tulevana lauantaina, ja pitäs vähän tietää et miten ton fatfrogin kanssa toimii. ja miten noi liikkuvat laitetaan kimppaan pöydän kanssa, miten niitä ajetaan, ja muuta tällästä. Tilanne saattaa vaikuttaa hieman epätoivoiselta, sitähän se onkin, mut oon päättänyt selvitä vaikka vasen jalka ja oikea kives siitä verotettaisiin.

Fatfrogeja näkyy (huom. mun mielestäni) aika paljon erilaisissa paikoissa. Joten se varmaan kannattais opetella vähän paremmin, niin ei tulis sen kanssa jatkossa onkelmaa. eli toivoisin, et joku vois selventää mulle ton pöydän MAHDOLLISIMMAN yksinkertaisesti, et mikä sen toimintaperiaate on. siis kyllähän mä tiedän suunnilleen miten se vörkkii, mutta liikkuvien ohjelmointi/niiden ajaminen on hieman peitossa kun perus himmenninsettiä on mukana myös + 2 stroboa.

neuvokaa nyt hemmetti tyhmää :-D

Totofan
I will surrender, my heart to the sky. ouh, our love doesn´t end here. it lives forever, on the wings of time. jeff porcaron muistoa kunnioittaen
pwc
07.01.2008 21:52:26
Totofan
07.01.2008 21:55:15

Pääsisikö tällä alkuun?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=132638

Joo, mä luin ton. Mut en saanut sitä "tarvittavaa tietoa" eli siis ihan perusperusjuttuja. meinaan siis mihin toi perustuu. mikä on paletti, ja miten tota siis käytetään kun on liikkuvat megessä.
I will surrender, my heart to the sky. ouh, our love doesn´t end here. it lives forever, on the wings of time. jeff porcaron muistoa kunnioittaen
Totofan
07.01.2008 22:12:50

niin ja sitten vielä:

latasin jonkun fixtures-ohjelman niin laitan korpulle jotain rölöötä noista 518:sta. näin neuvoi Haatajan Toni tekemään. niin jossei pöydässä ole valmiina niitä rölöitä :D
sormunen
07.01.2008 23:09:38 (muokattu 07.01.2008 23:11:20)

Fatfrogeja

Tässä olisi lukemista ynnä myös muuta mahdolisesti tarpeellista:
http://support.zero88.com/main/en/product/9
miffe
08.01.2008 14:40:32 (muokattu 08.01.2008 14:44:40)
Joo, mä luin ton. Mut en saanut sitä "tarvittavaa tietoa" eli siis ihan perusperusjuttuja. meinaan siis mihin toi perustuu. mikä on paletti, ja miten tota siis käytetään kun on liikkuvat megessä.

Kummallista... Itte otin ko. tiskin (tai oikeestaan LeapFrogin) haltuun ton kirjoituksen perusteella. Toki mulla ennakkotietoja oli yleisistä konsepteista, mutta kyllä ton jutun perusteella jo vetää keikan liikkuvienkin kanssa. Ihan oikeesti.

Ja se manuaali on muuten erittäin tiivistetyssä muodossa. Sen kahlaa läpi ja ohjelmoi 10 liikkuvan setin (rokkikeikalle) alle tunnissa, vaikkei ole koskaan ennen ko. tiskiä käyttänytkään. Ihan oikeesti - todistetusti.

edit: Niin ja paletti on tavallaan esiohjelmoitu positio / väri / beam, joita voi valita ja yhdistellä mielensä mukaan. Ja trackaavissa pöydissä kantsii myös cuet (tilanne) tehdä palettien pohjalta, koska palettiin tehty muutos heijastuu kerralla kaikkiin tilanteisiin (cue), joissa ko. palettia käytetään.

Kantsii muuten imuroida se Phantom Frog sieltä Zeroo88:n webbisivuilta ja kikostella sen kans oma aikansa. Tai siis ihan yleisesti ottaen kantsii imuroida eri tiskien editoreja (osa toimii jopa oikeana tiskin korvikkeena) ja käyttää niitä. Oppii kaikenlaista jännää uutta.
turkulainen
Totofan
08.01.2008 15:08:28

Kummallista... Itte otin ko. tiskin (tai oikeestaan LeapFrogin) haltuun ton kirjoituksen perusteella. Toki mulla ennakkotietoja oli yleisistä konsepteista, mutta kyllä ton jutun perusteella jo vetää keikan liikkuvienkin kanssa. Ihan oikeesti.

Ja se manuaali on muuten erittäin tiivistetyssä muodossa. Sen kahlaa läpi ja ohjelmoi 10 liikkuvan setin (rokkikeikalle) alle tunnissa, vaikkei ole koskaan ennen ko. tiskiä käyttänytkään. Ihan oikeesti - todistetusti.

edit: Niin ja paletti on tavallaan esiohjelmoitu positio / väri / beam, joita voi valita ja yhdistellä mielensä mukaan. Ja trackaavissa pöydissä kantsii myös cuet (tilanne) tehdä palettien pohjalta, koska palettiin tehty muutos heijastuu kerralla kaikkiin tilanteisiin (cue), joissa ko. palettia käytetään.

Kantsii muuten imuroida se Phantom Frog sieltä Zeroo88:n webbisivuilta ja kikostella sen kans oma aikansa. Tai siis ihan yleisesti ottaen kantsii imuroida eri tiskien editoreja (osa toimii jopa oikeana tiskin korvikkeena) ja käyttää niitä. Oppii kaikenlaista jännää uutta.

eli se phantom frog on siis joku "tekotiski" jolla pystyy leikkimään tahi siis jotain?

joo, eiköhän toi tosta. ja oon omasta mielestäni nopea oppimaan, notta kait tuon pitäisi suht hyvin mennä.
Marzi
08.01.2008 16:04:01

eli se phantom frog on siis joku "tekotiski" jolla pystyy leikkimään tahi siis jotain?

Nää löytyy tuosta Phantomista ja kaikissa samat perussysteemit, isommissa vaan enempi kaikkea ym.
Zero88: Frog, Fat Frog, Leapfrog, Bullfrog, Mambo Frog

Paletithan on tosiaan siis esiohjelmoituja pos, col tai beam -juttuja. Eli col -palettisivulle voi ohjelmoida värit, Beam-sivulle gobot, liikkuvien strobohommat ym focukset ja pos-sivulle positiot. Frogissa myös liikke-efektit tulee näihin pos-paletteihin. Ne voi toki ohjelmoida myös subeihin tai playback x:ään jos ja kun tarvii laittaa fade in/out-aikoja liikkeille.

Itte otin ko. tiskin (tai oikeestaan LeapFrogin) haltuun ton kirjoituksen perusteella

Hyvä jos siitä on ollu apua! Just tolleen mä sen homman ajattelinkin, se ei oo sinänsä aloittelijan opas(eli termistöä pitää tuntea) vaan just tolleen, et asian parissa puuhastelleet kollegat saa jelppiä.

+ toi on myös itelle muistipankki. :D Pitkästä aikaa kun räplää jonkun vehkeen kans, niin tuolta on hyvä vähän tsekata, et missä mentiinkään tämän laitteen kanssa. Moni vehje kun on just silleen sopivasti ihan vähän erilainen kuin toinen ja ne sekoittuu helposti. :D

Mulle oli joskus apua tosta Behringerin pikaoppaasta, piti säätää joku kippolavalaistus sillä eikä muistunu kone mieleen yhtään. :D

Monta kiitosta on tullu tosta Chamsys-ohjeesta, ton tyyppinen käyttis kun tulee yleensä vastaan vasta kalliimmissa vehkeissä ja nyt kun on toi Sys, niin vähän joka toinen firma on hommannut sellaisen. Sit kun on tehty ennemmin pienillä perustiskeillä, niin tuo Sysin maailma on vähän sekava. Aluksi. Monta tuntia on säästynyt puhelimessa kun on antanut tuon pikaohjeen linkin. :D

Jos Hog ja GMA on tuttuja, niin ei ton kanssa sitten ole niin ongelmia kun käyttis on kumminkin sinnepäin. Frogista tohon siirtyminen voi olla eri homma. :D

Mut manuskaa käteen ja räpläämään. Aina voi resetoida tiskin jos se menee ihan solmuun. :D
No yhyy.
Totofan
08.01.2008 17:28:51

tänks äejät avusta. elikkäs siis, taas kysymystä:

kun mulla on 4 liikkuvaa. kun liikkuva1sen keila on tossa kohtaa, niin miten pääsen käsiksi siihen toisen liikkuvan keilaan tai vaik väriin? eli onko siinä joku "down" tai "up" juttu millä pääsen näpsäkästi heittimeltä toiselle?
tai voinko ohjelmoida niin että kannuja ja stroboja tulee messiin? miten?
Marzi
08.01.2008 18:06:22 (muokattu 08.01.2008 18:06:59)

tänks äejät avusta. elikkäs siis, taas kysymystä:

kun mulla on 4 liikkuvaa. kun liikkuva1sen keila on tossa kohtaa, niin miten pääsen käsiksi siihen toisen liikkuvan keilaan tai vaik väriin? eli onko siinä joku "down" tai "up" juttu millä pääsen näpsäkästi heittimeltä toiselle?

Itse itseäni lainaten:

"OHJELMOITAVIEN HEITINTEN VALINTA:
paina fixtures-nappeja, joissa palaa keltainen valo->muuttuvat punaiseksi."

-muistaakseni seuraava heitin valitaan niin, et painat sen nappia ja otat edellisen pois, ettet ohjelmoi kahta heitintä yhtä aikaa.

"LIIKKUVIEN/ÄLYKKÄIDEN HEITTIMIEN POS/COL/BEAM/INT ASETTAMINEN:
kaikki säätö toimii rullilla. Kun heittimet on valittu, paina brightness-color-beamshape tai position-nappulaa. näytölle ilmestyy vastaava data. ruuvaa rullalla korreloivaa kohtaa,mitä haluat säätää. Vanhemmassa softassa sivuja selataan wheel group-napilla, uudemmassa brightness-color-beam tai position-nappulalla. testaa.

PALETTIEN TEKO/POISTO:
Tässä vaiheessa kannattaa lukita paletit näkyviin. pidä pohjasssa F1 ja vaikka beamshape yhtä aikaa. paletit lukittuu, ja kun valitset, esim colour tai pos, paleteissa, mitkä on ohjelmoitu palaa valot.

esim. beamshape tallentuu paletiksi (flashit 1-24) pitämällä pohjassa beamshape-nappia ja valittua palettia. Paletti syttyy punaiseksi kun tallennus on valmis(n. 2 sek.) Jos paletissa on kamaa(valo palaa) ja haluat ohjelmoida päälle, pitää valita avautuvasta valikosta Prg, eli program.

Poisto. pidä poistettava paletti pohjassa yhtä aikaa clearin kanssa muutama sekunti.

PALETTIEN KÄYTTÖ:
paina bri/col/beam tai pos -nappia->paina ohjelmoitua palettia"

tai voinko ohjelmoida niin että kannuja ja stroboja tulee messiin? miten?

Täsmennähän vähän. Minne haluat niitä?
No yhyy.
Totofan
08.01.2008 18:35:10

koko setti on tän näkönen:
3x Zero88 6 chnl Dimmennin
2x Stairville 1500w strobo
4x martin roboscan pro 518

ja siis jos ohjelmoin niin että tässä tilanteessa martinit vaihtaa punaseen väriin, niin saanko strobot laulamaan täydellä teholla samassa tilanteessa? tai jotain par-kannuihin liittyvää tms? tai miten menettelen strobon kanssa? laitanko sen "liikkuvaksi" vai iskenkö tohon normi "preset A:han"

tietääkö kukaan miten paljon tommonen strairville 1500 DMX-räiskijä vie kanavia? tai laitetaanko se "kiinni" ihan normaalisti preset A:han? saattaapi kuulostaa tyhmältä, mut mulle hiukkasen pimennossa nämä :D
Totofan
08.01.2008 19:43:02

joo, nyt sain toimimaan ton. latasin ton Phantom Frogin ja kyllä alko homma luistamaan kun pääsi "nappuloiden eteen"

mut siis, kun valitsen tolle martinin lampulle väriä niin painan colour-painiketta. näyttö näyttää color yks. ja rullalla saa säädettyä 0-255? mitä tämä tarkoittaa? tai kun meen beamshape valikkoon niin se näyttää gobo1 ja taas luvut 0-255 valittavissa. miten saan vaihdettua goboa?
tuotsi
08.01.2008 19:52:11

joo, nyt sain toimimaan ton. latasin ton Phantom Frogin ja kyllä alko homma luistamaan kun pääsi "nappuloiden eteen"

mut siis, kun valitsen tolle martinin lampulle väriä niin painan colour-painiketta. näyttö näyttää color yks. ja rullalla saa säädettyä 0-255? mitä tämä tarkoittaa? tai kun meen beamshape valikkoon niin se näyttää gobo1 ja taas luvut 0-255 valittavissa. miten saan vaihdettua goboa?

DMX-datassa yksi kanava voi saada arvot 0-255, sun pitää katsoa Martinien manuaalista että millä arvolla mikäkin gobo tai väri näkyy.. Esim Mac500:sta punainen väri löytyy värikanavan arvoilla 173-176.
Lisää vaan hanaa ni hyvä tulee!
Totofan
08.01.2008 20:06:31 (muokattu 08.01.2008 20:19:14)

DMX-datassa yksi kanava voi saada arvot 0-255, sun pitää katsoa Martinien manuaalista että millä arvolla mikäkin gobo tai väri näkyy.. Esim Mac500:sta punainen väri löytyy värikanavan arvoilla 173-176.

okei, mut siis jos valot on päällä, niin eiköhän se näy niinkun jos käyn ykstellen läpi? sit vaan merkkaan muistiin mikä oli missäkin?

EDIT: joo taas ilmeni ongelmia, mä en osaa toimia noiden palettien kanssa? ei siis mitään saa aikaseks vaikka kuinka tota ohjetta pänttään. eli siis pystyn tohon preset Bhen laittamaan yhdelle liulle vaikkapa värit? ja 2seen gobot. eli siis kun liutan liukua ylöspäin niin väri vaihtuu tai näin? ihan verhon takana.
tuotsi
08.01.2008 20:09:17

okei, mut siis jos valot on päällä, niin eiköhän se näy niinkun jos käyn ykstellen läpi? sit vaan merkkaan muistiin mikä oli missäkin?

Onnistuu toki noinkin, tuo manuaali lähinnä sitä varten jos pitää jotain yrittää ohjelmoida ilman lamppuja...
Lisää vaan hanaa ni hyvä tulee!
miffe
08.01.2008 23:22:42

Kun sä saat sen halutun värin kohdalleen, niin monotat sen col-napin pohjaan ja valitset sen palettinappulan, jonka taakse haluat sen värin. Sieltä niitä on sit nopeesti haettavissa. Ja kun kerta sulla on ainoastaan yhden tyypin lamppuja, sä saat sinne väripaletteihin kaikki koko- ja puolivärit kerralla muistiin. Ei tarvi käydä rullalla kikkailemassa enää vedon aikana.

Frogit ovat siitä outoja tiskejä, että niitä periaatteessa ajetaan aina programmerista. Lisäksi saa miettiä etukäteen, mitä paletteihin laittaa ja mihin järjestykseen, varsinkin, jos on usempaa kuin yhtä fiksua lampputyyppiä käytössä (tai ajelee samanlaisia lamppuja useina eri ryhminä). Frogissa nimittäin joutuu käyttämään kahta kättä siihen (siis paleteista tilanteita hakiessa), jonka possuissa, chamsysissä ja mummossa voi tehdä yhdellä...

Frogit ei ole mun lemppareita, mutta en mä niitä vihaa. Kohtuullisella lamppumäärällä ja etukäteisohjelmoinnilla ne on ihan päteviä kaluja, ja shown mahtues sellaseen, otan mieluummin kuin esim. Hog tonnisen (tästä varmaan jotkut kohta avautuu...antaa tulla vaan). Ehkä se johtuu siitä, että Frogin rajoittuneiden ominaisuuksien johdosta mä olen oppinut sen lähes joka toiminnon, ja siten saan aikaan vähintään saman, mitä vielä hienommilla vehkeillä (ominaisuuksilla ei tee mitään, jos niitä ei käytä tai edes osaa käyttää) :)

Itsellähän on tos avoinna Jands Vistan hinnasto (wink wink, nudge nudge) ja sellasen mä haluun (budjetti rajottaa tonne M1/S1 -osastoon sen hankinnan 512 tai 1024 kanavan donglella varustettuna). Tulette varmaan kärsimään sit hehkutusta siitä, miten hieno ja ihmeellinen se on :P (valehtelematta ominaisuuksiltaan vastaavista kaikista helpoin ohjelmoitava)
turkulainen
Totofan
09.01.2008 07:28:06

Kun sä saat sen halutun värin kohdalleen, niin monotat sen col-napin pohjaan ja valitset sen palettinappulan, jonka taakse haluat sen värin. Sieltä niitä on sit nopeesti haettavissa. Ja kun kerta sulla on ainoastaan yhden tyypin lamppuja, sä saat sinne väripaletteihin kaikki koko- ja puolivärit kerralla muistiin. Ei tarvi käydä rullalla kikkailemassa enää vedon aikana.

Frogit ovat siitä outoja tiskejä, että niitä periaatteessa ajetaan aina programmerista. Lisäksi saa miettiä etukäteen, mitä paletteihin laittaa ja mihin järjestykseen, varsinkin, jos on usempaa kuin yhtä fiksua lampputyyppiä käytössä (tai ajelee samanlaisia lamppuja useina eri ryhminä). Frogissa nimittäin joutuu käyttämään kahta kättä siihen (siis paleteista tilanteita hakiessa), jonka possuissa, chamsysissä ja mummossa voi tehdä yhdellä...

okeii, siis voin tallentaa esim goboja, värejä ja prismoja siihen preset Bhen. mut minne noi ns "liikeradat" talletetaan? kun tossa on toi submasters-liut? niin mitä mä noilla teen? chasejahan ajetaan tosta playback x:sästä. minne teen ne tilanteet? pitääkö ne nauhoittaa tai siis? ääh :D vaikeaa kun on nnäin tollo.-.-
miffe
09.01.2008 10:21:00
okeii, siis voin tallentaa esim goboja, värejä ja prismoja siihen preset Bhen. mut minne noi ns "liikeradat" talletetaan?

Ne tulee sinne positioiden paletteihin tai sitten tehdään chaseja.

kun tossa on toi submasters-liut? niin mitä mä noilla teen? chasejahan ajetaan tosta playback x:sästä. minne teen ne tilanteet? pitääkö ne nauhoittaa tai siis? ääh :D vaikeaa kun on nnäin tollo.-.-

Sä voit tallettaa tilanteita joko submastereihin tai memoryihin. Itsehän en jälkimmäisiä käytä, koska taas loppuu kädet kesken ohjelmoidessa showta lennosta.

Yleensä teen submastereihin tilanteet (intensiteetti) naamavaloille, muutama liuku mahdollisille konventionaalisille lampuille (mm. PAR-kannut), muutama moletilanne (iskuvaloa), pari erilaista strobotusta (flash-napilla saa joko yhden "isomman" välähdyksen tai sitten muutaman nopean) sekä intensiteettimasterit eri fiksuille lampuille lampputyypeittäin. Ja kaikki yhdelle sivulle, piste.

Näin saavutan sen, että ei tarvitse pomppia sivujen välillä ja liu'ut voivat olla käytännössä kokonaan submastereina. Liikkuvat ajellaan sitten kylmän viileesti paleteista (ja tässä niiden ryhmittelyn merkitys korostuu). Varsin karua meininkiä siis enkä todellakaan hyödynnä tiskin kaikkia ominaisuuksia, mutta mun mielestä toi on joustavimmillaan juuri tollai.

Ja varmaan joku avautuu tästäkin (tai kuittaa nähdessään). Mut toimii mulle...

PS. Possuissa ja Chamsysissä vetelen ihan toisella tapaa, vaikka aika paljon paleteista ajeluun niissäkin turvaudun.
turkulainen
Marzi
09.01.2008 18:14:39 (muokattu 09.01.2008 18:30:42)

Frogissa nimittäin joutuu käyttämään kahta kättä siihen (siis paleteista tilanteita hakiessa), jonka possuissa, chamsysissä ja mummossa voi tehdä yhdellä...

Eikä tarvi

"PALETTIEN TEKO/POISTO:
Tässä vaiheessa kannattaa lukita paletit näkyviin. pidä pohjasssa F1 ja vaikka beamshape yhtä aikaa. Paletit lukittuu, ja kun valitset, esim colour tai pos, paleteissa, mitkä on ohjelmoitu palaa valot."

Eli poistuu se, että pitää pitää sitä col/pos/beam -nappia pohjassa. Helpottaa elämää kummasti.

okeii, siis voin tallentaa esim goboja, värejä ja prismoja siihen preset Bhen. mut minne noi ns "liikeradat" talletetaan? kun tossa on toi submasters-liut? niin mitä mä noilla teen?

Siis ne preset a ja b on periaatteessa desk channeleita, eli 48 ekaa kanavaa tiskistä. Näitä kantsii käyttää himpparikanaville yms. Strobon(toi sun vie kai 2 kanavaa) voit laittaa näihin kans. Mut paletit on ne NAPIT siinä niiden alempien liukujen alla. Näihin saat niitä pos/col/beam-juttuja.

Submasteriin sä saat esim parritilanteita ym. Liu-ut ylös, punaista nappia, subin flashia. Jos siel on kamaa alla, niin lisäksi enter.

Liikeradat tehdään sieltä pos-osaston kautta ja tallennetaan joko submasteriin tai paletiksi. Muista, et niissä pitää olla joku positio pohjalla. Valitse heittimet ja ota se pos-osasto ja selaa joko wheel group-napilla tai pos-napill(riippuu sun softapäivityksestä) esiin osasto, mistä löytyy efekti(oliks siel circle, tilt, figure of eight ja jotain) valitse haluamasi liike, sit valkkaat sille koon ja nopeuden ja offsetin(kuinka eriakaan ne toimii, ettei ne mee kaikki samaa vatkulia) ja sitten tallennat koko roskan positiopalettiin pitämällä pos-nappia pohjassa ja sitten jotain palettinappia muutama sekunti.

Submastereihin sä voit tallentaa ihan mitä tahansa. Mut koska sinne ei aina haluta kaikkea, niin kantsii tsekata tää:

CLEARAUS:
Ei ole varsinaista clear-nappia.

Liikkuvien LTP-data clearautuu seuraavasti: pidä pohjassa 1. ja viimeinen ohjelmoitu fixturenappi. Keltaiset valot lopettaa vilkkumisen=liikkuvat ovat "koskemattomia". Jos valot vilkkuu, liikkuvien data menee tallennettaessa mukaan submastereihin. jos tallennat subiin, missä on jotain muistissa, pöytä kysyy, tallennetaanko pos/col/beam. voit valita nuolilla ja +- mitä menee. Tyhjään subiin tallentaessa tiski ei kysy, mikä on vähän kökköä.

chasejahan ajetaan tosta playback x:sästä. minne teen ne tilanteet? pitääkö ne nauhoittaa tai siis? ääh :D vaikeaa kun on nnäin tollo.-.-

Chaseja ajetaan playbackX:stä juu. Oothan nyt IHAN varmasti lukenut tuon pikaohjeen ajatuksella?

CHASEN TEKO, TALLENNUS/POISTO:
Chaset tehdään memoryihin. niitä voi selailla +- napeilla. sininen GO-nappi käynnistää sen, playbackX -master hallitsee.

valitse +- kunnes tulee tyhjä memory, tai tee clearaamalla tyhjä memory. pidä pohjassa mem type-nappia kunnes siinä on joku tähti tms(on hetki kun oon tuon kanssa räplänny). Tee chasen ensimmäinen tilanne,->program-> toinen tilanne->program. toista niin monta kertaa kuin tarvii.

selaa alaspäin nuolilla kohtaan set modifiers. avaa playbackX -masterliuku, niin näet tekemäsi chasen. Speed-potikka säätää nopeutta, syttymiskurvit ja chasen suunnat on siinä yläpuolella.

Super userin kautta on btw mahdollista muuttaa noiden 48:n kanavan osoitteita, mutta et voi kimpata kanavia, eli se ei oo ihan täys softpatch.
No yhyy.
miffe
10.01.2008 02:12:37
Eikä tarvi

"PALETTIEN TEKO/POISTO:
Tässä vaiheessa kannattaa lukita paletit näkyviin. pidä pohjasssa F1 ja vaikka beamshape yhtä aikaa. Paletit lukittuu, ja kun valitset, esim colour tai pos, paleteissa, mitkä on ohjelmoitu palaa valot."

Eli poistuu se, että pitää pitää sitä col/pos/beam -nappia pohjassa. Helpottaa elämää kummasti.

Jos mää nopeesti haluun valita lamppuryhmän, niille position ja värin/beamin, tarvii siihen kaks kättä, vaikka oiskin lukittu. Paino sanalla _nopeesti_. Esim. Hog tonnisessa ja Chamsysissä saa ryhmät ja paletit näkymään kerralla, jolloin ei tarvi käydä monottelemas mitään pos/col/beam nappuloita välillä.

Tietty pitäähän sitä olla aika puupää, jos tollai pelkästään paleteista ajelee.
turkulainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)