Aihe: pieni valo-ohjain ledien kimppuun
1
SamCapone
06.07.2008 19:58:15
Keneltä apua pienen valo-ohjaimen http://www.thomann.de/fi/stairville_djx_16_dmx_controller.htm (tai vastaava, on samanlaisia eri merkillä kuten esim. showtec light-jockey) sovittamiseen ledivalojen kaveriksi!! Ja nimenomaan siihen, kuinka led-parrit saadaan omille kanavilleen. Kuinka esim. kolme led-parria saadaan jokainen erikseen säädettyä eri väriseksi sceneä tehdessä valo-ohjaimen avulla? Olen parrien takaa dip-kytkimistä kyllä laittamut jokaisen omaan osoitteeseensa (1-17-33). Kaikki valot palavat samaa väriä/ohjelmaa.. Joku jippo on vielä keksimättä :( Manuaalista ei vaivaan apua löydy.
Tässä linkissä homma hoidetaan scanner-nappuloiden avulla, mutta vastaavia ei stairvillen pikkupurkista löydy.http://www.youtube.com/watch?v=wGYw0Ztu_WY&feature=related
Kiitos jo etukäteen, jos tiedon murusia löytyy!!
pecho
06.07.2008 22:14:10
Lieneekö ongelmana se, että tuo sun tiski näyttäis olevan vain 16 kanavainen? Eli, jos sun ledit on kanavissa 1, 17 ja 33 niin et saa muita kun tuon ensimmäisen futaamaan.
When you're a bad-ass motherfucker, you can dress like you're braindamaged.
Sytem
07.07.2008 23:24:54
Jos tossa tiskissä on 16 kanavaa ja ne on järjestyksessä ykkösestä eteenpäin, ja lamput on 1, 17 ja 33 niin eikös silloin ainoastaa sen ekan lampun pitäisi toimia? Olettasin että ne ledilamput ei viittä kanavaa enempää vie joten ne voisi laittaa vaikkapa 1, 5 ja 10 .

Tai vaikka veisivätkin esim 6 kanavaa niin tuurilla ensimmäinen ja viimeinen ovat jotain jotka normaalikäytössä ovat aina täysillä tai pois päältä, mulla halpislampuissa kanavat menee muistaakseni niin että ensin on efekti, sitten värit R G B ja viimeistä efektin nopeus. Ainoastaan noita värikanavia tarvitaan joten riittää että viisikanavaiset lamput laittaa neljän kanavan välein ja se värien välissä oleva kanava pysyy nollilla koko ajan.

Tiskistä itestään mulla ei oo mitään käsitystä, mutta olettaisin että manuaali saattaisi olla ystävä ja kertoa miten se on on normaalitilanteessa patchatty.
rintapek
08.07.2008 01:24:25

Tiskistä itestään mulla ei oo mitään käsitystä, mutta olettaisin että manuaali saattaisi olla ystävä ja kertoa miten se on on normaalitilanteessa patchatty.

Noi manuaalit eivät ole ystäviä. Ammattilainen, joka vehjestä osaisi käyttää, ei käytä. Amatöörille manuska on hepreaa. Kanavamäärästä lähtien.
One kind of music only - the good kind
SamCapone
09.07.2008 10:56:23
Kiitti Sytem vinkistä! Täytyypä kokeilla vaihtaa lamppujen osoitteet, jos pelittäis paremmin.. Ne led-parrit on tosiaan Thomannin edullisempaa tavaraa, Led Par 56:t.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)