Aihe: Hinta/laatu-suhteen reippaasti ylittävät kojeet. 1 | |
---|---|
![]() 19.06.2008 22:34:27 (muokattu 20.06.2008 03:38:40) | |
Ihan tässä kun karvaset ammattilaiset, kotikutojat, amatöörit ja duunarit istuu samalla foorumilla. Kuitenkin tarpeet on samat. Saada kuhunkin hintaluokkaan/tarpeisiin järkevin tuote, ääni. Koitan tässä herättää jotain kivaa keskustelua laitteista, oli ne sit kompuroita, subbareita, tarjoustuotteita, tai tuotannosta lopetettuja härpäkkeitä. Kuitenkin onko olemassa koviakoneita, jotka laadulla soundilla tai muilla perusteilla (basisti oksentanut päälle, mikki pesty juoksevalla vedellä ja tungettu taas koviin koitoksiin, se oli sit hyvä mikki hitto vaa ku en enää muista mikä se oli) Produunarit hehkuttaa aina 700e konkkamikin soundia tomimikkinä. Jee ohan se hieno mut tomin ääni näin ihan vain äänenä ei kummonen ole, että miksi ei tomin ääneen sopisi vaikka 5e philipsi mikki jonka taajuuskäyrä sattumalta sopis tomille.(näin esimerkkinä) Jos oikein kivasti keskustelua syntyy, sitä voisin vaikka kasata aloituskommenttiin vastausten perusteella hinta/laatu-suhteeltaan "MAAILMAN" parhaan äänentoisto satsin :D Vai onko edes olemassa vehkeitä jotka kehtaa esitellä hyvinä, vaikka se on halpa. Merkkejä maailma on niin piukassa. Maahantuojia perhanasti ja netissäkin voit tilata suoraan vaikka jenkkilästä just sen ämyrin minkä haluat. Idean varmaan jokainen hokas. Onkohan tässä keskustelussa alkuunkaan mitään järkeä.. katsotaan e.ajatusvirheitä | |
![]() 20.06.2008 00:04:21 | |
Onkohan tässä keskustelussa alkuunkaan mitään järkeä.. katsotaan Jos tosta jotain syntyy, niin omien kalujen kehuskeluksi taitaa mennä. Tai sit halpisten dissaamiseksi. Jotenkin olen tossa jotain pointtia näkevinäni, joten en ny ensimmäisenä ole laittamassa ketjua lukkoon. Jos se kääntyisi mielummin siihen suuntaan, et jos viidensadan vehkeellä asiallisesti pärjää, niin kandeeko toiseen vehkeeseen satsata tonni? Jos ny paan semmosta esmerkkiä, jota oletan, että tarkoitat, ni pannan ny pari... mut nää on vaan mun mielipiteitä, eikä mitään totuuksia. Niin joo, mä olen aktiivisesti harrasteleva amatööri. Bändin aktiivikajareita ko haettiin, ni päädyttiin yläkaapeiksi rcäffän 310aahan. Tuli jossain välissä kuunneltua myös EV:n vastaava tuplahintainen aktiivipömpeli, vaan ei mun korvat sanonu, että vehjes olis tuplasti parempi. Erilainen... mut tuplasti parempi? Ei minust. Subeja mietittiin ja päädyttiin pikkuisiin, niin ei o kyse muusta ko siitä, että ei meitin keikoilla/volumeilla ole mitään syytä satsata lanttiakaan ainakaan isompiin. Pikkuvolalla oleellisesti parempia ei ollu. DI- boxia tarvittiin pariinkin paikkaan, esmerkkinä ny vaikka akkarin kytkeminen kaukokaapelin XLRrään. Audiodivarista löyty milleniumin n. kympin boxi. Ei välttämäti ole studiokelpoinen, vaan keikalla kylläkin tekee just sen, mihin hankittiinkin. Ei paskenna akkarin saundia, vaan ei sitä parannakaan. Kestää päällä pomppimista. Jos ny negatiivista tarttee hakea, ni ist/spkr- kytkin on vähän turhan framilla. Akkari mykistyy, jos kytkimen kengänkärjellä potkaisee spkr- asentoon. Sijoitusasia, sanoisin. Joo, en muuten noita olis uskaltanu halvasta hinnasta huolimatta ostaa, vaan ko Audiodivarissa sanoivat, että kyseessä on merkin mainetta parempi boxi. Tuohon ei voi ko yhtyä. Toimii, perhanat. Enkä lavalle päälläpompittavaksi tonnin boxeja kaipaisikaan. Oliko täntyyppinen jotain, mistä keskustelua halusit? One kind of music only - the good kind | |
![]() 20.06.2008 00:11:05 | |
Lisäys Di-boxeihin. Behringer tekee kans hyviä hinta laatu suhteeltaan oikeesti. Behkun 4x12 mallinnos on huikea leikisti :D. Shure Sm 58 on ylläri pylläri hyvä hintalaatu suhde :D. Ja kestää kestää ja kestää kuten duracel paristo :D. Tässä asioita joita kukaan ei tiennyt XD. Anteeksi tämä yli vilkkaus on näet nukkumaan meno aika! jeejee | |
![]() 20.06.2008 02:16:39 | |
on näet nukkumaan meno aika! Oli jo. Jos multa kysyt, niin oli monta tuntia sitten. Vaan en ole isäsi. One kind of music only - the good kind | |
![]() 20.06.2008 03:51:16 (muokattu 20.06.2008 04:06:23) | |
SM58 kyllä kestää ja kestää, itse en kyllä pidä sitä niin mahdottoman hyvä hintalaatusuhteisena mikkinä. 57 on ehkä kyllä se, mutta lauluun 58 on hyvä. Yli 100e mikin pitäs olla parempi. Oikein käytettynä kun lähes mikä muukin mikki kestää yhden muusikon uran ajan uskoakseni. DJ-keikkoja olen tässä päätyökseni pyöritellyt jonkin aikaa muun musatouhuilun ohella, niin Sennheiserin E825s (49€ t.hinta) mikin ostin jokin aika sitten. Sopii mun puheäänelle aivan mainiosti, en enää muuta spiikkaukseen käytäkkään. Halpa mikkihän tuo on, mutta osui kohdalle. Omaan lauluunkin tykkään käyttää. Reeniksellä ei vuoda liikoja, vaikka kämppä on todella pieni. Särölle en ole saanut ja muutenkin hiljainen(oikealla tapaa:) Huomenna kyllä testaan sen kunnolla livekeikalla hyvin kirkasäänisen laulajan kanssa. Ihan piruuttani. Toisena tuli vielä mieleen kun reenikämpällä eilen vertailin yläpäiden, että subbarien kanssa Ljudian myymää Cachry XP1200(365€ 2x600W 4ohm) ja T.kaupan T.Amp1050(198€ 2x525W) vahvareita. T.Amppi hakkas ihan joka lailla. Yläpäät soi melko samalla tavalla. T.Ampista aavistuksen enemmän ehkä mökää ennen päätteen limitteriä. Cachry tosin teki kaiuttimista sellaset ampiaisen pesät että... Subbareilla eron huomas ihan selkeesti. T.vahvarilla subit möyrys ihan normaalisti ja kivasti, kun zachry aiheutti hirveetä kuminaa, ei toistanut läheskään yhtä alas ja volaakin lähti vähemmän. Db-mittaria en valitettavasti omista, mutta tasoerotkin oli korvin kuultavia. Kummastutti kun vielä Cachryyn oli tehojakin luvattu enemmän.. | |
![]() 20.06.2008 12:45:43 | |
Mun mielestä harvassa t. jotaki tuoteessa on hyvä hintalaatu suhde, koska niitten laatu on niin surkea :D. Mutta t. jotaki valmistaa joskus jotakin ihan hyviäkin tuotteita. Ehkä enemmän köyhälle muusikolle, kandee kummiski miettiä, että onko viisaampi sit säästää vähän lisää ja saa ihan kunnon laitteen. Itellä on hajonnu ainaki yks t.bone konkka mikki ja muutenki soundi oli aika omalaatuinen :D. on näet nukkumaan meno aika! Oli jo. Jos multa kysyt, niin oli monta tuntia sitten. Vaan en ole isäsi. Onneksi voi nukkua aamulla pitkään ;D Mutta nyt mökille jussin viettoon! jeejee | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)