Aihe: Beyerdynamic laulumikkinä
1 2
Foxi
19.06.2008 01:23:46
Onko kellään kokemusta beyerdynamic-laulumikeistä.
Tarkemmin sanottuna malleista: opus 39 s, opus 29 s, tg-x 48 tai tg-x 58.(myös muista) Itsellä ollut shure sm58 ja haluaisin kokeilla toista merkkiä.
Jos jollakin on kokemuksia, hyviä tai huonoja, niin olen kiinnostunut kuulemaan.
Vaan toinen sut vei, minä katsella sain, nää on soittajan haaveita vain.
duane
19.06.2008 01:41:35
1 kpl Opus 69 löytyy salkusta ja usein löytää paikkansa silloin kun 58 ei toimi. 58:aan tulee turvaudutta yleensä lähinnä sen uskomattoman kestävyyden johdosta...
katellaan...
Marzi
19.06.2008 15:33:20 (muokattu 23.06.2008 21:19:02)

Opus69 vs SM58:

Enemmän läsnä, parempi botne. Herkempi mikki, mut suuntakuvio kapeempi kuin 58:ssa. Toimii Hanhiniemelle siinä kun Turusellekin.

Edit: Omaani en pudottelemalla saanut rikki, hukkasin kylläkin jonnekin. Jos jollain lojuu mikkisalkussa Opus69, johon on kaiverrettu TRM, niin yhteuksiä muhun. ;D
No yhyy.
poppamies
19.06.2008 15:42:29

On sekä Opus 69 että SM58 laukussa. Usein miten tulee käytettyä Bayer Dymamikkejä. Pienissä tiloissa jos pitää soittaa kovaa niin SM58 ei kierrä niin herkästi. Opus 69 parempi soundi ja dynamiikka. Nämä vain minun mielipiteitä ja niillä mennään toistaiseksi. Eli jos vain mahdollista Opus 69. Jos pakko SM58.
G strings are for strippers!
jorma666
22.06.2008 17:23:12
Kestävyydestä itsellä huonoja kokemuksia. 69 varsin kelpo mikki soundin puolesta, kunhan ei vaan pudota lattialle. Ei ainuttakaan kertaa.
we call it music - they call the cops
stnprkl
23.06.2008 04:46:32
Kestävyydestä itsellä huonoja kokemuksia. 69 varsin kelpo mikki soundin puolesta, kunhan ei vaan pudota lattialle. Ei ainuttakaan kertaa.

Eikä tarvii myöskään basariin tarjota, menee kalvo solmuun. Laulukäyttöön kuitenkin oiva sieppo kuin myös 88-mallimerkinnän omaava pyydys. Melko heikko tuo fyysinen kestävyys siinäkin tosin.
Viltsu audiokantaja
clug
23.06.2008 19:12:34 (muokattu 23.06.2008 19:26:32)
Onko kellään kokemusta beyerdynamic-laulumikeistä.
Tarkemmin sanottuna malleista: opus 39 s, opus 29 s, tg-x 48 tai tg-x 58.(myös muista) Itsellä ollut shure sm58 ja haluaisin kokeilla toista merkkiä.
Jos jollakin on kokemuksia, hyviä tai huonoja, niin olen kiinnostunut kuulemaan.

Jos ei tarvitse beyer olla, niin sennheiser e 935. Alapääleikkuri päälle, niin on laulusoundi kohdallaan monessa kohtaa. Suosittelen lämpimästi.
Terttu
24.06.2008 02:25:19

Jos ei tarvitse beyer olla, niin sennheiser e 935.
Täältä tulee komppi. Ei tarvitse sitten ihmetellä.
Suosittelen vakavasti tutustumaan myös Audio Technican sieppoihin. Esim. AE4100, AE5400 ja AE6100 on tutustumisen arvoisia!
http://www.audio-technica.com/cgi-b … roduct_type=Microphones%3A+Handheld
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
poppamies
24.06.2008 08:51:56

Täältä tulee komppi. Ei tarvitse sitten ihmetellä.
Suosittelen vakavasti tutustumaan myös Audio Technican sieppoihin. Esim. AE4100, AE5400 ja AE6100 on tutustumisen arvoisia!
http://www.audio-technica.com/cgi-b … roduct_type=Microphones%3A+Handheld

Nytkö tämä taas rönsyilee ? Thredejä maailman parhaimmasta mikistä löytyy täältä kymmeniä. Tässä oli tarkoitus kehua Beyerdynakikkiä ja kertoa kokemuksia niistä.
jorma666
24.06.2008 20:23:19
Nytkö tämä taas rönsyilee ? Thredejä maailman parhaimmasta mikistä löytyy täältä kymmeniä. Tässä oli tarkoitus kehua Beyerdynakikkiä ja kertoa kokemuksia niistä.

Myös meikäläisen kehut satelee ihan toiseen suuntaan. Ei oo oikein paljon hyviä kokemuksia ainakaan keikkaolosuhteista. Parempia vaihtoehtoja tulee mieleen heti puolenkymmentä. Kyllä siihen vaan joku syy on, että se viiskasi edelleenki on yleisin laulumikki.
poppamies
24.06.2008 20:56:06

...Kyllä siihen vaan joku syy on, että se viiskasi edelleenki on yleisin laulumikki.

Noh sehän on lähinnä tuon 58 vasaraominaisuus. Kyllä 69'ssä minun mielestä on kuulakkaampi ja selkeämpi soundi kaiken kaikkiaan.
miffe
24.06.2008 21:02:59
Noh sehän on lähinnä tuon 58 vasaraominaisuus. Kyllä 69'ssä minun mielestä on kuulakkaampi ja selkeämpi soundi kaiken kaikkiaan.

No se soundi ei auta siin tilantees, jos se mikki levahtaa kesken keikan ja varakappale löytyy maahantuojan varastosta. Eikä mulla ole oikeastaan mitään erityisen pahaa sanottavaa Beyerin mikeistä; M201 on suuri suosikki ja monia muitakin malleja olen eri tarpeisiin noukkinut (MC930, Opus 82/87/88, Opus 69, TG-X60, TG-X80, M88TG) ja aina ovat tonttinsa kunnialla hoitaneet.
turkulainen
Marzi
24.06.2008 23:44:37 (muokattu 24.06.2008 23:45:03)

No se soundi ei auta siin tilantees, jos se mikki levahtaa kesken keikan ja varakappale löytyy maahantuojan varastosta.

Tolla logiikalla keikalle ei voi viedä mitään yksittäiskappaletta, et ei se nyt ihan noin ole.

Jos joku levahtaa, lähiten vastaavaa tilalle jos samanlaista ei ole mukana.
No yhyy.
miffe
25.06.2008 20:57:52
Tolla logiikalla keikalle ei voi viedä mitään yksittäiskappaletta, et ei se nyt ihan noin ole.

Eiks tätä ny tehtykään Euroviisubudjetilla? :)

Jos joku levahtaa, lähiten vastaavaa tilalle jos samanlaista ei ole mukana.

Tokitoki.
turkulainen
jutimone
26.06.2008 11:02:13
Jos ei tarvitse beyer olla, niin sennheiser e 935. Alapääleikkuri päälle, niin on laulusoundi kohdallaan monessa kohtaa. Suosittelen lämpimästi.

Olen miettinyt vokalistin mikkipäivitystä. Miten nuo e935 istuu korkeaääniselle nais solistille ?

Vaihtoehtoina olen miettinyt siirtymistä Sm58:sta joko SM58 Beta:n tai e935/e945. 58 Beta:ssa on aika voimakas alapään korostus verrattuna noiden muiden mikkien taajuuskäyriin.

-J-
miffe
26.06.2008 11:49:11
Olen miettinyt vokalistin mikkipäivitystä. Miten nuo e935 istuu korkeaääniselle nais solistille ?

Suhteellisen hyvin. Medeia-yhtyeen Lauralla ainakin on ko. mikki käytössä, eikä pahaa sanottavaa ainakaan nyt tule mieleen.
turkulainen
Roberto
26.06.2008 11:57:52

Tähän snadisti ehkä liittyen on hauska lueskella amerikan poikain juttuja esim kitarakamojen hankinnasta; monella on heti itsestäänselvyytenä se et ostetaan 2 kpl samaa laitetta, jos se eka sattuu lahoamaan.
jorma666
26.06.2008 13:01:21

Vaihtoehtoina olen miettinyt siirtymistä Sm58:sta joko SM58 Beta:n tai e935/e945. 58 Beta:ssa on aika voimakas alapään korostus verrattuna noiden muiden mikkien taajuuskäyriin.

-J-

935 toimii aika hyvin. Beta 58:n sijaan suosittelen mielummin 87A:ta. Toki muitakin vaihtoehtoja on, niistä kertonee joku toinen.
dewil
30.06.2008 15:39:33

Toinnoiniin, mun kokemukset noista opuksen kapuloista on se, että aluksi ne soundaa aika makeelle viiskasin jälkeen, mutta sitten se kuulas yläpää jotenkin muuttuukin pidemmällä fiilistelyllä snadisti kylmyydeksi ja botne on vähän poppis loudnes.
Ei paha ollenkaan, kyllä mä moisella ihan ok vedän, muttei kyllä kauheen kalliinkuuloinenkaan.(jostiättemitätakoitan)

Kestävyys on sillä tasolla, että pitäisin ainakin yhtä varalla keikoilla.
Ja se ulkomuotohan huutaa vaan PRO2000- tms. tekstiä kyljestä
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
ahjteam
02.07.2008 00:33:57

Itselläni on Beyerin Opus 89 (hypercardioid) ja Opus 69 (supercardioid) mikit salkussani ja käytössä ollut muunmuassa Major Labelin, Snipe Driven, Eileran ja Ancaran kanssa. 89 leadilaulussa kaikissa bändeissä ja 69 varamikkinä sekä rumpalin taustamölinöissä Major Labelilla. Lisäksi tuo Opus 69 kuulostaa bassokaapin edessä todella hyvältä.

Eileran kanssa testattiin A/B vertailua SM58, Opus 69 ja Opus 89 mikeillä metodilla mikki A kiinni, testiääntelyt, mikki B kiinni samoilla asetuksilla, testiääntelyt, repeat ad nauseam. Ulospäin 89 kuulosti mukavimmalta ja korvamonitoriin 69, SM58 taasen oli kyseisen testin heikoin noin soundin puolesta kummassakin tapauksessa, kestävyydessä tosin varmasti voittaa kummatkin mikit. Lisäksi Major Labelin vokalisti sanoi että 89 kuulostaa huomattavasti mukavammalta lattiamonitorissa kuin 58.

Lisäksi 89:stä siitä lähtee huomattavasti paremmin hönkää kuin 58:sta, 69:stä suunnilleen yhtä paljon kuin 58:sta.

89:n kanssa ei hirveästi EQ:n kanssa tarvitse leikkiä ellei ole ongelmia. Siitä leikkaa alapäät pois niin soundi on valmis, paitsi mikäli laulaja suhisee paljon niin dippaa hieman jostakin 7khz tienoilta ettei ässät ole niin korvapuukkoa, niin sen jälkeen siinä on aika kiva soundi uloskinpäin.

Itselläni ei ole oikeastaan muuta huonoa sanottavaa kyseisistä mikeistä kuin iskukestävyys (en tosin ole itse todistanut näiden hajoavan, mutta lukenut olen), mutta eipä mikrofoneja ole heiteltäväksi mielestäni muutenkaan tarkoitettu.

Näistä käyttökokemuksista huolimatta ehdotan, että laitat hyvät kengät jalkaan ja menet fyysiseen musiikkiliikkeeseen, mielellään useampaan, ja testaat ihan itse (mielellään jonkun kultakorva kaverin kanssa) miltä ne mikit kuulostaa, koska erilaiset mikit sopivat paremmin eri ihmisille. Lisäksi jos olet todella hyvää pataa kyseisen musaliikkeen tyyppien kanssa, kannattaa lainata monia eri mikrofoneja ja kokeilla PA-treeneissä mikä kuulostaa parhaalta PA:ssa että monitoreissa. Yleensä tämä useamman mikrofonin lainaaminen kuitenkin on mahdollista vain jos takaa että kaupat vähintään yhdestä mikistä tulee (näitä on todettu muutamankin kerran).

Muista kuitenkin tasapaino soundia hakiessa; Jos laulaja esimerkiksi suhisee todella voimakkaasti, niin ei kannata hankkia sellaista mikkiä, joka korostaa sitä suhinaa, vaan kannattaa miettiä mieluummin jotain hieman tummempi soundista mikkiä. Tosin jos laulajalla on heikko lauluääni, niin gain-before-feedback taso voi olla sellainen kriteeri joka saattaa mennä soundin etusijalle. Lujalle huutajalle taasen g-b-f ei välttämättä ole niin suuri valintakriteeri, vaan se ettei soundi puuroudu ja kovalle showmiehelle (lue: riehujalle) mekaaninen kestävyys taasen voi olla yksi hakukriteereistä. Myöskin mikrofonin ulkonäkö (lue: "elvis-mikki") voi olla yksi kriteeri.

Eipä siinä kai muuta, törkeä mainostus vielä loppuun; Tänään (keskiviikkona) voi tulla Semifinaliin kuuntelemaan miltä nuo mikit kuulostaa. Lavalla Major Label ja lämppäämässä Black Bile (Sakara records), eka bändi aloittaa klo 22.00
www.keikkapaikka.info
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)