Aihe: Martin Audio Blackline
1
turunenmikko
26.08.2008 18:18:46
Morjens,

Onko tällä palstalla Martin Audion kamojen käyttäjiä? Luupissa olisi 2x F12+ & 2x S18+ setti. Ollaan heitetty pari keikkaa testimielessä ja lupaavalta alkaa vaikuttaa. Päätteeksi tulee, oli pöntöt mitkä vaan (jos esim täällä ei ammuta heti alas) Labin FP10000Q.

Mitä mieltä settiä käyttäneet ovat sen soveltuvuudesta aktiivikeikkailuun bändihommissa sekä soundista? Prosessori on myös hakusessa vielä, eikä Martinin omaa M3+:aa ole suljettu pois.

Kakkosvaihtoehtona olen pitänyt JBL SRX700-sarjan 15" yläpäätä + 18" alapäätä.. Tästä kommentteja, kun ei itsellä ole kokemusta?
pitk
26.08.2008 18:24:22

Morjens,

Onko tällä palstalla Martin Audion kamojen käyttäjiä? Luupissa olisi 2x F12+ & 2x S18+ setti. Ollaan heitetty pari keikkaa testimielessä ja lupaavalta alkaa vaikuttaa. Päätteeksi tulee, oli pöntöt mitkä vaan (jos esim täällä ei ammuta heti alas) Labin FP10000Q.

Mitä mieltä settiä käyttäneet ovat sen soveltuvuudesta aktiivikeikkailuun bändihommissa sekä soundista? Prosessori on myös hakusessa vielä, eikä Martinin omaa M3+:aa ole suljettu pois.

Kakkosvaihtoehtona olen pitänyt JBL SRX700-sarjan 15" yläpäätä + 18" alapäätä.. Tästä kommentteja, kun ei itsellä ole kokemusta?

Ota Martinia. Et kadu. Prosessori kannattaa olla joku digitaalinen, jossa on parametrisiö korjaimia. Itse käytän Dolby Lakea ja BSS SoundWeb Litea. Lab on aina hyvä valinta.

Pitk.

PS. kattokaa, että yläpäissä on torvet PA-, eikä monitoriasennossa. Ja jos joudutte kääntämään, niin älkää vetäkö liian tiukalle; torven kaulus on muovia ja hajoaa melko herkästi.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Curvin
26.08.2008 20:43:42
Ota Martinia. Et kadu. Prosessori kannattaa olla joku digitaalinen, jossa on parametrisiö korjaimia. Itse käytän Dolby Lakea ja BSS SoundWeb Litea. Lab on aina hyvä valinta.

Pitk.

PS. kattokaa, että yläpäissä on torvet PA-, eikä monitoriasennossa. Ja jos joudutte kääntämään, niin älkää vetäkö liian tiukalle; torven kaulus on muovia ja hajoaa melko herkästi.

Komppia jäsen pitk:älle. Ei ole huono merkki Martin eikä Lab.Grubben. Ammattityökaluja sanoisin. Itsekin aika monella keikalla ollu martinia ja lappalaista monissa eri käyttökohteissa. Aina on saanu hommat hoidettua maaliin saakka. Samaa voi kyl sanoa Pitkän suosittelemista prossu-vaihtoehdoista. Ammattilaatua isolla A:lla. Meikäläinen kun viihtyy enempi tuolla monitoripäässä ja viime aikoina vedelly pelkillä Martin Audion tuotteilla, eikä kertaakaan ole jääny pulaan. Ja sama pätee tietysti tekemiini järjestelmä keikkoihin missä Martinia on ollu käytössä.
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
Sami_T
26.08.2008 22:04:42 (muokattu 26.08.2008 22:18:00)

Martin Audiosta en tiedä mitään.

FP 10000Q:ta mulla on itselläni joitakin kappaleita ja oon ollu todella tyytyväinen. Jos miettii paljonko tulee kanavalle hintaa niin on edullinen myös (ja säästyy tilaa räkissä).

SRX718S:aa mulla on myös muutama. Hintaisekseen soundi on ok mutta vaatii PALJON päätetehoa ja vaikka sitä olisikin riittävästi niin siitä huolimatta yksi basso per puoli on vähän haikea kattaus (ainakin jos rokkia soitetaan). 2 kpl SRX718S + yläpää per puoli niin sitten toimii. SRX718S:n hyvät puolet on suht pieni koko/paino (mitä varten ne ostinkin) eikä hintakaan kovin paha ole.
Älä osta T-kaupasta B-laitetta.
Urski
27.08.2008 09:57:36 (muokattu 27.08.2008 09:59:43)
Jotain toista sataa keikkaa Blacklinella tehneenä voisin kommentoida tähän jotakin. Ne on ihan hyvän kuuloisia purkkeja pienen virityksen jälkeen. F12:n ja F15:n yläkerrasssa on vähän ylimääräistä, jota on hyvä siistiä. Suurempi ongelma noissa on että isompiin paikkoihin (lähinnä leveämpiin) ei oikein avaudu tarpeeksi eli pitäis melkein olla tuplasiivut puolellaan. Muuten siis aivan hyviä. Yläpäille on hyvä olla case. Ovat vähän hassun muotoisia niin helpottuu roudaus ja pysyvät siistimpinä kun ei tarvii asetella kyytiin. F12 on kevyt ja sen puoleen oikein mukava, F15 alkaa jo pidemmän päälle rassaamaan.

S18 on kokoisekseen aika kova subbanen. Sitä ei oikein voi kun kehua. Laitat pyörät taakse niin niitä on melkein ilo työnnellä(?). Hätätapauksessa hoitaa prossun homman. Niissä on jakari sisällä, joten koko setin voi vetää yhdellä päätteellä. Jos esimerkiksi pääte tai prossu laukeaa/ei viitti roudata/tilaongelmat/yms.

Prossuksi suosittelen jotakin muuta kun Martinin M3:sta. Siinä on tehtaan määrittelemät "hyvät" säädöt eli sillä voi kyllä lähteä keikalle, heittää kamat kiinni ja vetää mutta kun pitäisi oikeasti tehdä jotain niin siitäpä ei sitten tulekaan mitään. DX2:sta ei ole henk. koht. kokemuksia mutta jos haluaa Martinin prossun niin se ois varmasti tuo.

Aiempaan kommenttiin viitaten, Dolby Lake on hieno laite mutta sen hinnalla saa koko setin tuota pientä Martinia. Blackline ei ole niin hyvä eikä myöskään huono että se tarvitsisi Dolbya tai vastaavaa. Vähemmälläkin (lue: halvemmalla) tässä tapauksessa pärjää mainiosti. itse en sijoittais prossuun noin paljoa.

Kulmiksi en noita enää laita. Ei hyvä. Varsinkaan sen jälkeen kun firmalle tuli LE1200:t. Ne on hyviä.

Mutta kaikenkaikkiaan Martin on laatukamaa. Myös line arrayn mini malli on osoittautunut hyväksi.

Labbareista ei pitäisi kellään olla pahaa sanottavaa. Varsinkin tuo 10000Q on lekoinen mylly kokoonsa nähden.

Nyt purkamaan F12+S18 -settiä eilisen jäljiltä.
Will aspirins and alcohol someway decrease the ache?
pitk
27.08.2008 16:25:31

Aiempaan kommenttiin viitaten, Dolby Lake on hieno laite mutta sen hinnalla saa koko setin tuota pientä Martinia. Blackline ei ole niin hyvä eikä myöskään huono että se tarvitsisi Dolbya tai vastaavaa. Vähemmälläkin (lue: halvemmalla) tässä tapauksessa pärjää mainiosti. itse en sijoittais prossuun noin paljoa.

Hehheh, kun Lake tuli mulle, pääsin itse koneeseen keikalla käsiksi vasta monta kuukautta laitteen saapumisen jälkeen. Oli rundilla heti. Eka oma veto (oli ihan pakko ottaa smeeduun): 1 kpl F8 ja 1kpl S12 / puoli ja yhdet F8:t viivelinjana ;-) Snadia liioittelua...

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
multipaavo
28.08.2008 00:26:02 (muokattu 28.08.2008 04:13:01)

Onko tällä palstalla Martin Audion kamojen käyttäjiä?

Jep, on, samoilla laitteilla (F8, F12, S12) Curvisen Ja Pitkn kanssa ollaan painittu.
Tein purkeille vireet Soundwebillä ja komerot kuulostaa kovin kelvollisilta. Raakanakin menettelee, mutta kuulostavat hmmm, raa'alta.
Lisää plussaa kääkälle tulee monitori mahdollisuudesta. Jos pillejä käännellään toistuvasti, kandee kiinnitysruuvit vaihtaa kuusiokolo mallisiin, tehtaan jäljiltä tulevat ristipäiset murenee paskaksi toistuvassa pyörityksessä.

Asia joka ainakin silloin oli kaiuttimessa metsässä oli koteloiden liimaus saumat. Ne vuoti. Asiaan on saattanut tulla parannusta kun silloinen maahantuojan edustaja otti asian Frankfurtissa tehtaan setien kanssa esille. Varsinkin rokkihommissa tai muussa reipasta volaa vaativassa käytössä asialla on merkitystä, sillä vuotavat kotelot tuppaa aiheuttamaan rikkinäisiä elementtejä. Näppärä DIY mies korjaa liimaukset uretaaniliimalla.

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein
turunenmikko
01.09.2008 12:07:06
Kiitoksia kommenteista, vedän näistä omat johtopäätökset ;)
turunenmikko
01.09.2008 12:11:44
BTW, onko tuohon prosessorihommaan kenellä ideaa, sillä en usko että tyyliin 1000e:n ja 2500e:n laitteen välillä olisi meidän käytössä huomattavaa eroa. Käyttö olisi siis aika lailla räkissä mukana seilaamista ja harvemmin ruuvaamista.
Tumppi38
01.09.2008 13:18:48
BTW, onko tuohon prosessorihommaan kenellä ideaa, sillä en usko että tyyliin 1000e:n ja 2500e:n laitteen välillä olisi meidän käytössä huomattavaa eroa. Käyttö olisi siis aika lailla räkissä mukana seilaamista ja harvemmin ruuvaamista.

Zekkaa RANE RPM sarja (22 = 2 kanavaa, 44 = 4 kanavaa ja 88 = 8 kanavaa)
http://www.rane.com/rpm22.html#lit

Terveisin: Tumppi
"Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt" - "Eivät kaikki, joilla on kitara, ole kitaristeja"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)