Aihe: AKG:t laadukkaita? 1 | |
---|---|
![]() 11.08.2008 21:35:15 | |
Jotenkin on sellainen kuva, että AKG:n tuotteet olisivat sellaista kohtuullisen laadukasta ja kestävää tavaraa, en tiedä onko väärä mielikuva. Tässä kuitenkin bassarimikki se D112 otti ja hajosi mutta oli T-kaupasta hankittu ja siellä on se pitkä takuu, niin meni takuuseen. En tiedä mikä tuli mutta ääntä ei vaan tullut läpi. No nyt sitten lauantaina aloin ihmettelemään, että mikä on, ihan kuin rusahtelua ja kolahtelua kuuluisi äänentoistosta. No niinpä kuului, haitarissa käyttämäni AKG C416 antaa ylimääräisiä ääniä pienimmästäkin heilauksesta. Ja kun haitari on kyseessä, niin tahtoohan se vähän heilua. Ensin kävin tietenkin piuhaliitokset läpi, että jos kuitenkin vika siellä mutta ei, siinä se on ihan siinä kapselipäässä. Siinähän on sellainen joustoliitos ja sitä heiluttaessa rutisee. Tämä on Suomesta ostettu ja taitaa takuukin olla vain vuosi, kesäkuun alussa siis meni umpeen. Ja ihan ei halvin malli kuitenkaan. Vähän erikoista on. Haitarilaukussa suojakotelon sisällä on tuotakin mikkiä kuskattu, että ei pitäisi olla senkään suhteen ongelmia. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 11.08.2008 22:13:42 (muokattu 11.08.2008 22:14:57) | |
Siis kyllähän maailman laadukkaimmatkin vehkeet voi hajota vaikka heti samantien tehtaalta ulos tullessaan, ei se oo mitenkään mahdotonta. Kyse on vaan siitä, että miten moni jostain 1000kpl otoksesta hajoaa ja missä ajassa. Ja tottahan toki asioihin vaikuttaa se, miten vehkeet pakataan ja miten niitä yleensäkin käsitellään. Tuo 416 ainakin on sen verta herkkä kapine, ettei tartte kovin kauheeta hasardia käydä, että se ottaa itteensä. Joku vähän tönäsee sitä ilman että sä huomaat tai pistät mielestäsi vehkeen nätisti omaan keissiinsä, mutta jotain jääkin kovan reunan väliin ja naps... Ja silleen ja tolleen. Meillä on mm. 10(?) vuotta vanhoja AKG D3800 ja D3700 mikkejä, niitä on pudoteltu ja käytön jäljet todellakin näkyy. Ruuveja on tipahdellut (ja pistetty takaisin) ja sitä rataa, mutta signaali tulee edelleen yhtä hyvin perille, eikä niitä oo tarvinnut varsinaisesti mikinkorjaajalle viedä. Paenu sinä helevettihin siitä! | |
![]() 12.08.2008 08:38:58 | |
Meillä on mm. 10(?) vuotta vanhoja AKG D3800 ja D3700 mikkejä, niitä on pudoteltu ja käytön jäljet todellakin näkyy. Ruuveja on tipahdellut (ja pistetty takaisin) ja sitä rataa, mutta signaali tulee edelleen yhtä hyvin perille, eikä niitä oo tarvinnut varsinaisesti mikinkorjaajalle viedä. Ihan mielenkiinnosta kyselen! Oletko huomannut, että uudemmat mikit hajoaisivat helpommin kuin nuo 10vuotta vanhat? Vai onko tuo nykytavaran huonompi laatu vain urbaanilegenda? Ainakin muissa elektroniikka tuotteissa uudet ei välttämättä ihan parhautta. Mun ainoat hajonneet mikit ovat AKG:ta toinen about tollainen http://www.proavcanada.com/graphics … /microphones-wired/akg_d3800_b.jpg. toisesta en nyt löydä kuvaa. Melkein saman näköinein, muuten paitsi kolmion mallinen Diggaan kyllä akg soundista melkeinpä enempi kuin shurensm58--> löytyy pari toinen joku "sata vuotta" vanha käytettynä ostettu, ritilä ruostunut, ottanut osumaa jne., mutta toimii ihan yhtä hyvin kuin uudempi versio... | |
![]() 12.08.2008 09:09:46 | |
Siis kyllähän maailman laadukkaimmatkin vehkeet voi hajota vaikka heti samantien tehtaalta ulos tullessaan, ei se oo mitenkään mahdotonta. Kyse on vaan siitä, että miten moni jostain 1000kpl otoksesta hajoaa ja missä ajassa. Ja tottahan toki asioihin vaikuttaa se, miten vehkeet pakataan ja miten niitä yleensäkin käsitellään. Tuo 416 ainakin on sen verta herkkä kapine, ettei tartte kovin kauheeta hasardia käydä, että se ottaa itteensä. Joku vähän tönäsee sitä ilman että sä huomaat tai pistät mielestäsi vehkeen nätisti omaan keissiinsä, mutta jotain jääkin kovan reunan väliin ja naps... Ja silleen ja tolleen. Meillä on mm. 10(?) vuotta vanhoja AKG D3800 ja D3700 mikkejä, niitä on pudoteltu ja käytön jäljet todellakin näkyy. Ruuveja on tipahdellut (ja pistetty takaisin) ja sitä rataa, mutta signaali tulee edelleen yhtä hyvin perille, eikä niitä oo tarvinnut varsinaisesti mikinkorjaajalle viedä. No niin, kyllähän tietysti voi, nyt vaan kuitenkin kaksi lyhyen ajan sisään. Aiemmin, kun ei ole kyllä hajonnut mikään merkki. Tuo 416:n joustokappale on kyllä sellainen, ettei se hirveä ihmetys ole sen hajoaminen mutta kuitenkin. Täytyy nyt tuo takuuasia vielä varmistaa mutta ei kai tuossa laitteessa nyt mitään ylipääsemättömän hankalaa pitäisi olla tuolla kapselin päässä? Voisin arvata, että siellä on pari hirveän ohkaista johtoa, joista eristeet on kuluneet tms. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 12.08.2008 09:14:20 | |
No niin, kyllähän tietysti voi, nyt vaan kuitenkin kaksi lyhyen ajan sisään. Aiemmin, kun ei ole kyllä hajonnut mikään merkki. Tuo 416:n joustokappale on kyllä sellainen, ettei se hirveä ihmetys ole sen hajoaminen mutta kuitenkin. Täytyy nyt tuo takuuasia vielä varmistaa mutta ei kai tuossa laitteessa nyt mitään ylipääsemättömän hankalaa pitäisi olla tuolla kapselin päässä? Voisin arvata, että siellä on pari hirveän ohkaista johtoa, joista eristeet on kuluneet tms. Mä kysäisin joskus noiden omien mikkien korjaamisesta ja sanoivat, että hankalaa ja maksaa jopa enemmän kuin uuden osto(takuut siis menneet umpeen). Tai sitten mua on taas kerran kustu silmään=). Itse en ole uskaltanut lähteä korjailemaan(ja ihan varmasti en edes osaisi), jossain nurkissa nuo vielä pyörivät... | |
![]() 13.08.2008 00:24:19 | |
Ihan mielenkiinnosta kyselen! Oletko huomannut, että uudemmat mikit hajoaisivat helpommin kuin nuo 10vuotta vanhat? Vai onko tuo nykytavaran huonompi laatu vain urbaanilegenda? Ainakin muissa elektroniikka tuotteissa uudet ei välttämättä ihan parhautta. Kaiken takana on RoHS ja EU. Lyijytön tina = paska tina. Ostin tossa muutama vuosi sitten paikalliset (Lappeenranta) liikkeet hyvästä juotostinasta, kun sitä vielä sai. Mä en olen vielä montaa ton standardin täyttävää laitetta todennut keikkakestäväksi. Samojen valmistajien vanhat sotaratsut jaksaa vielä parikymmentä vuotta kilometrejä takana, mutta noi uudet lahoo ennenku kerkee huollosta ekalle keikalla. Eivätkä merkit Crown, Crest ja Soundcraft ainakaan ennen olleet takuita paskoista ja epäluotettavista vehkeistä. Tosin Crestillä alkoi mennä vähän huonommin, kun siirtyivät pintaliitostekniikkaan (X-sarja kaikissa olomuodoissaan). Sinällään hyviä koneita, jos eivät temppuilisi. turkulainen | |
![]() 13.08.2008 07:22:59 (muokattu 13.08.2008 07:25:55) | |
Mä kysäisin joskus noiden omien mikkien korjaamisesta ja sanoivat, että hankalaa ja maksaa jopa enemmän kuin uuden osto(takuut siis menneet umpeen). Joo, mitään viiskasia ei kannata lähtä korjauttaan, mutta ne kalliimmat konkat jo alkaa kannattaa. AKG C568:sta oli kapseli paskana, uusi saatiin tilalle noin 150€ hintaan korjauskuluineen, kun koko pötikkä maksaa uutena yli tuplaten. Kaiken takana on RoHS ja EU Reduction of Hyvä Shit... Se pitää vissiin alkaa valmistajien tekemään taas niitä kuusnelosen muuntajan tyylisiä vehkeitä, missä koko paska on kääritty hartsimöntin sisään. Vaan kaipa tuo hartsikin on sitten jonkun banaanidirektiivin vastaista. Paenu sinä helevettihin siitä! | |
![]() 13.08.2008 11:44:08 (muokattu 13.08.2008 11:59:21) | |
huono tuuriko vain: - D880-parista toisesta vikaantui kapseli huonosoundiseksi takuuaikana - wireless-kapulassa sama vika (on kai sama kapseli), on siedetty kun takuu umpeutui - rumpalin pääpantamikin johtoliitoksissa jotain rätiseviä katkoksia - nuortenbändin neljästä pääpantamikistä kahdessa sama vika (dynaamisten korkeaa impedanssia vähän vieroksun, 200 olisi parempi kuin 500) | |
![]() 13.08.2008 11:45:37 (muokattu 13.08.2008 11:46:26) | |
- D880-parista toisesta vikaantui kapseli huonosoundiseksi takuuaikana Täähän on halpismikki, eikä ainakaan hyvän kuuloinen edes uutena. Mitä lienee nuo loput, kun ei malleja mainita: - wireless-kapulassa sama vika, on siedetty kun takuu umpeutui - rumpalin pääpantamikin johtoliitoksissa jotain rätiseviä katkoksia - nuortenbändin neljästä pääpantamikistä kahdessa sama vika Paenu sinä helevettihin siitä! | |
![]() 13.08.2008 12:36:09 | |
D880:stä: Täähän on halpismikki, eikä ainakaan hyvän kuuloinen edes uutena. Mitä lienee nuo loput, kun ei malleja mainita: Tuo D880 oli tuolla meidän kylillä huudossa jokunen vuosi sitten. Aika moni sitä tuntui ostavan ja sitten käytiin itsekin täällä JKL:ssä liikkeessä testaamassa ja sinne jäi. Beta58 taisi silloin tulla hankituksi silloiselle solistille. Tuo D880 on aika tukkoisen oloinen mutta monet laulelijat tykkäävät, että ääni tulee kuin kellarista, jostain syystä. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 13.08.2008 12:40:23 | |
D880:stä: Tuo D880 oli tuolla meidän kylillä huudossa jokunen vuosi sitten. Aika moni sitä tuntui ostavan ja sitten käytiin itsekin täällä JKL:ssä liikkeessä testaamassa ja sinne jäi. Beta58 taisi silloin tulla hankituksi silloiselle solistille. Tuo D880 on aika tukkoisen oloinen mutta monet laulelijat tykkäävät, että ääni tulee kuin kellarista, jostain syystä. Katos, jos on vaikka yhtä paska laulamaan kuin minä, niin voipahan syyttää jotain muuta kuin itseään=). Kyllä mä itse tykkään noista akg:n soundeista. Treeniksellä on joku, varmaan toi 880 ja sillä vedän mieluummin, kuin 58:lla--> mitään megahifejä en varmasti näihin rämpyttelyihin osta... | |
![]() 13.08.2008 18:24:42 | |
Laitetaan nyt tähän samaan ketjuun, en kehtaa uutta perustaa. Millaisia käyttökokemuksia D5, C5 ja Elle-C -mikrofoneista? Lähinnä tuo fyysinen puoli, mutta saa soundimaailmaakin kommentoida! Paperilla C5 ja Elle-C näyttää lähes samalta, kukaan vertaillut rinnakkain tai löytänyt muuten soundieroa? But what would Musamies do? | |
![]() 13.08.2008 23:02:53 | |
Millaisia käyttökokemuksia D5, C5 ja Elle-C -mikrofoneista? Lähinnä tuo fyysinen puoli, mutta saa soundimaailmaakin kommentoida! D5 ainakin oli sellanen, etten sitä mielelläni haluis käyttää. Oli aika rajut yläkerran leikkaukset tarpeen tai sitten kunnon s-limitteri kehiin, jos haluaa mulle sellasta tarjota. turkulainen | |
![]() 14.08.2008 01:12:48 | |
D5 on taas meikäläisen käytössä (tosin ei oo ollu talossa pitkään) niittäny jo runsaasti kiitosta. Ei ole niin kiertoherkkä, ja soundi on meikäläisen, ja lauluartistien ketä sitä on käyttäny, korvaa miellyttänyt. Sen verran uus mikki markkinoilla, et en tiedä onko kellään vielä kykyä sanoa tosta kestävyydestä mitään, mikä perustuu pitkään käyttökokemukseen, mut mikki ainaskin tuntuu erittäin jämerältä teolta. C5:hän on ilmeisesti sama mikki rakenteeltaan, mutta eri kapselilla. | |
![]() 19.08.2008 11:02:52 | |
Me ostettiin solistille AKG:n C5 konkkamikki. Vertailtiin SM58(referenssinä), SM87A ja C5:sta. 87A ja C5 välillä ei ollut suurta eroa muualla kuin painossa ja hinnassa. C5 on yllättävän raskas 87A verrattuna. Hintaeroa jäi n. 50e AKG:n voitoksi (kotimaisessa kaupassa). Soundillisesti AKG oli hitusen erotelevampi mutta hyvin samalla viivalla olivat 87:n kanssa. Yksien treenien perusteella kommentit olivat että sopii ns. puhtaaseen lauluun hyvin mutta hieman liian puhdas soundi sittenkovempaan menoon :) -J- | |
![]() 19.08.2008 12:40:14 | |
No minä omistan AKG D3700 ja D5900 (saatan muistaa tuon kirjaimen väärin), toinen dynaaminen ja toinen konkka mikki. Ja onhan ne aika kökköjä kapistuksia minun makuun. Puhe ja varamikkinä mukana kulkeneet. Saundi ei vaan yksinkertaisesti miellytä minun korvaa. Ja muuten siitä konkkamikistä kapselin ripustus meni rikki, jossain kolauksessa. Beta58 ja Opus69 on minun valintoja - saundi toimii ja shure palvellut jo 10 vuotta moitteetta ja Baijerikin jo 2 vuotta. rok rok !!! | |
![]() 19.08.2008 13:23:37 | |
No niin, kyllähän tietysti voi, nyt vaan kuitenkin kaksi lyhyen ajan sisään. Aiemmin, kun ei ole kyllä hajonnut mikään merkki. Tuo 416:n joustokappale on kyllä sellainen, ettei se hirveä ihmetys ole sen hajoaminen mutta kuitenkin. Täytyy nyt tuo takuuasia vielä varmistaa mutta ei kai tuossa laitteessa nyt mitään ylipääsemättömän hankalaa pitäisi olla tuolla kapselin päässä? Voisin arvata, että siellä on pari hirveän ohkaista johtoa, joista eristeet on kuluneet tms. Korjattu on nyt tilapäisesti. Ei tarvinnut tinakolvia eikä muitakaan työkaluja vain ja ainoastaan vähän ilmaria eli jeesus-/roudarinteippiä. Nyt joustokappale ei pääse heilumaan joten ei kuulu ylimääräisiä rutinoita. Tilapäistähän tuo toki on... joo. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 19.08.2008 13:31:25 (muokattu 19.08.2008 13:32:39) | |
No minä omistan AKG D3700 ja D5900 (saatan muistaa tuon kirjaimen väärin), toinen dynaaminen ja toinen konkka mikki. Ja onhan ne aika kökköjä kapistuksia minun makuun. Se on C5900. AKG:n dynaamiset alkaa Deellä ja konkat Ceellä niinku Condenser/Capacitor/eleCtret. Joo, meillä on kolme noita D3700:sia ja eipä ne meilläkään kauheesti käytön merkkejä oo nähneet. Hintelä soundi, mikä ei oikein passaa mihinkään. D3800 on jo monta kertaa parempi. Tosta konkasta ei oo juurikaan kokemusta, mitä nyt vuosittain vierailulla käyvä kuoro niitä näkyy käyttävän. Mieluummin silti käytän kuorolla noita yleistyökaluiksi passaavia C535:sia. Näitä mää hehkutan vähän joka threadissa, mutta ko mää tykkään niistä :) Paenu sinä helevettihin siitä! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)