Aihe: Pa paketti lähinnä diskokäyttöön
1 2 3
Jon
05.09.2008 13:49:34
Eli. Diskokäyttöön PA järjestelmää olen katsastanut, ja tullut tälläiseen "pakettiin"

Ääni:

Kaijuttimet:
YAMAHA MSR 400__489€
YAMAHA MSR 400__489€

Kaijutin standit:
K&M 21436__39€
K&M 21436__39€

Kaijutin piuhat:
CORDIAL CTM 10 FM-SW_15,50€
CORDIAL CTM 10 FM-SW_15,50€

Mikseri:
YAMAHA MG 124 CX_289€

Mikit:
SHURE C 606__24,90€
SHURE C 606__24,90€

Mikki standit:
K&M 27105__20,90€
K&M 27105__20,90€

Mikki piuhat:
CORDIAL CCM 7,5 FM_8,90€
CORDIAL CCM 7,5 FM_8,90€

Mp3/tietokone piuhat (mini plug(stereo) - 2x plugi):
CORDIAL CFY 0,9 WPP_5,90€
CORDIAL CFY 0,9 WPP_5,90€

Kuulokkeet:
BEHRINGER HPM1000_14,90€

Ääni yht: 1532,10€ Budjetti oli 1500e

Eli tuleeko paketilla toimeen perus dj keikoilla? Musiikki soitetaan tietokoneelta
Niq
05.09.2008 13:54:05

Eli tuleeko paketilla toimeen perus dj keikoilla? Musiikki soitetaan tietokoneelta

Ikinä en oo DJ-hommia tehny enkä aiheeseen perehtynyt, mutta aika oleellista näyttäis puuttuvan: Subbarit. Jos me rokkipändinäkin tarvitaan subbasta niin luulis diskotouhuissakin tarvitsevan. Eikös tuo diskohumppa ole aika jumpsutusbasarivoittoista? :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jon
05.09.2008 15:21:05
Ikinä en oo DJ-hommia tehny enkä aiheeseen perehtynyt, mutta aika oleellista näyttäis puuttuvan: Subbarit. Jos me rokkipändinäkin tarvitaan subbasta niin luulis diskotouhuissakin tarvitsevan. Eikös tuo diskohumppa ole aika jumpsutusbasarivoittoista? :)

Onhan tuo aika jumputusarvoista tuo disko musiikki. Kahta subbaria voisin harkita kylläkin. Eihän niiden mitään tajunnan räjäyttäjiä kuitenkaan tarvitsisi olla.
Antti1
05.09.2008 15:24:49 (muokattu 05.09.2008 15:25:47)
Eihän niiden mitään tajunnan räjäyttäjiä kuitenkaan tarvitsisi olla.

Ei, mutta kyllä maksa pitäisi pystyä poksauttamaan äänenpaineella. Kyllä tommosessa käytössä subit on ihan välttämättömyys mun mielestä. Yläpäät mieluummin kaupan hyllylle, kunhan lahkeet lepattaa basson voimasta. :)

EDIT: Voinet varautua siihen, että kohtapuoliin tulee sellaisia subiehdotuksia, jotka päätteen kanssa about tuplaa sun kaavaileman budjetin. Ei mahda mitn...
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
Fed
05.09.2008 18:09:50
Ainakin yksi subi on tosiaan jokseenkin välttämätöntä noissa discohommissa. Jammulla on tuohon MSR-sarjaan myös subi, MSR800. Pitäis irrota jollain 800:lla eurolla. Ja on tarkoitettu käytettäväksi nimen omaan noiden yläpäiden kanssa.
Jon
05.09.2008 18:21:34
ihan 800e mul ei kyl ole laittaa subbariin.. :D Ei tulisi toimeen mitenkään jollain 300e subil? O_o Kun olen muutamat kouludiskot hoitanut äänen puolelta eikä meillä mitään subbareita ollut ja ääni oli silti ihan tarpeeksi hyvää. Kun ei näillä mitään huippudiskoja aiota järjestää
pwc
05.09.2008 18:24:06
Jos mahdollista, kokeile, kumpi olisi parempi vaihtoehto: yksi subbari ja yksi yläpää vai kaksi yläpäätä ilman subeja. Veikkaisin ensimmäistä.
Jon
05.09.2008 20:22:16
mutta eikö kaksi yläpäätä olisi sitten parempi jos tarvisee vaikka enemmän normaalia ääntä kuin pelkkää subbaria?
Esp
05.09.2008 21:08:31

Noita laitteitahan on myynnissä käytettynäkin... jolloin ei välttämättä maksa ihan saman verran kuin listahinta.
Täh?!?
Antti1
05.09.2008 21:22:16
Noita laitteitahan on myynnissä käytettynäkin... jolloin ei välttämättä maksa ihan saman verran kuin listahinta.

Ja ostamalla koko nipun kerralla samasta paikasta saa neuvoteltua varmasti uusistakin kamoista ihan järkihintaisen paketin. Tosin, jos budjetti ei riitä uuteen, niin sitten se ei vain riitä. Käytetyt on useasti ihan yhtä hyvä vaihtoehto.
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
rintapek
05.09.2008 22:37:39

Eli. Diskokäyttöön PA järjestelmää olen katsastanut, ja tullut tälläiseen "pakettiin"

Tota... musa siis tulee yhdeltä tietokoneelta?... Se vähä mitä persDJhommia olen kattonu, ni siä löytyy vähintään pari eri äänilähdettä ja ns dj- mikseri, eli A-B faderi välistä. Jos sulla on äänilähteinä kaks mikkiä ja yks tiatokone?, niin et tartte 12-kanavaista efekteillä ja kompuroilla varustettua bändikäyttöön tehtyä mikseriä. Mä miettisin ton osion uusiksi. Tohon tarpeeseen vaik soundcraft compact 4 tai Yammu 82, niin säästät toistasataa. Tai sit joku "oikea" dj- mikseri, joista en osaa kertoa mitään.

Valitsemistasi aktiiviämyreistä mulla ei o pahaa sanottavaa. Yammu on aina varma valinta. Ei o tullu vastaan, että olis käyttökelvoton. Tosin, en musaa duunikseni vedä. Tohon samaan rahaan lähtee kyllä mackie smr405 tai rcf310a, joista silmää räpäyttämättä ottaisin aina vaan viimeksimainitun. Kevein, kovaäänisin, parassaundisin jne... voit subin hankkia myös myöhemmin.

Tommottilla "kouludiskokeikoillakin" sun tulee kyllä äkkiä ikävä sitä subia. Jos ja kun budjetti on kiinteä, niin mialummin tinkisin yläpäistä.
Yksi tommoinen: www.thomann.de/fi/db_technologies_sub_05_subwoofer.htm
ja kaksi tommoista: www.thomann.de/fi/db_technologies_opera_210_live.htm

Mahtuvat budjettiisi ja ajavat asiansa, mikäli et mahdottomia äänenpaineita vaadi.
Ei tartte kysyä ovatko "hyviä". Ovat. Kouludiskot hoituvatten. Jos ny yleisöä ei mitata tuhansissa.
One kind of music only - the good kind
Jon
05.09.2008 22:57:10 (muokattu 05.09.2008 22:59:57)
Jos katsoo siltä kantilta myös, että olisi mahdollisuus päästä hoitamaan myös joienkin pienten bändien keikkoja, eikös silloin tuo Yamahan mikserikin aja asiansa? Meinaan ajattelin tuossa jos kaikki menee hyvin niin jotain omaa yritystä joskus niin ainakin olisi laadukasta ja riittävää laitteistoa, ainakin aluksi? Mutta voisihan tuota budjettia venyttää n. 500-600e ja tuohon kyseiseen lisäsummaan sitten subi/t?

Ja, eihän CD soittimet pahitteeksi ole, sillä tietokonehan voi aina kaatua ;)
rintapek
05.09.2008 23:23:46 (muokattu 05.09.2008 23:24:57)

Kartoitahan ny sit tarpeesi uusiksi. Ne kamat millä vetää asiallisesti kyläkouludj- hommia ei välttämäti o ne kamat, millä vetää pientäkään bändiä livenä. Ei edes mun bändiä, vaikka hissuttelijoita olemmekin.
Jon
06.09.2008 08:59:03
ookei.. Eli sitten pitänee ostaa dj jutulle omat äänentoistot ja mahdollisesti tuleville bändeille oma äänentoisto.
Dj.Dumbass
06.09.2008 11:03:25
Jos käsistä löytyy näppäryyttä ja korvien välistä seikkailumieltä, on yksi vaihtoehto myös rakennella itse subbarit. Netistä löytyy paljon hyviä ohjeita ja valmiit piirustukset koteloiden puutavaralle. Irtoelementit ovat varsin siedettävän hintaisia, hyvästä kotelosta tulee jonkin verran kustannuksia koosta riippuen.
Hyväksi ja kohtuuhintaisiksi elementeiksi on havaittu ainakin RCF:ltä L18S800, L18P300 ja Eminencen 18" Omega-pro.

Aktiivijakarin lisäksi tietysti tarvitaan pääte vielä erikseen, merkki/malli riippunee ensisijaisesti subbareiden määrästä: yhtä 8ohmista subbaria moni edullinen pääte soittaa sillattuna ihan kelvollisesti.
But what would Musamies do?
Jon
06.09.2008 12:43:20
Ei löydy näppäryyttä käsistä :D nimim. koettu juttu. Mutta mitkään halvat subbarit ei riitä vaan pitää lähteä kunnon äänet vaiko?
Henri93
06.09.2008 12:52:47

Tota... musa siis tulee yhdeltä tietokoneelta?... Se vähä mitä persDJhommia olen kattonu, ni siä löytyy vähintään pari eri äänilähdettä ja ns dj- mikseri, eli A-B faderi välistä. Jos sulla on äänilähteinä kaks mikkiä ja yks tiatokone?, niin et tartte 12-kanavaista efekteillä ja kompuroilla varustettua bändikäyttöön tehtyä mikseriä. Mä miettisin ton osion uusiksi. Tohon tarpeeseen vaik soundcraft compact 4 tai Yammu 82, niin säästät toistasataa. Tai sit joku "oikea" dj- mikseri, joista en osaa kertoa mitään.

Ite oon sitä mieltä, että dj mikserissä on liu`ut ihan ehottomia, koska nuppia vääntämällä on niin paskamainen yrittää tehä jotaki ristifeidejä ja toi jammu ajaa varmasti asiansa kummassaki käytössä, sekä dj:lle että pikku bändille. Sitten jos siihen läppärille siis hommaa jonku dj softan esim. Virtual DJ Softwaren niin siitä saa jo 2 pesää käyttöön. Ja sitten vielä tavis cd-soitin/mp3 soitin toisen liu`un taakse niin johan luulis, että toimii ja riittää :D. Subbarit on kyllä aika tarpeelliset, mut ite ehkä lähtisin aktiivilinjalle, koska pa:ki on. Itelläni on yhellä koululla just toi setti noi 400 yläpäät ja 2x800 subbarit ja loistavasti potkii. Hintaahan tolla on aika paljon, mutta laadusta ja pitkästä iästä saa maksaa :D.
jeejee
rintapek
06.09.2008 21:58:10

ookei.. Eli sitten pitänee ostaa dj jutulle omat äänentoistot ja mahdollisesti tuleville bändeille oma äänentoisto.

Älä ny kaksiin kamoihin rahojesi haaskaamista edes mieti. Toi suunnittelemasi kattaus on ihan kelpo laulukamat bändille. Tiätty jos noi mikit tulee laulukäyttöön, eikä vaan puhe/kuulutuskäyttöön niin vaik viiskasit tilalle sit mielummin.
Missään ei o käsketty, et bändin kanssa subbarit olis pakollisia. Piänemmät keikat hoituu mainiosti ihan laulukamameiningillä.

Mut sit tohon diskokäyttöön, ni pelkillä yläkaapeilla ilman subia diskojumpsutuksesta jää se jumpsutus pois.

Jos bändikäyttöön tarttet mikseriä, ni lue toi mikserin ostajan abc. Ja otit minkä tahansa, ni se on aina hieman liian pieni. Mut jos ei oikeasti ole tarvetta kytkeä muuta ko yksi tietokone ja pari mikkiä, ni ei siinä kummoista vaadita.
rintapek
06.09.2008 22:03:31

Mutta mitkään halvat subbarit ei riitä vaan pitää lähteä kunnon äänet vaiko?

"Halvat" pahimmillaan tarkoittaa sitä, että ne on enemmän aikaa takuuhuollossa ko keikalla. Jos ny on tarkoitus, et tanssilattialla on jokseenkin asiallinen äänenpaine, jonka ei tartte kuulua naapurikuntaan, ni ei siihen maailman hianointa ja kalleinta tartte.
Jon
07.09.2008 10:47:23
Kyllä se riittäisi että vaan joku jumputus kuuluisi, ihan sama vaikka joku sotkisi verhon takana basaria kunhan siitä ääntä kuuluu.. mutta siis joku 400e/subbari riittäis varmaa mulle ja niitä sais jo kaks kun tuo Jammun oma subbari on se ~700e/kpl

mutta. Joku/jotkut subbari/t jotka edes vähän ajavat asiaa. Kun mitään ns. isoa bändiä ei nolla tavaroilla vedetä kylläkään, joku pieni voisi mennä viellä. Orjatorilta lupasivat myydä uuden kaluston tilalta vanhaa toimivaa kalustoa pois, saa nähdä kuinka siinä sitten käypi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)