Aihe: kuoromikit
1
mdkl01
02.11.2008 21:03:23
Mitä mikkejä olette käyttäneet kuoron mikitykseen. Mistä on jäänyt paras mielikuva?
stnprkl
02.11.2008 21:24:31
Mitä mikkejä olette käyttäneet kuoron mikitykseen. Mistä on jäänyt paras mielikuva?

Mitä millonkin.

58, 81, 414 jne. jne. överityyppisesti ja sit on kaikenlaisia headset ja summamikseriyhdistelmiä ollu.
Kaikilla noilla konsteilla on päästy lopputulokseen eli se kuoro on saatettu yleisön korville asti.

Riippuu siis aika pitkälti ympäröivistä olosuhteista se käytettävä sieppo eli onko ympärillä meteliä esim. bändi ja tarviiko niitä aja monitoriin jne. jne.
Niin ja sit on tietty viel se et onko kuoro kovaääninen vai täynnä kuiskaajia.

Kerro lisää tulevista koitoksista vaiko yleisesti kyselet.
Viltsu audiokantaja
Roadari
02.11.2008 22:17:13
Mitä millonkin.

58, 81, 414 jne. jne.

Nimen omaan. Jos on hyvä kuoro joka vetää luonnostaan hyvällä balanssilla (siis ainahan näin ei ole) niin XY stereoparikin on omiaan. Edellyttää tosin pientä taustahälyä.
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Roki
02.11.2008 22:22:11
Isokalvosia konkkamikkejä. Jos niitä ei löydy tarpeeksi, niin jatketaan kattausta pienikalvoisilla.
Been there - done that - don't ask.
mdkl01
03.11.2008 15:56:08
Itse olen käyttänyt tuommoisia blue line konkkamikkejä. Kondensaattori mikkejä noiden tulisi olla. Ajattelin vaan kysyä jos ollain olisi ollut tuommoinen joku huippu keksintö kuoron mikitykseen.
pwc
03.11.2008 17:09:21
Isokalvosia konkkamikkejä. Jos niitä ei löydy tarpeeksi, niin jatketaan kattausta pienikalvoisilla.

itse olen käyttänyt pienikalvoisia, osin siitä syystä, että niitä on ollut tähän asti useammin saatavilla. Toisaalta, ne näyttävät myös vähän siistimmiltä, kun ovat pieniä.

AKG:n C1000:a ei kannata hankkia. Olen pakon edessä joutunut käyttämään niitä, kun koululla ei muuta ollut. Ei ollut kovin kivaa.
Tumppi38
04.11.2008 09:14:15
Nimen omaan. Jos on hyvä kuoro joka vetää luonnostaan hyvällä balanssilla (siis ainahan näin ei ole) niin XY stereoparikin on omiaan. Edellyttää tosin pientä taustahälyä.

Mites tollanen "koulun-joulu-juhla" härdelli ? Puhujalle langaton räpylään ja muille konkkia tasaisin välein ja toivotaan ?
Etäisyys antaa välimatkaa !
Fed
04.11.2008 17:31:52
...Puhujalle langaton räpylään ja muille konkkia tasaisin välein ja toivotaan ?

Tossa tasaisin välein mikkien ripottelussa kannattaa muistaa 1:3 sääntö eli pidät niiden mikkien etäisyyden toisiinsa kolme kertaa isompana kuin mikkien etäisyys äänilähteestä. Toisin sanoen jos laitat ne mikit vaikka metrin etäisyydelle kuorosta niin sitten niiden sieppojen keskinäisen etäisyyden tulisi olla noin kolme metriä. Jos tosta hirveesti poiketaan siihen suuntaan että ne mikit on lähempänä toisiaan niin aikas äkkiä tulee kaikenmoisia vaihevirheitä ja soundi on jokseenkin kuralla.

Mulla on toiminut kuoron mikityksessä yks AKG c4000 keskellä kuoroa overhead tyyppisesti noin 45 asteen kulmassa äänilähteeseen nähden. Muutenkin laajakalvoset tuntuu jotenkin mielusammilta tohon kuorohommaan, 1-2 kpl riippuen kuoron koosta.
mdkl01
04.11.2008 17:47:22 (muokattu 04.11.2008 17:48:06)
Tossa tasaisin välein mikkien ripottelussa kannattaa muistaa 1:3 sääntö eli pidät niiden mikkien etäisyyden toisiinsa kolme kertaa isompana kuin mikkien etäisyys äänilähteestä. Toisin sanoen jos laitat ne mikit vaikka metrin etäisyydelle kuorosta niin sitten niiden sieppojen keskinäisen etäisyyden tulisi olla noin kolme metriä. Jos tosta hirveesti poiketaan siihen suuntaan että ne mikit on lähempänä toisiaan niin aikas äkkiä tulee kaikenmoisia vaihevirheitä ja soundi on jokseenkin kuralla.

Jotain tuollaista taktiikkaa olen pyrkinyt itse noudattamaan.
Todennäköisesti suurimmat kuorot ovat n. 40 henkisiä. Pienikalvoisia on mennyt n.5 kpl
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)