Aihe: acs 2x15
1
pharaox
30.10.2008 22:58:03
onko kenelläkään kokemusta vanhoista acs:n 2x15+torvi aktiivikaapeista? Painaahan noi kun valtamerialus ja luotettavuuskin ok mut mitä mieltä soundi maailmasta olette? Näitähän on ollut kaippa rcf sekä ev:n elementeillä.
LHU
31.10.2008 01:39:07 (muokattu 31.10.2008 01:39:28)
Aah, vanha jäärä A20. Ei voi kylläkään enää muistaa miltä se kuulosti, varmaan aika karulta, nykymittapuun mukaan. Onko niitä vielä jossain?
Tää onkin mainio juttu, mä voin ryypätä koko ajan ja sit vaan näyttelen selvää. Eipäs oo ennen tullut mieleen.
Curvin
31.10.2008 10:37:55
Aah, vanha jäärä A20. Ei voi kylläkään enää muistaa miltä se kuulosti, varmaan aika karulta, nykymittapuun mukaan. Onko niitä vielä jossain?

Vanhalta pitäs löytyä ainakin yksi kappale, mallia toimiva. Jos haluat käydä muistelemassa menneitä ;)
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
LHU
31.10.2008 10:45:23
Vanhalta pitäs löytyä ainakin yksi kappale, mallia toimiva. Jos haluat käydä muistelemassa menneitä ;)

Jos se on Raimon alkuperäisellä savuttavalla ja alitehoisella päätteellä niin sitten kyllä. Lähdetkö mukaan, siitähän voisi kehkeytyä vaikka mitä? Otetaan rullamitta ja talkback-mikki mukaan ja analysoidaan...:)
Tää onkin mainio juttu, mä voin ryypätä koko ajan ja sit vaan näyttelen selvää. Eipäs oo ennen tullut mieleen.
hommahomma
31.10.2008 11:56:46

A10 tai A20. Kympissä on yläpää tuuman driverillä ja A20 kahden tuuman. JBL elementit.

Yksi yleisimmistä PA-kaapeista Suomessa 90-luvulla. Monesti olen ihmetellyt missä ne kaikki nykyään on...

Sellaisenaan soundi tosiaan "karu". Osaavissa käsissä ok ja hyvä soundi (IMHO). Nykymittapuun mukaan halveksittu ja aliarvostettu, kuten MS:n vastaava passiivikaappi EV:n elementeillä.
stnprkl
31.10.2008 11:59:56
Jos se on Raimon alkuperäisellä savuttavalla ja alitehoisella päätteellä niin sitten kyllä. Lähdetkö mukaan, siitähän voisi kehkeytyä vaikka mitä? Otetaan rullamitta ja talkback-mikki mukaan ja analysoidaan...:)

Ja C-kasettisoitin et voi kuunnella miltä AC-DC kuulostaa sen läpi.
Viltsu audiokantaja
pharaox
31.10.2008 13:17:19
mulla olis tiedossa täällä pohjaanmaan lakeuksilla toimiva pari. vähän ollut ostoaikeissa hommata noi acs:sät
miffe
31.10.2008 14:17:05

2001 sain ilon käyttää noita, enkä ny voi sanoa, että mitenkään paskat loppupelissä olisivat loppupelissä olleet. Ne vaan olivat todella isot verrattuna siihen, mihin kokoluokkaan nykyisin saman suorituskyvyn saa. Et ei mul varsinaisesti ikävä ole, mut kyl semmosta rokkia niillä ilokseen veteli sen kokoses mestas.
turkulainen
DSM
31.10.2008 14:43:51 (muokattu 31.10.2008 14:46:45)

...yleisimmistä PA-kaapeista Suomessa 90-luvulla. Monesti olen ihmetellyt missä ne kaikki nykyään on...

niitä on purettu iso määrä ja myyty osina eteenpäin. Olikohan RMC:llä vai eastwayllä niitä viimeksi kymmenittäin mitkä ainankin koki tuon kohtalon. Myös päätteitä on erikseen jossain vielä käytössä.

Itelläni ei yläkomeroita ole mut olen "vannoutunut" (hullu kun olen) kannattaja silti acs:lle. Löytyy 4 paria 2x18" kaappeja. Hinta / laatusuhde melko mainio noissa. Ei kuitenkaan ihan paskoja ole vaikka isoja ja painavia ovatkin ;)
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
miffe
31.10.2008 15:17:07
niitä on purettu iso määrä ja myyty osina eteenpäin. Olikohan RMC:llä vai eastwayllä niitä viimeksi kymmenittäin mitkä ainankin koki tuon kohtalon.

Eastwaylla on ihan erilainen Koltsun rakentama setti ja vieläkin käytössä ainakin jossain muodossa. Osa subbasten kartioista vieläkin alkuperäisiä :)

Joku väitti mulle, että niistä vanhimmista lootista olis tehty juhannuskokko.

Myös päätteitä on erikseen jossain vielä käytössä.

On ja niitä on mm. Audiodivarin kautta myyty loppukäyttäjille. Eastwayllakin lie muutamia jäljellä.
turkulainen
Curvin
31.10.2008 18:41:55

Tottakai se on alkuperäisellä päätteellä. Löytyy tuo Viltsun haluama c-kasettisoitinkin talosta. Joten millos lähetään analysoimaan. :)
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
LHU
31.10.2008 19:11:52
Tottakai se on alkuperäisellä päätteellä. Löytyy tuo Viltsun haluama c-kasettisoitinkin talosta. Joten millos lähetään analysoimaan. :)

Koska vaan mut onko kellään AC/DC:tä c-kasetilla?
pharaox
01.11.2008 01:36:19
no kirjoituksen alottaneellta löytyy c:ltä ac/dc vaikka who made who. warmaan roccckkaaa. byte way. hylkäsin noi acs:sät! ehkä. ne vois olla isolla setillä mainiot kulmamoitorit. mut päädyin turbosound 10"+torvi 2kpl per puoli 18" alapää per puoli. ja kaikki ilman turbon prossuja.
jurpontor
16.11.2008 05:51:46
Oon ennenkin todennut että oon näissä piireissä ihan "väärää mieltä" kun ei oo hyppyritukkaa, poninhäntää tai muuten vaan vittumaista mielenlaatua, mut kirjoitetaan nyt silti...

Miksasin tossa juuri keikan wanhalla ACS-pinkalla, jossa oli yläpäät sitä ei-kanootinmallista vaan suorakulmaista mallia, olikse sit just A20? Jos ihan suoraan sanon, niin ei se nyt mitään hifismin riemujuhlaa sinänsä ollut, mutta kyllä mä vedän noilla paljon mielummin kuin jollain hiton takakireillä Nexoilla tai muilla nykyaikaisilla pikkupurnukoilla, saati sitten Turun ylpeyksillä.

Itse asiassa rokkihommassa toi ei-niin-hifi luonne palvelee mielestäni tarkoitusta mainiosti - pinkka ikäänkuin itsessään hoitaa osan siitä minkä tekisin kuitenkin itse master-eq:lla. Eikä mua kiinnosta yhtään, että kuinka hieno ja hifi joku läjä on, mua kiinnostaa se miltä se pändi sen läpi soundaa tositilanteessa. Siinä noi värkit on ihan omiaan. Olivat silloin aikanaan, ja ovat yhä. Jos ovat edes suunnilleen kunnossa.

Summa summarum? Hyvä soundi painaa paljon.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
LHU
17.11.2008 16:31:10
Itse asiassa rokkihommassa toi ei-niin-hifi luonne palvelee mielestäni tarkoitusta mainiosti - pinkka ikäänkuin itsessään hoitaa osan siitä minkä tekisin kuitenkin itse master-eq:lla.

Eli hyvä rokkisoundi tulee mielestäsi siitä että alitehoisella päätteellä ajetaan koko homma särölle? Mielenkiintoinen näkökanta.
Terttu
17.11.2008 20:47:36

mutta kyllä mä vedän noilla paljon mielummin kuin jollain hiton takakireillä Nexoilla tai muilla nykyaikaisilla pikkupurnukoilla, saati sitten Turun ylpeyksillä.

Ilmeisesti on kokemuksia jostain yhdestä Nexon tuotteesta ja huonona päivänä?
Turun loukkauksista mä oon ihan samaa mieltä.
Noi 2x15" ja pilli vehkeet on kyllä, miten sen nyt sanois, aika moido. Tai jos sä saat siitä taiottua asiallisen laulusoundin jonka saat menemään helposti yli 10khz, niin kerro mulle. Mä otan niitä heti rundille.
Särökitaroillehan tollanen "luonnollinen" LPF tekee oikein hyvää! Sen ymmärrän kyllä.
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)