Aihe: Mikseriä ostamassa,apuja tarvis.
1 2
S.a.m
18.02.2008 22:13:18
Eli mikserin ostaminen olisi ajankohtainen.vaihtoehtoja on oikeastaan kolme:allen&heath wz16:2 dx 1259 e,soundgraft spirit fx 16 II 899 e ja mackie 1604 vlz 3 899 e.eli noista kolmesta olisi tarkoitus valita.mackiessähän ei ole efektiä kuten sg:ssä ja a&h:ssa.Mikseri olisi tulossa bändikäyttöön.Tällä hetkellä olen ehkä kallistumassa tuon soundgraftin puoleen kun on kuitenkin 350 euroa halvempi kuin a&h.Toivottavasti joku viitsisi vastata mikä noista edellä mainituista olisi kannattavin hankinta,ja mikäli omistat jonkun noista miksereistä niin kertoisitko oletko ollut tyytyväinen hankintaasi.
jorma666
18.02.2008 23:37:41 (muokattu 18.02.2008 23:38:17)
Eli mikserin ostaminen olisi ajankohtainen.vaihtoehtoja on oikeastaan kolme:allen&heath wz16:2 dx 1259 e,soundgraft spirit fx 16 II 899 e ja mackie 1604 vlz 3 899 e.eli noista kolmesta olisi tarkoitus valita.mackiessähän ei ole efektiä kuten sg:ssä ja a&h:ssa.Mikseri olisi tulossa bändikäyttöön.Tällä hetkellä olen ehkä kallistumassa tuon soundgraftin puoleen kun on kuitenkin 350 euroa halvempi kuin a&h.Toivottavasti joku viitsisi vastata mikä noista edellä mainituista olisi kannattavin hankinta,ja mikäli omistat jonkun noista miksereistä niin kertoisitko oletko ollut tyytyväinen hankintaasi.

Ehottomasti mix wizard. Aika hyvin saatu isomman tiskin fiilistä pieneen pöytään. Monet kaljat on kaatunu päälle eikä tiski oo tykänny huonoa. Kestävä ja varsin kelpo soundi mukavilla ominaisuuksilla. Oon vetäny varmaan satoja keikkoja useammalla eri yksilöllä.

Mukaan keskusteluun vois ottaa myös Crestin x-rack seriesin. Vaihtoehtoja joko 12 mono ja 4 stereokanavaa, tai 8+8. Tavallaan saa enemmän kanavia käyttöön jos on vaikkapa paljon stereotavaraa. Mutta ehkä ei ihan yhtä laadukkaita vehkeitä oo kuin tuo a&h. Joka tapauksessa tämäkin kelpais mulle mielummin kuin kyseinen crafti tai tuo mackie.
we call it music - they call the cops
Teijo K.
19.02.2008 00:39:53

Mulla on ollut Allen Heath ja nyt on toi Mackie. Jos ei olisi pikkurahan puutetta niin vaihtuisi Allen Heath takaisin. Siinä on melkoisesti tanakampi fiilis kaikin puolin. 2 auxia enemmän. ja paremmat equt 2 puoliparametristä kun tässä on 1. Mikkietuset on musta molemmissa ihan kelvot. Mulla oli tosin tosta AHsta se pienempi versio ja nyt on tosiaan toi Mackien 16 kanavainen.
aimotuska
19.02.2008 07:58:38 (muokattu 19.02.2008 08:00:50)
Allun nimeen vannon minäkin. MixWizardit on tosi kivoja tiskejä. Spirittiä ja mixwizardia ei kannata verrata samana päivänäkään keskenään. Kyllä se 350€ kannattaa maksaa lisää jos sillä kerta allun saa.

Ja ihan vain kuriositeettina: soundcraft kirjoitetaan ceellä ;)
Paenu sinä helevettihin siitä!
AnttiR
19.02.2008 12:04:44
ADB:llä on myös hyviä ominaisuuksia sisältäviä räkkikokoisia miksereitä.

-a-
aimotuska
19.02.2008 12:33:11
ADB:llä on myös hyviä ominaisuuksia sisältäviä räkkikokoisia miksereitä.

Mistäs semmoisia saa?
-ez-
19.02.2008 13:09:32 (muokattu 19.02.2008 13:10:25)
On näköjään tullut Soundcraftiltakin uusi räkkimallin miksutin:
http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=151

Onpa vielä kahtena eri versionakin.
Ainakin GB4:llä ja GB8:lla touhuttuani voisin kuvitella että tuo pärjää vertailussa aika hyvin MixWizardin ja X-Rackin kanssa.

E: typo
Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin (Äijä don't get it)
aimotuska
19.02.2008 13:22:58
On näköjään tullut Soundcraftiltakin uusi räkkimallin miksutin:
http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=151

Näyttäs, että ainoa ero taikurin kanssa on 2 stereokanavaa ja subgrouppi. Kertokaa mulle, mitä groupilla tekee 12+2 kanavan tiskissä? :)

Kaipa tuon tiskin idea on nimenomaan siinä, että se kalastelee markkinoilta just sitä grouppia kaipailevaa väestöryhmää, joille taikuri ei kelpaa. Munsta tuo taikuri vaan on ultimaalinen tiski tossa kokoluokassa. X-Rackilläkin on tullut hommia tehtyä ja se kyllä haukkuu wizardin IEM-tiskinä tai yleensäkin monnarikäytössä mennen tullen, mutta pikkusena etupään mikserinä XR onkin jo aika ankea.
Reddie
19.02.2008 14:05:32
Mistäs semmoisia saa?

Toivottavasti kirjottaja ei tarkoittanu APB Dynasonicsin tiskejä, koska silloin ollaan aika eri hintaluokassa : http://www.apbdynasonics.com/

Näyttäs, että ainoa ero taikurin kanssa on 2 stereokanavaa ja subgrouppi. Kertokaa mulle, mitä groupilla tekee 12+2 kanavan tiskissä? :)

Tota GB2:sta saa kans 16:a monokanavalla, ilman ryhmiä jos tykkää.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Äänentoistoa
Formed
Adam & Santtu
Larssen
19.02.2008 14:12:01
Komppia myös A&H:n tiskeille. Itse olen vetänny 14:6:2;lla pitkään ja paljon ja toimii. Viimeisin kalustohankinta on W3M ja siihen olen erityisen tyytyväinen. Pelaa mukavasti myöskin etupäänä pikkuhommissa. Eikä lopu auxit kesken..
Kaveri osti käytettynä 16:2. Kone jo parhaat päivänsä nähnyt, mutta pelittää mainiosti. Yhtä kanavaa jouduttiin kolvaamaan, mutta sekin oli helppoa moduulirakenteensa puolesta. Isoja Mackkejä olen joutunnu joskus kolvaamaan=kannattaa pysyä kaukana noista. Pienet ei varmaan sen kummempia.
v_m_kangas
19.02.2008 16:24:58

Olen myöskin tyytyväinen A&H 16:2 potenssiin 3 taikurin käyttäjä. Ainoa parannus, joka mieleen tulee, olisi hyvä olla merkkivalo Phantomille. Hienosti on kyllä kanavakohtaiset napit, mutta pitää aika tarkkaan tiirata onko nappi pohjassa vai ei.

Samaten monta kertaa on ihmetelty miksei mikistä tuu signaalia kun on se mic/line pad pohjassa ;)
Humppaa tai soita humppaa
Teijo K.
19.02.2008 17:21:00

Tuli tuossa mieleen, että mitä itsellä oli AH ja muitten vastaavia testaillut ja katsellut vuosienkin käytön jälkeen, niin siinä on sellainen verme minkä uskaltaisi hyvinkin ostaa myös käytettynä. Noita miksaustaikureita on 16 kanavaisena ollut torillakin tommoseen alle tonnin hintaan, tainnut halvimmillaan olla tossa 800 euron hujakoilla, eli jos mulla olisi tonni ja pitäis miksuutin saada räkkiin niin nimenomaan käytettynä metsästäisin tommosen Allen Heathin.
eetuss
19.02.2008 17:42:45 (muokattu 19.02.2008 17:43:12)

En tiedä mitä tuossa FX 16 II:ssa on eroa ykköseen, mutta kyllä musta on ihan ok mikseri. Huonoja puolia löytyy kyllä; auxeja on vähän, liu'ut on aika vempuloita yms. Musta siinä on ihan ok etuasteet ja kanavissa on direct-outit. Ryhmä- ja masterinsertit löytyy ja kyllä tuolla lexiconillekin on käyttöä!
"There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison
jorma666
19.02.2008 19:05:07

Tätä oon itekki miettiny. Sanotaan että niitä kanavia saa olla käytössä päälle parikymmentä ennenkuin niitä apuryhmiä tavallaan ees kaipaa. Toisaalta, jos niihin saa lykättyä inserttiin vaikkapa kompuraa, niin vaikka joku rok änd roll henkinen orkesteri vois hyötyä asiasta enemmänkin. Tämmönen mulla tulee mieleen, ei oikeastaan mikään muu.
we call it music - they call the cops
Teijo K.
19.02.2008 19:15:19 (muokattu 19.02.2008 19:15:45)

Tätä oon itekki miettiny. Sanotaan että niitä kanavia saa olla käytössä päälle parikymmentä ennenkuin niitä apuryhmiä tavallaan ees kaipaa. Toisaalta, jos niihin saa lykättyä inserttiin vaikkapa kompuraa, niin vaikka joku rok änd roll henkinen orkesteri vois hyötyä asiasta enemmänkin. Tämmönen mulla tulee mieleen, ei oikeastaan mikään muu.

Meidän viimekeikalla miksaaja puhui että voisi groupata aina yhden soittajan soittimet, meillä on bändissä 3 soittajaa jotka soittaa yli 3 soitinta, ja 3 jotka soittaa kahta soitinta, mutta taisi päätyä kikkailemaan sit vaan mutejen kanssa. Kun kuitenkin melkein aina soitetaan kuitenkin yhtä soitinta kerrallaan.

Mutta en kanssa itse keksi kauheesti käyttöä noille groupeille, mitkä tossa uusimmassa tosiaan on mutta siitä Allen Heatista mulla "puuttui". Isommissa yhteyksissä tosiaan voisi rummut tosiaan kompuroida groupissa, ja olen sitä joskus käyttänytkin. En tiä.
Terttu
19.02.2008 20:52:06

No ainakin itse pidän siitä, että tiskistä löytyy edes muutama ryhmä:
1. JOS monitorit ajetaan samasta tiskistä ja ei ole xlr y-haaroja/vapaita kanavia joilla haaroitat vaikka leadlaulun, niin voit kompressoida sen ryhmässä ettei tarvitse sitä monitoroitavaa tavaraa väkisin lytätä
2. Samalla helpotat kompressoreiden tarvetta esim. taustalauluissa yms. kun voit kompressoida useampia kanavia samassa ryhmässä (niitähän voi siis käyttää mononakin...)
3. Rinnakkaiskompressointi
Tämä siis ihan taas tällaista audiobrassailua... Sorry!

Alkuperäiseen kysymykseen suosittelen noista kolmesta sitä A&H:ta. Perusteluita voit lukea uudestaan esim. vhaivalan teksteistä. Ne on aika hyvin kestänyt potkimista.

Ei varmaan tarttis montaa dollaria lyödä rivin jatkoksi, kun sais sit jo ihan oikeen tiskin...
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
S.a.m
19.02.2008 22:15:54
No ainakin itse pidän siitä, että tiskistä löytyy edes muutama ryhmä:
1. JOS monitorit ajetaan samasta tiskistä ja ei ole xlr y-haaroja/vapaita kanavia joilla haaroitat vaikka leadlaulun, niin voit kompressoida sen ryhmässä ettei tarvitse sitä monitoroitavaa tavaraa väkisin lytätä
2. Samalla helpotat kompressoreiden tarvetta esim. taustalauluissa yms. kun voit kompressoida useampia kanavia samassa ryhmässä (niitähän voi siis käyttää mononakin...)
3. Rinnakkaiskompressointi
Tämä siis ihan taas tällaista audiobrassailua... Sorry!

Alkuperäiseen kysymykseen suosittelen noista kolmesta sitä A&H:ta. Perusteluita voit lukea uudestaan esim. vhaivalan teksteistä. Ne on aika hyvin kestänyt potkimista.

Ei varmaan tarttis montaa dollaria lyödä rivin jatkoksi, kun sais sit jo ihan oikeen tiskin...

Juu,kiitoksia kaikille vastanneille.A&H:n puoleen taitaa kallistua.
ragol
19.02.2008 23:45:29

Niin, kukin tietysti tyylillään (ja mielipiteitä on joka lähtöön), mutta itse haluan kyllä edes pari ryhmää vaikka olisikin vain 16-kanavainen pöytä kyseessä.

Aloitin oman ääniurani seurakunnan mikserin takana, käytössä oli loistava Soundcraft Spirit Live ja toki juurikin tuo 16-kanavaa. Ja ryhmiä tuli kaivattua melkein joka kerta... Siinä vaiheessa kun lauteilla on 5-7 laulumikkiä, piano, syna, sähkökitara, basso, rummut (tosin ne oli aika harvoin mikitetty tilasta+kalustosta johtuen) ja ehkä foni ja yhtäkkiä puhuja pomppaakin mikin taakse, niin kädethän tuossa loppuvat kun pitää musiikkia saada hiljemmalle. Ja toisaalta, usein musiikki jäi soimaan puheen alle tai alkoi kun puhe ei ihan vielä ollut loppunut, ja sitä joutui feidailemaan edes takaisin. Kun olisi ollut edes yksi ryhmä...

Itse myös haluan (jos vain mitenkään mahdollista) edes bändin ja laulut omiin ryhmiinsä. Mieluummin toki niin, että rummut, bändi, laulu ja ehkä efektit omissaan. Vaikka olisikin vain tuo 16-kanavaa käytössä, niin kyllä tuo silti helpottaa elämää. Ja pystyypä silloin kompuroimaan vähän viksummin, kuten jo todettiin.

Niin, ja täältäkin ääni A&H:lle. Mixwizardit ovat varsin eteviä otuksia hinta-/kokoluokassaan. Tälläkin viikolla pitäisi yksi keikka vetää sellaisella, kun ei jaksa 24ch GB4:sta raahata mukaan. Ainakaan ilmeisesti. Ja sitten pitäisi vielä saada tapeltua, kumpi äänimiehistä joutuu miksaamaan tuon... ;)

Mutta, minä nyt olenkin vain minä.
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com
AnttiR
20.02.2008 02:08:37
Juu... ajatuskatkos oli, APB-dynasonics tosiaan

http://www.noretron.fi/index.php?si … _id=2&act_id=9&prod_id=4077

-a-
aimotuska
20.02.2008 07:49:51
Juu... ajatuskatkos oli, APB-dynasonics tosiaan

http://www.noretron.fi/index.php?si … _id=2&act_id=9&prod_id=4077

No mää mietinkin, kun ADB:lta löytyy lähinnä valokamaa, että onko poijjaat siirtyneet voimavirran puolelta miksuttimiin...?

Mutta niin, niistä ryhmistä vielä.. Jokainen tietysti tekee tyylillään, ei siinä toki mitään. No rummut sais ryhmään ja silleen, mutta kun loppujenlopuksi säätämisen tarve rummuillakin tahtoo kohdistua aina siihen tiettyyn yksittäiseen kanavaan. Lauluilla tahtoo olla sama tilanne. No okei, jos on kovin rankasti eroa biiseillä, toisessa vedetään sutimalla ja toisessa meuhkataan minkä ehditään, siinä olis ihan kiva saada rummuille oma ryhmä.

Mutta siltikin mie otan mieluummin koko räkillisen yksittäisiä kanavia, kuin uhraisin noista kanavista yhtäkään ryhmille. 16 kanavaa on kuitenkin täynnä yllättävän äkkiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)