sub zero 02.09.2004 14:04:48 | |
---|
Otsikko ei kaipaa juuri selittelyä. Nyt haussa on todellakin maailman progein biisi. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
sienimies 02.09.2004 14:09:00 | |
---|
Rölli - Omituisten otusten kerho... |
Karlsson 02.09.2004 14:37:44 | |
---|
En tiiä mikä se on, mut on muute varmasti hirveetä paskaa!!111!!!!11!! Säm = Kondrila |
sub zero 02.09.2004 14:51:08 (muokattu 02.09.2004 14:51:23) | |
---|
Älkääs nyt pelleilkö. Tästä saa ihan hauskan threadin. Mun oma vote on kai sitten Oldfieldin Incantations. Siinä on aika paljon progeutta niin hyvässä kuin pahassakin. Omituisia soittimia, kansanmusiikki ja ties mitä vaikutteita, jouset ja kuoro tottakai ja pituutta sen verran että vanhimmista CD-painoksista oli otettu kolme minuuttia pois (kolmannen LP-puolen alusta). Sävellykset ovat vielä aika outoja (kolmannen puolen teema esim). Ihan siis 200% progea alusta loppuun. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
jussiohman 02.09.2004 15:40:13 | |
---|
Onko progreilu musiikissa itseisarvo? Lihava sinkku hakee kontaktia |
sub zero 02.09.2004 15:43:50 | |
---|
Onko progreilu musiikissa itseisarvo? Aika harvalle ihmiselle, luulisin. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Lord of the strings 02.09.2004 16:11:20 | |
---|
Court of the Crimson King -levyllä mennään aika korkealla. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
leka 02.09.2004 18:49:23 (muokattu 02.09.2004 18:49:46) | |
---|
mun mielestä progen tärkeimmät elementit kristalloituu levyllä Tales from Topographic Oceans. I want to be your sledgehammer,
why don't you call my name |
2541 02.09.2004 20:01:56 | |
---|
mun mielestä progen tärkeimmät elementit kristalloituu levyllä Tales from Topographic Oceans. Eli venytellään asiat kahdeksaankymmeneen minuuttiin, vaikka saman olisi voinut hoitaa kymmenessäkin? Minusta tuossa levyssä kristalloituu ylipäätään se, miksi proge on niin huonossa maineessa edelleenkin. |
jussiohman 02.09.2004 21:01:36 | |
---|
Eli venytellään asiat kahdeksaankymmeneen minuuttiin, vaikka saman olisi voinut hoitaa kymmenessäkin? Minusta tuossa levyssä kristalloituu ylipäätään se, miksi proge on niin huonossa maineessa edelleenkin. Yes on kyllä semmonen bändi, että...siinä missä King Crimson osaa hivellä korvia tunnelmallisilla ja kekseliäillä progeiluilla ja lauluilla, kuulostavat Yes biisit siltä, että ne olisivat tehty periaatteella: "ollaan äkkivääriä ja soitetaa vaikeasti, kyllä joku muusikko siitä tykkää". Nuo kaksi kaksi bändiä ovat täysin eri universumeista, vaikka samaan lokeroon tahdotaankin aina pistää. Lihava sinkku hakee kontaktia |
2541 02.09.2004 21:08:16 | |
---|
Yes on kyllä semmonen bändi, että...siinä missä King Crimson osaa hivellä korvia tunnelmallisilla ja kekseliäillä progeiluilla ja lauluilla, kuulostavat Yes biisit siltä, että ne olisivat tehty periaatteella: "ollaan äkkivääriä ja soitetaa vaikeasti, kyllä joku muusikko siitä tykkää". Nuo kaksi kaksi bändiä ovat täysin eri universumeista, vaikka samaan lokeroon tahdotaankin aina pistää. Kyllä Yeskin osa biisejä tehdä, tuolla Topographic Oceans levyllä mentiin vaan vähän liian pitkälle. Esim. The Yes Album ja Fragile ovat täyttä tavaraa ja myös Close To The Edge, jota pidetään yleisesti bändin ja progen yhtenä parhaista levyistä. |
Mako 02.09.2004 23:30:47 | |
---|
Otsikko ei kaipaa juuri selittelyä. Nyt haussa on todellakin maailman progein biisi. Se Coltranen juttu, "Ascension" tms. Kestin sen vain kerran. "Kuka minä on?
Missä minä on?
Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston." |
leka 03.09.2004 01:31:33 | |
---|
Eli venytellään asiat kahdeksaankymmeneen minuuttiin, vaikka saman olisi voinut hoitaa kymmenessäkin? nimenomaan... Eli tehdään älpee-puolikkaan mittaisia biisejä, teemalevy, epämääräiset sanat ja jonkinlainen juonen tapainen joka (muka) sitoo biisit yhteen, biisin nimet ovat kummallisia, pitkiä virtuoosimaisia sooloja, kosketinsoittajalla on viitta, kansi on surrealistinen maalaus, tahtilajit ja sävellajit muuttuu... tuo levy määrittelee progen :P (minä tykkään siitä levystä) I want to be your sledgehammer,
why don't you call my name |
lxi 03.09.2004 02:49:11 | |
---|
Jep, kyllä Tales on aika lailla ylittämätön. Muut ovatkin sitten vain halpoja kopioita... The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
Karlsson 03.09.2004 08:28:50 | |
---|
Se Coltranen juttu, "Ascension" tms. Kestin sen vain kerran. Sori nyt pilata sun fantasiasi, mutta se on jaskaa se. Hyvä biisi kuitenki. Meitsi diggaa. Säm = Kondrila |
Freakz 03.09.2004 09:42:56 | |
---|
Jos yhtä biisiä haetaan niin Emerson, Lake & Palmer biisillään Tarkus menee kyllä aika korkealle... Tosin vaikea sitä on määritellä... Aika on soittaa, aika on kuolla |
Juho L 03.09.2004 17:25:52 | |
---|
Jos yhtä biisiä haetaan niin Emerson, Lake & Palmer biisillään Tarkus menee kyllä aika korkealle... Tosin vaikea sitä on määritellä... Juuri meinasin ehdottaa tätä. Perinteikäs progekudelma: Paljon eri osia, tahtilajivaihdoksia, rymistelyä ja kevyempiä kohtia. Terveellä tavalla absurdi. Golf on tosimiesten peli... *rehevää naurua*
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
sub zero 03.09.2004 20:10:49 | |
---|
Court of the Crimson King -levyllä mennään aika korkealla. Toisaalta sävellykset ovat aika perus säkeistö-kertosäe kamaa rakenteeltaan paitsi että alkuun, loppuun ja joskus väliinkin on laitettu kaikenlaisia erilaisia instrumentaaliosuuksia. Mutta ne lauluosuudet noudattaa yllättävän jäykästi tuommoista tavallisinta kaavaa What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Mako 03.09.2004 20:36:50 | |
---|
Sori nyt pilata sun fantasiasi, mutta se on jaskaa se. Niin, tässä etsittiin käsittääkseni progressiivisinta kappaletta. Samapa se mistä genrestä, näin ymmärsin. "Kuka minä on?
Missä minä on?
Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston." |
jazzmies 03.09.2004 21:44:23 | |
---|
Minusta tuossa levyssä kristalloituu ylipäätään se, miksi proge on niin huonossa maineessa edelleenkin. Toisen käden tietoa, joka pohjautuu vuoden 1973 levykritiikkeihin. Mainettaan paljon parempi levy - siis Tales. |