Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 545 46 47 48 49122 123 124 125 126
gorgonoidi
29.04.2007 23:39:35

En mä kyllä ymmärrä, että miten Octavarium ja Six Degrees oli teemalevyjä? Ei kai jälkimmäisen kaksi levyä keskenään jakaneet mitään teemaa? Train oli tavallaan levynä hevimättöä ja vanhojen Metallicoiden ja Megadethien suuntaan kumartelua, mutta muuten musiikillisia teemoja olen huomannut vain siinä Portnoyn AA-saagassa. Ja sekin jatkuu levyltä toiselle, eikä levyn sisällä.

Octavariumia en minäkään ymmärrä. Kyllähän se itse biisi sellaisen teeman kantaa, mutta eipä levyllä muuta ideaa tunnu löytyvän. Six Degrees biisihän sillä toisella cd:llä on täysin teeman varassa kulkeva. Eli kakkos cd pitää sisällään teeman, mutta ei kylläkään ykkös..
Rakoni
29.04.2007 23:52:23
En mä kyllä ymmärrä, että miten Octavarium ja Six Degrees oli teemalevyjä? Ei kai jälkimmäisen kaksi levyä keskenään jakaneet mitään teemaa? Train oli tavallaan levynä hevimättöä ja vanhojen Metallicoiden ja Megadethien suuntaan kumartelua, mutta muuten musiikillisia teemoja olen huomannut vain siinä Portnoyn AA-saagassa. Ja sekin jatkuu levyltä toiselle, eikä levyn sisällä.

Mun mielestä noissa kaikissa kolmessa levyssä on vahva yhtenäinen fiilis kuunneltaessa. Vaikea selittää.
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
Borlag
30.04.2007 00:02:22

Octavariumilla se teema oli enemmän sitä "full circle" hommaa jota sitten ympättiin kaikkeen mahdolliseen. Sama numeroiden 3, 5 ja 8 kanssa. Eli se teema levyllä oli enemmänkin noiden "nuggettien" ja itse musiikin puolella kuin sanoitusten puolella.
carnation
30.04.2007 12:02:56
Dream Theaterilla ei taida olla vieläkään sellaista levyä, jossa olisi täydelliset ja hyvät rumpusoundit? Aina jokin mättää, yleensä se on Portnoyn virveli. Saavutus sekin, että soundi on melkeinpä joka kerralla eri tavalla tökerön kuuloinen.
Ali
30.04.2007 12:13:22 (muokattu 30.04.2007 12:13:35)

Dream Theaterilla ei taida olla vieläkään sellaista levyä, jossa olisi täydelliset ja hyvät rumpusoundit? Aina jokin mättää, yleensä se on Portnoyn virveli. Saavutus sekin, että soundi on melkeinpä joka kerralla eri tavalla tökerön kuuloinen.

ACoS:in rumpusoundeja muistan useiden kehuneen.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Lebowski
30.04.2007 12:23:13 (muokattu 30.04.2007 12:24:23)
Alkaapa kyllä tuo Constant Motionin soolo kuin olisi Satriani kepin varressa. Eikös Petrucci ollutkin vasta G3 kiertueella Satrianin kanssa..
Eka kuuntelu menossa piisistä. Jahas, ei vielä osaa sanoa mitään.
Tuo soolon vahva Satriani-maisuus kyllä vähän särähti korvaan :)

E: eli kohdassa 4:15. Taitaa jopa olla melkolailla suora rippi jostain Satrianin piisistä...
"It's Only after we've lost everything that we're free to do anything"
Borlag
30.04.2007 12:33:51

Melodia on tosiaan aika pitkälti sama kun Satchillä yhdessä vanhemmassa biisissä, nimeä en muista, mutta taitaa olla Surfing With The Alien levyllä tuo
bedlam
30.04.2007 12:38:38

A Change of Seasons sisältää ehkäpä mun lempparivirvelisoundin ever! Se kyllä taitaa jakaa aika vahvasti mielipiteet.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Lebowski
30.04.2007 12:47:03
Melodia on tosiaan aika pitkälti sama kun Satchillä yhdessä vanhemmassa biisissä, nimeä en muista, mutta taitaa olla Surfing With The Alien levyllä tuo

Joo, niin taitaa olla. Kunnianosoituksena Petrucci sen tuonne todennäkösesti tökännyt.
"It's Only after we've lost everything that we're free to do anything"
gorgonoidi
30.04.2007 13:12:34

En tiedä sitten, mutta ei minua Awaken rumpusoundeissa häiritse yhtään mikään.
Kuuntelin kyseisen levyn eilen illalla ja rokkas todella maittavasti. Kyllä siinä on mahtava levy. Mieluisin DT levyni.
Tunttone
30.04.2007 14:12:37 (muokattu 30.04.2007 14:13:05)
IMO ACoS:lla on pirun hyvät rumpusoundit. Eteenkin virppa kuulostaa varsin muikealta. Awaken rumpusoundeista en taas niin hirveesti perusta.
ANtTIKRISTUS
30.04.2007 15:47:45
I&W -plätyllä on aika pas... mielenkiintoiset rumpusoundit kyllä.... tai noh, jos muovinen kasarisoundi älyttömine virvelin paukahduksineen nappaa, niin mikä ettei. Tosin meikäläiselle kyseisen levyn rummut tuo aina mukavat nostalgia pläjäyksen "vanhasta kunnon" DTsta.
God loves you as he loves satan.
Rakoni
30.04.2007 16:44:42
I&W -plätyllä on aika pas... mielenkiintoiset rumpusoundit kyllä.... tai noh, jos muovinen kasarisoundi älyttömine virvelin paukahduksineen nappaa, niin mikä ettei. Tosin meikäläiselle kyseisen levyn rummut tuo aina mukavat nostalgia pläjäyksen "vanhasta kunnon" DTsta.

Portnoy itsekin vihaa sitä virveliä kuulemma :D Iso Paha Tuottaja oli asialla aikoinaan.
bedlam
30.04.2007 16:48:52 (muokattu 30.04.2007 16:52:45)

Hieman kumma ratkaisu tosiaan triggeröidä virvelikin. Ainakin ton tason rumpalilta. Luulisi kai sen karsivan paljon pois soittofiilistelystä, jos ei voi hiljaa hiplaillen soittaa missään kohtaa.
Rakoni
30.04.2007 17:22:59 (muokattu 30.04.2007 17:23:54)
Hieman kumma ratkaisu tosiaan triggeröidä virvelikin. Ainakin ton tason rumpalilta.

Lue edellinen viestini.
bedlam
30.04.2007 17:24:29 (muokattu 30.04.2007 17:27:39)

Lue edellinen viestini.

Luin sen jo ennen vastaamista. Tarkoitin, että kumma idea trigata ton tason rumpalin virveli koko levyn mitalta, olipa se kenen päätös tahansa. Toisaalta jos päätös tehtiin vasta miksausvaiheessa, niin ei siellä varmaan paljon hiplailevaa soitantaa ollut alunperinkään.
Rakoni
30.04.2007 17:27:43
Luin sen jo ennen vastaamista. Tarkoitin, että kumma idea trigata ton tason rumpalin virveli koko levyn mitalta, olipa se kenen päätös tahansa.

No on todella kumma idea. Jotenkin aika irrallisen kuuloinen varsinkin se virveli.
Borlag
30.04.2007 17:28:33

En tuosta levystä tiedä tarkalleen, mutta ainakin FII:llä tuottaja vaati triggerien käyttöä koska hänen mielestään Portnoy kikkaili aivan liikaa rumpujensa kanssa, eikä esim soittanut sovittuja kuvioita vaan joka kerta eri fillejä yms, näin ollen tehden tuottajan homman mahdottomaksi
gorgonoidi
30.04.2007 18:04:56

Nuo biisit ovat tehneet nyt sellaisen tempun että ovat alkaneetkin toimimaan aivan tajuttoman hyvin! Nyt ne kuulostavat jopa mahtavilta, tosin ei siltä perus DT:ltä mitä yleensä olemme tottuneet kuulemaan...
Tai no, voisi sanoa että DT on uudistunut hieman aina joka levyn myötä. Kaikki levyt ovat hieman erilaisia ja se on myös hieno piirre.
Flow
30.04.2007 18:10:47
Tämän uuden biisin perusteella olen pitkästä aikaa täpinöissäni uudesta DT:stä. En tiedä miksi mutta kuulosti pirun hyvälle verrattuna kolmeen edelliseen levyyn...
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)