Loijaa 09.08.2006 11:51:17 | |
---|
Hankin tosiaan vihdoinkin The Piper at the Gates of Dawnin omaan hyllyyn. Täytyy todeta, että Pink Floyd ei sen jälkeen pystynyt enää koskaan yhtä intensiiviseen menoon. Biisit ja niidet sovitukset näin klisettä käyttäen kumpuavat suoraan sydämestä. Syd Barrettin taito tehdä koukkuja näennäisen yksinkertaisilla jutuilla on kyllä ihan lyömätön. Tämä tulee vielä paremmin esille miehen soololevyillä. Olen aivan täysin samaa mieltä kanssasi. That's The Way That It Is. |
PLO 09.08.2006 12:22:43 | |
---|
Kertokaas joku, ken tietää. Kuuntelin tuossa noita BBC liveäänityksiä vuosilta -70 ja -72. Kummallakin oli biisi nimeltä Embroy. Muistin syövereistä ei löydy mitään, enkä levyiltäkään äkkiseltään löytänyt moista. Onkohan tuota levytetty vaiko joku cover? En jaksanut koko aihetta selata läpi, että jos jossain aiemmin asiasta on ollut puhetta, niin pahoittelen toistoa. |
Techno-Allah 09.08.2006 14:46:37 (muokattu 09.08.2006 14:49:50) | |
---|
Kertokaas joku, ken tietää. Kuuntelin tuossa noita BBC liveäänityksiä vuosilta -70 ja -72. Kummallakin oli biisi nimeltä Embroy. Muistin syövereistä ei löydy mitään, enkä levyiltäkään äkkiseltään löytänyt moista. Onkohan tuota levytetty vaiko joku cover? En jaksanut koko aihetta selata läpi, että jos jossain aiemmin asiasta on ollut puhetta, niin pahoittelen toistoa. Jostain muistan lukeneeni että Embryon piti tulla jo Ummagummalle, mutta jostain syystä eivät sitä siihen laittaneetkaan. Embryo löytyy ainakin kokoelmalta Works. Täältä saa muuten ihan laillisesti ladattua nuo BBC:n äänitykset. http://www.bigomagazine.com/archive/ARrarities/ARpfbbc.html "Music is the wine that fills the cup of silence".
- Robert Fripp |
Ronnie James 09.08.2006 14:49:47 | |
---|
Kertokaas joku, ken tietää. Kuuntelin tuossa noita BBC liveäänityksiä vuosilta -70 ja -72. Kummallakin oli biisi nimeltä Embroy. Muistin syövereistä ei löydy mitään, enkä levyiltäkään äkkiseltään löytänyt moista. Onkohan tuota levytetty vaiko joku cover? En jaksanut koko aihetta selata läpi, että jos jossain aiemmin asiasta on ollut puhetta, niin pahoittelen toistoa. Se on muuten Embryo. Tuolta löytyi: http://pinkfloydhyperbase.dk/albums/picnic.htm Embryo was recorded i 1969 for 'Ummagumma', but Pink Floyd were not satisfied with the recording. In 1970 EMI got Norman Smith to make a mix of the song anyway - and without accept from the band 'Embryo' were suddenly released on the compilation album 'Picnic'. The album was withdrawn, but later the same version of 'Embryo' were released on 'Works'. "Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter." |
Lord of the strings 09.08.2006 15:34:25 | |
---|
Embryo on helvetin hyvä biisi kuulemieni liveäänitysten perusteella. Hyvä tunnelma. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
Tohtori Flang 09.08.2006 18:51:35 | |
---|
Embryo on helvetin hyvä biisi kuulemieni liveäänitysten perusteella. Hyvä tunnelma. Samaa mieltä. "Works"-studioversiokin on hieno, siitäkin huolimatta että versio on bändin mukaan keskeneräinen. Bändiltä löytyisi muutenkin arkistoista paljon hyvää kamaa; julkaisemattomia livenauhoituksia (Montreaux '70), muutama julkaisematon kappale (Vegetable Man), harvinaisuuksia (What Shall We Do Now?-studioversio) ja tuntikausia huuruista jamitteluja (Moonhead). Jonkinlainen virallinen live/harvinaisuus-boksi olisi kyllä tarpeen. David Gilmour on omien sanojensa mukaan jo useamman kerran ehtinyt kieltäytyä kunniasta kasata moista pakettia - EMI:n aneluista huolimatta. Sääli. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
_R.I.P_ 09.08.2006 19:33:54 | |
---|
Itse olen Vegetable Manin kuullut. Sydin ongelmat välittyvät biisin sanoista varsin kirkkaasti. |
PLO 10.08.2006 09:13:52 | |
---|
Kiitokset selvityksestä! Kaverini tosiaan toimitti minulle nuo livelevyt. Eihän tällainen vanha happopää edes löydä, saati osaa ladata netistä mitään, eikä oikein näköjään kirjoittaakaan :) Kolahti kyllä tosissaan tuo Embryo biisinä ja esityksenä. Muutenkin, ei voi kuin ihmetellä, minkälaista jälkeä tuohon aikaan BBC kalustollaan sai tallennettua. Soundit ovat uskomattoman hienot ja bändi ja yleisö jotenkin muutenkin virittäytynyt aivan huippufiilikseen. Niin näillä Pink Floydin, kuin vaikkapa Led Zeppelinin ja Deep Purplen vastaavilla tallenteilla. |
_R.I.P_ 10.08.2006 17:45:20 | |
---|
|
Loijaa 10.08.2006 19:38:53 | |
---|
Itse olen Vegetable Manin kuullut Minä waretin sen, mutta olis aika mannaa jos jostai sais hommattua A Tree Full Of Secrets- bootlegin. Montakohan levyllistä mahtimusiikkia siinä nyt olikaan.. That's The Way That It Is. |
aksiom 11.08.2006 12:12:29 | |
---|
Itse olen Vegetable Manin kuullut. Sydin ongelmat välittyvät biisin sanoista varsin kirkkaasti. Totta puhut. Silti pidän kyseistä biisiä ja 'Scream thy last scream':ia ehkäpä Sydin parhaina sävellyksinä, mitenkään mm. Piperiä väheksymättä. Surullisiahan nuo ovat koska, tiedään missä kunnossa Sydin yliskamari noina aikoina ja miksi nuo kappaleet ovat mitä ovat, toisaalta niistä välittyy jokin todella maaginen. Melkoista kuinka Syd osasi piirtää päänsä sisällön sävellyksiinsä loppuun asti. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
_R.I.P_ 11.08.2006 20:05:21 | |
---|
Niin... Syd: Menee ostaa tupakka-askia, soittaa kahden viikon päästä Ibizalta. Tulee Abbey Roadille kitarana kanssa, jossa ei ole kieliä ja sanoo:" Mä haluan tehdä levyn". On noita jos jonkinmoisia päähän pistoja sydillä ollut. Apuahan mies olisi tarvinnut. |
kepe-5 12.08.2006 09:56:10 | |
---|
Niin... Syd: Menee ostaa tupakka-askia, soittaa kahden viikon päästä Ibizalta. Tulee Abbey Roadille kitarana kanssa, jossa ei ole kieliä ja sanoo:" Mä haluan tehdä levyn". On noita jos jonkinmoisia päähän pistoja sydillä ollut. Apuahan mies olisi tarvinnut. Sydhän myöskin mm. pyöri Lontoon keskustassa pyjamassa ja ilmestyi Wish You Were Heren nauhoituksiin joissa bändi soitti Sydille Shine On You Crazy Diamondin. Syd ei edes huomannut, että kappale oli osoitettu hänelle. Noh, tämän jälkeen bändi vetäisi Wish You Were Heren. Waters kysyi Sydiltä, mitä mieltä hän oli biisistä ja sen sanoista. Noh, Syd tokaisi "Kuulostaa hieman vanhalta." Myöhemminhän Rick Wright on kertonut, että Waters murtui itkemään nähdessään Sydin kaljuna, lihavana ja ilman kulmakarvoja. On ne huumeet vaan niin vaarallisia. "Flute is a heavy, metal instrument!" -Ian Anderson |
_R.I.P_ 12.08.2006 11:17:21 | |
---|
|
Lord of the strings 12.08.2006 12:37:18 | |
---|
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
kepe-5 12.08.2006 12:54:37 | |
---|
Tulipahan äsken poikettua täältä tuppukylästä läheiseen pikkukaupunkiin ja vierailin kirjakaupassa. Tuli napattua mukaan Pink Floydin Odysseia. On vähän semmoinen kutina perseessä, että on mukavia lukuhetkiä edessä. "Flute is a heavy, metal instrument!" -Ian Anderson |
Wahi 12.08.2006 14:40:11 | |
---|
Shine on You crazy Diamond. |
_R.I.P_ 12.08.2006 19:24:41 | |
---|
En ihmettele jos Rog alkoi itkemään. Jotenki itteäkin henkisesti itkettää miten Sydin elämä meni pilalle. Rest In Peace, Syd, kun viimein pääsit kivuistasi. |
aksiom 12.08.2006 23:30:28 | |
---|
En ihmettele jos Rog alkoi itkemään. Jotenki itteäkin henkisesti itkettää miten Sydin elämä meni pilalle. Rest In Peace, Syd, kun viimein pääsit kivuistasi. Ei skitsofreenikon elämä varsinaisti suoranaista kärsimystä ole. Syd ei siis tuhonnut drugseilla aivojaan tai mitään, hänellä vain laukesi skitsofrenia. Elämän piloille menemisestä olemme kyllä melkein samaa mieltä. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Lord of the strings 13.08.2006 01:34:39 | |
---|
Elämän piloille menemisestä olemme kyllä melkein samaa mieltä. No jos soittaminen/keikkailu/kiertueet = Elämä niin kyllä. Jos koiranulkoilutus/puutarhanhoito/perheen läheisyydessä eläminen = Piloilla oleva elämä niin kyllä. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |